Jump to content

Recommended Posts

Ett tips är att med jämna mellanrum ringa upp till OPIL och tala med den som har hand om LA04. Som tidigare nämnts kan det finnas vakanser som ännu inte hunnit läggas ut på hemsidan.

 

/A

 

Är det någon som kommit med på en vakans efter ett snack med handläggaren :)

 

Man tycker ju att dom borde vara ganska trötta på att folk ringer och frågar om vakansplatser hela tiden...

 

Ks05 på vakans efter tjat på rekry. ansv.

 

Det släpade dock några veckor då jag fått information om vakansen på annat sätt och sökte specifikt en plats som ksp-skytt.

Effektiviteten imponerade inte då.

 

Tyvärr...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 495
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cap.Ranger är inte heller EOD utbildad han var plutonssignalist på EOD plutonen.

 

(Det står i din profil så jag avslöjar ingenting du vill hålla för dig själv)

 

 

Precis så är det. Radio apparater är det som gäller :) Ni får väll se vilka vakanser på EN03 som dyker upp när semestern är slut.

Link to comment
Share on other sites

Hur ser det ut om söker och blir antagen till en tjänst i exempelvis IF06, och alltså ligger i beredskap från 2006-01-01. Det kanske är en dum fråga, men man alltså inte söka nån annan utlandstjänst och åka på mission under tiden?

 

Får man åka utomlands civilt under en ev beredskap såvida man kan inställa sig på 7 dagar?

 

// Jelzin

Link to comment
Share on other sites

BC03 är väl inte förrän 15 augusti? Står ju det på sidan....

 

Från SkyddC sidan

Rekrytering till styrkan sker under vecka 534 - 537 (22 augusti till 18 september).

 

Men tror nog att knaZen menade att befattningarna är presenterade nu?

 

:baskerPa:

Själv ser jag fram emot det civila mörkret. Mmmm höst var det länge sen man upplevde!!

Link to comment
Share on other sites

Hur ser det ut om söker och blir antagen till en tjänst i exempelvis IF06, och alltså ligger i beredskap från 2006-01-01. Det kanske är en dum fråga, men man alltså inte söka nån annan utlandstjänst och åka på mission under tiden?

 

Får man åka utomlands civilt under en ev beredskap såvida man kan inställa sig på 7 dagar?

 

// Jelzin

 

Jag fick säga upp mitt beredskapskontrakt då jag blev erbjuden en tjänst på ett rotationsförband.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

'c' - betyder där att man kan som civil söka tjänsten. Alltså det krävs ingen militär grundutbildning som bakgrund.

Och mycket riktigt tittar man ju då mer på vad man har för civil bakgrund för att kunna se om man är lämplig för tjänsten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...