Limp Posted December 23, 2004 Report Posted December 23, 2004 Dom här platserna som t.ex GC926 SISU-förare/skyttesoldat Krav: 1) Lägst C-körkort och förarbevis på Pansarterrängbil 180 eller 203. 2) B-körkort och förarbevis på Pansarterrängbil 203 eller 180. 3) C-körkort och miliärt förarbevis på något militärt fordon. Är det någon vits att söka dom om man inte har sisu,203 eller 180? Jag har typ civilt/militärt c samt tgb30/40. Har ju självklart sökt frågan är bara om det är någon vits. Ligger fortfarande alt i Ia 03 beredskap har dock ej fått något svar från någon chef om hur det ligger till me det nu. Du faller under kategori 3 så du borde kunna söka. Sen hur det funkar med IA vet jag inte, men vad jag hört så ska rekryterande förbandet fråga chef beredskapsförbandet om det är OK att låna killen. Quote
SteveO Posted December 24, 2004 Report Posted December 24, 2004 Jag har typ civilt/militärt c samt tgb30/40.Har ju självklart sökt frågan är bara om det är någon vits. Ligger fortfarande alt i Ia 03 beredskap har dock ej fått något svar från någon chef om hur det ligger till me det nu. Har själv blivit förare på Sisu med den bakgrunden så det är upp till chefen som rekryterar Quote
BARBIE Posted December 25, 2004 Report Posted December 25, 2004 Och jag blev ptgb 203 besättning med bara b körkort så mycket kan hända Quote
Kn Glock Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Sökes Signalist/Bilförare till Stabsgruppen på Ledningspluton på EN03. Utbildning i Eksjö v513-524, beredskap i ett år. Skicka intresseanmälan till mig via PM. C Ledn EN03 Quote
C 2:744 Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Nån som vet om vakanserna på KS12 (främst då SISU-förare) fortfarande är aktuella? Quote
Sgt1clHansson Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Nån som vet om vakanserna på KS12 (främst då SISU-förare) fortfarande är aktuella? Ring och kolla ! B) Quote
Sgt Andersson Posted January 7, 2005 Report Posted January 7, 2005 Inga nya rykten om sista-minuten resor? Quote
Minimi Posted January 8, 2005 Report Posted January 8, 2005 Jag har sommarlov i juni! Skulle vara trevligt med en tre månaders mission... Någon som har något tips!? Quote
Sgt1clHansson Posted January 8, 2005 Report Posted January 8, 2005 Jag har sommarlov i juni! Skulle vara trevligt med en tre månaders mission... Någon som har något tips!? Räcker det om du är hemma i början på SEP, i så fall Lovar jag ringa om det dyker upp något ! B) Quote
BARBIE Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 @ minimi det låter ju bra, du tar sommaren och jag avlöser i sep!! Quote
Minimi Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 Lätt! Jag behöver jobba ihop lite pengar till sista terminen på skolan... (Och så vill jag ju ha en medalj till ) Quote
Sgt1clHansson Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 Lätt! Jag behöver jobba ihop lite pengar till sista terminen på skolan... (Och så vill jag ju ha en medalj till ) "Be carefull what you wish for... you might wind up in my squad" ...men som utlovat, jag ringer om det skulle dyka upp något. Quote
AnimalMother Posted January 11, 2005 Report Posted January 11, 2005 (edited) Sgt1clHansson Du får gärna höra av dig till mig med om du söker en överjävligt bitig Grg-skytt/Ksp90b -skytt! Edited January 11, 2005 by AnimalMother Quote
Sgt1clHansson Posted January 11, 2005 Report Posted January 11, 2005 Sgt1clHansson Du får gärna höra av dig till mig med om du söker en överjävligt bitig Grg-skytt/Ksp90b -skytt! Om inte annat: Ny rekryteringsperiod börjar 31/1 Quote
Maverick Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Fan det börjar klia i missionstarmen... Bossnien ett halvår känns inbjudande och man borde ha en chans då man jobbar med inköp 8 timmar per dag samt 2 tidigare missioner i området innan *MORRAR* Stabsassistent/inköp 22300 7 Utlandstjänstgöring 050418-051030. Kan det vara något kul???? Quote
Limpan Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Om det så var mission i Helvetet och den enda vakansen var som stf fälthoregrpch så skulle jag ta den! Quote
Krook Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Om det så var mission i Helvetet och den enda vakansen var som stf fälthoregrpch så skulle jag ta den! Om inte jag är felunderrättad så saknar du plutonchef. C Stabsplut på NC01 var vakant i början på månaden iaf. /Krook Quote
losec Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Om det så var mission i Helvetet och den enda vakansen var som stf fälthoregrpch så skulle jag ta den! Den vakansen är redan tillsatt av "6517" "får1"...... Quote
Sgt1clHansson Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Om det så var mission i Helvetet och den enda vakansen var som stf fälthoregrpch så skulle jag ta den! Har herr Adolphson lite missionsnoja, kanske ? @Losec Min uppfattning var att "får1" är kvar i Kosovo... skall jag tolka ditt inlägg som att du likställer Kosovo med Helvetet ? Quote
losec Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Min uppfattning var att "får1" är kvar i Kosovo... skall jag tolka ditt inlägg som att du likställer Kosovo med Helvetet ? I sådana fall har vi en vakans på det i grp. Quote
Limpan Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 (edited) Om inte jag är felunderrättad så saknar du plutonchef.C Stabsplut på NC01 var vakant i början på månaden iaf. /Krook Skulle inte förvåna mig ett ögonblick. Lite synd i så fall men inte blir jag otröstlig av det. Han var trevlig och hyfsat kompetent på sina områden men rent militärt var han kanske ingen frälsare direkt. Plutonen fungerade fint utan ledning i början av utbildningen och jag ser inte att det inte skulle fungera sämre efteråt. Det kommer väl ett månadsbrev från kompch ändera dan. @Sgt1clHansson: Om Får1 redan har rekat en vända borde väl tjänsten utlysas i nästa rekryteringsomgång? Den kanske man kan söka... :P Edited January 17, 2005 by Limpan Quote
Kn Glock Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Lediga platser vid EN 03 Ingenjörplutonen Förare patgb 203 Amröjplutonen Förare/signalist Chef/stf chef amröjgrp (EOD), krav: yoff eller resoff med CMD 1 och CMD 2 Maskinplutonen Bandtraktorförare Trossplutonen ÅQ 449 Pi/VVS, krav: genomförd vpl och erfarenhet inom VVS MG 803 stf C Trossgrp, krav: genomförd vpl, förarbevis tung lastbil ND 800 stf C Repgrp, meriterande: C-körkort samt förarbevis tung lastbil/ SISU motsv. NC 900 Motorredskapsmekaniker, meriterande: C-körkort samt förarbevis tung lastbil/SISU motsv. NE 906 Patgbmekaniker, meriterande: C-körkort samt förarbevis tung lastbil/SISU motsv. ÅR 905 Kyl/ frysmekaniker, meriterande: tidigare erfarenhet av kyl/ frysanläggningar samt AC. NI 801C Reservmaterielgrp meriterande: utbildning i "LIFT" samt förarbevis tung lastbil/ sprint samt C-körkort. Ledningsplutonen Vagnchef patgb 203 Minröjningsplutonen Minröjman/ TMR-operatör (inryckning v.507 under förutsättning godkänt RekryC-test) Du kan få ytterligare information om befattningarna av: Kapten PeO Bjarnbäck, telefon:0381-18045. Major Jonas Larsson, chef EN 03, telefon: 0381-18164. Ansökan med kompletta personuppgifter sänds till: Ing 2, PersE, Box 1002, 575 28 EKSJÖ. Dessa vakanser finns på ing2 hemsida sedan idag. www.ing2.mil.se Quote
Bigskill Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Lediga platser vid EN 03 Ingenjörplutonen Förare patgb 203 Amröjplutonen Förare/signalist Chef/stf chef amröjgrp (EOD), krav: yoff eller resoff med CMD 1 och CMD 2 Maskinplutonen Bandtraktorförare Trossplutonen ÅQ 449 Pi/VVS, krav: genomförd vpl och erfarenhet inom VVS MG 803 stf C Trossgrp, krav: genomförd vpl, förarbevis tung lastbil ND 800 stf C Repgrp, meriterande: C-körkort samt förarbevis tung lastbil/ SISU motsv. NC 900 Motorredskapsmekaniker, meriterande: C-körkort samt förarbevis tung lastbil/SISU motsv. NE 906 Patgbmekaniker, meriterande: C-körkort samt förarbevis tung lastbil/SISU motsv. ÅR 905 Kyl/ frysmekaniker, meriterande: tidigare erfarenhet av kyl/ frysanläggningar samt AC. NI 801C Reservmaterielgrp meriterande: utbildning i "LIFT" samt förarbevis tung lastbil/ sprint samt C-körkort. Ledningsplutonen Vagnchef patgb 203 Minröjningsplutonen Minröjman/ TMR-operatör (inryckning v.507 under förutsättning godkänt RekryC-test) Du kan få ytterligare information om befattningarna av: Kapten PeO Bjarnbäck, telefon:0381-18045. Major Jonas Larsson, chef EN 03, telefon: 0381-18164. Ansökan med kompletta personuppgifter sänds till: Ing 2, PersE, Box 1002, 575 28 EKSJÖ. Dessa vakanser finns på ing2 hemsida sedan idag. www.ing2.mil.se Jag har militär kompetens: Tung lastbil, Tungt släp, Hjlast, Truck, TG 30-40, TG 13-14, BV 202/206. Men det gäller till 20050421 !!!! Vart kan man förnya det? Någon som vet? Har BE CE civilt. Min fråga är då: Kan jag söka nåt av det som finns? Quote
BARBIE Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Det borde inte vara något problem att söka, sedan är det väl bara att förnya bevisen under utb. B) Quote
Jesper86 Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 har kollat lite sånt här på ing 2, värkar vara ont om platser för motorredskapsförare. Nån som vet om det brukar finnas platser för sånna eller om man borde göra lumpen som mekaniker istället (värkar inte lika kul, men ändå) Quote
slurry Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Signmekar!! hör upp!!! jag tackade precis nej till signmek på LA03.. -lycka till! Quote
Dexter Posted January 18, 2005 Report Posted January 18, 2005 Kolla in de nya vakanserna på FS09! www.mil.se Quote
Sgt Andersson Posted January 18, 2005 Report Posted January 18, 2005 Kolla in de nya vakanserna på FS09! www.mil.se Man kan ju alltid försöka... Quote
JohanB Posted January 18, 2005 Report Posted January 18, 2005 Måste få fråga en sak. Är lite grön på det här med vakanser att söka. Om det fortfarande står på sidan www.mil.se/int/rekryterin Söker då dom fortfarande personal till den tjänsten eller ?? Eller kan det vara så att dom redan tillsatt den men inte tagit bort det från sidan ?? Har bara gjort en mission tidigare men är så sugen på att komma ut igen ! Tycker ni att man skall maila in och söka om man har känner för det ? Tack för svar. Quote
Recommended Posts