Jump to content

Recommended Posts

• Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Någon som vet vilka andra som redan är där på tjänsten som bärgare i Liberia på LA05 tänkte eventuellt söka tjänsten då man sitter inne med alla krav i stort sett.

Ja om inte vakansen är tillsatt dårå ,

Bärgarkungen.

:wub:

Posted

Till KS14 söker de en "Webmanager". Har det funnits förut?

Var lite sugen eftersom jag är utbildad inom området men det passade inte riktigt den här gången. Fotbolls-VM i sommar där jag har biljetter plus en inte helt övertygad flickvän...

Posted (edited)

Det verkar ha tillkommit en del nya befattningar i Kosovo. Intressant.

Till KS14 söker de en "Webmanager". Har det funnits förut?

Var lite sugen eftersom jag är utbildad inom området men det passade inte riktigt den här gången. Fotbolls-VM i sommar där jag har biljetter plus en inte helt övertygad flickvän...

Försök få leave under VM och bjud med tjejen (till VM alltså, inte Kosovo).

Se lösningar, inte problem.

/Krook

Edited by Krook
Posted

Bara en massa nivå 6 och uppåt bland vakanserna.

Antar att de inte är helt klara med att fylla ut alla nivå 7 och neråt ännu och att de dyker up inom en snar framtid.

Posted

Tjatar vidare lite om webmanager.... blev otroligt sugen nu...

Vad tror vi man gör? Borde väl vara betydligt mer än att uppdatera på mil.se/int... För 28 K i månaden borde det krävas liiiite mer...Några idéer... ?

Posted (edited)

Vad tror vi man gör? Borde väl vara betydligt mer än att uppdatera på mil.se/int... För 28 K i månaden borde det krävas liiiite mer...Några idéer... ?

<gissning>

Sverige blir Lead Nation i Kosovo. Webmaster är en tjänst på brigaden och jobbar med info-ops/PIO.

Alternativ:

Senaste jag hörde var att man på Swecon endast har en PIO där man tidigare var en grupp på 3-4 så man kanske har insett behovet av att utöka igen.

</gissning>

/Dexter

Edited by Dexter
Posted

<gissning>

Sverige blir Lead Nation i Kosovo. Webmaster är en tjänst på brigaden och jobbar med info-ops/PIO.

Möjligen att Sverige tar över ledningen av MNB © (eller MNTF ©). Det har snackats lite om det.

Men för att Sverige ska bli lead i Kosovo så ska det till:

1. Sverige blir NATO-land

2. Sverige satsar rejält på att förstärka sin förmåga till ledning av större insats

alt

3. Nytt mandat för KFOR som gör styrkan till en FN- eller EU-mission (Punkten 2 är fortfarande en förutsättning).

/Krook

Posted
[Möjligen att Sverige tar över ledningen av MNB © (eller MNTF ©). Det har snackats lite om det.

2. Sverige satsar rejält på att förstärka sin förmåga till ledning av större insats

alt

3. Nytt mandat för KFOR som gör styrkan till en FN- eller EU-mission (Punkten 2 är fortfarande en förutsättning).

/Krook

Mitt fel, menade att skriva just MNB © och inte Kosovo rakt av.

/D

Posted
Möjligen att Sverige tar över ledningen av MNB © (eller MNTF ©). Det har snackats lite om det.

alt

/Krook

Är inte Finland leading nation i MNB C?

Posted (edited)
Är inte Finland leading nation i MNB C?

Nej, det är tjeckerna nuförtiden...

Edit: Quote-funktionen :baskerPa:

Edited by JohanErik
Posted

jag har nu sökt vakansen som Patria mek :P

Hoppas gör man ju

Fast vad jag undrar är ju om det är som alla befälen sa bara en stor bepansrad lastbil och inte så myket mer?

Jag är inte utbildad på Patria utan bara på Lastbil/Buss maskiner och strv men det kanske kan gå ändå?

Står visligen att man ska ha utbildning på patrian men vafan den som lever får se hoppas dom ringer.

Posted (edited)

Hoppas gör man ju

Fast vad jag undrar är ju om det är som alla befälen sa bara en stor bepansrad lastbil och inte så myket mer?

Jag är inte utbildad på Patria utan bara på Lastbil/Buss maskiner och strv men det kanske kan gå ändå?

Står visligen att man ska ha utbildning på patrian men vafan den som lever får se hoppas dom ringer.

En Tjejs X-kille på jobbet fick ett samtal igår om någon vakans som mek till AF, vilket han tackade ja till. Jag funderar på om det kan vara den här tjänsten.

I så fall är den redan tillsatt sedan igår.

Edited by ugly
Posted

Hoppas gör man ju

En Tjejs X-kille på jobbet fick ett samtal igår om någon vakans som mek till AF, vilket han tackade ja till. Jag funderar på om det kan vara den här tjänsten.

Jag tackade ja till en vakans på FS 11 igår, vet inte om Ugly jobbar på ett större företag i s-e... i såna fall är det mej han pratar om...

Posted

jao jag pratade med dom på telefånen igår med och man var tvungen att vara utbildad precis på denna vagn för att förarbevis var ett måste så :/

Posted

Hoppas gör man ju

Jag tackade ja till en vakans på FS 11 igår, vet inte om Ugly jobbar på ett större företag i s-e... i såna fall är det mej han pratar om...

Helt rätt.

Ibland är världen liten.

Posted
Ytterligare några nya tillkomna vakanser på KS13, förvisso på nivå 5 eller 6.

http://www.mil.se/int/befattningar.php?act...VacantVacancies

Meningen med den här tråden är väl att det är inofficiella kontakter ang vakanser som ska tas upp, så jag förstår inte varför så många skriver här så fort det har kommit upp något nytt på den officiella sidan? Det är ju liksom bara att leta där själv...

Posted
ang Patria meken.... det är "min" vagn det saknas en mek på... kanske kan svara på frågor ang den....

Jag hörde av en kb elev i matkön att vagnen som skulle till Kabul var helt överlägsen er i allt. Stämmer det?