Jump to content

Recommended Posts

• Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Såg att La05 hade en reservdelsman vakanssatt........va fasen gör en reservdelsman?????? 0:)

Mestadels sitter du här:

Reservdelsmottagning

Alternativt är du ute och hämtar nån pryl till nån mekaniker eller plockar upp inkommande gods på rätt plats. Delar av jobbet ligger i att kunna leta rätt på rätt reservdel men ofta är det upp till mekanikern att ta reda på ett nummer du kan söka på.

Detta är dina domäner:

Deltalager

Posted

Såg att La05 hade en reservdelsman vakanssatt........va fasen gör en reservdelsman?????? :huh:

Mestadels sitter du här:

Reservdelsmottagning

Alternativt är du ute och hämtar nån pryl till nån mekaniker eller plockar upp inkommande gods på rätt plats. Delar av jobbet ligger i att kunna leta rätt på rätt reservdel men ofta är det upp till mekanikern att ta reda på ett nummer du kan söka på.

Detta är dina domäner:

Deltalager

Tack för det svaret.....får nog vänta tills det ska dras rör :lol:

Posted

Är det lönt att söka några av vakanserna på EN04 när man är f.d. bevakningsgruppchef utan mekarkompetens eller kort på några tyngre saker än personbil? Fanns ju en del StfC-platser till exempel, kan man komma med på sina ledarskapsförmågor då eller måste man också ha förarbevis/kort på något maskineri?

EDIT: Jag har förvisso elbehörighet från gymnasiet, men jag antar att det inte direkt hjälper på någon av de vakanserna...

SÖK :clap:

Wow, du lyckades helt och hållet undvika att besvara min fråga! :lol::huh:

;)

Posted

Är det lönt att söka några av vakanserna på EN04 när man är f.d. bevakningsgruppchef utan mekarkompetens eller kort på några tyngre saker än personbil? Fanns ju en del StfC-platser till exempel, kan man komma med på sina ledarskapsförmågor då eller måste man också ha förarbevis/kort på något maskineri?

EDIT: Jag har förvisso elbehörighet från gymnasiet, men jag antar att det inte direkt hjälper på någon av de vakanserna...

SÖK :clap:

Wow, du lyckades helt och hållet undvika att besvara min fråga! :lol::blink:

;)

*s* du....svaret du fick var väldans så uttömmande.....vill du komma med....sök allt möjligt och omöjligt du har inget att förlora :huh::clap::banana

Posted (edited)

Lycka till

Fogelström tja vafan jag är ju Kalmarit hade du väntat dig ett bra svar? :lol:

Edited by Sandqvist
Posted (edited)

Är det någon mer än jag som sitter på nålar när man sökt en vakant plats ? :navy:

Man kan inte ta för sig något mer än att sitta hemma och titta på telefon och vänta på ett samtal, troligtvis i onödan, men man vill ju liksom inte vilja vara borta IFALL samtalet skulle komma .... urk :Malaj:

Edited by JohanB
Posted
ge dom mobil nummret? Eller ring själv? ;)

Är det ok att ringa plutonschefen och snacka med han ang sitt intresse för tjänsten ?

Antar att dom får hundratals samtal om detta.

Någon som vet vart man ringer och får telefonnr och vem det är ?

Har ingen erfarenhet av det av att ringa så där bara :camo:

Posted

Så då har man kastat in en ansökan på vakanta tjänsten på LA05 :clap:

JohanB :baskerFN:

Hur går det med vakansen JohanB???såg att det ff var till ansökan ledig, håller tummarna för dej :baskerFN::baskerFN:

Har inte hört ett ljud ännu, har fått reda på vad rep.pl chefen heter så tänkte ringa och prata

med honom i morgon. Man vill ju veta också företaget jag jobbar på, det är ju snabba puckar

som gäller om man har som tur att få platsen. :baskerFN:

Känns bara lite påfluget att ringa så där ..... :baskerFN:

Posted

Johan, svenska arm´´en är som att bo i USA.... Ring och tala om allt du kan och får du inte ett svar direkt, ring upp honom igen om fem minuter! Funkar inte det ringer du om en kvart upp media och säger att du funderar på att invadera hans trädgård då du misstänker att han har kärnvapen.......... :P

Posted

Pöjker, såg att Ks14 sökte en brandman, vilket kompani/pluton tillhör en sån??? måste man ha anställning som deltidsbrandman eller räcker det att man har vart och kommer att förhoppningsvis klara rökdykarprovet??? finns det nån övre ålder? förutom 60 år som det är civilt??Jag :Malaj: beredd att kasta in en ansökan(kanske)

Posted

@ golffoxtrotfive

Det sket sig med vakansen !! :Malaj:

Var någon annan som fick den, GRATTIS till honom/henne 8-/

Lycka till där nere den som fick vakansen som reservdelsman.

Posted (edited)
Pöjker, såg att Ks14 sökte en brandman, vilket kompani/pluton tillhör en sån??? måste man ha anställning som deltidsbrandman eller räcker det att man har vart och kommer att förhoppningsvis klara rökdykarprovet??? finns det nån övre ålder? förutom 60 år som det är civilt??Jag :Malaj: beredd att kasta in en ansökan(kanske)

Brandgruppen tillhör räddningspluton (tillsammans med förbandplatsgruppen och sjuktransporterna) som egentligen hör till ett finskt kompani men ramlar in under nse:t.

Deltidsbrandman funkar, huruvida de kräver att du har jobb är ju upp till PC att avgöra, tidigare har det varit arbetslösa deltidare med.

Det man ska ha klart för sig är att man inte ska räkna med mycket jobb, ganska mycket beredskap men ytterst få larm = mycket löktid på campen.

Edited by alfie
Posted
@ golffoxtrotfive

Var någon annan som fick den, GRATTIS till honom/henne :lol:

lider med dej, men det finns fler vakanser att söka, i morrn e en ny dag 8-/

Posted

@ golffoxtrotfive

Vecka 16 kommer det en ny sökomgång, då jäklar skall det sökas :lol:

Stackars alla på OPIL som får mina ansökningar hehehehe 8-/

Posted

@ golffoxtrotfive

Stackars alla på OPIL som får mina ansökningar hehehehe :blink:

Håller tummarna för alla yxor som söker :clap::clap::clap: själv måste jag säja att jag blev sugen på brandmannagrejset( 8-/ tack AFIE för infot)ska sova på saken 8-/

Posted

@ golffoxtrotfive

Stackars alla på OPIL som får mina ansökningar hehehehe :blink:

Håller tummarna för alla yxor som söker :clap::clap::clap: själv måste jag säja att jag blev sugen på brandmannagrejset( 8-/ tack AFIE för infot)ska sova på saken 8-/

Kom igen golffoxtrotfive

Det är inget att tänka på, SÖK !!!!!

vad finns det att förlora ? :huh: