Jump to content

Recommended Posts

• Replies 495
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Förutom kock så söker KS12:

Packsoldat

Skyttesoldat.

Ring och sök!

/Krook

Eftersom vakanslistan på mil.se endast har Kock och C Swednic som vakanta så är väll de tillsatta redan? Eller kan det vara så att det är skamset att annonsera efter pack- och skyttesoldater???

P g a missionsabstinens ska jag ringa ändå och fråga om de har några lediga platser :D

Edited by Foxtrotcharliegrg
JohanB  Posted den May 25 2005, 06:17

Nu kommer min okunkap in igen.

Men vad har en "packsoldat" för tjänst eller vad gör han/hon ???

Tacksam för svar till en inte allt för insatt kille.

Tror att den korrekta termen faktiskt är hjullastar/lastbilsförare.

Nu kommer min okunkap in igen.

Men vad har en "packsoldat" för tjänst eller vad gör han/hon ???

Tacksam för svar till en inte allt för insatt kille. :ph34r:

Packgruppen (i dagligt tal ofta kallat "Packet", utan övrig värdeladdning) tillhör stabsplutonen och betjänar kompaniet med tyngre transporter och förplägnad. Jobbar av naturliga skäl nära kompaniets QM (Quarter Master, sv Kvartermästare).

Packsoldat

Skyttesoldat.

Ring och sök!

/Krook

Krook, vart är det man ringer som man ringer till rätt ställe.

Har läst här på forumet att det "klagas" lite att man ringer fel när man ringer.

/Johan :baskerFN:

Sätt er in i plutonchefens situation ett par veckor före rotation.

Det uppstår en vakans.

Du orienterar KC som kontaktar S1 som i sin tur tar kontakt med PersE US i Uppsala som mailar info om att det är dags att lägga ut en vakansannons.

Info har inte bråttom . Vakansen dyker inte upp.

Du börjar titta i ansökningspärmarna, du ringer folk som du känner eller får tips om. Du hittar någon som är lämplig och som kan rycka in på måndag. Annonsen ligger fortfarande inte ute på hemsidan.

Kontingenterna borde själva kunna lägga ut vakansannonser på hemsidan.

Det blir bättre kvalitet på rekryteringen om fler söker tjänsten.

Livet är inte rättvist! (Bara konstaterar jag är inte negativ)

Ta det lungt allihopa.

• BlåGul -1

Packsoldat

Skyttesoldat.

Ring och sök!

/Krook

Eftersom vakanslistan på mil.se endast har Kock och C Swednic som vakanta så är väll de tillsatta redan? Eller kan det vara så att det är skamset att annonsera efter pack- och skyttesoldater???

P g a missionsabstinens ska jag ringa ändå och fråga om de har några lediga platser :D

Misstror du min info, kära FCgrg?

Det är faktiskt rätt så lätt att vara snabbare än infoavdelningen om man har de rätta kontakterna.

/Krook

Idag börjar mitt 12 veckor långa sommarlov! Ge mig en kort mission tills jag börjar skolan igen...

Du får göra dina missioner i fotoalbumen och skruva på squelchratten på minnenas ra 145.

Ha, ha, ha! Eller så kan jag ju lägga mig ned på golvet i fosterställning och lyssna på den fantastiska skivan på vilken den där textraden finns med.... :baskerHV:

Packsoldat

Skyttesoldat.

Ring och sök!

/Krook

P g a missionsabstinens ska jag ringa ändå och fråga om de har några lediga platser :dong:

Misstror du min info, kära FCgrg?

Det är faktiskt rätt så lätt att vara snabbare än infoavdelningen om man har de rätta kontakterna.

/Krook

Nej, jag misstror dig verkligen inte min käre Krook. Jag hade tydligen lite för stor tilltro (hur jag nu lyckades få det...) till infoavd. Sist jag ringde på en vakans, som publicerats på mil.se (Vakant: psksold *tjohooo!*), så fick jag det nedslående beskedet att den var tillsatt sedan flera veckor tidigare. Men det kanske är så att det omvända existerar också: Ej pulicerad = ring och sök! ;)

Ringde aldrig och kollade eftersom jag nästan samtidigt fick positivt besked om ett vikariatjobb några månader framåt jag sökt. Missionssuget finns dock kvar så om det mot förmodan ännu inte hittats några lämpliga vakansfyllare är det bara att posta här :/

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

• 2 weeks later...

Väntar ivrigt på att vakans jakten till KS13 ska sätta igång.

Uppskattar gärna info on när det är dags att försöka ringa och tragga sig till en plats ;)

Antar att det dröjer ett tag än eftersom jag inte fått mitt Nej-brev än(nej jag är inte bitter :baskerPa:).

• 4 weeks later...

Jaha mina vänner, tiden går fort när man surfar på Soldf!

Ett halvår har gått och det är dags att söka civila missioner igen.

Observatör, Hebron (TIPH)

Chef och Stf för Stabsenheten, Hebron (TIPH)

Stf Chef för Trossen (Ekonomi/Support/Logistik/Personal m m. ), Hebron (TIPH)

Operativ Chef, Sri Lanka (SLMM)

Stabschef, Sri Lanka (SLMM)

Hebron - se men inte röra! Mycke :-( å titta på, noll :-( för egen del!

Sri Lanka - inget :huh: , men mycket :tveka: !

/Gomer

Ett tips är att med jämna mellanrum ringa upp till OPIL och tala med den som har hand om LA04. Som tidigare nämnts kan det finnas vakanser som ännu inte hunnit läggas ut på hemsidan.

/A

Ett tips är att med jämna mellanrum ringa upp till OPIL och tala med den som har hand om LA04. Som tidigare nämnts kan det finnas vakanser som ännu inte hunnit läggas ut på hemsidan.

/A

Är det någon som kommit med på en vakans efter ett snack med handläggaren :baskerFN:

Man tycker ju att dom borde vara ganska trötta på att folk ringer och frågar om vakansplatser hela tiden...

Edited by Lindvall

/A

Är det någon som kommit med på en vakans efter ett snack med handläggaren :baskerFN:

Man tycker ju att dom borde vara ganska trötta på att folk ringer och frågar om vakansplatser hela tiden...

Jag kom med på KS01 på det viset

Hallå allesammans. Mitt första inlägg här på soldf efter att ha följt med på forumet en längre tid.

Tänkte bara tipsa om en eventuell vakansplats som Amröjman/Sisuförare på KS13. Jag skickade nämligen in och tackade nej till den tjänsten för några dagar sen. I och för sig så antar jag att de tagit in fler personer än de behöver för den första gallringen på RekryC men det skadar ju inte att ringa.

Lycka till

Hallå allesammans. Mitt första inlägg här på soldf efter att ha följt med på forumet en längre tid.

Tänkte bara tipsa om en eventuell vakansplats som Amröjman/Sisuförare på KS13. Jag skickade nämligen in och tackade nej till den tjänsten för några dagar sen. I och för sig så antar jag att de tagit in fler personer än de behöver för den första gallringen på RekryC men det skadar ju inte att ringa.

Lycka till

Bra initiativ Topel! Snabbare än så här går det nog inte att få nys om nyuppkomna vakanser, hoppas andra kommer att göra samma sak i fortsättningen.

Hej igen

Nu står vi kockar på ks12 utan 1 kock igen.

Vakans kommer läggas upp inom kort på mil.

Men om det är någon som känner på sig att dom skulle vilja åka skicka ett medelande till mig,så ser jag till att vår pluton chef får det.

Skicka gärna med ett ansöknings formulär så hon får lite att kolla på.

Du kommer tidigast få åka ner till v 34 då utb blir v33.

/Olle lundberg kock KS12