Jump to content

Recommended Posts

• Replies 495
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
På förekommen anledning är det dags att bumpa upp den här lite... någon som sitter på nått guldkorn ni själva inte ska använda? En prostituerad börjar bli lite desperat... :-P

//A

Har inte du ett jobb i Revinge?

På förekommen anledning är det dags att bumpa upp den här lite... någon som sitter på nått guldkorn ni själva inte ska använda? En prostituerad börjar bli lite desperat... :banghead:

//A

Har inte du ett jobb i Revinge?

:rolleyes: Ingen kommentar, men rent teoretiskt... om jag har ett jobb i Revinge så varar det inte för alltid...

:rolleyes: rent teoretiskt så verkar det som om de som har jobb i Revinge har jobb i Kosovo/Affeland av och till tom våren -08

Det är sant, från mil.se:

Efter vårens insatser kommer IA 06 uteslutande att användas i Kosovo. Förbandet ska utgöra

grunden för KS 16, den svenska styrka som tar över i oktober.

Frågan handlar dock om vilka tjänster som kommer erbjudas. När allting kring IA06 kontra KS16 är löst och man kan se att så här kommer det bli ja då kanske det finns något där för mig med men skyttebasse på ks16 är inget jag strävar efter om det finns vakanser på andra ställen närmare min befattning/kunskap. Än vet ju ingen vad det blir av IA06 under hösten 07 och våren 08, lika bra att lägga ut krokarna och se om det nappar. Rent teoretiskt då förståss...

• 1 year later...

hörrni gubbar och tjejer, finns det ingen mekaniker ibland er som kan hjälpa räddningsverket att fylla denna plats? http://www.srv.se/templates/int_SokJobb____20392.aspx annonsen har legat på deras sida hur länge som helst men jag förmodar att det bland oss finns nån som e sugen på en liten minimission på några månader (synd bara att det inte en en rörmockare som avsågs)

ser att dom söker folk till kosovo oxå http://www.srv.se/Templates/SRV_FileListing____24530.aspx

Edited by golffoxtrotfive
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Jag sökte för några veckor sedan en vakanstjänst, och efter intervju, blev nominerad för tjänsten av PC. Någon vecka senare fick jag en blankett för där jag skulle godkänna en granskning av mig, samt fylla i tillgångar och skulder. Den skickade jag in för över två veckor sedan men efter det har det varit tyst. Detta gnager mig lite, då det inryckningsdatum till utbildningen inför utresa är mindre än en månad bort, och det känns konstigt att jag inte fått vare sig kontrakt, inkallelseorder eller någon vidare information (bortom vad PC har kunnat svara på) alls än. Är det någon med erfarenhet som kan avgöra om detta är normal handläggningstid på HRC för ett sånt här ärende, eller kan något oväntat har inträffat?

Jag har frågat HRC via epost men svar verkar dröja, så jag tänkte att jag frågar här också

Någon vecka senare fick jag en blankett för där jag skulle godkänna en granskning av mig, samt fylla i tillgångar och skulder.

Låter som utredning för säkerhetsklass 2 och den tar tid, kan ta en månad, eller mer om man har otur med helger och sådant. En vanlig registerkontroll för säkerhetsklass 3 däremot går på nästan ingen tid alls.

Granskningen tar tid, men ring PC så kan du säkert få praktisk information om inryck och annat.

Någon vecka senare fick jag en blankett för där jag skulle godkänna en granskning av mig, samt fylla i tillgångar och skulder.

Låter som utredning för säkerhetsklass 2 och den tar tid, kan ta en månad, eller mer om man har otur med helger och sådant. En vanlig registerkontroll för säkerhetsklass 3 däremot går på nästan ingen tid alls.

PC har jag samtalat med över telefon vid ett flertal tillfällen och denne har varit behjälplig med svar på frågor och grundläggande information om tjänsten, men denne har ju ingen kontroll över "pappers"-biten av rekryteringen och rekommenderade att kontakta just HRC för att få svar på frågor som rörde det.

Dumma frågor; Säkerhetsklass 2, jag gissar att det då är en noggrannare undersökning än säkerhetsklass 3? Gäller det då olika säkerhetsklasser för olika befattningar? Hur skiljer de olika granskningarna sig åt?

Ringde HRC idag (utöver E-post förfrågan, lika bra att anfalla på två fronter) och personen jag talade med var verkade förstående för min problematik och skulle se till att någon ansvarig handläggare skulle ringa upp och informera om vad som händer så snart som möjligt. Det gnager på sinnesron när veckorna går och man kommer allt närmare inrycknings datum för utbildningen, men fortfarande ingen information i brevlådan, så det skulle kännas bra om man kunde få information inom en snar framtid.

Jag kan förstå att det känns olustigt, men om jag var i din sits, vilket jag varit mer än en gång, så skulle jag inrikta mig på att det inte kommer något i brevlådan. Så länge du vet vart du skall och när och har kontakt med chefen så kan du vara lugn. Uteblivna ordrar och kontrakt (och rent av utebliven lön då och då) verkar tyvärr vara normalt i de här sammanhangen.

Dumma frågor; Säkerhetsklass 2, jag gissar att det då är en noggrannare undersökning än säkerhetsklass 3? Gäller det då olika säkerhetsklasser för olika befattningar? Hur skiljer de olika granskningarna sig åt?

En utförligare förklaring finns i annan tråd, men säkerhetsklass 3 är vad de flesta har och kontrollen innefattar kontroll av brotts-och misstankeregistret. Säkerhetsklass 2 innefattar dessutom kontroll av privatekenomin och kan exempelvis vara för underrättelsebefattningar och liknande där man sitter på större mängder känslig information. Säkerhetsklass 1 är ytterst ovanlig.