Jump to content

Recommended Posts

• Replies 495
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Måste få fråga en sak.

Är lite grön på det här med vakanser att söka.

Om det fortfarande står på sidan www.mil.se/int/rekryterin

Söker då dom fortfarande personal till den tjänsten eller ??

Eller kan det vara så att dom redan tillsatt den men inte tagit bort

det från sidan ??

Har bara gjort en mission tidigare men är så sugen på att komma ut igen !

Tycker ni att man skall maila in och söka om man har känner för det ?

Tack för svar. :D

Måste få fråga en sak.

Är lite grön på det här med vakanser att söka.

Om det fortfarande står på sidan www.mil.se/int/rekryterin

Söker då dom fortfarande personal till den tjänsten eller ??

Eller kan det vara så att dom redan tillsatt den men inte tagit bort

det från sidan ??

Har bara gjort en mission tidigare men är så sugen på att komma ut igen !

Tycker ni att man skall maila in och söka om man har känner för det ?

Tack för svar. :D

Klart du ska maila och även ringa.

Vad har du att förlora.

lycka till

Läkare 64300 5 

Inryckning: 050228.

Möjlighet till tre månaders tjänstgöring.

Ja, om man bara öppnade upp fler tjänster för 3 mån tjänstgöringstid skulle jag vara i US blixtfort. Men nu? Nä grabbar, lycka till, själv stannar jag för fot här hemma.

Läkare 64300 5 

Inryckning: 050228.

Möjlighet till tre månaders tjänstgöring.

Ja, om man bara öppnade upp fler tjänster för 3 mån tjänstgöringstid skulle jag vara i US blixtfort. Men nu? Nä grabbar, lycka till, själv stannar jag för fot här hemma.

Och om man bara öppnade fler tjänster för 12månaders tjänsgöring skulle Jag, slippa ha mina "fötter hemma" så ofta! ;)

Och om man bara öppnade fler tjänster för 12månaders tjänsgöring skulle Jag, slippa ha mina "fötter hemma" så ofta! ;)

Ska jag hålla ögon och öron öppna för möjligheten att reka framåt hösten för dig kanske? Eller tänkte du göra comeback på balkan då? :-(

Och om man bara öppnade fler tjänster för 12månaders tjänsgöring skulle Jag, slippa ha mina "fötter hemma" så ofta!  ;)

Ska jag hålla ögon och öron öppna för möjligheten att reka framåt hösten för dig kanske? Eller tänkte du göra comeback på balkan då? :)

Självklart skall du hålla ögon och öron öppna... att vara civil är ju ett slöseri med tid, så har du platsen har jag tiden.

:-(

• BlåGul -1
Platsen som C Stabsplut på NC01 är tillsatt av en mycket duglig S1-kapten.

/Krook

Kewl! Vad är det för dude och varifrån kommer informationen?

Kaptenen i fråga har en Balkan-mission i ryggsäcken, Bosnien tror jag att det var.

Är utbildad inom stabstjänst, Fågel Fenix, Närkamp, mm mm.

AnimalMother hade honom som plutch på Närskydd i fjol.

Sagesman: OC NC01.

/Krook

• BlåGul -1
Signmekar!! hör upp!!!

jag tackade precis nej till signmek på LA03..

-lycka till!  :D

Fan, jag som redan tackat ja till signmek på EN03....

Mission eller beredskap?

På LA vet du ju att du kommer iväg iaf.

/Krook

Signmekar!! hör upp!!!

jag tackade precis nej till signmek på LA03..

-lycka till!  :D

Fan, jag som redan tackat ja till signmek på EN03....

Mission eller beredskap?

På LA vet du ju att du kommer iväg iaf.

/Krook

Jo, det är ju sant, men beredskap är nog faktiskt det som passar bäst eftersom jag pluggar just nu... Fast Liberia skulle inte sitta helt fel... B)

Alla ni med Strf 90-kunskaper...kolla in vakanserna på LA04...

Vakanser

Det blir väl att reka över sen då ;) (vad skulle tjejen säga då?)

Nä, det är lite tråkigt att se "mina" två tjänster som vakanser, med så dåligt med sökande är det mindre chans att platsen blir tillsatt av någon med rätt kunskaper i slutändan.

Intressant är ju också att föregångsmännen och tornmek numera har samma lön.

Kan man dra slutsatsen att tjänsten som tornmek är på kompani och föregångsmännen är på CSE? Jag tänker på den kod som står intill.

Varför ser man aldrig dessa typer av vakanser på mil.se/int? ;)

XX555 QRF-soldat 45700 7

Preliminär utlandstjänstgöringstid: 050819-tills vidare.

Preliminär utbildningstid: from nu tills 050818.

Tjänstgöringsort: Södra halvklotet

Fri diesel, ammo och föda

XX555 QRF-soldat 45700 7

För att världen är orättvis och snål. ;)

• BlåGul -1

XX555 QRF-soldat 45700 7

Varför ska en soldat ha sergeants grad och majors-övlt:s lön?

Soldaten ska vara nöjd med 19 papp och beskattade rations och vara stolt över att få bära armétecken på båda kragspeglarna.

Och ska diesel inmundigas gäller två-glasregeln. Kom ihåg det och glöm inte att redovisa ammon.

:D

/Krook

Varför ser man aldrig dessa typer av vakanser på mil.se/int?  ;)

XX555    QRF-soldat                    45700    7 

För att världen är orättvis och snål. ;)

Born

Kunde inte sagt det bättre själv

Krook

Man behöver inte redovisa sån ammo man skjutit upp väl?

Vakanser

Nä, det är lite tråkigt att se "mina" två tjänster som vakanser, med så dåligt med sökande är det mindre chans att platsen blir tillsatt av någon med rätt kunskaper i slutändan.

Kan man dra slutsatsen att tjänsten som tornmek är på kompani och föregångsmännen är på CSE? Jag tänker på den kod som står intill.

Förlåt en kanske dum fråga, med vad fan är föregångsman för befattning?

Ser att det finns vakanser på mil.se. Vissa är defentivit intressanta för mig. Ligger dock inne nu, muckar den 9/4 detta året. Det står att tjänstgöring börjar 050418. Är det helt kört för mig att söka då? Och om jag söka, hur gör jag med prel. betyg från pågående värnplikt när jag mailar?

// Jelzin

Ser att det finns vakanser på mil.se. Vissa är defentivit intressanta för mig. Ligger dock inne nu, muckar den 9/4 detta året. Det står att tjänstgöring börjar 050418. Är det helt kört för mig att söka då? Och om jag söka, hur gör jag med prel. betyg från pågående värnplikt när jag mailar?

// Jelzin

Självklart är det inte kört men det kanske inte är så bra att sticka på mission direkt efter muck... Ge dig själv chansen att bli lite civil först, det skadar inte.

:baskerFN:

Vakanser

Förlåt en kanske dum fråga, med vad fan är föregångsman för befattning?

1. Svär inte

2. Sök

3. Och Voila!

Självklart är det inte kört men det kanske inte är så bra att sticka på mission direkt efter muck... Ge dig själv chansen att bli lite civil först, det skadar inte.

Är mycket medveten om att civila perioder är mycket nyttiga. Har dock haft ett år redan mellan gymnasiet och värnplikt så det är inte så att jag aldrig har varit ute i arbetslivet osv.

Det jag ville veta dock var om det inte är möjligt att söka en vakans och, om möjlighet ges, åka så snabbt efter muck. Tack för ditt svar! Vet dock inte hur jag ska gå till väga kontra en normal ansökan till US-tjänst vid pågående värnplikt.

// Jelzin

Är mycket medveten om att civila perioder är mycket nyttiga. Har dock haft ett år redan mellan gymnasiet och värnplikt så det är inte så att jag aldrig har varit ute i arbetslivet osv.

Det jag ville veta dock var om det inte är möjligt att söka en vakans och, om möjlighet ges, åka så snabbt efter muck. Tack för ditt svar! Vet dock inte hur jag ska gå till väga kontra en normal ansökan till US-tjänst vid pågående värnplikt.

// Jelzin

Jag skulle rekomendera dig att inte ta en vakansplats på din första mission. Speciellt inte såpass nära muck. Om jag fick rekomendera något så är det att först vänta lite och få perspektiv på lumpen samt skaffa dig lite livserfarenhet (låter tråkigt, jag vet). Därefter söka den normala vägen om du fortfarande vill åka utomlands. Som vakant slängs du in i en "samtränad" och iprincip klar grupp/pluton, och om man då är helt grön (eller rosa ;) ) kan det bli jobbigt.

Nu säger jag inte att det är omöjligt, men det är bara så jag ser det. Det viktiga är inte att komma med utan att göra ett bra jobb när man väl kommit med. :baskerFN:

• BlåGul -1

// Jelzin

Gå till ditt befäl och sig att du vill ha hjälp med att söka alt. gå till Pers och säg samma sak. De tar fram ansökningshandling som du fyller i och lämnar till ditt befäl för vidare befordran. Befälet kommer då att yttra sig om du är lämplig för sökt befattning eller ej samt fylla i preliminära betyg. Sedan är det upp till chefen för sökt enhet att anta dig eller inte.

Ps. Det är flera på Rasbo som har sökt. Kolla med 21. Ledningspluton t.ex.

/Krook