Jump to content

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 495
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Visserligen ingen vakans inom Gröna firman. Men garanterat ett riktigt skönt MÖP-jobb (eller ska vi säga VÖP-jobb):

 

[2005-09-20 Polismyndigheten i Stockholms län]

Vapentekniker :baskerKav:

Polismyndigheten i Stockholms län, Personal- och utvecklingsavdelningen, HR-enhetens utbildningssektion söker vapentekniker

Polismyndigheten i Stockholms län är Sveriges största polismyndighet med ca 6 000 anställda. Polismyndigheten består av åtta polismästardistrikt, fem avdelningar och länspolismästarens tre stabsenheter.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter blir att besikta, reparera och serva polismyndighetens tjänstevapen (pistoler, automatvapen och batonger) samt att föra noteringar i databaserat register.

Du ska dessutom mottaga och lämna ut vapen, ammunition m m.

 

Kravprofil

Du ska ha dokumenterad vapenteknisk finkaliberutbildning såsom Svenska bössmakarskolan eller motsvarande utbildning eller längre yrkeserfarenhet inom området.

Du har intresse för vapen och teknik. Din samarbetsförmåga är god, du är serviceinriktad och ansvarsfull. Vidare är du säkerhetsmedveten och noggrann. Du är van vid att arbeta i PC-miljö. Kunskap inom optik/optronik är meriterande.

 

Upplysningar

Vill du veta mer? Ring gärna vapenteknikerna Nils Eskilsson eller Thomas Nyzell, 08 – 401 02 27.

Fackliga företrädare är Ingemar Svenningsson, OFR/S, 08 - 401 02 65 och Bo Maklin, SEKO, 08 – 401 58 64.

 

Ansökan

Din ansökan med meritförteckning märkt med dnr AA 713-68196/2005 skickas till Polismyndigheten i Stockholms län, personal- och utvecklingsavdelningen, 106 75 STOCKHOLM.

Sista ansökningsdag är 2005-10-13.

 

Ansökningshandlingarna återsänds efter 2 år och endast på särskild begäran med anledning av ändrade arkivbestämmelser.

 

(Ursäkta inklippet, det fanns ingen URL. Taget från Polisens hemsida)

Link to comment
Share on other sites

Och så får du chansen att träffa mig i en intervju....... :Malaj:

 

Visserligen ingen vakans inom Gröna firman. Men garanterat ett riktigt skönt MÖP-jobb (eller ska vi säga VÖP-jobb):

 

[2005-09-20 Polismyndigheten i Stockholms län]

Vapentekniker :winner:

Polismyndigheten i Stockholms län, Personal- och utvecklingsavdelningen, HR-enhetens utbildningssektion söker vapentekniker

Polismyndigheten i Stockholms län är Sveriges största polismyndighet med ca 6  000 anställda. Polismyndigheten består av åtta polismästardistrikt,  fem avdelningar och länspolismästarens tre stabsenheter.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter blir att besikta, reparera och serva polismyndighetens tjänstevapen (pistoler, automatvapen och batonger) samt att föra noteringar i databaserat register.

Du ska dessutom mottaga och lämna ut vapen, ammunition m m.

 

Kravprofil

Du ska ha dokumenterad vapenteknisk finkaliberutbildning såsom Svenska bössmakarskolan eller motsvarande utbildning eller längre yrkeserfarenhet inom området.

Du har intresse för vapen och teknik. Din samarbetsförmåga är god, du är serviceinriktad och ansvarsfull. Vidare är du säkerhetsmedveten och noggrann. Du är van vid att arbeta i PC-miljö. Kunskap inom optik/optronik är meriterande.

 

Upplysningar

Vill du veta mer? Ring gärna vapenteknikerna Nils Eskilsson eller Thomas Nyzell, 08 – 401 02 27.         

Fackliga företrädare är Ingemar Svenningsson, OFR/S, 08 - 401 02 65 och Bo Maklin, SEKO,  08 – 401 58 64.

 

Ansökan

Din ansökan med meritförteckning märkt med dnr AA 713-68196/2005 skickas till Polismyndigheten i Stockholms län, personal- och utvecklingsavdelningen, 106 75  STOCKHOLM.

Sista ansökningsdag är 2005-10-13.

 

Ansökningshandlingarna återsänds efter 2 år och endast på särskild begäran med anledning av ändrade arkivbestämmelser.

 

(Ursäkta inklippet, det fanns ingen URL. Taget från Polisens hemsida)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

VAKANS!

 

Vagnchef på L1:an till EN04 sökes.

 

Förra året hade jag också en vakans på denna befattningen och jag fick kontakt med en medlem på forumet som fick tjänsten. Bara så ni vet.

 

C-kort eller SISU eller PATGB203 förarbevis är kravet.

 

Meriterande:Tjänst på L1, utlandstjänst, kartkunskaper, striass tjänst, vagnstjänst, signalisttjänst mm

 

Skicka ett PM för info

 

Läs mer om EN i EN tråden eller på www.ing2.mil.se

Edited by Kn Glock
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Tjena!

 

Det har blivit lite av en rutin för mig att fixa vakanser vi denna tråd.

 

Totalt tror jag att jag har rekryterat 7 man till div missioner/beredskapsförband via denna tråden. Så det fungerar bara så ni vet.

 

Jag har vakanser på ledningspluton EN04.

 

2 st Signalist/bilförare utbildning w 616-624 beredskap 1 juli 2006- 31 december 2007.

Befbeskrivning: Signalisterna ingår i kompanistabsgruppen och arbetar normalt i skift på kompaniet ledningsplats. Signalisterna turas även om att bemanna kompaniets främre ledningsplats (PATGB 203) som signalist/stridsledningsass.

 

 

Krav:

 

B-kort

10-7-7 eller högre från senaste tjänstgörningen

Grundläggande sambandskunskaper.

Mil förarbevis

 

Meriterande:

 

Förarbevis GW

Gedigna sambandskunskaper

Mkt stor erfarenhet av ra 180.

Erfarenhet av ra 195/1951/1952

Hög dator mognad

Goda kunskaper i engelsk signalering

Stabsexpeditionserfarenhet.

Kabel/tråd dragnings kunskaper

stabsass kunskaper

stridsledningsass erfarenhet.

stridsfordons erfarenhet

Goda kart/GPS kunskaper.

Tidigare missioner, gärna i liknande befattning

Personlig mognad

Stresstålighet (erfarenhet från stressande uppgifter)

 

Annat som du vill skall meritera din ansökan.

 

Observera att jag tar in inofficiella intreseanmälningar via detta forum och att "normal" rekrytering sedan sker via telefon/mail.

 

Övrigt som jag vill veta

GU: år/regemente/befattning/vitsord

Namn

Adress

Ålder (personnummer väntar vi med)

telefonnummerer

e-postadress

Övrig militär vht

typ HV/US/ev kurser om då har bäring på tjänsten

 

God Jul allihop!

 

Kn Glock aka vakanstomten

 

ev frågor via PM. Är frågan allmängiltig så ta det i tråden så svarar jag här

Link to comment
Share on other sites

Fins vakanser på Patria nu på FS11 (eller var det 10) är det EN också? lite dåligt men info på dom vakanserna (sökte som skytt inte för att jag lär få den :P)

Edited by Sandqvist
Link to comment
Share on other sites

Fins vakanser på Patria nu på FS11 (eller var det 10) är det EN också? lite dåligt men info på dom vakanserna (sökte som skytt inte för att jag lär få den :P)

 

 

Jag fick en av dom, eller den vet inte om det fanns fler.... skytt patgb 203 inryck 2 jan preliminärt ner 16 jan :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag har också sökt..

 

När skickade du in mailet, och när blev du kontaktad?

 

 

jag ringe in och fick prata med någon... hade i första hand frågor ang förare tjänsten.

 

har kört 180an 2 missioner i Kosovo men det räckte inte... var tvungen att ha 203 beviset.... ja lämnade uppgifter samtidigt och någon timme senare ringde dom upp o gav mig svaret när jag var på torget å handla klappar....

 

vad jag förstod så hade dom redan fyllt alla platser .. men man vet aldrig... bara att önska lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Jag har också sökt..

 

När skickade du in mailet, och när blev du kontaktad?

 

 

jag ringe in och fick prata med någon... hade i första hand frågor ang förare tjänsten.

 

har kört 180an 2 missioner i Kosovo men det räckte inte... var tvungen att ha 203 beviset.... ja lämnade uppgifter samtidigt och någon timme senare ringde dom upp o gav mig svaret när jag var på torget å handla klappar....

 

vad jag förstod så hade dom redan fyllt alla platser .. men man vet aldrig... bara att önska lycka till.

 

 

Det kan inte vara sant. vi möts i afghanistan inshallah

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag har också sökt..

 

När skickade du in mailet, och när blev du kontaktad?

 

 

jag ringe in och fick prata med någon... hade i första hand frågor ang förare tjänsten.

 

har kört 180an 2 missioner i Kosovo men det räckte inte... var tvungen att ha 203 beviset.... ja lämnade uppgifter samtidigt och någon timme senare ringde dom upp o gav mig svaret när jag var på torget å handla klappar....

 

vad jag förstod så hade dom redan fyllt alla platser .. men man vet aldrig... bara att önska lycka till.

 

 

 

kom du med??

 

 

Det kan inte vara sant. vi möts i afghanistan inshallah

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag har också sökt..

 

När skickade du in mailet, och när blev du kontaktad?

 

 

jag ringe in och fick prata med någon... hade i första hand frågor ang förare tjänsten.

 

har kört 180an 2 missioner i Kosovo men det räckte inte... var tvungen att ha 203 beviset.... ja lämnade uppgifter samtidigt och någon timme senare ringde dom upp o gav mig svaret när jag var på torget å handla klappar....

 

vad jag förstod så hade dom redan fyllt alla platser .. men man vet aldrig... bara att önska lycka till.

 

 

 

kom du med??

 

 

Det kan inte vara sant. vi möts i afghanistan inshallah

8-/

 

Nä, jag vet inte. Jag skickade in mailet klockan åtta ikväll. sitter och tuggar på armbågarna nu. Jag har 203-bevis.. akan utb.. så om det finns en plats kvar...

:rocketl:

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

 

Det har blivit lite av en rutin för mig att fixa vakanser vi denna tråd.

 

Totalt tror jag att jag har rekryterat 7 man till div missioner/beredskapsförband via denna tråden. Så det fungerar bara så ni vet.

 

Jag har vakanser på ledningspluton EN04.

 

2 st Signalist/bilförare utbildning w 616-624 beredskap 1 juli 2006- 31 december 2007.

Befbeskrivning: Signalisterna ingår i kompanistabsgruppen och arbetar normalt i skift på kompaniet ledningsplats. Signalisterna turas även om att bemanna kompaniets främre ledningsplats (PATGB 203) som signalist/stridsledningsass.

 

 

Krav:

 

B-kort

10-7-7 eller högre från senaste tjänstgörningen

Grundläggande sambandskunskaper.

Mil förarbevis

 

Meriterande:

 

Förarbevis GW

Gedigna sambandskunskaper

Mkt stor erfarenhet av ra 180.

Erfarenhet av ra 195/1951/1952

Hög dator mognad

Goda kunskaper i engelsk signalering

Stabsexpeditionserfarenhet.

Kabel/tråd dragnings kunskaper

stabsass kunskaper

stridsledningsass erfarenhet.

stridsfordons erfarenhet

Goda kart/GPS kunskaper.

Tidigare missioner, gärna i liknande befattning

Personlig mognad

Stresstålighet (erfarenhet från stressande uppgifter)

 

Annat som du vill skall meritera din ansökan.

 

Observera att jag tar in inofficiella intreseanmälningar via detta forum och att "normal" rekrytering sedan sker via telefon/mail.

 

Övrigt som jag vill veta

GU: år/regemente/befattning/vitsord

Namn

Adress

Ålder (personnummer väntar vi med)

telefonnummerer

e-postadress

Övrig militär vht

typ HV/US/ev kurser om då har bäring på tjänsten

 

God Jul allihop!

 

Kn Glock aka vakanstomten

 

ev frågor via PM. Är frågan allmängiltig så ta det i tråden så svarar jag här

 

Eftersom jag har fått en del PM i ärendet så vill jag klarlägga att krav (se ovan) är krav.

Skicka PM så blir jag glad.

Link to comment
Share on other sites

e det ingen mission som behöver en riktig rörmockare numer????det börjar dra i tarmen igen. ingen som sett nån sån vakans??

Ring Skanska eller NCC.

Det mesta som rör konstruktionsarbete och UH av byggnader görs av ett konsortium mellan Skanska och NCC. Det är en del fd. pionjärer som jobbar där.

 

/Krook

Link to comment
Share on other sites

e det ingen mission som behöver en riktig rörmockare numer????det börjar dra i tarmen igen. ingen som sett nån sån vakans??

Ring Skanska eller NCC.

Det mesta som rör konstruktionsarbete och UH av byggnader görs av ett konsortium mellan Skanska och NCC. Det är en del fd. pionjärer som jobbar där.

 

/Krook

Icke i Afhganistan. Där fixar FM det själv med lokala förmågor.

Link to comment
Share on other sites

en liten orientering bara .. "Anmäl"-knappen är inte en knapp för att anmäla intresse om utlandstjänst.

 

slut orientering

 

Roligaste inlägget på länge! Betvivlar dock inte att folk testat! Vissa verkar göra vad som helst för att få åka iväg! :clap:

 

:banana:baskerHV::=o:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...