Jump to content

Recommended Posts

• Replies 495
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Varför inte en trevlig grgskytt i sina bästa år som är less på det civilt mörker och vill göra ännu en insats i gröna kläder någonstans i världen?

Vpl som skyttesoldat/grg-ladd (I21/NB21, -97).

Tidigare mission/komp och tjänst: KS06/RL, psksold/grg (referenser finns).

Gjorde mest under KS06: searcher vid VCP, skrivare vid socials och någon form av grupp-QM.

Intresserad av det mesta inom skytteriet men tycker även det är kul att hålla på att pilla med olika prylar.

Utbildad på Ak5, Kulspruta 58, Grg, P-skott, diverse hgr. Basic utb på Ra180, Kulspruta 90. Kunskap och färdighet vidmakthålls genom HV (Hvgrpch). Har tyvärr inga flashiga förarbevis...

Tror du jag kan vara rätt och vill ha mer info? Skicka ett PM!

Låter kanske lite desperat men WTF! :baskerPa:

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

Någon som vet nån pluton på LA04 som är i behov av en nyutexaminerad teknisk officer med strf90 förarbevis...samt en massa andra fordon? :rocketl:

Nu talar jag förmodligen med röven här, men Liberia har ju vakanser på både torn- och chassimekar. Är väl kanske inte helt vad du tänkt dig men kanske i samma linje och iaf. på rätt ställe. Men kanske fel tidpunkt? Ja, vad vet jag mitt arma luder...

Vakans!

Jag behöver en förare/skytt till en Patgb 203 till EN03.

Utbildning under våren. Beredskap i ett år.

Följande är intressanta

-Alla med C-kort

-Alla med B-kort och SISU förarbevis.

-Alla med B-kort och Patgb 203 förarbevis.

Svara snarast!

Tack till er som har hörsammat min uppmaning.

Plutonen är nu färdigrekryterad.

Antagningsbesked kommer ut till Jul!

Kompaniet EN03 har dock några enstaka vakanser.

Dessa kommer att läggas ut på internet inom kort.

Väl mött på EN03!

:D:baskerHV::baskerHV: nu vill jag ha en :/

Förutom ett grått och trist väder som man inte ens får vara ute o gotta sig i medelst terränggående fordon så är det ju riktigt dött på missionsfronten just nu. Inga nya missionsområden, inga vakanser (om du inte är repgubbe eller läkare), inga rekryteringar i bataljons storlek.

Skall man behöva betala för att komma utomlands? ;)

Internationella ingenjörkompaniet - lediga jobb

Lediga platser vid EN 02

SISU-mekaniker

Lediga platser vid EN 03

Signalmekaniker (NG811)

Fordonsmekaniker (ND 900)

Maskinmekaniker (NA 900)

Mekaniker pansarterrängbil (NE 906)

Bandtraktorförare (JC 906)

Bandtraktorförare (JC 906)

Du kan få ytterligare information om befattningarna av:

Kapten PeO Bjarnbäck, telefon:0381-18045.

Major Gary Campbell, chef EN 02, telefon 0381-18137.

Major Jonas Larsson, chef EN 03, telefon: 0381-18164.

http://www.ing2.mil.se/article.php?id=10328

Se till att söka nu!

:baskerHV:

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

WTF?!? :D

http://www.mil.se/int/article.php?dontaddcount=1&id=10619

Hur kan det finnas en sån här jävla drös me vakanser på 12:an, me tanke på hur många som verkar vara intresserade av att dra?

JA JAG VET... jag ser att det är uteslutande "spec-kompetensen" förare som behövs (på skyttet iaf), men ändå..

Lite kul oxå att man som vapenvägrare kan söka tjänst som skyttesoldat och HMG-skytt.. tryckfelsnisse eller? :P

@Koovee

Vi ses i Eksjö då... är inte så insatt i Lednplut org, men det verkar ju som att vi hamnar på samma pluton.

Edited by Ebbe
WTF?!? :huh:

http://www.mil.se/int/article.php?dontaddcount=1&id=10619

Hur kan det finnas en sån här jävla drös me vakanser på 12:an, me tanke på hur många som verkar vara intresserade av att dra?

JA JAG VET... jag ser att det är uteslutande "spec-kompetensen" förare som behövs (på skyttet iaf), men ändå..

Lite kul oxå att man som vapenvägrare kan söka tjänst som skyttesoldat och HMG-skytt.. tryckfelsnisse eller? :P

@Koovee

Vi ses i Eksjö då... är inte så insatt i Lednplut org, men det verkar ju som att vi hamnar på samma pluton.

Hmm... vilken chans att inte lämna det militära ljuset.

Hinner man hem från LA02 för att sedan åka med KS12. :Malaj:

Hmm... vilken chans att inte lämna det militära ljuset.

Hinner man hem från LA02 för att sedan åka med KS12.  :blink:

Glöm inte vakanserna på LA03. Du kan ju till och med kanske stanna kvar i Afrika. ;)

/Dexter (som inte får åka till Afghanistan eller Bosnien därför att Pers E tyckte det skulle bli för tight med en vecka mellan hemkomst och nästa inryckning. ;) Lika bra är väl det.. )

Kanske en frivillig C-kort/SISU/Patgb 203 utbildning?

Ja. Eller kanske nå't man skulle tipsa CFB om.

Ja det låter som en alldeles utmärkt idé! Har faktiskt funderat på varför det inte redan finns kurser i detta i regi av fbu tex.

Jag skulle hoppat på direkt.

Men säger man något till frivilligrörelsen kommer det säkert hamna hos SKBR och det vill vi inte. Vissa frivilligorganisationer har kurser där man förnyar eller tar förarbevis på Tgb och lastbil, men tyvärr inte stridsfordon.

Kanske en frivillig C-kort/SISU/Patgb 203 utbildning?

Ja. Eller kanske nå't man skulle tipsa CFB om.

Ja det låter som en alldeles utmärkt idé! Har faktiskt funderat på varför det inte redan finns kurser i detta i regi av fbu tex.

Jag skulle hoppat på direkt.

Men säger man något till frivilligrörelsen kommer det säkert hamna hos SKBR och det vill vi inte. Vissa frivilligorganisationer har kurser där man förnyar eller tar förarbevis på Tgb och lastbil, men tyvärr inte stridsfordon.

Det är väl längden på utbildningen som spökar. Vi hade fem veckor. Dom arma krakarna som skulle lära sig akan fick sex veckor.

Edited by ugly
  • BlåGul -1
Jag tycker att det är ovanligt många nivå 4-6 vakanser just nu... Om det ser ut såhär just nu, hur kommer det då att vara med de tänka 2 bat?

Det är många som har annat att tänka på just nu, nytt jobb och sånt.

Dessutom är det nog inte jättemånga av officerarna som är intresserade av att göra en Balkan. De som inte redan har varit iväg minst en gång kommer nog aldrig att åka och övriga väntar på att göra mission någon annanstans, kanske?

/Krook