Pego Posted November 13, 2004 Report Posted November 13, 2004 Någon som vet nån pluton på LA04 som är i behov av en nyutexaminerad teknisk officer med strf90 förarbevis...samt en massa andra fordon? Quote
Icarus Posted November 14, 2004 Report Posted November 14, 2004 Eller en sambandgruppchef med patgb 203 utbildning (skytt/förare och utmärkt signalist) Quote
Foxtrotcharliegrg Posted November 14, 2004 Report Posted November 14, 2004 Varför inte en trevlig grgskytt i sina bästa år som är less på det civilt mörker och vill göra ännu en insats i gröna kläder någonstans i världen? Vpl som skyttesoldat/grg-ladd (I21/NB21, -97). Tidigare mission/komp och tjänst: KS06/RL, psksold/grg (referenser finns). Gjorde mest under KS06: searcher vid VCP, skrivare vid socials och någon form av grupp-QM. Intresserad av det mesta inom skytteriet men tycker även det är kul att hålla på att pilla med olika prylar. Utbildad på Ak5, Kulspruta 58, Grg, P-skott, diverse hgr. Basic utb på Ra180, Kulspruta 90. Kunskap och färdighet vidmakthålls genom HV (Hvgrpch). Har tyvärr inga flashiga förarbevis... Tror du jag kan vara rätt och vill ha mer info? Skicka ett PM! Låter kanske lite desperat men WTF! Mvh, Foxtrotcharliegrg Quote
Sgt Andersson Posted November 15, 2004 Report Posted November 15, 2004 Lite till så har vi snart ett skyttekompani... Quote
Limpan Posted November 15, 2004 Report Posted November 15, 2004 Någon som vet nån pluton på LA04 som är i behov av en nyutexaminerad teknisk officer med strf90 förarbevis...samt en massa andra fordon? Nu talar jag förmodligen med röven här, men Liberia har ju vakanser på både torn- och chassimekar. Är väl kanske inte helt vad du tänkt dig men kanske i samma linje och iaf. på rätt ställe. Men kanske fel tidpunkt? Ja, vad vet jag mitt arma luder... Quote
Kn Glock Posted November 17, 2004 Report Posted November 17, 2004 Vakans! Jag behöver en förare/skytt till en Patgb 203 till EN03. Utbildning under våren. Beredskap i ett år. Följande är intressanta -Alla med C-kort -Alla med B-kort och SISU förarbevis. -Alla med B-kort och Patgb 203 förarbevis. Svara snarast! Quote
AnimalMother Posted November 18, 2004 Report Posted November 18, 2004 Attans då att man inte har varken Patgb 203 eller SISU körkort utan endast är utrustad med ett glatt humör.. Quote
Sgt Andersson Posted November 18, 2004 Report Posted November 18, 2004 Attans då att man inte har varken Patgb 203 eller SISU körkort utan endast är utrustad med ett glatt humör.. och ett grg? ;) Quote
Kn Glock Posted November 18, 2004 Report Posted November 18, 2004 Tack till er som har hörsammat min uppmaning. Plutonen är nu färdigrekryterad. Antagningsbesked kommer ut till Jul! Kompaniet EN03 har dock några enstaka vakanser. Dessa kommer att läggas ut på internet inom kort. Väl mött på EN03! nu vill jag ha en Quote
AnimalMother Posted November 18, 2004 Report Posted November 18, 2004 Sgt Andersson -självfallet också GRG:t samt Kulspruta 90:n men det är ju underförstått.. ;) GRG-power Quote
Sgt Andersson Posted November 22, 2004 Report Posted November 22, 2004 Förutom ett grått och trist väder som man inte ens får vara ute o gotta sig i medelst terränggående fordon så är det ju riktigt dött på missionsfronten just nu. Inga nya missionsområden, inga vakanser (om du inte är repgubbe eller läkare), inga rekryteringar i bataljons storlek. Skall man behöva betala för att komma utomlands? ;) Quote
Magister R Posted November 22, 2004 Report Posted November 22, 2004 "Repgubbe" skriver du.... Det är något helt annat det... ;) Quote
Sgt Andersson Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 "Repgubbe" skriver du.... Det är något helt annat det... ;) Nej det är en gubbe som utför rep Quote
Kn Glock Posted November 23, 2004 Report Posted November 23, 2004 Internationella ingenjörkompaniet - lediga jobb Lediga platser vid EN 02 SISU-mekaniker Lediga platser vid EN 03 Signalmekaniker (NG811) Fordonsmekaniker (ND 900) Maskinmekaniker (NA 900) Mekaniker pansarterrängbil (NE 906) Bandtraktorförare (JC 906) Bandtraktorförare (JC 906) Du kan få ytterligare information om befattningarna av: Kapten PeO Bjarnbäck, telefon:0381-18045. Major Gary Campbell, chef EN 02, telefon 0381-18137. Major Jonas Larsson, chef EN 03, telefon: 0381-18164. http://www.ing2.mil.se/article.php?id=10328 Se till att söka nu! Quote
Sgt Andersson Posted December 3, 2004 Report Posted December 3, 2004 Att det skall vara så svårt att få lämna det civila mörkret... vill ut o tugga lera! Quote
Ebbe Posted December 20, 2004 Report Posted December 20, 2004 (edited) WTF?!? http://www.mil.se/int/article.php?dontaddcount=1&id=10619 Hur kan det finnas en sån här jävla drös me vakanser på 12:an, me tanke på hur många som verkar vara intresserade av att dra? JA JAG VET... jag ser att det är uteslutande "spec-kompetensen" förare som behövs (på skyttet iaf), men ändå.. Lite kul oxå att man som vapenvägrare kan söka tjänst som skyttesoldat och HMG-skytt.. tryckfelsnisse eller? :P @Koovee Vi ses i Eksjö då... är inte så insatt i Lednplut org, men det verkar ju som att vi hamnar på samma pluton. Edited December 20, 2004 by Ebbe Quote
Sgt1clHansson Posted December 20, 2004 Report Posted December 20, 2004 Otroliga att SWEDINT inte insett att de måste börja extra-utbilda SISU-personal. Quote
Kn Glock Posted December 21, 2004 Report Posted December 21, 2004 Kanske en frivillig C-kort/SISU/Patgb 203 utbildning? Om man klarar utbildningen så får man åka när det finns behov? Quote
ugly Posted December 21, 2004 Report Posted December 21, 2004 WTF?!? http://www.mil.se/int/article.php?dontaddcount=1&id=10619 Hur kan det finnas en sån här jävla drös me vakanser på 12:an, me tanke på hur många som verkar vara intresserade av att dra? JA JAG VET... jag ser att det är uteslutande "spec-kompetensen" förare som behövs (på skyttet iaf), men ändå.. Lite kul oxå att man som vapenvägrare kan söka tjänst som skyttesoldat och HMG-skytt.. tryckfelsnisse eller? :P @Koovee Vi ses i Eksjö då... är inte så insatt i Lednplut org, men det verkar ju som att vi hamnar på samma pluton. Hmm... vilken chans att inte lämna det militära ljuset. Hinner man hem från LA02 för att sedan åka med KS12. Quote
Limpan Posted December 21, 2004 Report Posted December 21, 2004 (edited) Kanske en frivillig C-kort/SISU/Patgb 203 utbildning? Ja. Eller kanske nå't man skulle tipsa CFB om. Edited December 21, 2004 by Limpan Quote
Cap.Ranger Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 Jag tycker att det är ovanligt många nivå 4-6 vakanser just nu... Om det ser ut såhär just nu, hur kommer det då att vara med de tänka 2 bat? Quote
jaegare Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 Kanske en frivillig C-kort/SISU/Patgb 203 utbildning? Ja. Eller kanske nå't man skulle tipsa CFB om. Ja det låter som en alldeles utmärkt idé! Har faktiskt funderat på varför det inte redan finns kurser i detta i regi av fbu tex. Quote
Dexter Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 Hmm... vilken chans att inte lämna det militära ljuset. Hinner man hem från LA02 för att sedan åka med KS12. Glöm inte vakanserna på LA03. Du kan ju till och med kanske stanna kvar i Afrika. ;) /Dexter (som inte får åka till Afghanistan eller Bosnien därför att Pers E tyckte det skulle bli för tight med en vecka mellan hemkomst och nästa inryckning. ;) Lika bra är väl det.. ) Quote
109 Eken Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 Kan man söka flera vakanser samtidigt eller måste man begräns sig till en? Quote
SFC Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 Kan man söka flera vakanser samtidigt eller måste man begräns sig till en? Du kan söka flera vakanser om du vill. Quote
106 Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 Kanske en frivillig C-kort/SISU/Patgb 203 utbildning? Ja. Eller kanske nå't man skulle tipsa CFB om. Ja det låter som en alldeles utmärkt idé! Har faktiskt funderat på varför det inte redan finns kurser i detta i regi av fbu tex. Jag skulle hoppat på direkt. Men säger man något till frivilligrörelsen kommer det säkert hamna hos SKBR och det vill vi inte. Vissa frivilligorganisationer har kurser där man förnyar eller tar förarbevis på Tgb och lastbil, men tyvärr inte stridsfordon. Quote
ugly Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 (edited) Kanske en frivillig C-kort/SISU/Patgb 203 utbildning? Ja. Eller kanske nå't man skulle tipsa CFB om. Ja det låter som en alldeles utmärkt idé! Har faktiskt funderat på varför det inte redan finns kurser i detta i regi av fbu tex. Jag skulle hoppat på direkt. Men säger man något till frivilligrörelsen kommer det säkert hamna hos SKBR och det vill vi inte. Vissa frivilligorganisationer har kurser där man förnyar eller tar förarbevis på Tgb och lastbil, men tyvärr inte stridsfordon. Det är väl längden på utbildningen som spökar. Vi hade fem veckor. Dom arma krakarna som skulle lära sig akan fick sex veckor. Edited December 22, 2004 by ugly Quote
Krook Posted December 22, 2004 Report Posted December 22, 2004 Jag tycker att det är ovanligt många nivå 4-6 vakanser just nu... Om det ser ut såhär just nu, hur kommer det då att vara med de tänka 2 bat? Det är många som har annat att tänka på just nu, nytt jobb och sånt. Dessutom är det nog inte jättemånga av officerarna som är intresserade av att göra en Balkan. De som inte redan har varit iväg minst en gång kommer nog aldrig att åka och övriga väntar på att göra mission någon annanstans, kanske? /Krook Quote
HotelAlpha Posted December 23, 2004 Report Posted December 23, 2004 (edited) Här sitter man med förarbevis på 203:an/akanutb. Måste söka vakanser.. Edit: Min chef vill inte nu i juletider, ser paniken i ögonen när jag tar upp frågan. Edited December 23, 2004 by HotelAlpha Quote
xymsa Posted December 23, 2004 Report Posted December 23, 2004 Dom här platserna som t.ex GC926 SISU-förare/skyttesoldat Krav: 1) Lägst C-körkort och förarbevis på Pansarterrängbil 180 eller 203. 2) B-körkort och förarbevis på Pansarterrängbil 203 eller 180. 3) C-körkort och miliärt förarbevis på något militärt fordon. Är det någon vits att söka dom om man inte har sisu,203 eller 180? Jag har typ civilt/militärt c samt tgb30/40. Har ju självklart sökt frågan är bara om det är någon vits. Ligger fortfarande alt i Ia 03 beredskap har dock ej fått något svar från någon chef om hur det ligger till me det nu. Quote
Recommended Posts