Beafer Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Och hockeymålvakten Bo Ahl ska ha en fru som heter Anne... Jag hade en lärare på högstadiet som heter Anna Ahlmark. :P Quote
Bappelsinmannen Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Finns en mycket duktigt F/A-18 förare vid namn Dersapenes (troligen felaktig stavning). Tyvärr för hans del så gav hans kollegor honom ett elakt Callsign: Enya Så på huven står det nu: *grad* "Enya" Dersapenes Fattar inte. Annars så är efternamnet Luger klart coolt. //Nisse Quote
Danne Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Finns en mycket duktigt F/A-18 förare vid namn Dersapenes (troligen felaktig stavning). Tyvärr för hans del så gav hans kollegor honom ett elakt Callsign: Enya Så på huven står det nu: *grad* "Enya" Dersapenes Fattar inte. Annars så är efternamnet Luger klart coolt. //Nisse And Yeah, there´s a penis Quote
Bappelsinmannen Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 (edited) And Yeah, there´s a penis //Nisse Edited August 28, 2006 by Bappelsinmannen Quote
Ringo Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 (edited) Kofi Annans fru är som Ni kanske vet svenska. Det lustiga är att hon heter Nane. -----> Nane Annan :P Edit: lite fel på hennes namn. Hade för mig hon hette Ann - men icke! Edited August 28, 2006 by Ringo Quote
C DK012 Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Kofi Annans fru är som Ni kanske vet svenska. Det lustiga är att hon heter Ann. -----> Ann Annan :P ...eller nja, Nane, som jag skrev i ett inlägg på första sidan... Quote
dxl Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Kom på ett till.. Hade i lumpen en kamrat som hette Hellman i efternamn, detta hade han även tatuerat ihop med en varg på ena axeln. Var ingen som trodde honom först, men sedan var nog han och jag de på plutonen med de efternamn som satte sig lättast. Lets raise hell, the Hellman is here, var ganska vanligt förekommande utryck vill jag minnas Quote
losec Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Finns flera Ann Ahl i Sverige. AIK hade en tränare som hette Dusan Uhrin. Fan vad låg humor jag har..... Quote
Guest Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Annars tycker jag "grundaren" av denna sidan har ett väldigt fint efternamn Quote
eskil Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Det finns en lärare på KTH som heter Karim Daho. Hans fru heter Karin Daho. Quote
Lt.E Posted August 28, 2006 Author Report Posted August 28, 2006 Finns en kille som går första året nu på El linjen, Han heter Wattanapong Pruttipong, Lite småroligt, fast det är ju faktiskt lite synd om han, Undrar hur det uppropet lät... Quote
PingisÖga Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Jag var där=) Det var en del fniss, fast dom flesta trodde det var ett skämt eftersom våran rektor är rätt skämtsam:P Quote
Kylskåp Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Lena Handén är ju annars en klassiker http://privatpersoner.eniro.se/query?stq=0...ea=&what=wphone Quote
Fu Kjellberg Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Skrev Pung på eniro: eniro Hur roligt är det att heta Bever Pung eller Grek Pung Quote
Bolle Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Tycker lite synd om den amerikan som kom till sverige och skulle presentera sig som Brent Bice! /Bolle Quote
VBK Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Morsan har en granne som heter Renate Finkel skrattar gott varje gång jag är där. Antagligen väldigt elaka föräldrar eller??? Quote
gislemark Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Det hårdaste efternamn jag länner till är KRIGSMAN, är inte det möppigt så säg. Quote
Guest J-Star Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Tycker lite synd om den amerikan som kom till sverige och skulle presentera sig som Brent Bice! /Bolle Ouch... vilken fullständigt oönskad fem-etta! /J Quote
eskil Posted August 29, 2006 Report Posted August 29, 2006 Tycker lite synd om den amerikan som kom till sverige och skulle presentera sig som Brent Bice! Ungefär lika kul som den svensk som måste presentera sig som Jerker i ett engelskspråkigt land. Det påminner mig förresten om två arbetskamrater till min far som skulle åka på affärsresa till Tyskland. De fick strikta order om att inte pressentera sig som "Hasse" och "Affe" som de brukade... Quote
heiho Posted August 29, 2006 Report Posted August 29, 2006 Var det inte Bosse Ringholm som hade mailförkortningen boring@... Quote
Frantic Posted August 29, 2006 Report Posted August 29, 2006 http://privatpersoner.eniro.se/query?searc...what=wphone&ax= Quote
AdamAdam Posted August 29, 2006 Report Posted August 29, 2006 Lena Handén är ju annars en klassiker http://privatpersoner.eniro.se/query?stq=0...ea=&what=wphone Lustigt att se på titlarna på deras sambos... Att en filosof får dra en skinnhiss ibland är kanske inte så konstigt, men en stridspilot? Quote
Lt.E Posted August 29, 2006 Author Report Posted August 29, 2006 http://privatpersoner.eniro.se/query?searc...what=wphone&ax= Adressen är bra! Undrar om det är någon som haft lite att göra hos den mobilopereatören? Quote
109 Eken Posted August 29, 2006 Report Posted August 29, 2006 IKEA har/hade möbler som hette Jerker och Fartfull...inte helt lyckat kanske Quote
herman30 Posted August 30, 2006 Report Posted August 30, 2006 Michel Pillu. Ett franskt namn som skulle väcka munterhet i Finland. Pillu är ett slangord för f###a. Quote
TeLu Posted August 30, 2006 Report Posted August 30, 2006 Michel Pillu. Ett franskt namn som skulle väcka munterhet i Finland. Pillu är ett slangord för f###a. Nej ordet syftar på det pojkar har Quote
Lt.E Posted August 30, 2006 Author Report Posted August 30, 2006 Nej ordet syftar på det pojkar har OT Är det vito flickor har? /OT Quote
herman30 Posted August 30, 2006 Report Posted August 30, 2006 OTÄr det vito flickor har? /OT Nästan rätt. Nu blir det kanske för mycket snuskigheter men flickor har "vittu". :P Quote
C DK012 Posted August 30, 2006 Report Posted August 30, 2006 (edited) Ungefär lika kul som den svensk som måste presentera sig som Jerker i ett engelskspråkigt land. En vän berättade om en erfarenhet i Immigration på Newark Liberty Airport. Gränsvakten kontrollerade hans pass länge och väl och frågade sedan med illa dold misstro "your name is... Jerker? Well from now on as long as you stay, your name is Bob." Något tillintetgjord börjar den nydöpte vandra mot bagageutlämningen då vakten vänder sig om och ropar; "Remember! Bob! IKEA har/hade möbler som hette Jerker och Fartfull...inte helt lyckat kanske Det fanns även en hyllserie (?) som hette Gutvik, vilken i Tyskland - efter inledande förnöjsamhet - fick döpas om. EDIT: Topic verkar plötsligt övergått till "fånigaste namn"... Edited August 30, 2006 by C DK012 Quote
Recommended Posts