Jump to content

Coolast namn

Lt.E

Recommended Posts

Ok, man kan heta Andersson eller något annat liknande, men är det coolt? Knappast. Tänkte se om vi lyckas kora den med det coolaste namnet.

Gillar verkligen BK Häckens Robert Mambo Mumba i kategorin sportstjärnor.

Alla kategorier är tillåtna.

Edited by Lt.E

• Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gick utbildning med en Fänrik från F21 för ett antal år sedan.

Hans signatur var Stalin. eftersom hans förnamn började på sta och efternamn på lin.

Jag försökte då jag gjorde lumpen att få signaturen JAS, eftersom det är första bokstäverna på mina förnamn. tyvärr fick jag det inte.

C F21 fick en utbytesbil just innan fint besök från NATO..regplåt= KGB xxx hans kommentar "typiskt!"

Och om man svänger tillbaka från lite OT till coolast namn....

Soldatnamn kan vara rätt "coola" http://susning.nu/Soldatnamn men oftast är ju namnet kopplat till en individ..

Och då är nog Thomas Wassberg en av dom som står högt upp på listan av mina idoler..

Inte nog med att han var en jävlig duktig längdåkare, han tog inte emot bragdguldet för han tyckte sig inte ha gjort en nog bra säsong då :baskerPa:

Fanns en officer på salig I13 som hette Bradley i efternamn (eftersom han bytt efternamn på senare tid så kan jag nog avslöja det). Det var tydligen ett släktnamn och hade inte så värst mycket med stridsfordonet ifråga att göra även om de flesta trodde det.

Fanns även en officer vars förkortning blev "war". Det var ju omåttligt lustigt i början när dagsschemorna var undertecknade av "Kn War"

Fanns även en officer vars förkortning blev "war". Det var ju omåttligt lustigt i början när dagsschemorna var undertecknade av "Kn War"

Det fanns på 70-talet en kapten på I 21 som hette Ull.

Det finns även en kapten på Ing 2 som heter Ullman.

Gick utbildning med en Fänrik från F21 för ett antal år sedan.

Hans signatur var Stalin. eftersom hans förnamn började på sta och efternamn på lin.

Plutonchef på S1 som hade "signaturen" Danang, av samma tudelade anledning.

Annars finns ju Kofi Annan's fru Nane Annan - nästan ett palindrom.

En av de biträdande juristerna vid Linklaters advokatbyrå har efternamnet Heimer - att hans föräldrar döpt honom till Manne måste ses som en stark indikation på att även de är verksamma inom branschen och har ett utmärkt sinne för humor :D

Finns en känd jazztrummis som heter Bob Stalin, det ska uttalas med kort A, som i station.

Finns även en del andra Stalin i skåne.

Kan man sitta och namedroppa så här på ett öppet forum, tänker då på PUL?

/martnator

Edited by martinator

Finns en mycket duktigt F/A-18 förare vid namn Dersapenes (troligen felaktig stavning).

Tyvärr för hans del så gav hans kollegor honom ett elakt Callsign: Enya :D

Så på huven står det nu: *grad* "Enya" Dersapenes

Edited by Danne