Lt.E Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 (edited) Ok, man kan heta Andersson eller något annat liknande, men är det coolt? Knappast. Tänkte se om vi lyckas kora den med det coolaste namnet. Gillar verkligen BK Häckens Robert Mambo Mumba i kategorin sportstjärnor. Alla kategorier är tillåtna. Edited August 27, 2006 by Lt.E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Att heta Pantzar i efternamn och desutom jobba på T2 är lite småcoolt tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Zaires förra president: Mubuto Sese Seko Kuku Gbendo Wasa Banga. Givet. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Undrar om hans namn är taget? http://www.p4.mil.se/photo.php?id=118370&nid=33343 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Det finns en drös rätt coola adelsnamn som tex Stålhandske, Pistolekors, Svinhufvud, Sprengtporten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Att heta Stalin och vara politiker är lite småkul :P http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx...d=0186490041606 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
II63 Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Att heta Stalin och vara politiker är lite småkul :P http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx...d=0186490041606 klockrent synd bara att hon inte var med V istället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Gick utbildning med en Fänrik från F21 för ett antal år sedan. Hans signatur var Stalin. eftersom hans förnamn började på sta och efternamn på lin. Jag försökte då jag gjorde lumpen att få signaturen JAS, eftersom det är första bokstäverna på mina förnamn. tyvärr fick jag det inte. C F21 fick en utbytesbil just innan fint besök från NATO..regplåt= KGB xxx hans kommentar "typiskt!" Och om man svänger tillbaka från lite OT till coolast namn.... Soldatnamn kan vara rätt "coola" http://susning.nu/Soldatnamn men oftast är ju namnet kopplat till en individ.. Och då är nog Thomas Wassberg en av dom som står högt upp på listan av mina idoler.. Inte nog med att han var en jävlig duktig längdåkare, han tog inte emot bragdguldet för han tyckte sig inte ha gjort en nog bra säsong då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Om man hade med F4 att göra de sista åren, så bör ju namnet "Kriegholm" få en klocka eller två att ringa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pagge Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Ett giftermål mellan en Pantzar och en Wern skulle ge rätt intressanta barn. Bill som förnamn kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SToH Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Jag vill att Åsne Seierstad ska gifta sej med Brad Pitt... snälla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Fanns en officer på salig I13 som hette Bradley i efternamn (eftersom han bytt efternamn på senare tid så kan jag nog avslöja det). Det var tydligen ett släktnamn och hade inte så värst mycket med stridsfordonet ifråga att göra även om de flesta trodde det. Fanns även en officer vars förkortning blev "war". Det var ju omåttligt lustigt i början när dagsschemorna var undertecknade av "Kn War" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Fanns även en officer vars förkortning blev "war". Det var ju omåttligt lustigt i början när dagsschemorna var undertecknade av "Kn War" Det fanns på 70-talet en kapten på I 21 som hette Ull. Det finns även en kapten på Ing 2 som heter Ullman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Jag vill att Åsne Seierstad ska gifta sej med Brad Pitt... snälla? Och hockeymålvakten Bo Ahl ska ha en fru som heter Anne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 En viss LT. H på I5 vars förkortning på namnet alltid är Lt. Hell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 (edited) Miroslav Satan Respekt på det efternamnet Edited August 27, 2006 by Nestor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odeys Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Jag vill att Åsne Seierstad ska gifta sej med Brad Pitt... snälla? Varför då, vad är humorn med Brad Seierstad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Klart kioskdeckarvarning är det på den britt jag träffade på för några år sen som hette Nick Gunn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Att heta Gun Hellsvik och presentera sig som Sveriges justitieminister för engelskspråkiga kollegor är inte fy skam det heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Gick utbildning med en Fänrik från F21 för ett antal år sedan.Hans signatur var Stalin. eftersom hans förnamn började på sta och efternamn på lin. Plutonchef på S1 som hade "signaturen" Danang, av samma tudelade anledning. Annars finns ju Kofi Annan's fru Nane Annan - nästan ett palindrom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoranS Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 En av de biträdande juristerna vid Linklaters advokatbyrå har efternamnet Heimer - att hans föräldrar döpt honom till Manne måste ses som en stark indikation på att även de är verksamma inom branschen och har ett utmärkt sinne för humor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Rutger Hauer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Brock Landers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Thung Phung är också rätt så coolt. Denna person finns på riktigt... Kolla hitta.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 (edited) Finns en känd jazztrummis som heter Bob Stalin, det ska uttalas med kort A, som i station. Finns även en del andra Stalin i skåne. Kan man sitta och namedroppa så här på ett öppet forum, tänker då på PUL? /martnator Edited August 28, 2006 by martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Hockeyspelaren Petr Vlk!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Skådespelaren Ben Dover... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 (edited) Finns en mycket duktigt F/A-18 förare vid namn Dersapenes (troligen felaktig stavning). Tyvärr för hans del så gav hans kollegor honom ett elakt Callsign: Enya Så på huven står det nu: *grad* "Enya" Dersapenes Edited August 28, 2006 by Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Jag vill att Åsne Seierstad ska gifta sej med Brad Pitt... snälla? Och hockeymålvakten Bo Ahl ska ha en fru som heter Anne... [mr Picky] Boo Ahl [/mr Picky] :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted August 28, 2006 Author Report Share Posted August 28, 2006 Och hockeymålvakten Bo Ahl ska ha en fru som heter Anne... Kolla på Eniro.se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts