Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag gillar att det funnits (finns?) en fartygschef i flottan på senare år som heter Puke. Namnet är utomordentligt traditionstyngt men det måste kännas lite märkligt när man som searider på FOST ser detta namn på namnbrickan...

• Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
När jag käkade på McD i Nordstan i förrgår blev kön jämte vår till kassan betjänade av en man vid namn "Glenn-Sven". Det ni.

Han var invandrare, så jag antar att han bytt namn. Frågan blir då, hur i helsike tänker man?

Iofs var det rätt skoj, men det lär väl bli svårt att bli tagen på allvar?

Kan förklaras av att det är lag på att man måste heta Glen i Göteborg :blink:

Posted

När jag käkade på McD i Nordstan i förrgår blev kön jämte vår till kassan betjänade av en man vid namn "Glenn-Sven". Det ni.

Han var invandrare, så jag antar att han bytt namn. Frågan blir då, hur i helsike tänker man?

Iofs var det rätt skoj, men det lär väl bli svårt att bli tagen på allvar?

Kan förklaras av att det är lag på att man måste heta Glen i Göteborg :)

Åh, det har man hört till leda i sommar...

Och jag är inte ens från Göteborg :/

• 4 weeks later...
Posted
Annars har en av kvinnorna på denna sida ett ganska tungt (om inte tungvrickande) namn. Hon ser dessutom ut att heta det hon heter.

//P

Nils Mul(l)vad är väl ett passande namn på en journalist. :)

Posted
Annars har en av kvinnorna på denna sida ett ganska tungt (om inte tungvrickande) namn. Hon ser dessutom ut att heta det hon heter.

//P

Per Unkel ser också ut som sitt namn...

• 5 weeks later...
Posted

Walburga Habsburg Douglas

vilket inte är hennes fullständiga namn (vilket jag inte kommer ihåg), men om ni lyssnar på hej domstol så får ni säkert reda på detta...

• 4 weeks later...
Posted

Officerare av olika rang och tillhörighet jag stött på.

Zabel

Krigsman

Grönman

Stridsberg

Kruut

Stridsman

Verja

Granat(h)

Posted
...Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignazius von Habsburg...

Du glömde "...of Ulm" på slutet.. 8-/

/E

Posted

Träffade en kille på en hv-övning som hade ett indiskt namn. Prajay Purohit.

När övn.ledaren skulle ropa upp namnen lade han till en amerikansk accent till namnet och då blev det: pray-jay pure-o-hit.

Båda ganska coola.

• 2 years later...
  • 7 months later...
Posted

Återuppväcker tråden!

När min far var liten åkte han som många andra innerstadskids från arbetarfamiljer på subventionerat kollo. Där fanns kolloledare av alla slag, en hette Tankus i efternamn.

Några år senare håller min far på att utbilda sig till militärläkare och i detta ingick gröntjänst. Vem får min far som instruktör om inte löjtnanten i pansartrupperna Tankus. Helt jävla perfekt.

[i övrigt är major Krigsman en fräsch kille i Boden]

Posted
Återuppväcker tråden!

När min far var liten åkte han som många andra innerstadskids från arbetarfamiljer på subventionerat kollo. Där fanns kolloledare av alla slag, en hette Tankus i efternamn.

Några år senare håller min far på att utbilda sig till militärläkare och i detta ingick gröntjänst. Vem får min far som instruktör om inte löjtnanten i pansartrupperna Tankus. Helt jävla perfekt.

[i övrigt är major Krigsman en fräsch kille i Boden]

Tankus får mej att tänka på Romarriket.

Posted

I gymnasiet hade jag en kompis som gick på samma program som jag, hans förnamn var Alvar. Det stående skämtet var naturligtvis "NU ÄR DET ALLVAR ALVAR!" :):uzi

Ganska roligt, tyckte vi :lala:

Posted

Namnet i sig är kanske inte überfräckt, men föreställ er en sträng tysk-lärare på högstadiet för det är vad hon var: Edeltraud Stüven!

Posted

Att presentera sig som Gun Hellsvik, och dessutom tittulera sig justitieminister torde ha fatt en hel del engelsksprakiga att reagera.

Posted

Några kullar innan min var det en Matros på HMS Heros som hette Bore.

Ni som varit gjort lumpen på Örlogsbasen i Karlskrona kan nog se det ironiska i detta. För er andra så är/var Bore den bilfärga som trafikerade linjen mellan Örlogsbasen och Kungsholmen.

Inte fullt så coolt men när jag "startade" min tjänstgöring (dvs efter blåtjänsten) så hette samtliga befäl över Kapten på BasBat Sjö... i efternamn.

Posted
Att heta Gun Hellsvik och presentera sig som Sveriges justitieminister för engelskspråkiga kollegor är inte fy skam det heller.

Att presentera sig som Gun Hellsvik, och dessutom tittulera sig justitieminister torde ha fatt en hel del engelsksprakiga att reagera.

Läste du tråden innan?

Du var ju liksom bara 4 år efter :)

Posted
Att heta Gun Hellsvik och presentera sig som Sveriges justitieminister för engelskspråkiga kollegor är inte fy skam det heller.

Läste du tråden innan?

Du var ju liksom bara 4 år efter :)

Se dar ja....har tydligen drabbats av sellektiv lasformaga :-P .