Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en kompis som heter Fulmo i andranamn. Hans bror heter Gumme. Och syrran minns jag inte..

En fd klasskompis heter Tom-Roger i andranamn också. :)

Coolt, njaaa.

• Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

På dalregementsgruppen finns det en kille som heter Titz i efternamn. Han är major och han har vid minst ett tillfälle gjort utlandtjänst i den graden...

Ni får dra era egna slutsatser.

Edited by ollevarm
Posted
En fd klasskompis heter Tom-Roger i andranamn också. :rockon:

Coolt, njaaa.

Jo det är helcoolt. "Tom-Roger" smaka på det, fan knappt jag tror dig alltså. Svär du på att det är sant? Fast jag skulle inte vilja heta det själv..

/M

Posted
En fd klasskompis heter Tom-Roger i andranamn också. :rockon:

Coolt, njaaa.

Jo det är helcoolt. "Tom-Roger" smaka på det, fan knappt jag tror dig alltså. Svär du på att det är sant? Fast jag skulle inte vilja heta det själv..

Tja, jag har en kompis som heter Tom-Andrew. Jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara coolt på något sätt...

Posted
En fd klasskompis heter Tom-Roger i andranamn också. :D

Coolt, njaaa.

Tja, jag har en kompis som heter Tom-Andrew. Jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara coolt på något sätt...

Jag e torsk på ovanliga dubbelnamn, läs dansbandsnamn a´la Kurt-Kenneths, Glenn-Endys mfl. Är väl min hemliga böjelse då.

Annars finns det säkert någon som heter Mike Hunt.

/M

Posted

Jag känner en som heter Sten-Gösta....

Min f d chef svor på att han hade en klasskompis i grundskolan som hette: Otto-Lars-Nisse, ett trippelnamn, och ja, det ska vara Nisse, inte Nils... :D

Posted

Jag hade en chef som heter Klas i efternamn. Tilläggas ska väl att han har ett dubbel namn som förnamn, så när vi eller han skulle tala om vad han heter så blev det ju tre förnamn och inget efternamn (ordinärt son namn som ju är ganska vanligt).Många har tittat undrande vid presentation.

:D

Posted
Jag hade en chef som heter Klas i efternamn. Tilläggas ska väl att han har ett dubbel namn som förnamn, så när vi eller han skulle tala om vad han heter så blev det ju tre förnamn och inget efternamn (ordinärt son namn som ju är ganska vanligt).Många har tittat undrande vid presentation.

:wacko:

Är du från Iggesund?

Posted

Ungefär lika kul som den svensk som måste presentera sig som Jerker i ett engelskspråkigt land.

En vän berättade om en erfarenhet i Immigration på Newark Liberty Airport. Gränsvakten kontrollerade hans pass länge och väl och frågade sedan med illa dold misstro "your name is... Jerker? Well from now on as long as you stay, your name is Bob." Något tillintetgjord börjar den nydöpte vandra mot bagageutlämningen då vakten vänder sig om och ropar; "Remember! Bob! :clap:

IKEA har/hade möbler som hette Jerker och Fartfull...inte helt lyckat kanske

Det fanns även en hyllserie (?) som hette Gutvik, vilken i Tyskland - efter inledande förnöjsamhet - fick döpas om.

EDIT: Topic verkar plötsligt övergått till "fånigaste namn"... :)

Och betyder vad ...Vi som inte läste tyska i skolan :(

Posted

En fd klasskompis heter Tom-Roger i andranamn också. :)

Coolt, njaaa.

/M

Haha, tja, han skämdes ganska mycket när det "kom ut". Han hade alltid varit den kaxigaste på skolan, den största mobbaren.. Så det var något jag inte har tagit fel på, och heller inget han förnekade att han hette. B)

Posted
Och betyder vad ...Vi som inte läste tyska i skolan :(

Gut = bra

vik uttalas "fik/fick", alltså "Gut fick", inte helt grammatiskt korrekt tyska för "bra kn*ll".

Posted

På högstadiet fanns det i en paralellklass en kille av japansk härkomst som hette Yannosuke Oguma. I samband med att han konfirmerades och döptes i den kristna tron ville han även ta sig ett extra namn. SÅ han heter numera Yannosuke Kenneth Oguma. Liiiite coolt i all fall....

Posted

FN:s fd generalsekreterare Boutros Boutros Ghali. :-(

Tidigare hade Egypten haft en premiärminister som hetat Boutros Ghali.

Så för att inte förväxla dom med varandra så kallade dom den nya för Boutros Boutros Ghali.

OT. Boutros betyder Peter på arbiska.

Posted
...Annars finns det säkert någon som heter Mike Hunt.

/M

Den är en klassiker!

Jag fick min gamla gruppchef att göra ett högtalarutrop efter Mike Hunt på Camp Oden i Bosnien. Gissa om vi hade kul?!

Message. Mike Hunt, please come to the workshop. Mike Hunt, please come to the workshop. End of message.

/K

Posted
Krook, vad är det för märke i din avatar? Ser ut som Fältjägarnas i grunden?

Nedre Norrlands Militärområdessambandsbataljon.

R.I.P.

/K

Posted

Internationellt motlut.

Det här kan kanske vara lite besvärande i engelskspråkiga länder. Jerk-delen har vi ju behandlat men "Pros" skrivet i formen "Pro´s" är ju en förkortning för "Professionals"

Således: "runkproffs" (i pluralis dock)

Posted

Gillar inte att framhävda mig men jag tycker faktiskt mitt egna namn är lite coolt.

Malevil

Särskilt om man lägger in lite franska och engelska i tolkningen.

Posted

När jag käkade på McD i Nordstan i förrgår blev kön jämte vår till kassan betjänade av en man vid namn "Glenn-Sven". Det ni.

Han var invandrare, så jag antar att han bytt namn. Frågan blir då, hur i helsike tänker man?

Iofs var det rätt skoj, men det lär väl bli svårt att bli tagen på allvar?

Posted (edited)

Tja, vi har ju nu en riksdagsledamot (M) som heter något så ubercoolt som "Walburga Maria Helene Elisabeth Franziska Habsburg Douglas". Hon är förövrigt född von Habsburg-Lothringen eftersom hon är yngsta barn till (håll i er nu) Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignazius von Habsburg. Otto föddes ju som ärkehertig av Österrike-Ungern och var kronprins fram till monarkins avskaffande i Österrike och Ungern. Rent formellt anses han vara den bäste prentendenten till att vara arvtagare till både det Väst-Romerska Kejsardömet (via Karl den store, och sedan det Heliga Romerska Riket av den Tyska Nation och så vidare) och det Öst-Romerska (Byzantinska) Kejsardömet (via en något invecklad historia).

Edited by Hans Engström