Guest FhF laddare Posted December 24, 2004 Report Posted December 24, 2004 Percy Barnevik låg på Bohusläns regemente I17 Quote
Guest FhF laddare Posted December 25, 2004 Report Posted December 25, 2004 Tomas Eriksson(Di leva) Var på I14* men ballade ur efter ett tag Quote
runken Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Mattias Fransen (handbolls landslaget) låg på ka4 bevakning, med permis varje dag för träning me RIK Quote
Kn Glock Posted December 27, 2004 Report Posted December 27, 2004 J-O Waldner + div andra pingisstjärnor lumpade på I 16 på idrottspluton. Det var tydligen inte speciellt svårt att få ledigt för träning och tävlingar. Quote
APC-mannen Posted December 28, 2004 Report Posted December 28, 2004 Kändis och kändis, men i alla fall en person som figurerat på tv3 under den senaste tiden: (Saxat från www.rivalerna.tv3.se) Fredrik Gabrielson Utbildning: High school i Kalifornien, Norrlandsjägarskolan, K4 i Arvidsjaur, Handelshögskolan i Stockholm och Universität St. Gallen i Schweiz Främsta meriter: Klarade högsta gymnasiebetyg samtidigt som jag höll på med två idrotter, fick 10:9:9 som vitsord från K4. Vilken är den största utmaningen du varit med om? Värnplikten i Arvidsjaur http://www.rivalerna.tv3.se/competitors_de...?id=9&type=comp Quote
Status quo Posted December 28, 2004 Report Posted December 28, 2004 Tommy Salo S1 Enköping, uhh.. 1998 kanske? Quote
APC-mannen Posted December 28, 2004 Report Posted December 28, 2004 Tommy Salo S1 Enköping, uhh.. 1998 kanske? Tommy Salo? Målvakten? 1998?! Quote
Kn Glock Posted December 28, 2004 Report Posted December 28, 2004 Tommy Salo är född den 1 februari 1971. Han var med och tog OS-guld 1994. 1998 började han spela i NHL (Edmonton Oilers) Jag har också hört att Salo ska ha varit kabelman på S1 men jag tveksam till att det var 1998 med tanke på hans ålder och karriär. Jag är dock inte 100% säker. Quote
Hällsten Posted December 30, 2004 Report Posted December 30, 2004 När vi ändå är inne på gamla såpa kändisar så var han Daniel som nästan vann farmen förr förra gången lr nåt sånt, han var ju KB på K3. Quote
vato Posted January 1, 2005 Report Posted January 1, 2005 Dogge från Latin kings låg ca 1v på Ing1 Almnäs -95 innan han fick frisedel. Quote
sisuchef Posted January 1, 2005 Report Posted January 1, 2005 Någon som vet var robinssonLeif gjort lumpen? Leif gjorde lumpen på solta nedlagda I3 som skyttesoldat. En av de bästa soldaterna regementet haft under sin månghundraåriga existens. Quote
Hans Engström Posted January 2, 2005 Report Posted January 2, 2005 (edited) Gunde Svan låg på I13 snick snack I praktiken alla längdskidåkare genomförde värnplikten på idrottspluton på I5 Edited January 2, 2005 by Hans Engström Quote
Holmlund K4 97/98 Posted January 2, 2005 Report Posted January 2, 2005 Stämmer, iaf enligt Aftonbladet. Försvaret lägger ner idrottsplutonerna "Gunde Svan: Tråkigt Det enda alternativet är att låta elitidrottsmän slippa lumpen helt. Det är de enda två vägar som finns, säger Gunde Svan till aftonbladet.se. Han gjorde själv militärtjänsten på I 5 i Östersund, vintern 82/83. På samma idrottspluton där Torgny Mogren gjorde sin militärtjänst. " Quote
bjorn Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Gladiatorn Roger Zapfe har tjänstegjort som torpedofficer (trodde om du vill men det är sant) på ubåt Kapten till graden. Han har dock fått stiga iland pga bekymmer med hans storlek och jobbar numera med att utbilda nya torpedare. Om du menar "Atlas" så sitter han inne för drogmissbruk enligt vad jag har hört, men rykten ska man inte sprida utan fakta, men väljer att berätta faktat att ryktet finns Quote
Andreas Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Gladiatorn Roger Zapfe har tjänstegjort som torpedofficer (trodde om du vill men det är sant) på ubåt Kapten till graden. Han har dock fått stiga iland pga bekymmer med hans storlek och jobbar numera med att utbilda nya torpedare. Om du menar "Atlas" så sitter han inne för drogmissbruk enligt vad jag har hört, men rykten ska man inte sprida utan fakta, men väljer att berätta faktat att ryktet finns Då kan jag dementera det ryktet om han inte åkt in väldigt nyligen då senaste kullen PB-ToTe hade honom som lärare på Berga i höstas... ;) Quote
Ing Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Gladiatorn Roger Zapfe har tjänstegjort som torpedofficer (trodde om du vill men det är sant) på ubåt Kapten till graden. Han har dock fått stiga iland pga bekymmer med hans storlek och jobbar numera med att utbilda nya torpedare. Om du menar "Atlas" så sitter han inne för drogmissbruk enligt vad jag har hört, men rykten ska man inte sprida utan fakta, men väljer att berätta faktat att ryktet finns Istället för att sprida den typen av jävligt tråkiga rykten vidare ... håller man förslagsvis käft. Det gör knappast någon gladare att man sprider ev. falska rykten av den sorten. /BG Quote
Vargas Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Gladiatorn Roger Zapfe har tjänstegjort som torpedofficer (trodde om du vill men det är sant) på ubåt Kapten till graden. Han har dock fått stiga iland pga bekymmer med hans storlek och jobbar numera med att utbilda nya torpedare. Om du menar "Atlas" så sitter han inne för drogmissbruk enligt vad jag har hört, men rykten ska man inte sprida utan fakta, men väljer att berätta faktat att ryktet finns Då kan jag dementera det ryktet om han inte åkt in väldigt nyligen då senaste kullen PB-ToTe hade honom som lärare på Berga i höstas... ;) Senast innan Jul så åt Roger julbord samtidigt som mig. Jag kan tillägga att han åt lite mer än vad jag gjorde. Quote
The Swede Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Jag vet inte om ni ungtuppar kommer ihåg filmen G men killen som spelade keyboard i gruppen "Barn" gjorde GU på min pluton på P10 86-87. Han var yrkesmusiker och råkade berätta detta för någon på plutonen, några kvällar senare hade vi hyrt den filmen till allas glädje, utom just hans då. The Swede Quote
panzerkampfwagen Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Gladiatorn Roger Zapfe har tjänstegjort som torpedofficer (trodde om du vill men det är sant) på ubåt Kapten till graden. Han har dock fått stiga iland pga bekymmer med hans storlek och jobbar numera med att utbilda nya torpedare. Om du menar "Atlas" så sitter han inne för drogmissbruk enligt vad jag har hört, men rykten ska man inte sprida utan fakta, men väljer att berätta faktat att ryktet finns Särskilt med tanke på att han var på TV här om dagen och sade något om katastrofen i Asien. Quote
Andreas Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 Gladiatorn Roger Zapfe har tjänstegjort som torpedofficer (trodde om du vill men det är sant) på ubåt Kapten till graden. Han har dock fått stiga iland pga bekymmer med hans storlek och jobbar numera med att utbilda nya torpedare. Om du menar "Atlas" så sitter han inne för drogmissbruk enligt vad jag har hört, men rykten ska man inte sprida utan fakta, men väljer att berätta faktat att ryktet finns Då kan jag dementera det ryktet om han inte åkt in väldigt nyligen då senaste kullen PB-ToTe hade honom som lärare på Berga i höstas... ;) Senast innan Jul så åt Roger julbord samtidigt som mig. Jag kan tillägga att han åt lite mer än vad jag gjorde. Kan tänka mig det, krävs nog en del för att hålla igång en sån kroppshydda. Dessutom, åt visserligen inte av julbordet på Berga men på Muskö var det riktigt juste så jag kan förstå honom. Kan inte minnas att det finns några kändisar bland de man träffat så här långt i det militära, bara en hel del orginal, både värnpliktiga och befäl. Inte minst ubåtsfolket... Quote
FkN Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 En skröna jag hört om Kn Roger Zapfe är att han hade stående order på att alltid "gå ur" u-båten sist. Quote
C 2.a pjäs Posted January 11, 2005 Report Posted January 11, 2005 Jonas Leksell i barnprogrammet "myror i brallan" var hundförare på K1. Och sedan polis, minsann... Quote
fogel02 Posted January 11, 2005 Report Posted January 11, 2005 Fk Nordin Vid ett tvingat bottenläge så hade en en specialdeal på att han skulle bli kvar eftersom han inte kommer in i räddningslussen Vad som gällde vid evakuering vid ytan har jag ingen aning om Det kan även tillägas (det har nämnts tidigare men nämner det igen) att Kn Zapfe inte längre har några specialdealar och pga detta inte har aktiv sjötjänst Quote
simon Posted January 11, 2005 Report Posted January 11, 2005 Jag vet inte om ni ungtuppar kommer ihåg filmen G men killen som spelade keyboard i gruppen "Barn" gjorde GU på min pluton på P10 86-87.Han var yrkesmusiker och råkade berätta detta för någon på plutonen, några kvällar senare hade vi hyrt den filmen till allas glädje, utom just hans då. The Swede hehe @swede. Såg den filmen senast igår. Ingick i en kurs jag läser...sheit. Hur var han som person? I filmen bettedde(stavning) han sig väldigt...hmm...annorlunda, om jag ska säga så. Men det var kanske bara rollfiguren...Vad vet jag. Quote
Gator Posted January 11, 2005 Report Posted January 11, 2005 Jag vet inte om ni ungtuppar kommer ihåg filmen G men killen som spelade keyboard i gruppen "Barn" gjorde GU på min pluton på P10 86-87.Han var yrkesmusiker och råkade berätta detta för någon på plutonen, några kvällar senare hade vi hyrt den filmen till allas glädje, utom just hans då. The Swede hehe @swede. Såg den filmen senast igår. Ingick i en kurs jag läser...sheit. Hur var han som person? I filmen bettedde(stavning) han sig väldigt...hmm...annorlunda, om jag ska säga så. Men det var kanske bara rollfiguren...Vad vet jag. Var inte det Niels Jensen ? En mer osannolik vpl har jag nästan svårt att tänka mig...? Quote
braxen Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 Göran Persson T2 skövde (malaj) Krister Majbäck (skidåkare) I22 kiruna (jägare) regementsrekord på milen Quote
braxen Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 Bosse "nygammalt" Larsson FN-yxa i sinai på 50 talet Quote
braxen Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 Sångaren i ultima tule var på L100 i libanon i slutet av 80 talet Quote
BARBIE Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 @ braxen Jag trodde att Göran persson var malaj på p10. ;) Quote
superapan Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 (edited) Lars Magnus Ericsson (alltså Ericssons grundare) gjorde lumpen på I5. Det är kändis det! Fast I5 lär ha hetat I23 på den tiden... Edited January 28, 2005 by superapan Quote
Recommended Posts