nsky_517 Posted May 4, 2005 Report Posted May 4, 2005 (edited) Skalan på figurerna är 1/6 (12 inch), de är runt 30 cm höga. Den nya är en 5th SF Green berets. Figurerna har jag köpt på Ebay... Edited May 4, 2005 by nsky_517 Quote
JohnDoe Posted May 4, 2005 Report Posted May 4, 2005 De senaste två veckorna har varit bra, gear-mässigt Maxpedition Condor Maxpedition M4 Maxpedition Single Sheat Malice clips Surefire D2 Surefire E2D Surefire SC-1 Surefire MN02 lampa ESS ICE 2.4 Skytteglasögon Lansky-bryne Har lite Dansktarn & M.R.E på väg från Ranger-Shop.de Quote
109 Eken Posted May 4, 2005 Report Posted May 4, 2005 @Mattssonmannen, 3300:- tur att lönen från brandkåren var extra stor den här månaden, det brinner alldeles för lite för att finansiera mitt gearberoende ;) Quote
Persson_Insats Posted May 4, 2005 Report Posted May 4, 2005 just handlatt denna hos nordell plattorna skall bytas ut mot Micarta, G10 eller Kolfiber. plånboken får nog avgöra lite där Quote
Fu Kjellberg Posted May 6, 2005 Report Posted May 6, 2005 Persson insats: Den var snygg. Kan nog bli fin med lite G-10 på. Jag fick ett mini magasin idag till ak4. Rymmer 6 skott. Här är storleksjämförelse med från vänster 1st Sa80 magg. 1 st 20 skotts Ak4 och mini magget. Tack till sir vival för magget. Quote
Sytare Posted May 6, 2005 Report Posted May 6, 2005 (edited) @Fu Kjellberg Vad avser du att göra med Minimagget? Fylla upp med Drivpatron 10? (verkar förbaskat vettig, minskar ju risken för ett stort "oooops" när man skjuter rök!) En fråga till, är magasinet ett hemmabygge motsv.? Har för mig att HK bara gjort 5, 10 och 20 pangs... BTW: Inget Maxpedition att visa upp? ;) Edited May 6, 2005 by Sg Toll Quote
Fu Kjellberg Posted May 6, 2005 Report Posted May 6, 2005 @Fu KjellbergVad avser du att göra med Minimagget? Fylla upp med Drivpatron 10? (verkar förbaskat vettig, minskar ju risken för ett stort "oooops" när man skjuter rök!) En fråga till, är magasinet ett hemmabygge motsv.? Har för mig att HK bara gjort 5, 10 och 20 pangs... BTW: Inget Maxpedition att visa upp? ;) Jo det är ett hemmabygge. får se vad magget får för användning. Sorry Sg toll klart att Maxpedition prylarna skall komma också på bild. Dock har en ficka redan smitit till SISU. Quote
Fu Kjellberg Posted May 7, 2005 Report Posted May 7, 2005 Ok. Här kommer dom fina Maxpeditionfickorna. Tack Sg Toll. En H-3 och en mobilficka medium. Quote
The Swede Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Jag var i Ullared igår och gjorde faktiskt ett litet roligt fynd i en av affärerna utanför Gekås: Ett kreditkortsetui med väldigt MÖP-igt motiv. The Swede Quote
JohnDoe Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 @Swede Den där var riktigt kul! Vem gör såna och vad hette butiken du köpte den i? Måste ha en sådan Quote
The Swede Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Kommer inte ihåg namnet på affären men det var en väskaffär precis utanför ingången till Gekås. Quote
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Jag köpte en så på Commerce i SKövde, en sån där affär med väskor och plånböcker. Quote
Zizka Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Hej ! Var på Rättviks marknad i helgen och köpte följande: Splitterny M/90 Värmetröja: 195:- 2 st nya vattenflaska m/90 med fodral: 165:-/st Nöjd = ja men hur kan nya saker från FV vara så billiga ?? Quote
Guest Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Nöjd = ja men hur kan nya saker från FV vara så billiga ?? Säljaren kanske har kommit över dom billigt..? B) Quote
C 2.a pjäs Posted May 9, 2005 Report Posted May 9, 2005 Maxpedition Condor Helt klart bästa köpet hittils... Quote
A2Keltainen Posted May 9, 2005 Report Posted May 9, 2005 Lite fler intryck av min nyligen inköpta Maxpedition Fatboy: Dåligt: D1. Mobiltelefonfickan har inte ett heltäckande lock, vilket är uruselt när det regnar (och man glömmer bort att man har en mobiltelefon i fickan). Jag gissar att anledningen till konstruktionen är att folk med mobiltelefoner eller radioapparater med utstickande antenn ska kunna få ned apparaten i fickan. D2. Kanten på fickornas lockflärpar har en tendens att vara i vägen (fastna i spännena) när man ska stänga fickorna. D3. Lite väl många enkla sömmar. Jag vill ha minst dubbla sömmar överallt och ännu fler på lastbärande punkter. Min mest hållbara väska är en sjömanssäck jag sydde på mellanstadiet. Den har minst tredubbla sömmar överallt och mer än tiodubbla sömmar på de lastbärande punkterna. Bra: B1. Jag använder den dagligen, trots dess brister och trots att jag har andra väskor. Så något måste jag ändå gilla hos den. Quote
Nifelhel Posted May 9, 2005 Report Posted May 9, 2005 Lite nya prylinköp. 1 par"Discokängor" modell 5.11 sidezip 1 par 5.11 byxor 1st Glowring Quote
109 Eken Posted May 10, 2005 Report Posted May 10, 2005 Jag är i alla fall rustad inför beach 2005, nya badbrallor och en taktisk badanka Om jag ska vara lite mer seriös så har jag fått hem boken "Arméflygets historia" mmm...500 sidor arméflyg Quote
SISU Posted May 10, 2005 Report Posted May 10, 2005 @ 109 Eken In köps ställe på badankan frågas kom ... Quote
Sir Vival Posted May 11, 2005 Report Posted May 11, 2005 en taktisk badanka Badanka med eller utan vibro??? :P Quote
404 Skenberg Posted May 11, 2005 Report Posted May 11, 2005 (edited) Det kom ett litet paket från Recon idag Det innehöll: En magdump a 275:- En Amo ficka 7,62 a 195:- fyra snabbspännen för montage av utr 1 a 15:- Samtliga saker Magdumpen fylld med 10 G3 airsoft magasin samt ihop rullad Är väldigt nöjd med detta. Magdumpen kommer nog att funka väldigt bra Mvh 404 Skenberg Edited May 11, 2005 by 404 Skenberg Quote
simon Posted May 11, 2005 Report Posted May 11, 2005 @Swede Den där var riktigt kul! Vem gör såna och vad hette butiken du köpte den i? Måste ha en sådan Jag har sett en likadan eller liknande på JC i Halmstad. Tyvärr var den ekonomiska situationen lite ansträngd just då... Quote
Legacy Posted May 11, 2005 Report Posted May 11, 2005 @ 404 Skenberg Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde. Quote
breach Posted May 11, 2005 Report Posted May 11, 2005 @ 404 Skenberg Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde. eeeh... va? Magdumpfickan funkar klockrent som den är, jag har inga som helst problem att få ner mina magasin i den så mitt tips till dig skenberg är att INTE skära upp den eller på något annat sätt modifera fickan enligt citatet :( /Breach Quote
Legacy Posted May 12, 2005 Report Posted May 12, 2005 @ 404 Skenberg Skall du använda magdumpen tillsammans med väst kan du bli tvungen att skära upp två längsgående "spår" i den, ca: 15-20 cm. Utan dessa får man inte ner magasinen. Det är min erfarenhet åtminstonde. eeeh... va? Magdumpfickan funkar klockrent som den är, jag har inga som helst problem att få ner mina magasin i den så mitt tips till dig skenberg är att INTE skära upp den eller på något annat sätt modifera fickan enligt citatet :( /Breach @ Breach Som sagt, "KAN" du bli tvungen att skära.. "Min erfarenhet iallafall..." @Gator Jag har magdumparna monterade under flerbruksfickorna, utan modifieringen så är det otroligt bökigt att få ner magasinen. Detta beror på att flerbruksfickan bygger 15-20 cm från kroppen och öppningen på magdumpen endast är vad, 5-6 cm? Det jag mfl har gjort är att man skär 2-3 cm från den "längsgående" sömmen, från dumpens öppning och 15-20cm ner. Då får man en betydligt större öppning att kasta ner maggen igenom, utan att för den sakens skull tappa magasin. Quote
Skuggan Posted May 12, 2005 Report Posted May 12, 2005 Lite nya gratisgrejjer fick man ju i helgen också... Danskar och finnar är allt bra trevliga ibland http://img.photobucket.com/albums/v154/The...rs/IM001842.jpg http://img.photobucket.com/albums/v154/The...rs/IM001843.jpg http://img.photobucket.com/albums/v154/The...rs/IM001846.jpg av finnarna fick jag ett Kart/antecknings fodral (tyvärr utan innehåll) och av danskarna fick jag ett sykitt (bra att ha med sig) Quote
Recommended Posts