Jump to content

Nya prylar 2004-2008


2Sharp

Recommended Posts

Ja, vad tror du att man använder knivar till?

 

Jag brukar vanligtvis använda mina till att skära saker med men det händer att jag använder den till den våldsamma aktiviteten att öppna diverse förpackningar. Ibland så blir det också så att jag täljer lite eller gör ett hål i något. Men vanligtvis så ligger de lugnt och stilla i fickorna på jackan och byxorna.

Dessutom så är det ju väldigt dumt att ha en ickevass (slö) kniv eftersom den inte gör så mycket nytta och är farligare eftersom man slinter lättare.

 

 

Hur det kan vara oroväckande att folk köper verktyg har jag lite svårt att relatera till, tycker att du ska kolla in knivtråden i den här forumsdelen. Diskussionen om detta passar nog dessutom bättre där, och jag vill lova dig att om du är beredd att diskutera ämnet så finns det gott om folk som också är det.

Edited by M00nStalker
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Efter ha bläddrat igenom nästan hela tråden så har jag lagt märke till att det är oerhört många som köper diverse vassa knivar(!)

 

Lite oroväckande.. Vad ska folk med dessa vassa knivar till?

 

Ja jisses, ett forum för folk som har militäert intresse och kanske inte alla, men hyfsat många kanske tom jobbar [har jobbat, kommer att jobba] med militär verksamhet och, inte helt otippat, kanske är beväpnade med skjutvapen...

Men absolut, vassa knivar är ju helt klart oroväckande :mellow:

 

Nu hade du nog lite otur när du tänkte va? ;)

Link to comment
Share on other sites

Har ingen kamera till hands, så jag postar bilder från webben.

 

Senaste två inköpen:

 

 

[

 

En Casio G-Shock GW-9200 Riseman. Inköpt från e-butik i USA. 1300kr inkl frakt.

 

 

hur känns klockan? lite småsugen på en sån, den ser sjukt najs ut

Link to comment
Share on other sites

En ny taktisk sjukvårdskatalog från NARP.

North american rescue products.

 

Katalogen finnes i pdf-form på hemsidan man kan även beställa en tryckt dito. www.narescue.com

Håll tråden ren från era frågor och visa endast upp vad ni köpt, var, pris etc. Och nyttja GOOGLE! Hur svårt kan det vara?!?

 

Ett tygmärke från cheferna här på forumet som en julhälsning till oss BG. :)

Märket kommer från Milspecmonkey.

www.milspecmonkey.com/store

 

s6301681ne3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har kompleterat vapengardroben med nya vapenremmar för morfars gamla bössor. Skönt att slippa gamla gröna nylonremmar och se lite enhetlighet.

 

Remmarna är köpta på Torsbo, men det är Ribes som står för hantverket.

En neoprenyta på insidan remmen gör ett skönt anti-glid mot axeln. Samt att remmarna till studsarna även har en ögla för tummen, vilket är lättare att traska runt i skogen längre stunder än att hålla i remmen med hela handen.

 

Rekomenderas!

 

141685-P1010011.jpg

 

Bössorna är 12:a sida-sida, Huskvarna 30-06, Zoli MG92 12/30-06, Browning .300WM

Edited by Fu Bodin
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Kamrat07:

Hoppas du inte gav det priset för ett minitrangia. Då är du lurad. Brukar ligga på ca 200 kr.

Ser att deras kök 25 ligger på det priset. det låter mer troligt.

Ra 145.

Det köket är helt ok att ha i flerbruksficka stor. Man kan ju ha med ett vindskydd i alufolie extra.

Kitteln har en nersänkning i botten som passar på underdelens armar så den glider inte av.

Är det fler frågor om köket så tar vi dom i konsumentupplysningstråden. :dribble:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Forumsledning

bg_band2.jpg

Efter samråd med Kjellberg som ansvarig BG samt trådens ursprungliga skapare, har vi enats att dela tråden i årsvisa trådar.

 

Anledningen är att tråden med sina 100+ sidor är svåröverskådad och vi förmodar att de flesta enbart kollar sista sidan, inte bläddrar runt och läser flera sidor. Om tråden istället är bara några sidor lång varje år är sannolikheten lite större att man läser fler sidor. Vi kommer inom kort att börja dela upp tråden i årsvisa.

 

Ett annat alternativ var att ha flera ämnesspecifika trådar som kanske skulle vara mer intressanta ur ett läsperspektiv, tex Nya knivar, Nya västar, Nya ryggsäckar, nya kängor, osv. Det skulle dels innebära en hel del jobb med att flytta befintliga inlägg samt svårt med inlägg som tar upp flera saker inom olika ämnen. Dessutom skulle vissa av dessa mer udda "nya saker" hamna lång ner och svårt att hitta/fortsätta i. Därför blev det årsvisa trådar.

 

/Henke

--------------------

REGLER

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Nya prylar 2004-2008

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...