Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

@ SISU Det är uppfattat väntar med spänning på mina shorts :Malaj:

@ Jed du har helt rätt en riktig vän vet inte hur man klarat sig tidigare :)

• Replies 2,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Här är lite Recon prylar..

Kniven och lampan.

http://i11.photobucket.com/albums/a171/Fla...ochWolf-Eye.jpg

Vätskeblåsan.

http://i11.photobucket.com/albums/a171/Fla...pare/Source.jpg

Chestriggen

http://i11.photobucket.com/albums/a171/Fla...e/Chestrig2.jpg

OJ, det blev nog för stora bilder.. :}

------------------------------------

Ändrat till länkar pga bildernas storlek

The Swede

BLÅGUL

Här är länken till Recons skyddsmaskväska:

http://i11.photobucket.com/albums/a171/Fla...Skyddsmaskv.jpg

Den kommer att göra bra tjänst som extra prylficka, Bland annat.

@The Swede

Tack för hjälpen!

Edited by Flamdämpare
Posted

@Flamdämpare

Detaljer på chestriggen ? Har du möjlighet att greja lite fler bilder på den, lite ljusare bilder ? Inköpsställe o pris ?

:D

Posted
Lite nya prylar !

Maxpedition rygga Falcon o H3 det är den till höger . en bytes affär !

dscn01093km.th.jpg

Passar på att flasha min Max samling saknas på bilden Roly poly medium .

Hur tycker du att Falco ryggan funkar vill höra lite synpunkter bra/dåligt

MVH TeLu :D

Posted
@Flamdämpare

Detaljer på chestriggen ? Har du möjlighet att greja lite fler bilder på den, lite ljusare bilder ? Inköpsställe o pris ?

:o

@Gator

Jag har lagt upp lite fler bilder här på chestrigen. Köpte den begagnad på Recon.se för 795 kr. Den stora fickan är utmärkt som magdump. Den är inte så lätt att ta på som en 304K men när den sitter så sitter den som en handske. Den har ett par penn/lampfickor som sitter mellan den stora ficka och de närmsta magfickorna. Det går utan problem ner två AK4 mag i varje ficka vilken ger möjlighet att ta med 12 mag. AK5mag går säkert ner också. I mina ögon väl värd priset.

PICT0001.jpg

Posted

@ TeLu Falconen är en mycket bra rygga .

Det enda jag har o anmärka på att det kanske är för mycket små fack inuti men det är ju oxå bra till små plock .

Den kunde varit lite bredare (läs Condor)

Jag har använt min varje dag sen jag fick den och den enda jag skulle byta ut den mot är en Condor .

Så mitt råd köp Condor .

Posted

@ Flamdämpare får vi se den här rigen på SIBen i sommar ?

Den ser verkeligen prisvärd ut !

Hur funkar det med den stora fickan mitt på ?

Posted
@ Flamdämpare får vi se den här rigen på SIBen i sommar ?

Den ser verkeligen prisvärd ut !

Hur funkar det med den stora fickan mitt på ?

@SISU

Jo, jag tänkte ta med den. Men den kanske får ligga i trosspackningen under själva övningen. Jag vill ju inte springa runt och sätta eld på övningsområdet. ;)

Den stora fickan går att stoppa ner en hel del i. Jag tror att den även går att använda som bandficka till en ksp, Får väl prova det nån gång.

PICT0004.jpg

Posted

@ flamdämpare brinner inte din tross packning upp då :baskerPa:

Jag ser framemot att få pilla lite på den !

Posted

En Sony Ericsson K750i kom med FedEx Express i förmiddags. Den lämnades in på FedEx-kontret i Hong Kong 22.00 i fredagskväll så det är väll vad man kan kalla acceptabel leveranstid... :angry:

Till telefonen fick jag ett 512mb mineskort vilket rymmer ungefär 100 mp3-låtar. Med frakt blev det hela cirka 3.500:-. Auktionen vann jag på ebay.

GPD_15820high_26_0_4000.jpg

Än så länge är telefonen helt underbar. :navy: Jag har för det mesta gått på de lite mer billiga telefonerna men iom att denna hade mp3spelare vilket jag hade tänkt köpa så var valet ganska lätt. Att den sedan har en kamera som har samma upplösing som min 'vanliga' digitalkamera gör ju inte saken sämmre. Telefonen känns riktigt gedigen och skärmens upplösning är fantastisk. Ljudet från musiken i handsfreen är bra det med. Kamerans bildkvalité är kass om det är mörkt, men det är det med min vanliga digitalkamera med. Om det är ljust blir bilderna fina. Den tar dock rätt bra tid på sig att spara bilderna. RDS-radion har bra mottagning. :ph34r:

Japp, bra köp... B)

Posted

Var ute på en liten premiärtur med min Berghaus Atlas i söndags.

Jäklar vilken komfort det var i den jämnfört med LK70.

Jag packade den full med en massa onödiga prylar och fick upp vikten till ca 30kg.

När jag fick upp den på ryggen fick jag känslan av att "den här kan jag ju springa med" vilket jag aldrig upplevt tidigare. Vikt blev plötsligt näst intill orelevant när det gälelr den personliga utrustningen.

Mycket lättpackad och ett bärsystem som satt som klistrad på kroppen efter någon minuts inställning av remmarna.

Fan också att man inte hade en sådan här i lumpen...

Nu är den här ju tilltänkt som privat rygga för fisketurer och liknande men det skulle itne förvåna mig om jag stoppar in SS2K under locket på denna och fimpar bärsäck2k när vi får ut den i HV.

Posted

Nu har man varit uppe hos Recon och bunkrat upp sig inför FBU-kursen nästa vecka:

Berghaus Vulcan

full_vulcan_cedar2.jpg

Har varit ute på en liten promenad med den och måste säga att Cyklops II är guld!

Dom ryggproblem jag brukar känna av med LK/SS2000 kände jag inte av under promenaden, mycket goda yttrefästmöjligheter och bra volym gör ju inte ryggsäcken dåligare heller precis!

Starforce Combat Nylon

comhin.jpg

Ville ha en lite svalare sommarkänga som alternativ till mina Performence.

Source Tactical 3L Canteen (Grön)

Source%20Tactical%203L%20sm.jpg

Varmt ute :clap:

(Och nej, det blev ingen ny kniv den här månaden heller, blir Mora 2000 ett tag till, sorry 2Sharp :( )

/Breach

Posted
(Och nej, det blev ingen ny kniv den här månaden heller, blir Mora 2000 ett tag till, sorry 2Sharp :( )

/Breach

Absolut, men att köpa saker man som ens ekonomi inte klarar av (läs: du skiter i att betala dina räkningar för att ha råd med en pryl) är ju helt IG!
Det verkar inte vara något av dina problem. Prioritera!!!!

:clap:

Posted

/Breach

Absolut, men att köpa saker man som ens ekonomi inte klarar av (läs: du skiter i att betala dina räkningar för att ha råd med en pryl) är ju helt IG!
Det verkar inte vara något av dina problem. Prioritera!!!!

:clap:

Precis det jag gjorde och kom fram till att jag behöver detta mer än en ny kniv :P

Posted (edited)

Lite nya prylar !

En liten utökning av Maxpedition samlingen !

1 st the DevilDog ny versipack ! OD Tydligen den enda i Svearike !

Ett par ESS nvg

aut26065ou.th.jpg

Edited by SISU
Posted

Lite mer nytt !

1 st duell ficka gjord för AK4 mag

1 st Buttpack

dscn01631wh.th.jpg

Bägge är tillverkade av PATROELS ! ,O

Posted (edited)

Ny ryggsäck/stridssäck införskaffades när man hade vägarna förbi D-gear's "Butik" på ett storspel nyss.

Det blev denna Härlighet på 46L som tar allt man kan vilja ha med sig i sin stridssäck och lite till.

Denna och denna ficka/väska har inköpts och väntas levereras i veckan ihop med tre "ammunitions" prototyp fickor jag beställt från Recon.se. Tyvärr hann de ta bort fickorna från hemsidan innan jag hann spara en bild...så ni får vänta tills jag har dem i min hand :P

En till Fallskärmsväska blev det också för den fatala kostnaden av 195kr :=o

Ryktet säger också att världens mest "moderna" Kamoflage uniform är på väg hem till mig :blink:

Vad det är härligt att vara ledig på sommaren, få sin slutlön + semesterersättning, pengar från Kronan, spendera det på saker man vill ha, sitta i solsken i detta vackra Umeå och spana in alla vackra qvinnor som finns! :D

/2LT Mordred, nyinflyttad och solbränd

Edited by Mordred
Posted (edited)

Jag glömde, ett par ESS Flyby för 480kr från D-gear blev det också B)

ESS Flyby

Nya favorit solglasögonen :winner:

Edited by Mordred
Posted

Lite inkommande från den senaste veckan:

0507275fk.th.jpg

Maxpedition 4" Tube Sheath OD

Maxpedition 5" Tube Sheath OD

Maxpedition Flashlight/Baton Sheath Svart

Emerson LaGriffe

Posted

Veckans inköp:

49718508338023pu.th.jpg

Casio G-300

swisstoolx3nd.th.jpg

Victorinox Swiss Tool

swissliteexplosion9dg.th.jpg

Victorinox SwissCard lite

00392xr.th.jpg

2 st Under Armour Heat Gear T-shirt

zi1109ci.th.jpg

Zippo titanium

0822pd.th.jpg

Glo-Toob FX

Allt inköpt via eBay.

/Johan ES

Posted

senaste nya prylarna

stuff3kh.th.jpg

Surefire A2 Aviator (kom pa posten nan vecka sen)

Wiley-X P-4B Blue Ice

nya nomax flight gloves (issued)

Special-Ops Brand Rat-pack

ratpack4cv.th.jpg

stuff, stuff, stuff :P

Posted

Lite nya grejjer, Recon Bashatt, Wellco Jungle boots och en US Buttpack.

Djungel kängorna och bashatten kommer jag att ha under min 4 månaders backpacking genom Asien.

Bild241.jpg