SFC Zac Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 UNTERMENCH! följt av kraftfull spottning på marken framför den tilltalade. (Har definitivt inte tyska som modersmål...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Professionella är förutsägbara, det är amatörerna som är farliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Vad är den här knappen till för? Chanserna att det ska hända är en på miljonen! Jag har sett det här göras på tv. Jag har gjort det förut. OK, det här är sista gången. Se noga på nu. Är du helt säker på att strömmen är av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 En liten undran bara, vad är det för mening med att skriva en massa latinska citat men inte bifoga en översättning? Eller har latin blivit kärnämne? Kan kanske vara en inspiration till sökande efter kunskap ;) in hoc signe vinces- i detta tecken skall ni segra (kristet motto) deus lo volt- gud vill det, korstågsmotto possunt nec posse videntur- de kunna göra det som synes ogörligt, Livgardets motto honi soit qui mal y pense- skam åt den som tycker illa därom, strumpebandordens motto (franska i o f) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 En liten undran bara, vad är det för mening med att skriva en massa latinska citat men inte bifoga en översättning? Eller har latin blivit kärnämne? Kan kanske vara en inspiration till sökande efter kunskap ;) in hoc signe vinces- i detta tecken skall ni segra (kristet motto) deus lo volt- gud vill det, korstågsmotto possunt nec posse videntur- de kunna göra det som synes ogörligt, Livgardets motto honi soit qui mal y pense- skam åt den som tycker illa därom, strumpebandordens motto (franska i o f) Jösses, latinmaffian är igång för fullt... "Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam." - Jag har en katapult. Ge mig alla dina pengar, eller så slungar jag en gigantisk sten mot ditt huvud. "Cave ne ante ullas catapultas ambules." - Om jag var du så skulle jag inte gå framför några katapulter. "Illiud Latine dici non potest." - Det där kan inte du säga på latin. "Nihil est - in vita priore ego imperator Romanus fui." - Det var väl inget. I ett tidigare liv var jag en romersk erövrare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Navigare neseste est: Att segla är nödvändigt. Draco Dormiens Nunquam Titillandus: Väck inte den drake som sover. det finns inget dåligt väder, bara svaga människor. Den lättaste vägen är alltid minerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Vad är den här knappen till för? Chanserna att det ska hända är en på miljonen! Jag har sett det här göras på tv. Jag har gjort det förut. OK, det här är sista gången. Se noga på nu. Är du helt säker på att strömmen är av? Kvalar inte de där in som berömda sista ord?... ;) "Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam." - Jag har en katapult. Ge mig alla dina pengar, eller så slungar jag en gigantisk sten mot ditt huvud. Hehehe, den var bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hangatyr Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Kill enemy, score points. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zimin Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 "Övning ger träning." "I gymnasiet skriver man i sand, på Tolkskolan ristar vi i sten." (Angående inlärningspedagogik och dito krav på TolkS, och säkert även på TVA och FRA...) Och några på ryska "povtorenie - mat' utjenia" - "Repetition är kunskapens moder" "Tjazjelo v utjenii - legko v buju" - "Tungt på övning - enkelt i strid" - Suvorov, rysk fältmarskalk, 1729-1800 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Vad är den här knappen till för? Chanserna att det ska hända är en på miljonen! Jag har sett det här göras på tv. Jag har gjort det förut. OK, det här är sista gången. Se noga på nu. Är du helt säker på att strömmen är av? Kvalar inte de där in som berömda sista ord?... ;) Tror du mig om jag säger att de är de ordspråk jag lever mitt liv efter? B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martindavid3 Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Mina befäl var bara utbildade till att skrika "smärta är när vekheten lämnar kroppen" ! Och då är det nog så... Annars gillar jag texten "A furore normannerum, libra nos domine" vilket skall betyda typ; för nordmannens raseri bevara oss o herre milde gud. Och så är det! Några andra är: "Det handlar inte om att överleva utan om att dö högljutt och brutalt" "Det som inte dödar, det härdar" "Smärta är en högre form utav njutning" "Förtroende är bra men kontroll är bättre" "smärta är tillfälligt, ära för evigt" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 (edited) "Förtroende är bra, kontroll är bättre" -Vysotskij, du kan väl översätta till originalspråk? "Det är aldrig försent att ge upp" "Det ska göra ont att göra fel" Edit: Tillägg Edited October 29, 2003 by Ace Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Måste ju bara lägga till: "A furore Bajennerum, libra nos domine" (För Bajarnas vrede, bevare oss herre milde Gud) "Långt upp i norr finns en ö...SÖDERMALM..!!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 "Happines is a beltfed weapon" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted October 29, 2003 Report Share Posted October 29, 2003 Eldkastare: "Certes, sed calor aridus est." Assassins' Guild: "Nil Mori Sine Lucre" "Veni, Vici.... Vetinari" Unseen University: "Nunc Id Vides, Nunc Ne Vides" "Sodomy non sapiens" "Fabricati Diem, Punc" Mitt motto: "Non Levitas Tolero Fatui" Mitt motto for tillfallet (alltsa just ikvall): "O Damnatio, Fessum Sum" o s v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 Måste ju bara lägga till: "A furore Bajennerum, libra nos domine"(För Bajarnas vrede, bevare oss herre milde Gud) "Långt upp i norr finns en ö...SÖDERMALM..!!" låtom oss göra en ö utav stockholm och sända bort eländet till åland. dax för västergötarna att gå man ur huse och bryta loss den felplacerade huvudstaden......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 (edited) "Okunskap är äventyrens moder." Hagbard Handfaste Edited October 30, 2003 by Flak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 det finns inget dåligt väder, bara svaga människor. Det finns inget dåligt väder, bara kronans kläder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 Favoritutryck när det blir för mycket UGL-snack: "Hot, kontroll, bestraffning!" Fabricate diem! (Make my day!) Ad astra per avi porki - mot stjärnorna på en gris vingar (John Steinbeck?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jehova Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 I thoroughly disapprove of duels. If a man should challenge me, I would take him kindly and forgivingly by the hand and lead him to a quiet place and kill him. - Mark Twain Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
4425 Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 Som man raggar får man ligga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 "Förtroende är bra, kontroll är bättre" "Dovérije chorosjó, a kontról lútjsje", skulle jag säga utan att ha hört det ryska originalet (Zimin kanske har?). Är en stor anhängare av varianten "självförtroende är bra, självkontroll bättre", särskilt i forum som detta. I Gotchas anda vill jag gärna slå ett slag för uttrycket "passa Gary". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Bison Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 "-Optime olere occisum hostem" En död fiende luktar alltid gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dreaden Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 Slåss som en man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 "Okunskap är äventyrens moder." Jag läste först detta som "Okunskap är martyrens moder". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racoon Pioneer Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 På engelska: Train hard! -Fight easy! /RP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiho Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 " Ödmjukhet är första steget mot självförnekelse" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted October 30, 2003 Report Share Posted October 30, 2003 "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst" "Stjärnorna kommer alltid lite sent" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted October 31, 2003 Report Share Posted October 31, 2003 "Okunskap är äventyrens moder." Jag läste först detta som "Okunskap är martyrens moder". LOL! Om nu någon på forumet inte vet vem Vikingen Hagbard Handfaste är så ser han ut så här: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellum Posted October 31, 2003 Report Share Posted October 31, 2003 Det finns inget dåligt väder... bara dåliga tillfällen att gå ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts