Torak Posted November 30, 2003 Report Share Posted November 30, 2003 Min AK hette "Gamla Bettan" ibland... Ett annat favoritcitat ar ju naturligtvis "Skjut Chefen Forst!" Lite lustigt att det blev andrat till "Skjut fiendens chef forst!" i senaste SoldF, eller hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted December 1, 2003 Report Share Posted December 1, 2003 (edited) förtroende är bra, kontroll är roligt. Edited December 1, 2003 by GC1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
"Insats Hv" nisse Posted December 3, 2003 Report Share Posted December 3, 2003 Det du tror om mig. Sådan du är mot mig. Hur du ser på mig. Vad du gör mot mig. Hur du lyssnar på mig. Sådan blir jag!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted December 4, 2003 Report Share Posted December 4, 2003 Några på latin: Dulce et Decorum est pro Patria Mori Det är ljuvt och vackert att dö för fosterlandet Fortes Fortuna Adiuvat Lyckan står den djärve bi Nihil Impossibile Est Ingenting är omöjligt (S1 Upplands Regementes Valspråk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legjia Posted December 4, 2003 Report Share Posted December 4, 2003 "Tag er i akt för vreden hos en tålsam man" - John Dryden "Det är polisens uppgift att demonstrera makte eller hota med att göra det då den fullgör sina normala interna uppgifter till samhällets skydd. Det är försvarsmaktens uppgift att demonstrera makt eller hot med att göra det vid yttre konflikter, och inre konflikter endast vid onormala förhållanden.... Omfattningen av den makt staten är beredd att sätta in för att fullgöra sin uppgift... är så stor som den aktuella regeringen bedömer nödvändig eller lämplig för att undvika sammanbrott och ett uppgivande av sitt ansvar." - General Sir John Hackett "Lika litet som något föredrag mellan lejon och människor någonsin kommer till stånd, eller fåren och ulvarna sämjas, utan i fiendskap med varandra de leva för alltid, lika omöligt det är, att du och jag sämjas." - Homeros "De som talar vet inget, de som vet är tysta" - Lao -tse "Gud är Död" "Lev Farligt" "Vad är bästa botemedlet? - Seger!" "Det finns inga moraliska fenomen alls, bara moraliska tolkningar av fenomen..." "Den bästa boten för kärlek är fortfarande den där beprövade medicinen: besvarad kärlek" "Övertygelser är vådligare fiender till sanningen än lögner." "Människor som förstår något verkligen på djupet förblir sällan trofasta mot detta för alltid. För de har fört upp dessa djup i klart dagsljus; och vad som finns i djupen är för det mesta inte behagligt att se." "Också de modigaste har sällan mod till det som de verkligen vet." - Nietzsche "Mellan två grupper av människor som vill skapa världar av oferenligt slag ser jag ingen annan utväg än våld... Det tycks mig som om alla samhällen grundar sig på att människoliv måste spilas - Oliver Wendel Holmes "Lag utan makt är impotent." - Pascal "Överraskning - krigskonstens viktigaste princip..." Maskriovka - konsten att säkerställa framgång i strid...." - Sovjetiska militärencyklopedin "Ja, ni kan ta den tappraste sjömanen, den mest oförskränkte fygaren och den djärvaste soldaten och sätta dem tillsammans vid ett bord - vad får ni då ? Summan av allas skräk. - Winston Churchill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 läst i någon bok: "När ska den late arbeta? På sommaren är det alldeles för varmt, på vintern är det alldeles för kallt och på våren och hösten är det alldeles för blött" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 Om ett befäl säger att man bara ska göra som denne säger och inte ifrågasätta denne ska man komma ihåg Tage Danielssons ordspråk: "Utan tvivel är man inte riktigt klok" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIC Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 "Pain is temporary, chicks digs scars and glory lives forever" "Hellre dö än tveka" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 Man ska inte göra det gruppchefen säger, man ska göra det han menar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 "Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma beväringar" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 "Rem Gerere, Non Videri", Fritt: "Ingen bom, ingen nåd" I22 Prsk motto... Edit: å min egen favorit ”The monkey shouldn’t shit where the Crocodile sleeps…" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phantom Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 I keep on (uttalas akipou) - Ragnar, julkalendern 03 den e självklar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 It´s not the uniform that turns chicks on. It´s the knowledge that he who wheres it has been trained to obey orders and eat crappy food / Al bundy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted December 12, 2003 Report Share Posted December 12, 2003 (edited) Favorit i repris: "Hellre en blöt muffla i sängen, än en trasig lampskärm i ögat!" Edit: Muffla? :P Edited December 12, 2003 by Fu Frippe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knighthawk Posted December 12, 2003 Report Share Posted December 12, 2003 " Hellre överviktig, än skitviktig!!!!! " " Hellre en rövare i poolen, än en polare i röven!!!! " " Et tu Brutus" Ceasar: Även du min Brutus!!! Efter att ha blivit "knivad" av sin bästa vän!!!! Schysst polare!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CfrHGB Posted April 1, 2004 Report Share Posted April 1, 2004 Teori är när man vet allting men ingentigng fungerar Praktik är när allting fungerar men ingen vet varför I vår klass var teori och praktik förenade, ingenting fungerade och ingen visste varför. Det tryck jag vill ha på våra avslutningströjor i åk 9 :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted April 1, 2004 Report Share Posted April 1, 2004 Eftersom det redan är en massa utrikiska i tråden: Pain passes, chicks dig scars and glory is forever. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maiden Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 DHOOOO!!! Homer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 " Et tu Brutus" Ceasar: Även du min Brutus!!! Efter att ha blivit "knivad" av sin bästa vän!!!! Schysst polare!!!! Det ar faktiskt en valdigt missuppfattad incident. Det var ett stort gral over muffins: "Et tu, Brute?" "No, Jools, I only et one." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 Hmm vilken bok? "Yesterday I lay on my back, looking at the stars and thought...................... Where the hell is my roof/ceiling??" GMY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 War isn't about who's right... it's about who's left. /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 (edited) En kavallerist utan sporrar är som en hora utan f%#*a! eller som civilister säger "en kavallerist med sporrar är en ryttare utan ben" Edited April 2, 2004 by Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maiden Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 Smärta är endast en högre grad av njutning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straitrock Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 Från jorden runt-cyklisternas högre kurs i positivt tänkande - "Rain is just liquid sun" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FhF laddare Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 Här kommer att som passa alla Artillerister Infanteriet skjuter Strix å Artilleriet skjuter Strax Den är ju så skön så man får ju full fräs i byxan ju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 Hmm vilken bok? "Yesterday I lay on my back, looking at the stars and thought...................... Where the hell is my roof/ceiling??" GMY Sherlock Holmes and Dr Watson were out camping, and Sherlock woke Watson halfway through the night. Blinking, Watson woke to find Sherlock staring up at the sky. "Look at the stars, Watson," the great detective said. "What do they tell you?" "Er..." Thinking fast, Watson replied, "That... we're insignificant in the greater scheme of things?" "No." "That... that we're probably not alone in the universe?" "No." "That there's some astronomical... thing... that proves that the man Lestrade arrested last week didn't do it?" "No, Watson," Holmes sighed, "It tells me that some bugger's stolen our tent." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roary Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 "Förtroende är bra, kontroll är bättre" Förtroende är bra, kontroll är bättre, razzia är bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Attila Posted April 2, 2004 Report Share Posted April 2, 2004 Här kommer två: -Man kan inte göra en god omelett utan att knäcka några ägg. -Det delas inte ut några silvermedaljer i krig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted April 4, 2004 Report Share Posted April 4, 2004 Ni två upphör omdelbart att idka uppkäftigt tungomål å varandras person annars skall jag med resolut handlingskraft slå ner på er och utdela herrarna varsit marschanträde på pungen. Kanske inte ett ordspråk men ngt av det coolaste jag hört ett befäl säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froddan Posted April 4, 2004 Report Share Posted April 4, 2004 "En sjöman ber inte om medvind, han lär sig segla." I dessa svåra tider för försvaret är detta ett ordspråk som flera här på forumet borde begrunda istället för att bara gnälla som småbarn. No offence... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts