Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det verkar som om det är ett DNS-problem. Använd IP-adressen 81.226.233.203, så funkar det. I alla fall för mig.

/mdn

• Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

För den som inte kommer in går det även bra att anluta till:

irc.rajasab.net

eller

irc.tornevall.net

Dessa två servrar är anslutna till samma nätverk och har visat sig lättare för vissa att ansluta sig till.

Vi har alltså inte bytt server.

• 1 month later...
Posted

-dreams.se.eu.m-irc.net- *** Notice -- Due to a network split, you can not obtain channel operator status in a new channel at this time.

Om nån inte märkt att det är lite ensamt i chatten idag...

Posted
-dreams.se.eu.m-irc.net- *** Notice -- Due to a network split, you can not obtain channel operator status in a new channel at this time.

Om nån inte märkt att det är lite ensamt i chatten idag...

irc.rajasab.net

Funkar, tror du hamnar rätt då....

• 3 weeks later...
  • 4 months later...
Posted

Nu sitter jag inte vid min vanliga dator så jag kan inte testa olika servrar men jag upplever inget problem på javachaten.

Dock folket som är där något färre än en normal dag. Vilka servrar är det ni inte kan ansluta er till?

Med servrar menar jag inte irc.m-irc.net utan tex irc.tornevall.net / irc.rajasab.net etc etc

• 2 weeks later...
Posted

Jag må vara sämst i hela världen på irc men jag fattar inte hur man gör. Vilken server är dfet som gäller och hur går man in på den?

Posted

Det är fortfarande irc.m-irc.net du ska ansluta till. Har du problem med denna kan du testa att ansluta till 81.226.234.160 eller någon av de alternativa servrar folk har föreslagit här i tråden. I ditt IRC-program skriver du /server irc.m-irc.net och därefter /j #soldf. Alternativt använder du chatfunktionen på hemsidan och där kan du även hitta lite hjälp för vanliga problem och frågor.

• 3 months later...
Posted

Nån mer än jag som hamnar i en alldeles egen kanal när man försöker ansluta?

Ansluter mot: 81.226.234.160

Posted

Jo, den servern är svårt netsplittad och har varit det i några dagar. 195.49.244.186 funkar.

/mdn

• Forumsledning
Posted

hm.. webchatten kopplar upp sig mot en viss server.. och den servern verkar vara out of bounce.. men jag ska kolla upp det där, och få återkomma.

• 2 months later...
Posted

Är det någon som är haj på miranda som kan ge lite hjälp.

Jag får den inte att koppla upp längre. Skitskumt. Är det fler portar än 6667 och 7000 som man behöver öppna i brandväggen?

• 2 weeks later...
  • Forumsledning
Posted

nah.. asså gör nått annat får ombytes skull. Kolla hur köket ser ut.. eller nått annat rum i bostaden du inte besökt på länge.

Posted
nah.. asså gör nått annat får ombytes skull. Kolla hur köket ser ut.. eller nått annat rum i bostaden du inte besökt på länge.
Nu är det väl ändå inte Ignis_Nitidus fel att han har mIRC i autostart? Eller, jo, det är det nog förresten.

@Ignis:

Pröva 66.252.29.125, men berätta inte för Kimster att det var jag som sa det.

/mdn

• 4 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Någon som vet status på /nickserv?

Har ju som bekant inte funkat på ett litet tag. :angry:

Edited by Nestor
Posted
Jag kommer inte in där heller , men det kan mer bero på användaren .

Du är inte ensam, jag kommer in där ungefär var 10:e anslutningsförsök.

Det jobbas på annan lösning, om någon har förslag så mottages de säkerligen tacksamt.