Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi glömmer en sak här:

Korkeksinvasion!

Skulle vi byta till kalle anka nätet skulle vi bli invaderade av en miljon Kalle"tuffast hårdast coolast basker" nissar.

Dessutom ett helt gäng folk som bara kommer ha lust att förstöra!

• Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Vc 90: Förstör någon blir det G-line och hejdå. Börjar man gnata om baskrar så finns det /mode #soldf +b *dumskalle*. Om någon spammar blir man plockad av S, spamboten. Om någon har virus blir man plockad av T, trojanbotten. Finns ju ett par, tre hundra tusen kanaler redan, det är knappast någon pionjäraktivitet vi talar om här.

Posted

Folk som är angelägna att hålla sina nick gör det via bnc ändå, så alla normala nicks är fortfarande upptagna. Dessutom är ju jag av åsikten att om man har ett nick som blir stulet är det dags att hitta på något lite mera orginellt.

Fogelström - Quakenetstammis

• Forumsledning
Posted

Känns tamt kanske, men allt grundar sig på att vi vill och har avsikten att ha samma nick som på forumet.

Då finns det andra större servrar som använder nickserv, som vi kan använda som har typ samma uptime som Q-net.

Så, så ofta är inte aXpi nere. Kanske 2 gånger varannan månad. Så stabiliteten med Q-net är inget slående argument i mina ögon. Men jag låter dock officerarnas ord här väga tyngst, det är ändå dem och + blågul som är de som använder chatten mest.

Så ska ni övertyga någon så är det dem :)

Posted

Axpi funkar.

Och funkar det inte.. så har vi backup. Funkar inte den.. uhm. Så lär ni få reda på det här.

If it ain't broken, don't fix it?

Posted

Att byta till quakenet skulle ju vara döden för kanalen. Quakenet är numera allt annat än stabilt. Blir numera väldigt många netsplits per dag. Quakenet var stabilt förr men sen började diverse stora kanaler att byta till Quakenet från Dalnet som blev för överbefolkat. Och quakenet håller nog på att bli detsamma. Med servrar som går ner hela tiden. Som tur var finns det ju många servrar så alla far ju inte med en gång utan det blir då netsplits. Men det är mycket jobbigt då just L eller Q blir "netsplittade" bort och det inte finns någon @ i kanalen och ingen kan få @ före L eller Q kommer tillbaka.

Posted

Jeppekiller: Q har splittat två gånger de senaste tre månaderna. Tänk, tryck, tala.

Posted
Jeppekiller: Q har splittat två gånger de senaste tre månaderna. Tänk, tryck, tala.

Ehem? Q ja men L då?

Posted

Hmm jag vill minnas det är uppemot en 5-6 gånger L försvunnit från "min" kanal. Men det är ju ändå dom "vanliga" netsplittarna som är jobbiga.

Posted

För att yttra mig lite i frågan så vill jag nog tycka att det Shock säger är förnuftigt, jag är för ett byte till Qnet. Det skulle säkert locka fler folk till chatten. För övrigt kommer inte jag in nu adios amigos

• 2 weeks later...
  • Forumsledning
Posted

Orientering

Då våran host har ändra IRC-mjukvara helt, så kommer inte javachatten funka som den ska på ett tag. Men det jobbas på att fixa det.

Tillsvidare finns givetvis det vanliga via IRC-program som MIRC eller PIRCH

Dock krävs det för att ni som reggat nick innan måste göra om det igen, då databasen är ny.

slut orientering

/ Kimster BlåGul

• 5 weeks later...
Posted

Det verkar inte som om quakenet var så stabilt det heller ;)

Det kanske är mig det är fel på men: det finns en #soldf på quakenet men där är jag ensam :( var är alla andra?

Posted
Det verkar inte som om quakenet var så stabilt det heller ;)

Det kanske är mig det är fel på men: det finns en #soldf på quakenet men där är jag ensam :( var är alla andra?

MOHAHAHAHAHAHA

..riktigt roligt det här ju :)

• Forumsledning
Posted

..nej du e inte ensam.. bara att det laggar fruktansvärt och hej o hå med ping out och netsplits ..jag väntar besked från axpi ... :)

Posted

Använd inte irc.quakenet.org, det är en roundrobin som kommer slussa runt dig till första lediga server...

Bättre är att köra se.quakenet.org, då man hamnar på första bästa svenska server som har lediga platser... Visst kommer det förekomma net splits, men det gör det på alla stora nätverk tyvärr... Däremot bör man kunna undvika ping timeouts om man chattar mot svenskt nät.