Forumsledning Kimster Posted April 28, 2004 Forumsledning Report Posted April 28, 2004 Efter mer diskussion så kommer det förmodligen INTE bli Quakenet som backup utan Coolchat. Mer info om det kommer så fort det är klart var när hur osv. Quote
Forumsledning henke Posted April 28, 2004 Forumsledning Report Posted April 28, 2004 Jag har nyss bytt länken till chat på SoldF.com från AXPI till Coolchat. Eftersom det var samma Java Conferance modul som på AXPI behövdes bara några smärre inställningar justeras. Hoppas det kommer funka bättre nu. AXPI har ju helt legat nere länge nu. Inte ens www-sidorna går att nå. CHATTA>> Quote
PingisÖga Posted April 28, 2004 Report Posted April 28, 2004 (edited) Tycker mycket om den nya chatten förutom vissa person angrepp som jag vart utsatt för utan anledning Inga namn nämnda jag påpekar att jag bara inte uppskattar det Anders Edit: tog bort vilseledande smilys Edited April 28, 2004 by PingisÖga Quote
Forumsledning Kimster Posted April 28, 2004 Forumsledning Report Posted April 28, 2004 ..hmm med tanke på din smiley vet jag inte om du menar allvar, men alla anmälningar motsv skickas med PM till någon ur OPFL-gruppen eller till henke. Dock tillägga att de regler vi har på forumet inte stämmer överens med chattens regler, mycket öppnare attityd på chatten. Quote
PingisÖga Posted April 28, 2004 Report Posted April 28, 2004 Jo jag menar allvar smilysen kom dit av misstag ska ta bort den men jag kommer inte anmäla den skyldige personen denna gång då jag tycker alla borde ha en andra chans men händer det igen härsknar jag till och anmäler. Bara för att jag inte har gjort lumpen och inte är med i en krigs organisation betyder det att jag inte har tillträde till chatten eller? inte vad jag vet och det står inte i reglerna men om jag har fel så rätta mig så går jag alldrig dit igen. Tycker bara det e himla onödigt att bete sig så som denna person gjorde Anders Quote
Ing Posted April 28, 2004 Author Report Posted April 28, 2004 Ganska onödigt att gnälla om det egentligen inte var någonting va? Bit ihop och kom igen, eller skit i det. Det ÄR ett annat klimat på chatten, precis som att det är ett annat klimat "irl". ÄR det någonting så finns vi både här och på chatten rätt ofta (läs: så gott som jämt) Quote
PingisÖga Posted April 28, 2004 Report Posted April 28, 2004 Jo det har du nog rätt i. Borde kanske tänkt till lite innan jag slog på gnäll knappen. Tycker bara att det e litet onödigt bara att säga att jag borde gå och att jag inte har något att tillföra på chatten bara för att man inte är medlem i krigs organisationen? aja strunt samma vi strycker ett sträck över detta nu och fortsätter och ha det bästa forumet på nätet Mvh//Anders Quote
MP/Säk0405 Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Tjo! Jag hänger inte ritigt med allt här så jag frågar bara rätt ut Varför hänger sig HELA sidan när jag trycker på Chat-länken här uppe! Måste ctrl+alt+deleta när jag försöker!! någon som vet varför? Quote
Ing Posted April 29, 2004 Author Report Posted April 29, 2004 Tjo! Jag hänger inte ritigt med allt här så jag frågar bara rätt ut Varför hänger sig HELA sidan när jag trycker på Chat-länken här uppe! Måste ctrl+alt+deleta när jag försöker!! någon som vet varför? Ingen aning, windows vägar äro outgrundliga. Hämta hem t.ex. mirc (prova att söka på http://www.download.com ) Installera Tryck på knappen uppe till vänster med en hammare på (options), gå till "Connect", fyll i de uppgifter du vill där, sedan fliken "Servers", där du kan göra på ett par olika sätt, men du ska på något sätt hitta Coolchat-server i någon av listorna. Tryck på "Connect to Server" skriv "/join #soldf" i något av fönstren som dyker upp. Frågor? Eller har jag sagt något galet? Quote
Panzerfaust Posted May 3, 2004 Report Posted May 3, 2004 lass.us.coolchat.net- *** Found your hostname- -glass.us.coolchat.net- *** Got Ident response - You have been Autokilled. - -glass.us.coolchat.net- *** You are not welcome on this network. - -glass.us.coolchat.net- *** Autokilled for Your IP address is blacklisted (SORBS), please visit www.coolchat.net/akill/?code=205 (2004/05/03 15.35) vafan betyder det där? varför vart det så... kommer inte in alls... Jag har ju inte hyssat nåt, kom in tidigare idag. När jag loggade ut och drog iväg en stund och kom hem så har jag inte kommit in sedan dess... Quote
Forumsledning Kimster Posted May 3, 2004 Forumsledning Report Posted May 3, 2004 Kan betyda att någon använt en dator med samma IP-adress och antingen vart dum och spammat eller spridit virus eller stört allmänt i nätet. Då sätts IP-numret upp på en BLACK-list som det heter. SORBS heter dom som har listan... jag har inte 100 koll på hur det funkar och hur man tar bort sig om det nu så komplicerat som det kan vara. Ska kolla sen om jag får tid om det finns nått man kan göra. Jag föreslår att du kollar lite runt på nätet själv också Kolla coolchats hemsida på den adressen som står och maila som o fråga hur du ska gå till väga. Quote
Panzerfaust Posted May 4, 2004 Report Posted May 4, 2004 Kan betyda att någon använt en dator med samma IP-adress och antingen vart dum och spammat eller spridit virus eller stört allmänt i nätet. Då sätts IP-numret upp på en BLACK-list som det heter. SORBS heter dom som har listan... jag har inte 100 koll på hur det funkar och hur man tar bort sig om det nu så komplicerat som det kan vara. Ska kolla sen om jag får tid om det finns nått man kan göra. Jag föreslår att du kollar lite runt på nätet själv också Kolla coolchats hemsida på den adressen som står och maila som o fråga hur du ska gå till väga. Skumt, Har ju varit uppkopplad helatiden. Skulle va om Midde använt min dator, dock tvivlar jag på det eftersom han är en hund. När jag kopplade ner och upp igen så funkade chatten, får ju ett nytt IP då. Det skumma är ju hur mitt IP jag hadde då kan ha missbrukats, är inte så insatt, men ingen annan än jag har väl det IP nummret vid det tillfället? Dom kan ju ha gjort fel kanske. Tagit fel på nick eller ip kanske? Jaja, funkar iaf nu så det är inte hela världen! Tack ändå Quote
Vc_90 Posted May 4, 2004 Report Posted May 4, 2004 Du svarade själv på frågan där Panzerfaust. Det IP-numret du hade när du inte kom in har använts av någon annan på en annan dator (inte din) och denna person har gjort något mindre begåvat. Man får inte ett sprajlans nytt IP utan det är återanvändning som gäller här. Då du "tog över" hans gamla IP tog du oxå över Ip-bannen. Då du får ny IP-adress varje gång du startar om är det bara att sitta lugnt i båten! Quote
Panzerfaust Posted May 4, 2004 Report Posted May 4, 2004 Du svarade själv på frågan där Panzerfaust. Det IP-numret du hade när du inte kom in har använts av någon annan på en annan dator (inte din) och denna person har gjort något mindre begåvat. Man får inte ett sprajlans nytt IP utan det är återanvändning som gäller här. Då du "tog över" hans gamla IP tog du oxå över Ip-bannen. Då du får ny IP-adress varje gång du startar om är det bara att sitta lugnt i båten! Jo, men alltså jag va uppkopplad, sen va jag på chatten. Går ut med hunden kommer tillbaka (Utan att ha kopplat ner internet anslutningen=dvs fått nytt ip) och skall logga in på chatten eftersom jag loggade ur när jag gick med hunden. Då kom jag inte in... Då måste ju denna haft samma IP som jag när båda varit online samtidigt? Eftersom jag alldrig kopplade ner (kör ju adsl) Enda som stängs av va chatten alltså. Hadde "Hans" ip redan från början då när jag va inne på chatten. Quote
softfeel Posted May 4, 2004 Report Posted May 4, 2004 När jag tidigare idag körde igång mIRC hamnade jag i samma situation som Panzerfaust beskriver. Jag har efter det loggat in och ut från internet (för att få en ny IP), stängt av och på datorn, stängt av och på routern, skrivit email till adressen i textmedelandet och försökt att gå in på coolchats hemsida (http://www.coolchat.net/), den var och är nere. Nu, 4 timmar senare har jag fortfarande samma problem med den enda skillnaden att det numera står att det är "NJABL" som jag är svartlistad hos. Om någon söker mig finns jag på quakenet fram till 042230. Quote
Innuendo Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Jag med flera som sitter vid skövde högskolas nät har problem då vi ibland vid disconnects m.m. får för många klienter från ett och samma ip. TRor ni att det finns någon möjlighet att få en trust på minst 5 klienter? Quote
Forumsledning Kimster Posted May 5, 2004 Forumsledning Report Posted May 5, 2004 Jag har bett att de ska ger er 10st och det var för 1v sen.. får ta det igen med dom då. PM mig hela a-kick meddlandet Quote
Jeppe Posted May 9, 2004 Report Posted May 9, 2004 Bara jag som inte kan connecta till coolchat? * Connecting to ambience.coolchat.net (6662) * Unable to connect to server (Connection timed out) * Connect retry #1 ambience.coolchat.net (6667) * Unable to connect to server (Connection timed out) Quote
SnowFlax Posted May 10, 2004 Report Posted May 10, 2004 @Jeppe: Testa någon av de andra servrarna: Från http://www.coolchat.net/servers Irc.US.CoolChat.Net = Random US Server Absolute.US.CoolChat.Net Ambience.US.CoolChat.Net Aphrodite.US.CoolChat.Net Echo.US.CoolChat.Net Glass.US.CoolChat.Net Isis.US.CoolChat.Net Oxnard.US.CoolChat.Net Irc.CA.CoolChat.Net = Random CA Server Toronto.CA.CoolChat.Net Irc.EU.CoolChat.Net = Random EU Server Eclipse.UK.CoolChat.Net London.UK.CoolChat.Net Quote
Karin Posted August 17, 2004 Report Posted August 17, 2004 Hmm, jag kommer inte in i chatten. Sitter på jobbet och kör java-clienten. Kan blågul fixa eller är det min chef som har sett till att jag måste arbeta idag? Quote
Vc_90 Posted August 17, 2004 Report Posted August 17, 2004 Undertecknad kommer in, dock är det enbart 4 stycken inklusive undertecknad som är inne. Antagligen något centralt fel som är trasigt! Quote
Forumsledning Kimster Posted August 17, 2004 Forumsledning Report Posted August 17, 2004 Karin du får ta och jobba lite idag istället :P ...annars är det som Vc säger. Quote
Karin Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Coolchat Suck.................STÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN! Vad är det för fel på coolchat? (Eller är det jag?) Quote
Nifelhel Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Coolchat mår dåligt idag. Vet inte vad det är, men nåt fel är det... Quote
Shock Posted October 25, 2004 Report Posted October 25, 2004 *host* QuakeNet är stabilare *host* Kimster: Jag ska pallra mig in och tracka dig ändå någon dag, har bara varit mycket. Vänta sig bara. :P Quote
Vc_90 Posted October 25, 2004 Report Posted October 25, 2004 *host* QuakeNet är stabilare *host* Nej. Vi har testat det, funkade uselt och var kasst. sluta tjafsa! Dessutom är du aldrig på chatten iallafall så varför tjöta om det? Quote
Fk Satan Posted November 22, 2004 Report Posted November 22, 2004 (edited) och nu fungerar IRC bra.... FkSatan> <coolchat Edit: ett litet slarvfel, bestraffar min kropp med 50snabba Edited November 22, 2004 by Fk Satan Quote
Forumsledning Kimster Posted November 22, 2004 Forumsledning Report Posted November 22, 2004 ..mja fast då kör vi på coolchat.net och inte undernet. Men nått är ruskigt fel... Quote
knaZen Posted November 22, 2004 Report Posted November 22, 2004 Skoja inte. Prova någon av de första servrarna på http://www.coolchat.net/servers Funkar för mig. Lite ensamt där dock Quote
knaZen Posted November 22, 2004 Report Posted November 22, 2004 crossroads.us.coolchat.net funkar. dock verkar resten vara nere. Quote
Recommended Posts