coolhand Posted October 10, 2006 Report Posted October 10, 2006 Ny hatt Hur tycker du prylarna ar i kvalitet ifran killen i Tyskland? Lika de vanliga M90 eller annorlunda? Battre, samre? Recension tack! Quote
nsky_517 Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Coolhand* Har både köpt en ECWCS jacka i M90 och denna hatten från Tack-Gear, båda är välsydda med god passform, och jag är mycket nöjd med båda produkterna. Har inte hunnigt testa Hatten i fält ännu, men det jag absolut gillar med den är att den har ett styvt brätte, precis som den Amerikanska boonie hatten, och är gjord i ett "Ripstop" tyg. Gillar den mer än både M90 Hatten(med sitt slappa hängiga brätte) och Bashatten(slipper trampa folk på tårna av obehörigt nyttjande...). Färgen på hatten är samma nyans som Militaryshops Cordura hatt och M90 Hanskar. ECWCS Jackan är mer lik en "skal jacka", än t.ex. Arkits smocken. Den är tunn och väldigt lätt och tillverkad med ett Gore-tex liknande membran vilket gör den helt vattentät men fortfarande kan den andas. Både jag och en polare i min pluton har köpt jackan och vi är båda mycket nöjda. Jag har använt min både under Vinter och Sommar, och den har funkat perfekt under båda årstider. Om det är något mer specifikt du vill veta, just let me know. Quote
Phantom Goodbye Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Just hämtat min nya Zytelslida (balja är visst det nya uttrycket) till min A1 och en zytelslida till den F1 som är på väg. slidorna från Fällkniven men själva F1 från ett annat ställe. försöker få fram ett sätt att lägga upp bild. tills dess så finns bilder här, jmf och här jag lovar att jag inte var så här intresserad av knivar innan jag började på forumet och HV. så går det när man är svag och andra intressantare saker är licensbelagda. nej, jag menar inte TV-innehav Quote
nsky_517 Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 nsky, Rangershop.de? Nej, eBay. Jag har aldrig köpt något från Ranger-shop då min tyska inte sträcker sej längre än till "Ein bier, herr ober". Quote
Mordred Posted October 13, 2006 Report Posted October 13, 2006 (edited) Jag vet att byxorna är fel, men han är på Leave. Byxor och FJS02 Jacka är på väg, och en hatt säger ryktena... Edited October 13, 2006 by Mordred Quote
404 Skenberg Posted October 13, 2006 Report Posted October 13, 2006 Fick idag hem följande. Det är en Flight stick som heter Thrustmaster Hotas Cougar. Fick ge 2060:- Hos Ali på Z-Data Halmstad. Har provat den ikväll och är väldigt nöjd med hela kitet. Länk: Hotas Cougar Mvh 404 Skenberg Quote
Strv S Posted October 14, 2006 Report Posted October 14, 2006 Några ölglas från I22, ska invigas nu i helgen Quote
Munken_swe Posted October 14, 2006 Report Posted October 14, 2006 Bajonett till AK4 Införskaffad på Tradera Quote
Strv S Posted October 15, 2006 Report Posted October 15, 2006 (edited) Ja dom är trevliga, ölen blir faktiskt godare i dom glasen Kan lägga upp en bild då dom är i bruk under ämnet Öl i markan sen Fast ingenting slår att dricka öl i stop. *Sneglar avis mot The Swedes stup fyllda med murphys* :P Edited October 15, 2006 by Strv S Quote
Hans Engström Posted October 15, 2006 Report Posted October 15, 2006 1 styck Strids-och överlevnadsväst Fskj/S från Sacci. Ska bli kul att se hur den fungerar till helgen. Quote
Hans Engström Posted October 16, 2006 Report Posted October 16, 2006 Ja, den är väl OK. Skulle inte köpa den för det priset den annonseras för dock. Tillhör en äldre tid känns det som (på gott och ont). Lite oflexibel, men definitivt stryktåligre än SV2K. Quote
TForce Posted October 17, 2006 Report Posted October 17, 2006 En ak4 bajonett införskaffad. Så nu känns HVvapensamligen ngt mer komplett. Quote
coolhand Posted October 17, 2006 Report Posted October 17, 2006 I dag dok det upp en fin liten bok... Quote
martinator Posted October 18, 2006 Report Posted October 18, 2006 Så har den då kommit, ÄNTLIGEN efter att ha suttit fast i tullen i över två veckor.... Meningslös, absolut, men ibland måste man unna sig även sådant 150 dollars från US, plus 70 dollar i frakt Är precis vad det ser ut som....en brandmansjacka. /martinator Quote
odenmedic Posted October 18, 2006 Report Posted October 18, 2006 Så har den då kommit, ÄNTLIGEN efter att ha suttit fast i tullen i över två veckor.... Meningslös, absolut, men ibland måste man unna sig även sådant 150 dollars från US, plus 70 dollar i frakt Är precis vad det ser ut som....en brandmansjacka. /martinator OJOJOJ den gamla modellen med krokar! Med risk for OT... Dom tillverkar fortfarande Turnoutgear, med krokar som en option. Mitt nya sett har dragkedja och velcro med en kostand av $1200 martinator hur gammal ar den, kolla på insidan for tillverknings datum. men annars en cool jacka /a Quote
coolhand Posted October 22, 2006 Report Posted October 22, 2006 Senaste veckans inkop. Det ar en Olympic Arms lower, och en CMMG M4A1 SOCOM 16" upper. Bakre siktet ar en A.R.M.S. #40 och lanade ett gammalt EoTech sikte av en polare tills vidare... Nagra ytterligare saker: En skyddmaskvaska, magdumpficka, benplatta samt en ficka avsedd for artelleriledningsdator som jag kommer anvanda som multificka. Allt Tactical Tailor. Ursakta kvaliteten pa fotona. Frugan har den bra kameran Quote
Syster Håkan Posted October 23, 2006 Report Posted October 23, 2006 Äntligen har jag fått tag i allt jag har längtat efter, surefire E2D executive defender , TT Mission Bag , AK47 airsoft, samt hen hel drös med märken. Quote
coolhand Posted October 26, 2006 Report Posted October 26, 2006 Ok... nya bilder tagna med den bra kameran... En CMMG M4A1 SOCOM 16" Upper med en Olympic Arms Lower Sikte, ett ARMS #40 flip-up samt for stunden lanat ett aldre EoTech rodpunktssikte Quote
TForce Posted October 26, 2006 Report Posted October 26, 2006 (edited) Var på ÖB Torsdagen den 26/10 under en ledig eftermiddag. Köpte ett stridsbälte där komplett med allt. Vet inte inte varför. Nostalgi antar jag. Helt oanvänt och det facila priset på 95kr. Jag köpte även en brungrön fyrkantig ficklampsplåtlåda för 15 kr. *kan inte beskriva det bättre tyvärr* Edited October 26, 2006 by TForce Quote
ERK Posted October 27, 2006 Report Posted October 27, 2006 Var på ÖB Torsdagen den 26/10 under en ledig eftermiddag. Köpte ett stridsbälte där komplett med allt. Vet inte inte varför. Nostalgi antar jag. Helt oanvänt och det facila priset på 95kr. Jag köpte även en brungrön fyrkantig ficklampsplåtlåda för 15 kr. *kan inte beskriva det bättre tyvärr* Vilket ÖB? Quote
TForce Posted October 27, 2006 Report Posted October 27, 2006 Var på ÖB Torsdagen den 26/10 under en ledig eftermiddag. Köpte ett stridsbälte där komplett med allt. Vet inte inte varför. Nostalgi antar jag. Helt oanvänt och det facila priset på 95kr. Jag köpte även en brungrön fyrkantig ficklampsplåtlåda för 15 kr. *kan inte beskriva det bättre tyvärr* Vilket ÖB? Överskotts Bolaget i Lyckeby (Förort till karlskrona) Quote
Flak Posted November 3, 2006 Report Posted November 3, 2006 Stadens bibliotek besöktes nyss och där köptes bl a: följande: 4 st nummer av Protec á 2,50 :- / st. Eric Jarneberg - Kustjägare Jon Lee Andersson - Guerrillas Mike Croll - The History Of Landmines Böckerna kostade 10 kr styck... Quote
Mordred Posted November 3, 2006 Report Posted November 3, 2006 Teddy har fått byxor, Hatt (han tillhör ursprungligen ett visst Säk-förband :P) och fått tagit en flygtur med en Herca till Sthlm. http://img46.imageshack.us/img46/7576/teddylx8.jpg ------------------------------------ Ändrad till länk pga storlek The Swede BLÅGUL Quote
sotilas Posted November 5, 2006 Report Posted November 5, 2006 Hepp... Då har man vart o tröst handlat lite... http://tasmaniantiger.tatonka.com/Produkt....knr=72&pnr=7646 Quote
Forumsledning Kimster Posted November 9, 2006 Forumsledning Report Posted November 9, 2006 ORIENTERING Okej, nu har jag raderat 14 inlägg på de 3 sista sidorna. Hädanefter vill jag att forumets största (bästa?) tråd ska behandlas med respekt och inte besudla den med massa korta kommentarer om ditta och datt som egentligen inte säger så mycket. Inget kommenterande om att "..oj vad fin" eller "..nu blev jag avis" Undrar ni något om någon pryl skriv kort och konkret exakt vad ni undrar och nöj er med ett svar, det måste inte skrivas ett helt inlägg som innehåller ordet "tack" vi förutsätter att man uppskattade hjälpen ändå. När ni visar upp era nyinköp är några påsar mat som ni hittat i ett förråd motsv inte intressant... och liknande inlägg. Försök alltid ange var ni köpt grejerna och eventuellt pris, för att slippa efterkommande frågor om vart det köptes. Inget krav, men det underlättar. Här ska mer eller mindre bara finnas prylporr och massor av bilder.. kom ihåg det bilder bilder bilder gör alla glada. BEAKTA dock att det inte få läggas in bilder som är större än 800x600 pixlar. Är dom det så länka bara. Högaktningsfullt / Kimster Quote
TForce Posted November 11, 2006 Report Posted November 11, 2006 Fick visserligen mina två aluminimum 20 skotts magasin för två veckor sen men idag testades dessa på en fältävlan och de funkade perfekt. Inga eldavbrott och magasinen lätta som vatten http://Shootshop (Ej tillåten länk)/home.html kostade 149kr styck OT Varning Undvik dock 30 skottsmagasinet för det funkar inte så bra tyvärr. Quote
coolhand Posted November 12, 2006 Report Posted November 12, 2006 Blev en Tactical Tailor MAV 2-piece med X-Harness igar. Tankte testa en lite lattare rigg en en stridsvast. Min utdeckade vast: Bilder pa prylarna utan fickor: MAV (Pa bilden dock en 1-piece) X-Harness Quote
Flak Posted November 15, 2006 Report Posted November 15, 2006 (edited) Min gamla trotjänare till Fjällrävenjacka faller efter ca: tio års användande tyvärr nu isär på molekylärnivå, så jag har blivit tvungen att börja leta efter en ersättare. Ett stort antal butiker och outlets har genomsökts med beklämmande uselt resultat... Nästan alla mina utekläder är olika former av militära plagg och för egen del tycker jag att de civila motsvarigheterna är ren och skär goja, eller så är dom orimligt dyra. Dock finns det ju ett egenvärde i att kunna se lite mer "civiliserad" ut ibland... En kamrat tipsade mig om ITAB och efter att ha läst på ordentligt på olika forum om deras grejor kastade jag in en beställning som hämtades tidigare idag: Jacka Forrest (nej, inte Taigas modell, men denna går på 429 kr...) Av Fieldtex Ripstop, används bl a i brittiska och irlänska armékläder.Teflon-impregnering för skydd mot vatten, fett och smuts. Jackan är förstärkt med slipad Cordura Light på axlar och armbågar. Ryggok med nätventilation och ventilation i ärmhålan. Avtagbar justerbar huva. Justerbar krage, midja, linning och ärmslut. Byxa Forest Jacka Packaway - regnjacka grön, Dupont® Tactel Diamond Ripstop. En ultralätt stark teflonbehandlad polyamidväv. Vikt 277 g i storlek M. Byxa Packaway - regnbyxor svarta Snödräkt M/90 och vit 3-hålshuva från Garderoben. (Underbart att äntligen få en med kvitto på...) Tröja Steward, marinblå Jägartröja Dry´n Warm sock, 3 par, innerst en Cool-Max® liner för fukttransport, ytterst en socka av ull/nylon för värme och slitstyrka. Tecnic underställ, marinblått Långkalsonger Viafil, svarta T&P Vintermössa Grön Mössa Windbreaker Stickad vante T&P Getskinnshandske Handske Windbreaker Skyddskänga Alpine Winter (S3), Material:Nötläder/Thinsulate/fiberpäls/gummisula/komposittåhätta/Kevlar En fantastisk lätt och smidig vinterkänga med skydd som varken känns eller syns. Passar till såväl arbete som fritidsbruk. Komforttemperatur ner till –30C°. Skafthöjd 28 cm. Färg svart. Skosnören, 2 par Action T-shirt, 2 par, Ciba Dry, 100% superfin microfiber polyester Action Boxershorts, 2 par Vattenreningssystem Katadyn Hiker, från Recon. Samma bild fast större... Edited November 16, 2006 by Flak Quote
Recommended Posts