Jump to content

Recommended Posts

Okej, så kniven händer i typ paracord eller något runt halsen. Då är den rätt lik den du har redan eller? är det samma typ av slida.

-Utan analaförvarningar då- :banana

Exact, den ersätter mina tidigare La Griffes...

Denna är mindre men med samma egglängd samt handgjord och måttbeställd = lite roligare :D

Samma typ av slida, något mer slimmad och genomarbetad dock.

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fick ett paket från FmLog i Sundyberg för några dagar sen... Helt annan kvalitet än KTH's skräp-studielitteratur, till råga på allt 8st böcker för priset av vad jag får betala för 2st av KTH's...

books.JPG

Edited by johanp

Ja då har mina prylar kommit! Tack till 2sharp, 69:an, Nifelhel, larsan mfl för inspirationen.

PA130002.jpg

Det mesta samlat

PA130003.jpg

Närbild maxpedition rat wallet, i den har jag palm vx, t610, lite pengar och kort. Storleken motsvarar en Palm vx om man på denna ökar på med 1 cm i bredd och 2 cm i höjd.

PA130008.jpg

Bild på mitt favoritköp!!!

Kort om vissa av prylarna:

Underarmour t-shirts - Fungerar jättebra, använt när jag styketränat och lite annan träning och de kyler väldigt bra. Vidare gör de så att "svetten" inte sätter sig lika mycket. Har dock haft lite problem med storlekarna. Köpte en large, är 1,80 lång, 90 kilo och har en atletisk kroppsform. Largen sitter bra förutom att den trycker utav bara helvete på latsmusklerna (leder till konstiga märken på varje sida) men x large känns knepigt när largen sitter så bra annars. Så nu vet jag inte hur jag ska göra med strl vid nästa beställning. Nån som har underarmour och kan ge mig nån referens i storlek?

Emerson skull cap - Sitter bra dessutom är det väldigt få som vet vad loggan betyder!

SC1 - för mina nyinköpta batterier och p61 lampsats - fungerar mycket bra, batterier och lampsats sitter som berget och hade det inte varit för "lanyarden " som sitter på så hade det varit helt tyst. Har inte testat lampsatsen än men jag misstänker att det är viss skillnad på 65 och 125 lumen.

Maxpedition rat wallet - Använder jag för att förvara palmen, mobil med mera när jag utför aktiviteter där jag ej vill ha dessa på mig. Funkar även bra när man sitter i datasalen motsv på insten och vill gå ut för luft, man greppar sin rat wallet och får med sig alla sina värdesaker. Enormt välsydd och stabil, har fått mig att bli helt övertygad om att jag ska köpa en Maxpedition MPB till skola/jobb.

Emerson CQC-7 serrated - Enormt nöjd, den känns rätt på alla sätt. Kvalite, skärpa ja allt känns mycket bra. Helt klart mitt favoritköp.

Photon freedom (saknas på bilden) - Verkar fungera bra, inte testat de olika strobefunktionerna men ljuset är helt tillräckligt för att lysa upp en karta, källarnedgång etc. Väldigt liten och smidig och sitter bra på nyckelringen.

Prylarna har jag handlat på www.tadgear.com och www.actiongear.com (brigade quartermaster).

Tadgear har fungerat bra dock med en viss bitter eftersmak då jag nog har blivit "blåst" och betalat för en frakt som inte finns men ska reda ut det.

Brigade fungerade utmärkt att handla ifrån, bra att kunna se lagerstatus. Ska man handla underarmour rekommenderar jag brigade, bra utbud och bra lager. Kommer själv snart handla underarmour coldgear därifrån. Om man anmäler sig till Brigades Mail Call får man lite rabatt om man handlar inom 30 dagar från det att man anmälde sig.

Prylarna har leverats i omgångar från TNT och UPS. TNT har strulat lite men det har inte varit någon större fara. Av de två paket jag fått från TNT fastnade ett i tullen med efterföljande kostnader :( Upplevde TNT som snabbt fram tills dess att det kom till Sverige där det slöade till lite.

UPS upplevde jag som snäppet vassare under hela kedjan, kommer välja UPS på alla kommande frakter från staterna om det är möjligt även om det blir några dollar dyrare.

Tråden skulle kanske inte innehålla så här mycket efterföjande text, ber om överseende.

Ha en bra dag

EDIT: inom 30 dagar, inte handlar 30 dagar

EDIT: länk

Edited by M203
Tråden skulle kanske inte innehålla så här mycket efterföjande text, ber om överseende.

Tycker att det är skitbra att även affärerna och frakten nämns. Den här tråden är ju en inspiration för prylgalna och då är det bra med tips på hur man får tag på dem. Även små recensioner och intryck är trevligt. :D

Fick ett paket från FmLog i Sundyberg för några dagar sen... Helt annan kvalitet än KTH's skräp-studielitteratur, till råga på allt 8st böcker för priset av vad jag får betala för 2st av KTH's...

Kan man beställa on-line?

-------------------------------------

EDIT:

Var vänlig ta EJ med bilder när ni citerar om det inte är absolut nödvändigt, vilket det i stor sett aldrig är.

The Swede

BLÅGUL

Edited by The Swede

Du beställer via

Försvarets bok- och blankettförråd, FBF

Funktionsbrevlåda: FMV[email protected]
Telefon: 0589 100 62, telefontid Måndag till Fredag 07.00 - 16.00

De vill att du skriver m-nummer boknamn exempelvis
M7734-472091 Hb Överlevnad
M7742-112112 Vintersoldat kost

Se även http://www.fmlog.mil.se/fmpub/ finns telnummer med mera

/P som beställde imorse då han ville ha vintersoldat i pappersform

Edited by henke
uppdaterat adress till FBF

Min kusin köpte Red Wing-kängor på någon utförsäljning i Lund för några år sedan. De är grymt snygga; ser förutom den rödbruna färgen rätt mycket ut som FN-kängorna. Har Vibramsula, och lär funka åtminstone för stadsbruk och kortare utflykter.

Någon som vet var de kan köpas i Sverige? Eller vet någon nätbutik på den här sidan Atlanten?

Är även intresserade av liknande kängor och inköpsställen.

Tack.

Red wing i europa

Red wing i sverige

finns några försäljare som säljer red wing i sverige dock ingen som säljer de under kategorin safety om det nu är en sån modell.

www.trendmark.se är återförsäljare i sverige så de kan kanske hjälpa dig?

/P som suttit för länge framför burken å nu mååste ut å fysa

Edited by M203
Du beställer via e-mail [email protected]

hur vet man vad det kostar och så? och hur sker betalningen?

Du beställer via e-mail [email protected]

hur vet man vad det kostar och så? och hur sker betalningen?

Den frågan har jag ställt i snart ett år på forumet och ingen vet, tyvärr.

Ja du kan ju alltid ta egna initiativ och maila [email protected] och fråga vad de olika böckerna kostar! vissa priser finns även med på http://www.fmlog.mil.se/fmpub/ (följ länken Puf FM och Lärkat) på fmlogs hemsida som det nog länkats till ett par gånger. Angående betalningen skrev johanP "får se, fakturan kommer först om 2veckor.. " .

Spontant känner jag att det är bättre att maila och fråga fmlog om sådana saker som pris och betalning då det ju ändå är de som säljer böckerna, inte soldf forumet...

Ha en bra dag

Edited by M203
Red wing i europa

Red wing i sverige

finns några försäljare som säljer red wing i sverige dock ingen som säljer de under kategorin safety om det nu är en sån modell.

www.trendmark.se är återförsäljare i sverige så de kan kanske hjälpa dig?

/P som suttit för länge framför burken å nu mååste ut å fysa

Tack så mycket. Ser knepigt ut att hitta mina, men jag jagar vidare.

Om någon undrar vad jag gaggar om, så: 891.jpg

Edited by Vysotskij

@JohanP/JohanES (samma person?)

märkligt, beställde du som privatperson? Mailade [email protected] för ett tag sedan och frågade om en prislista svaret jag fick då var:

"Hej!

Någon prislista finns inte.

SoldF kostar 200 kr + moms. Av SoldR finns det 38 olika artiklar vilket ger olika pris beroende på vilken av de 38 du önskar. HvH kostar 150 kr + moms, HvH CD:n 50 kr + moms, HvR finns i fem (5) varianter. Svensk Soldat 100 kr + moms. UniR 200 kr + moms."

200 + moms är ju aning mer än de 100 + moms du betalade....

Köpte två stycken LK35 och en Maxpedition fatboy idag. Ryggorna ska jag se om jag kan bygga om på något bra sätt de kostade 60:- på ÖB. Mitt andra inköp var som ni säkert vet betydligt dyrare, nåja något ska ju studielånet gå till och en rackarns fin skötväska är det ju.

• henke changed the title to Nya prylar 2004-2008