Jump to content

Recommended Posts

Kanske inte så mycket prylporr, men jag har just köpt två garderober ;)

Jed, har du verkligen kollat och dubbelkollat och fått skriftligt på av C Hemmet att du får lägga några av dina prylar i de nya garderoberna? ;)

Jag har inga som helst illusioner om att jag kommer att få ha några saker i de garderoberna... ;)

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lyckades komma över ett par nya Fältkalsonger 02 ifrån Taiga. Ska enligt VD:n på Taiga vara gjorda för att brukas under längre tid utan byte. Underställ finns oxså. B)    Låter skunkigt men måste testas.

Hehe... Enligt uppgift så är rekordet tre veckor under ett test genomfört av en viss legendarisk FJS:are med förnamnet Ingvar. :P

Lyckades komma över ett par nya Fältkalsonger 02 ifrån Taiga. Ska enligt VD:n på Taiga vara gjorda för att brukas under längre tid utan byte. Underställ finns oxså. B)    Låter skunkigt men måste testas.

Hehe... Enligt uppgift så är rekordet tre veckor under ett test genomfört av en viss legendarisk FJS:are med förnamnet Ingvar. :P

Antar att de efter tre veckor övergår till att bli för engångsbruk?

Blablablablabla skippa korv å brö'snacket innan BlåGul stänger tråden igen pga sådan verksamhet. Har ni köpt nya prylar? Posta! Åsikter osv kan postas i annan tråd.

Så åter till prylinköp. Senaste inköpet på prylfronten. L4an ersätter min 6P som EDC, lanyarden skall sitta på min Emerson CQC7B..

En Surefire L4 Lumamax Digital, en Emerson Lethal Patch, en Maxpedition Cocoon och en JAY W. Skull Lanyard.

Tadgear040928.jpg

Edited by Nifelhel
Trevliga saker Nifelhel. :unsure:

Word, Sure-Fire har den mysiga egenskapen att jag omedelbart vill ha den när jag ser den på bild... trots att jag redan har en L4...

Man kan nog anse att de lyckats i sin marknadsföring gentemot mig..

@Niffe

Utifrån antagandet att du köpte Cocoon'en från USA: Fick du en Slik-clip med på köpet?

... Har själv en svart Cocoon på g.

Tänk att man kan vara så sugen på ett taktisk pennfodral :D

MVH

Troels

Ett par soft-armbågsskydd från Hatch, samt den här lilla grejen från Clas Ohlson:

karbinlamp2.jpg

Kombinerad karbinhake/ficklampa

Exemplaret på bilden är lackad mattsvart i efterhand, de finns i en mängd färger utom taktisk (naturligtvis :P ).

Lampan är vanlig glöd och kvalitén är väl kanske sådär, men för 19:- får man inte vara petig.

:lala:

Hej

Fick hem en BlackHawk Stalker Drag Mat till min "wannabe prickskytte bössa".

Kvaliten verkar helt ok. Helt gjord i Nytaneon och utvändigt är ena sidan klädd med nät av para cord. På baksidan finns en dragöggla, en bred axelrem med Blackhawk´s friktionsöverdrag (Kommer ej ihåg vad det heter...) samt förstärkningar av Nytaneon band för att skona bagen när den dras.

Invändigt finns ficka för log bok, en hållare för 10 patroner i kalibern .308 Win el 7.62 Nato samt remmar för fastspänning av vapnet.

Fodralet är lite vadderat och fungerar också som matta att ligga på under skjutningen.

Färgen på bilderna är lite kass, den är OD i verkligheten.

Stocken på vapnet är också grön.

dragbag.jpg

// Diezel

Edited by Diezel

M/65-jacka

BDU m/65-jacka i flecktarn, komplett med foder. Axelklaffar med "Oberfeldwebels" gradbetckningar, även dessa i flecktarn. Köpt från ett tyskt företag som heter www.usarmy-shop.de. Bra service, bra utbud. Jag fick grejorna på drýga veckan, alltså ljusår ifrån SoldF-shop som nu är inne på sin tredje vecka för att leverade ett soldF-märke. Asslött!

Märken

Amerikanska märken som jag hittade i en liten militärprylaffär i ...Gamleby, av alla ställen! :)

Edited by C 2.a pjäs
C 2.a pjäs: Jag är inte så bra på tyska så..

Vad gick frakten på ungefär?

Samt är storleken som vanliga alpha-jackor, om du nu råkar ha jämfört den saken?

Frakten var exakt EUR 16.50 och det var asdyrt att låta banken sköta överföringen, de tog dom hutlösa 195:- för. Det var stora storlekar, för det medföljer ett foder också. Jag har inte jämfört med Alpha, men enligt Mil.shop så "är det stora storlekar så du behöver inte ta till exra om du köper till ett foder". Och det stämmer! Bra priser, eller hur? :Malaj:

c9bf10522715a74c975b8640c0e76b04.jpg

Bada Bing! Så har den kommit. Så underbar.

Laddade den idag med allt man behöver för en tripp till stan med sin son :) Dvs blöjor, tvättlappar, nappflaska, ombyte osv Fick även platts med bok o busskort :unsure: LYX!

Riktigt nöjd! Rekomenderas!

c9bf10522715a74c975b8640c0e76b04.jpg

Bada Bing! Så har den kommit. Så underbar.

Laddade den idag med allt man behöver för en tripp till stan med sin son :) Dvs blöjor, tvättlappar, nappflaska, ombyte osv Fick även platts med bok o busskort :unsure: LYX!

Riktigt nöjd! Rekomenderas!

För bövelen!

Vad är detta!?

Jag ser inget grönt användningsområde!

;)

För övrigt verkar den funkis :)

Dvs blöjor, tvättlappar, nappflaska, ombyte osv

LOL, taktisk skötväska! Varför fanns inte detta för en sex-sju år sen... :):banana

:}

Hur fasen fick du plats med allt det???

Mitt största problem är at min Fatboy inte rymmer allt jag vill ha i... :)

Hur fasen fick du plats med allt det???

Mitt största problem är at min Fatboy inte rymmer allt jag vill ha i... :ph34r:

:D Med vilja! :D

Nä men det var inga problem, grabben är 7 mån så det är små blöjor, små kläder o liten nappflaska. :P Men det är klart, får inte heller riktigt plats med allt jag vill när grabben är med. :ph34r: Men mer än med Thermiten.

Tadaa! Namnband i flecktarn! Kardborrband på baksidan. Säljes i pack om 6 för 181 kronor, inklusive frakt. Det tar inte fullt två veckor innan man får hem dom. Kan fås i vilket namn man vill.

Namnband flecktarn

Alla heter ju inte Kessler :ph34r:

Varför vill man som svensk ha namnband i flecktarn??? :ph34r:

Frakten var exakt EUR 16.50 och det var asdyrt att låta banken sköta överföringen, de tog dom hutlösa 195:- för. Det var stora storlekar, för det medföljer ett foder också. Jag har inte jämfört med Alpha, men enligt Mil.shop så "är det stora storlekar så du behöver inte ta till exra om du köper till ett foder". Och det stämmer! Bra priser, eller hur? :baskerPa:

Tack för svaret.

Senaste inköpen är "Oakley Assult Boots"

OAK.boot.jpg

samt två par 5.11 byxor (ett par ggrå samt ett par khaki)

RR.byxa.sv.jpg

Mer info här:

oakley

5.11

Spontana rektioner, Oakley kängorna må se ut som om de kommer från Star Trek men de är GRYMMA!!

Satt som en gympa-doja mjuka och bekväma, underbara att jobba i stan.

De passar nog iofs inte att marscha i men då har jag ju Meindl.

5.11 byxorna är sköna bekväma och har välplacerade fickor. Har ej jobbat i dessa (civilt/span) ännu men är redan "kär" :} .

//C

Beställde en uppsättning släpspännen från Medaljateljén i Karlsborg.

Ribba_0001.jpg

Jag beställde dom i måndags och dom trillade in idag.

Mycket snabb leverans och mycket trevligt bemötande.

Totalpriset blev 437:- inklusive moms och frakt.

Edit:

Så här snyggt blev det på uniformen:

P1010104a.jpg

The Swede :}

Har nu traskat på lite i mina nya Meindl Eagle, helt ok känga. Kängan är ca 300 gram lättare än mina Haix Tibet, något jag uppskattar.

Lite svalare och får inte alls lika varma och fuktiga fötter som i Haix:en. Kängan verkar vara av sedvanlig Meindl kvalité och efter ett antal hyffsat tunga pass ute i skog och mark sköter de sig utmärkt. Får bli mina "vår, sommar & höst" kängor....

Mendleagle.jpg

• henke changed the title to Nya prylar 2004-2008