Gator Posted October 25, 2004 Report Posted October 25, 2004 (edited) Man tullar inte sånt. OOOkej, och varför inte det isf ? Har tullverkets regler med moms o prylar plötsligt upphävts ? Visst, har man tur så slipper man, men annars... Edited October 25, 2004 by Gator Quote
os frontale Posted October 25, 2004 Report Posted October 25, 2004 Man tullar inte sånt. OOOkej, och varför inte det isf ? Har tullverkets regler med moms o prylar plötsligt upphävts ? Visst, har man tur så slipper man, men annars... Nej, du har EXTREMT otur om du behöver tulla på något sånt litet, varje dag strömmar ett antal tusen paket igenom sveriges gränser, det finns ingen möjlighet att kolla alla. Quote
C 2.a pjäs Posted October 26, 2004 Report Posted October 26, 2004 Är också sugen på ett par handskar, men är lite osäker på längden. Antingen blir det ett par sådana här, Hatch Operator: eller också den lite kortare Hatch Operator CQB . Jag vet att några har provat Op. CQB, men har nå´n någon åsikt om "den långa" Operator? Quote
Sir Vival Posted October 26, 2004 Report Posted October 26, 2004 är det mycket besvär för nådig Blågul att rensa upp i träsket av "jag vill ha"/"var kan jag skaffa"/"titta vilka fina handskar som finns på nätet" och flytta detta till en tråd med handskar resp annat ämne? Just nu är det INTE mycket nya prylar, utan mest Jultomtens önskelista... Quote
niklassthlm Posted October 26, 2004 Report Posted October 26, 2004 Nya prylar? Ok, efter att ha blivit omkull pratad på knivkompaniet så klev jag ut med en benchmade 10300. O en ASP Tac-lite Men de gör ju inget Quote
Patroels Posted October 26, 2004 Report Posted October 26, 2004 är det mycket besvär för nådig Blågul att rensa upp i träsket av "jag vill ha"/"var kan jag skaffa"/"titta vilka fina handskar som finns på nätet" och flytta detta till en tråd med handskar resp annat ämne? Just nu är det INTE mycket nya prylar, utan mest Jultomtens önskelista... Word! Quote
joppe Posted October 26, 2004 Report Posted October 26, 2004 inköpt 1st m90jacka för att moddas om till en ghillieSuit Quote
Mordred Posted October 26, 2004 Report Posted October 26, 2004 (edited) Snugpak Rocket Pak System (ryggsäck 40L+30L) inköpt från D-gear.se, även lite långa (12") och korta (8") MALICE clips, Olivgrön military duct tape (allt ska tejpas :P) och ett sk "hard case" till mina Wiley-X SG1:or glasögon (Dyra glas ska skyddas!) Och JA bilder kommer upp i helgen Ryggsäcken hos D-gear: http://www.d-gear.se/?page=shop/flypage&pr...36c6032f5d11698 Edited October 26, 2004 by Mordred Quote
wolfie666 Posted October 26, 2004 Report Posted October 26, 2004 (edited) Magpulls har säkert avhandlats i många trådar, jag tänker inte läsa igenom dem alla utan vänder mig till expertisen här. Magpulls, ska man ha sådana? Eller, rättar sagt, från vilket företag köper man dom smidigast ifrån? MS har, men tar ju betalt därefter också. Tjenis! Jag har bara positiva saker att säga om magpulls. Det är värt att betala det man får betala på Militaryshop. Jag kan säga att jag hade definitivt inte bytt mag på under 10 sek annars det är ett som är säkert. "MAGPULLS A REAL LIFE SAVER" sagt på riktig amerikanska reklam röst. Edited October 26, 2004 by wolfie666 Quote
2Sharp Posted October 27, 2004 Author Report Posted October 27, 2004 Tjenis! Jag har bara positiva saker att säga om magpulls. Det är värt att betala det man får betala på Militaryshop. Jag kan säga att jag hade definitivt inte bytt mag på under 10 sek annars det är ett som är säkert. "MAGPULLS A REAL LIFE SAVER" sagt på riktig amerikanska reklam röst. När skall folk fatta att det fan inte heter magpulls utan magpul? Ingen ordning på möperiet om folk inte ens kan stava.. vart är världen på väg?? http://www.magpul.com/ :P Quote
Gator Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 När skall folk fatta att det fan inte heter magpulls utan magpul? Just det, magpull är ju det man gör vid vapenvård...right ? Quote
C 2.a pjäs Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 Just nu är det INTE mycket nya prylar, utan mest Jultomtens önskelista... Ja, precis. Och massa sura inlägg som verkligen går att härröra till nya prylar... Quote
Patroels Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 Ja, precis. Och massa sura inlägg som verkligen går att härröra till nya prylar... Utan jultomtens önskelista, ingen sura inlägg! "det er logik sa' han. Så lo han. Så gik han!" Utan Vänlig Hälsning Troels, som har set just denna tråd stängt förut... Årsakat av folk utan respekt! Quote
Fu Kjellberg Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 Ja i denna tråd tar vi nya prylar, recencioner om dessa och eventuella frågor till prylinnehavaren om var han köpt dom, pris mm. dom som vill önska från tomten får starta en egen tråd. MVH Trådstartaren Quote
Fredriksson Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 Lite nya prylar på väg: 12-pack camofärgade Magpuls. Tactical Taylor Single .308 Mag Pouch. 21" ASP med hölster. Norröna´s stridssäck. Maxpedition Single Sheat. Surefire 6P med GG&G T.I.D., x-tra batteripack och rödfilter. Ett FJS02. Taiga´s variant av skjorta 90 L FN. En Coldsteel Recon Tanto. Quote
Fu Kjellberg Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 Fu Fredriksson@ Låter som ett najs paket Inköpsställe på TT fickorna? Quote
os frontale Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 Lite nya prylar på väg: 12-pack camofärgade Magpuls. Tactical Taylor Single .308 Mag Pouch. 21" ASP med hölster. Norröna´s stridssäck. Maxpedition Single Sheat. Surefire 6P med GG&G T.I.D., x-tra batteripack och rödfilter. Ett FJS02. Taiga´s variant av skjorta 90 L FN. En Coldsteel Recon Tanto. Vad kostar taigas version? ocjh vart kan man finna länken på deras sida`Har letat som attan Quote
106 Posted October 27, 2004 Report Posted October 27, 2004 Vad kostar taigas version? ocjh vart kan man finna länken på deras sida`Har letat som attan Du hittar inte länken på deras sida eftersom de inte säljer direkt till allmänheten. Quote
niklassthlm Posted October 28, 2004 Report Posted October 28, 2004 Så ramlade dessa ner i brevlådan, eller avin iallafall. Sitter perfekt. Rekomenderas. Quote
Team Member Posted October 28, 2004 Report Posted October 28, 2004 Å så har då ett till par Fältkalsong kort kommit tillsammans med Fältundertröja kort och Fältkalsong lång. Självklart i den härliga färgen grön ;) Quote
os frontale Posted October 28, 2004 Report Posted October 28, 2004 Vad kostar taigas version? ocjh vart kan man finna länken på deras sida`Har letat som attan Du hittar inte länken på deras sida eftersom de inte säljer direkt till allmänheten. Ok, jag har en polare in the states som gör vad som helst för att få tag i en "Summerjacka 90" och han tror det sker på en handvändning, så jag undrar om det finns någon möjlighet att köpa någon någonstans. Quote
Lindeberg Posted October 28, 2004 Report Posted October 28, 2004 Köpt ett par Haglöfs Regulus Tunna, men varma. Fina och sköna. Haglöfs Quote
Fredriksson Posted October 28, 2004 Report Posted October 28, 2004 Det fanns fortfarande pengar kvar i sparbössan! :P Ett 10-skottsmagasin till min Sako beställt, samt ett US Optics 4-22*58 (begagnat). Tar tullen paketen börjar jag grina... Quote
wolfie666 Posted October 28, 2004 Report Posted October 28, 2004 Tjenis! Jag har bara positiva saker att säga om magpulls. Det är värt att betala det man får betala på Militaryshop. Jag kan säga att jag hade definitivt inte bytt mag på under 10 sek annars det är ett som är säkert. "MAGPULLS A REAL LIFE SAVER" sagt på riktig amerikanska reklam röst. När skall folk fatta att det fan inte heter magpulls utan magpul? Ingen ordning på möperiet om folk inte ens kan stava.. vart är världen på väg?? http://www.magpul.com/ :P ok magpuls jag vet jag ger mig själv 100 armhävningar som straff Quote
jed Posted October 29, 2004 Report Posted October 29, 2004 ok magpuls jag vet jag ger mig själv 100 armhävningar som straff 100 armhävningar?!! H***e pojk, du är stark du... Skillnad på armhävningar och armböj(även kallade armsträck) (om vi ändå ska vara petiga ) Quote
Fu Frippe Posted October 29, 2004 Report Posted October 29, 2004 Själv fick jag ett litet paket från Mil.shop härom dan med 4 st magpul och en bunt paracord. (Nu väntar jag bara på min Gerber Stud Gator... ) Quote
Fu Kjellberg Posted October 29, 2004 Report Posted October 29, 2004 Idag fick jag ett paket Från USA från Odenmedic här på forumet. Inehåll: 1 st woodland kemstridsdräkt (till uniformssamlingen ) 1 Airforce sweatshirt 2 st T-shirts (1 från hans förband) 1 tygmärke från samma förband 1 2-pack surefire batterier 10 st lightsticks i varierande färger Samt 2 st kataloger. Har även fått 2 st Recon Ak5 magfickor i veckan. (tack Mordred) Kommer bilder i morgon. Quote
Fu Kjellberg Posted October 30, 2004 Report Posted October 30, 2004 Här kommer bilderna. Först en BDO (battle dress overgarment) Kemstridsdräkt. Jackan har ett kolfoder inbyggt och utvändigt sitter 2 ärmfickor och 2 bröstfickor som öppnas med kardborre. Bröstfickorna öppnas på sidan inåt mot mitten. Byxa med samma foder. Har 2 benfickor och dragkedja nere på benet. 2 st t-shirts t-shirt framsida T-shirt baksida T-shirt framsida T-shirt baksida Odenmedics förband Lightsticks i varierande färger och SF batterier Har även inköpt 2 st aluminium flaskor 0,5 L (20 kr styck på Rusta ) Att använda till vatten och rödsprit. Har märkt rödspritsflaskan med halkskyddstejp för att känna skillnad. Har även blivit 2 st Recon ak5 magfickor (tack Mordred) Går att använda med ak4 mag med lite pill. Har satt svart vävtejp på magpul. annars fastnar gummit mot varandra. Frågor? Quote
Gator Posted October 30, 2004 Report Posted October 30, 2004 @Kjellberg Missnöjd med STRIKE-M4-fickorna du hade förut ? Eller bara ren prylsukt ? :P Quote
Recommended Posts