Jump to content

Nya prylar 2004-2008


2Sharp

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fick min Leatherman Charge XTI idag från moontrail.com . Tog en vecka för den att nå mig, ingen tull eller moms pålagt.

 

Återkommer med bilder och recension

 

/Ha en bra dag

Det där va inte snällt ... snart måste jag hämta haklappen :o Glöm nu inte bort recension och BILDER. Hur mycket blev totalpriset?

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om detta går under "Nya prylar" men om det inte passar.

Då får väll Blågul ta bort den.

 

(testar om jag kan lägga in bilden så den syns i inlägget)

 

valpen.jpg

 

http://www.greenfaces.se/upload/uploads/valpen.jpg

 

 

Min sedan en vecka tillbaks och det är en 63a

Och ja den har gått på 4 komp Ing2.

 

Mvh Speedy

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om detta går under "Nya prylar" men om det inte passar.

Då får väll Blågul ta bort den.

 

(testar om jag kan lägga in bilden så den syns i inlägget)

 

http://www.greenfaces.se/upload/uploads/valpen.jpg

 

 

Min sedan en vecka tillbaks och det är en 63a

Och ja den har gått på 4 komp Ing2.

 

Mvh Speedy

Ställer frågan innan någon annan hinner.. Vad fick du pröjsa? :D

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om detta går under "Nya prylar" men om det inte passar.

Då får väll Blågul ta bort den.

 

(testar om jag kan lägga in bilden så den syns i inlägget)

 

http://www.greenfaces.se/upload/uploads/valpen.jpg

 

 

Min sedan en vecka tillbaks och det är en 63a

Och ja den har gått på 4 komp Ing2.

 

Mvh Speedy

Ha den är störtskön vi åkte i den till en övning i helgen den slår 20 bilen med hästlängder. Snacka om super möp

Edited by The Swede
Link to comment
Share on other sites

Svängde förbi den där affären på sveavägen i sthlm och köpte mig 15 m fallskärmslina för 49 spänn. Tyvärr verkade inte kvalitén vara vad jag förväntade mig. :) Återkommer med omdöme när den har fälttestats.

Link to comment
Share on other sites

21000 Kostade den Dyrt? Nä inte för en Smålänning som mig.

För det sägs ju att Smålänningar är snåla men inte hur rika vi är, som troll :clap:

Och vi kust-smålänningar är rika som TVÅ troll. Och mycket av rikedomen spenderas på olika prylar. Har fått hem ett par tyska fältbyxor från www.flecktarn.co.uk. 5 pund för begagnade tyckte jag var ett bra pris. Men betoningen låg verkligen på begagnade, de var väääldigt begagnade. Trots en falnande maskeringsförmåga var de otroligt sköna, som bara hårt slitna kläder kan vara, och kommer ändå fylla sitt syfte som out-door-byxa. Jag menar, 5 pund för ett par byxor är inte dyrt. Inte ens här i Småland!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Svängde förbi den där affären på sveavägen i sthlm och köpte mig 15 m fallskärmslina för 49 spänn. Tyvärr verkade inte kvalitén vara vad jag förväntade mig. :baskerHV: Återkommer med omdöme när den har fälttestats.

Du menar MÖP-shoppen? Deras fsklina är inte speciellt nice... Bara ett enda trassel till fiber i kärnan, rejält IG säger jag som gillar att fiska med innertråd från fsklina! :P

Link to comment
Share on other sites

Sådär.. Sure-Fire KT-HA conversion kit a.k.a Turbo head till någon av mina C2/6P/D2 lampor...

 

Snabb test visar att käglan når bra mycket längre och är betydligt mer fokuserad, wow!

 

Nu skall vi bara maxa med en fetare lampa ochså... MERA LUMENS!! :D

Link to comment
Share on other sites

2Sharp: snart kommer dina lampor att vara rena lasersvärden ju!!!

Bränn inte ut ögonen bara. :D

Jaaaa... jag jobbar på det, bara några steg kvar så blir det en M6 sedan.. :D

 

Bländade mig givetvis med min nya Sure-Fire set-up och det var helt klart skillnad mot en "stock" C2.. :)

Link to comment
Share on other sites

kit.jpg

 

Mitt lilla nostalgikit har kommit. Kan det bli mer invasionsförsvar än så här?

En AK4-bajonett och en olles brorsa. Bajonetten är i väldigt fint skick och väldigt vass. Den doftade rejält av lagret av 101 på den när jag fick den.

Baljan är lite sliten, men det gör ingenting i och med att jag skissar lite på en kydexslida till den.

Edited by Vargas
Link to comment
Share on other sites

@Vargas

 

Jag trodde inte att ni behovde bajonetter i flottan. Eller skall du ut pa mission igen?

Okej! Jag vet att man inte behover ha ngt annat behov an viljan att aga(avser ej smisk. Jag sitter vid ett icke svenskt tangentbord). Jag erkanner jag vill ocksa ha en. Var har du bestallt den?

Mvh AP1 KS09

Edited by Lt Glock
Link to comment
Share on other sites

Idag blev jag fotograferad när jag fick en H3 Military Watches (Traser) MIL-W-46374F Wrist Watch Navigator P 6500.400.33.01 av en irländsk kapten. Jag visste inte vad det var för en klocka, men han mumlade något om irländska Rangers och Brittiska SAS. 'Yeah right, säkert nått billigt skräp', tänkte jag.

 

 

Vad jag gjort för att få klockan?

 

Jag tog hem storvinsten på deras bingokväll.. :baskerHV:

 

/Dexter (Varför finns det ingen smile som rodnar för?)

Edited by Dexter
Link to comment
Share on other sites

@Vargas

 

Jag trodde inte att ni behovde bajonetter i flottan. Eller skall du ut pa mission igen?

Okej! Jag vet att man inte behover ha ngt annat behov an viljan att aga(avser ej smisk. Jag sitter vid ett icke svenskt tangentbord). Jag erkanner jag vill ocksa ha en. Var har du bestallt den?

Mvh AP1 KS09

Man vill ju inte använda sabeln till allt. Det vore synd. Jag köpte min bajonett på Billingedalens Hund & Vapen för ett pris av ett 60-tal öl på mässen.

Link to comment
Share on other sites

Min samling av svenska telehjälmar börjar bli komplett.

Senaste tillskottet är en telehjälm 5:

PB270195a.jpg

Till den fick jag med en strupmikrofon, RL-omkopplare och förvaringspåse.

 

Strupmikrofonen och RL-omkopplaren var av den gamla modellen vilket innebär att dom nu får bo tillsammans med Herr Telehjälm 2 medan Herr Telehjälm 5 fick ta över motsvarande utrustning från sin äldre kollega.

 

Nu är jag ute efter strupmikrofon och RL-omkopplare till Herr Telehjälm 1 samt vissa specialvarianter, bl.a prototyp till Herr Telehjälm 9 samt Telehjälm 9 FN.

 

Den störsa lyckan vore att få tag i en stridsvagnsmössa m/Elliott :banghead: men det kan man väl bara drömma om. :banghead:

 

The Swede :)

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Nya prylar 2004-2008

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...