Jump to content

Rosa Ikv

Recommended Posts

Nej nu tusan hakar!! Det svider att se denna fina gamla vagn skändad och berövad på sin vackra gröna färg.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=437713

Hoppas att färgen går att få bort med högtryckstvätt.

Artikelns kommentarer är lyckligtvis mestadels negativa mot tilltaget.

Ofog ---> :bash: <---Valfri Pansarsoldat

Det var väl snällt att dom ställde upp för samhället och "kammo måla" en ikv (rosa ska ju funka bra som kammo i en öken har jag hört).

Så där har vi en lösning på dessa missledda ungdommars fritids sysselsättning. Dom kan måla vagnarna åt oss. :rockon:

Nä skämt o sido detta är riktigt dåligt gjort och i vanlig ordning vågar man inte stå för det genom att visa sitt ansikte på bild.

Näe, detta är ungefär som vad djurrättsaktivister gör mot pälsägare, pälsfarmare, fiskare och jägare. Kastar färg, kastar sten, saboterar burar eller välter jakttorn, alla idiotiska tilltyg.

Onödigt och minst sagt tamt sätt att visa sin åsikt genom. Det hade gjort mer om de for ner till Libyen och hjälpte skadade, men det är väl farligt förstås... :banghead:

Edited by Nordjämten

Jag tog en sväng på cykeln nere på stan och passade på att fotografera offret. Jag kan också glatt rapportera att den rosa färgen ej är vattenfast, och har redan spolats bort till viss del utav morgonens regn, och ett snabbt skrapprov visade att den lätt går att avlägsna, så förhoppningsvis inga permanent åverkan på stålmonstret

img0525m.th.jpg img0524jr.th.jpg

Man skulle ju kunna tro att ett nedlagt regemente är precis vad som skulle göra de mupparna glada men jag antar att de inte tänkte så långt. Intressant för övrigt, att detta "nätverk" upphört med aktioner mot industrin (SAAB/Bofors Dynamics och Aimpoint) för att istället slå till mot obevakade objekt. Detta tyder om något på en sänkt ambitionsnivå (och kanske att de är rädda för fängelse). Hoppas de åker dit likväl, vandaler är något vårt land inte behöver.

Själv tycker jag det är en fantastiskt rolig ironi i det här. "Krig börjar här" utanför ett nedlagt regemente? Ja, visst kan man väl hävda att nedsatt försvarsförmåga ökar risken för krig, men kanske var det inte riktigt så aktivisterna menade...

nu tycker jag att FM låter bli att kommentera händelsen och så sätter man upp ett kompani med rosa strf90 vilket man döper till "Kompani ofog"

Men hur som helst, bespara oss dessa elitaktivister som inte kan skilja på rätt och fel, när man visar sin åsikt på så larviga och dumma vis så förtjänar man inte att få sin åsikt behandlad.

men å andra sidan så finns det puckon överallt.

Enkel svar på den skändningen. Lista ut var idioterna bor och antingen mönstermåla deras bilar eller alternativt då dom troligen är alldeles för politiskt korrekta för att äga bil byt ut deras cyckel mot en gammal militär cyckel.

Skulle villa se vad som skulle hända med liknande idioter här nere om dom gjorde dylikt! Troligen uthängda av både pressen och RSL klubbarna så det stog härliga till!

Enkel svar på den skändningen. Lista ut var idioterna bor och antingen mönstermåla deras bilar eller alternativt då dom troligen är alldeles för politiskt korrekta för att äga bil byt ut deras cyckel mot en gammal militär cyckel.

Skulle villa se vad som skulle hända med liknande idioter här nere om dom gjorde dylikt! Troligen uthängda av både pressen och RSL klubbarna så det stog härliga till!

Alternativt så kan man ju tänka sig att de får göra samhällstjänst i uppdrag att återställa IKV i grön färg igen.

Jag tycker illa om all vandalism och skadegörelse eftersom det ofta genererar kostnader som jag inte har lust att stå för.

I det här fallet är skadan minimal i jämförelse med det stålbad som FM utsätts för av våra folkvalda, dessutom blev vagnen snygg i rosa.

Det finns mängder med naiva och engagerade människor som förhoppningsvis växer upp och fortsätter att engagera sig utan att kostnaderna för samhället blir allt för höga...

Västerbottenskuriren rapporterar följande.

Rosa stridsvagnen återställd

Stridsvagnen utanför regementet i Umeå som utsattes för skadegörelse natten mot onsdag genom klotter har nu återställts.

Stridsvagnen som blev helt ommålad i en rosa färg har efter gediget arbete återfått sin normala färg

Med hänsyn till Blancos ovanstående vittnesmål kan jag inte låta bli att undra hur pass "gediget" arbete som verkligen krävdes.

På Ofogs hemsida kan fler bilder och videoklipp av tilltaget beskådas.

F.ö. är det intessant att notera hur många i den här tråden som tycks förespråka principen om "öga för öga, tand för tand".

å andra sidan kan den ju liknas vid en "lätt stridsvagn". slut.

Skulle man genom att måla militära fordon rosa göra dom obrukbara? (i det här fallet var den ju redan obrukbar men iaf)

Och om vi ändå ska ta bort militära symboler och saker i det offentliga rummet så är jag den första att skriva på listan där man vill ta bort ord med militär anknytning, tex Generaldirektör, Tamburmajor, med fler.

• 4 weeks later...

http://www.warstartshere.com/aktionslager

Vilka hänger på och leker Anti Ofog aktivister och vänligt men bestämt visar dom vägen ut från Neat med Paintballgevär?

Det skulle vara lustigt, men det är bara ett spela dem i händerna. Polisen brukar sköta det där ganska bra. Det kanske blir annorlunda i år, men tidigare år så har de slagit på stora trumman före, men när det väl var dags så har det mest varit ett par handfull med människor på plats.

• 4 weeks later...

För ett tag sedan så täcktes kanonerna vid Villingsbergs skjutfält, precis vid infarten från E18 med preseningar. I fredags så såg jag att de var helt borttagna, väl inne på området så fick jag syn på kanonerna (avställda, vid massa skrot) målade i rosa.

Jag såg dem under kvällen därför kunde jag inte plåta dem (se jävligt mörkt).

Men är det ofog som har varit i farten igen eller?

Tragiskt nog så var detta fallet... Där ser ni en bild också, man blir fan tårögd.

Edited by Källberg HVU

Kan inte vi bjuda in Ofog till ett gemensamt möte via en chatt?

Tror det skulle vara nyttigt för oss och dom att byta åsikter. Jag menar vi sörjer deras framfart dom glädjer sig över förstörelsen.

Dom sörjer över försvarets inköp av ditten och datten. Vi gläds (oftast *host* Sprinter *host*) dom

För ett tag sedan så täcktes kanonerna vid Villingsbergs skjutfält, precis vid infarten från E18 med preseningar. I fredags så såg jag att de var helt borttagna, väl inne på området så fick jag syn på kanonerna (avställda, vid massa skrot) målade i rosa.

Jag såg dem under kvällen därför kunde jag inte plåta dem (se jävligt mörkt).

Men är det ofog som har varit i farten igen eller?

Tragiskt nog så var detta fallet... Där ser ni en bild också, man blir fan tårögd.

Det är ju perfekt, dom hjälper oss att inse att vi bör måla om vår gröna utrustning till rosa (som är en perfekt ökenkamouflagefärg)

Pink Panthers rules ;)