Guest Reqruit Hardhead Posted November 24, 2012 Report Posted November 24, 2012 Enda gången jag tycker de gått över gränsen var under Pride. Annars tycker jag mest att det är skönt att bo i ett land där ett gäng naiva fredsvurmare kan få kladda ner gamla kanoner och avbryta en övning eller två utan att bli kastade i fängelse. Håller fullständigt med. Det är att betrakta som ett sundhetstecken Voltaire sa det så bra, det här med att försvara någons rätt till en åsikt med näbbar och klor. Sålänge ingen kommer tillskada så får de väl hållas, helt enkelt. Tar de bara ansvar juridiskt för den del av deras verksamhet, som inte följer lagen, och tar straffet för det olagliga i deras handlingar i domstol, så är det väl OK. Frihet att agera under ansvar. Quote
speculatores Posted November 24, 2012 Report Posted November 24, 2012 Blev kallad ett troll av Ofog idag, och den enda vännen jag släppt in än så länge råkat vara Ofogs värsta kritiker. Well, well, där kom första personagreppet. Naiva fredsvurmare? Nja, som någon sa ovan, inbrott på försvarsmakten anläggningar mm kan knappast anses harmlöst. Och tydligen är min vän Stefan på FB med en av de fränare fienderna till Ofog. Lika vänner lirar bäst verkar det som. Går de längre nu i sitt hat mot mig på FB anmäler jag dem bara och så lär dem åka ut från FB Grattis, De är bra att de inte får sätta agendan. samt att de tvingas visa sitt sanna ansikte när de gäller åsiktsfrihet.lycka till med FB kampanjen Quote
Guest Reqruit Hardhead Posted November 24, 2012 Report Posted November 24, 2012 (edited) det är dags att sätta ner foten nu, innan de avancerar till tyngre verksamhet. Och då kan de bli riktigt farliga. Edited November 24, 2012 by Reqruit Hardhead Quote
Guest Reqruit Hardhead Posted November 25, 2012 Report Posted November 25, 2012 (edited) Nötterna tog bort mina inlägg och jag svarade med att anmäla hela sidan till FB nu För att trigga till stöld och vandalism. Nu åker dem förhoppningsvis ut från FB. Bara att se tiden an. Bråkar dem med mig så känns det av,Det lovar jag. Edited November 25, 2012 by Reqruit Hardhead Quote
Krook Posted November 25, 2012 Report Posted November 25, 2012 Du kan nog sänka förväntningarna Reqruit Hardhead. Facebook kommer inte slänga ut Ofog för att de plockat bort dina inlägg från deras sida. Mitt "tips" är att sänka aggressiviteten i dina inlägg också. /K Quote
Guest Reqruit Hardhead Posted November 25, 2012 Report Posted November 25, 2012 (edited) Du kan nog sänka förväntningarna Reqruit Hardhead. Facebook kommer inte slänga ut Ofog för att de plockat bort dina inlägg från deras sida. Mitt "tips" är att sänka aggressiviteten i dina inlägg också. /K Uppfattat, over and out. Kommer att tystna nu på forumet ett tag. Har en hel del trist att stå i IRL nu, och dessutom så har jag inget att tillföra forumet just nu. Mycket att fundera över och fundera hur man gör en del saker klokast, så det inte drabbar mig mer än nödvändigt. Edited November 25, 2012 by Reqruit Hardhead Quote
Krook Posted November 25, 2012 Report Posted November 25, 2012 Jag menade i tonläget mot Ofog. Håll oss gärna uppdaterade om hur ditt ärende fortgår. Slut OT. /K Quote
Guest Reqruit Hardhead Posted November 25, 2012 Report Posted November 25, 2012 (edited) Jag menade i tonläget mot Ofog. Håll oss gärna uppdaterade om hur ditt ärende fortgår. Slut OT. /K Just nu har fått ett betydligt mer tragiskt ärende att förhålla mig till, ett dödsfall nära mig i familjen, jag fick besked på telefon från Finland att min farbror gått bort, och min saknad är avgrundsdjup. Hur mycket skit skall man behöva få ta innan det är för mycket............ Hoppas ni förlåter mig om jag just nu har lite svårt att hålla ihop mig en aning. Detta inlägg kommer att vara det sista på ett tag nu här. Och jag kan inte lova att jag kommer kunna hålla någon informerad om hur processen går, vill ni veta, PM:a mig. Sorry guys, this has gone out of my hands now. Edited November 25, 2012 by Reqruit Hardhead Quote
Cinzia Posted November 28, 2012 Report Posted November 28, 2012 Ofog verkar vara pantade i huvudet, det här är inget annat än att sabotera allmän egendom och det för att nå sina sjuka mål. Jag hoppas dessa illgärningsmän/kvinnor åker inför skranket och får betala skadorna de åstadkommit. Ledsamt nog får de på sin höjd böter för detta tilltaget. Frågan är om inte detta rent av kan gå under straffskärpning i rätten? Det dem förstört är historisk militär utrustning som flertalet civila har uppskattat, och är det någon som vet om kanonerna gått att återställa? Så där, nu har jag serverat dem en trevlig salva på FB med. Önskade att förpassa dem till en viss vistelseort under jorden där det luktar svavel. Kanonerna var i somras fortfarande rosa i alla fall. Quote
speculatores Posted November 28, 2012 Report Posted November 28, 2012 Ofog verkar vara pantade i huvudet, det här är inget annat än att sabotera allmän egendom och det för att nå sina sjuka mål. Jag hoppas dessa illgärningsmän/kvinnor åker inför skranket och får betala skadorna de åstadkommit. Ledsamt nog får de på sin höjd böter för detta tilltaget. Frågan är om inte detta rent av kan gå under straffskärpning i rätten? Det dem förstört är historisk militär utrustning som flertalet civila har uppskattat, och är det någon som vet om kanonerna gått att återställa? Så där, nu har jag serverat dem en trevlig salva på FB med. Önskade att förpassa dem till en viss vistelseort under jorden där det luktar svavel. Kanonerna var i somras fortfarande rosa i alla fall. undra om ofog som organisation har något som skulle passa bättre i olivgrönt, efter som de tycks anse att de är en ok diskutionsform Quote
Recommended Posts