Erik_G Posted August 1, 2012 Report Posted August 1, 2012 Men citatet "förr klassades MIN SJUKDOM fortfarande som en sjukdom" innebär ju att den citerade anser att homosexualitet fortfarande ÄR en sjukdom, vilket kan vara provocerande. Personligen anser jag att homosexualitet borde klassas och betraktas som ett handikapp i stil med vänsterhänthet. En åkomma jag själv bär med stolthet. Vänsterhänthet KAN innebära problem av smärre karaktär - men ingen förföljer längre vänsterhänta, och tycker att det är en "sjukdom" som måste botas. Det är aldrig något snack om att vänsterhänta inte ska få arbeta inom försvaret - och då är ändå vapen och flygplan byggda enligt den högerhänta norm-människan. Det finns värre åkommor än både vänsterhänthet och homosexualitet, som t.ex pollenallergier, närsynthet och dumhet. 4 Quote
ShyGuy Posted August 1, 2012 Report Posted August 1, 2012 http://www.aftonbladet.se/debatt/article15161658.ab Det här är en artikel som visar på trångsyntheten hos ofog. Det är så mycket trams och felaktigheter i artikeln att det inte ens går att bemöta. Att dom (ofog) får så stort inflytande över Pridefestivalen är tragiskt och tråkigt. Tänk om de där människorna skulle stanna upp en sekund och TÄNKA!? Men det vågar dom väl inte, för då skulle dom se att den gigantiska säkerhetsapparat och de demokratiska värderingar som de europeiska länderna byggt upp tillsammans sedan ww2 medger att de (ofog m.fl.) kan säga vad de vill. Utan att skjutas/hängas/stenas/försvinna. Quote
speculatores Posted August 1, 2012 Report Posted August 1, 2012 http://www.aftonblad...icle15161658.ab Det här är en artikel som visar på trångsyntheten hos ofog. Det är så mycket trams och felaktigheter i artikeln att det inte ens går att bemöta. Att dom (ofog) får så stort inflytande över Pridefestivalen är tragiskt och tråkigt. Tänk om de där människorna skulle stanna upp en sekund och TÄNKA!? Men det vågar dom väl inte, för då skulle dom se att den gigantiska säkerhetsapparat och de demokratiska värderingar som de europeiska länderna byggt upp tillsammans sedan ww2 medger att de (ofog m.fl.) kan säga vad de vill. Utan att skjutas/hängas/stenas/försvinna. skall man säga något posivt om artikeln är de att de att de att de grävt en ganska djup grop när de gäller ämbetsmana skyddet, jag skulle vilja se den advokat som skulle hitta en väg att komma ur de att han valts ut pga att han är försvarsanstäld.sen är de ju en fråga om de är ok att någon trakaserar svenska ämbetsmän på deras fritid. Quote
MartinGustav Posted August 1, 2012 Report Posted August 1, 2012 Det vore intressant att se en debatt hållas i detta ämnet, för enkelhetens skull kanske "debatt" få bjuda in lite blandade gäster som kan få säga nåt om detta, så dessa argument äntligen kan dementeras av någon som i alla fall har en blekaning om vad de talar om! Quote
speculatores Posted August 3, 2012 Report Posted August 3, 2012 Det vore intressant att se en debatt hållas i detta ämnet, för enkelhetens skull kanske "debatt" få bjuda in lite blandade gäster som kan få säga nåt om detta, så dessa argument äntligen kan dementeras av någon som i alla fall har en blekaning om vad de talar om! problemet i Sverige är ju att hitta en neutral debattledare och ofogs medlemar är så indoktrinerade när de gäller sin åsikt att de tycker sig stå över lagen. att de då skulle lyssna på någon annans argument låter inte troligt. Samhällsvetenskap har ju dessutom den likhet med arkiologiska utgrävningar att man aldrig kan göra om den när de väll är gjort. Quote
Erik_G Posted August 3, 2012 Report Posted August 3, 2012 Att debattera med organisationer som använder förföljelse och förtryck och kanske snart även våld (baserat på den retorik som används av artikelförfattarna samt anhängarna i kommentarerna) i en fredlig demokratisk stat, för att bekämpa just förtryck, förföljelse och våld globalt, känns tämligen meningslöst. Kan de inte själva se ironin i det så kan de inte heller vara mottagliga för argument. Människor som i ett demokratiskt samhälle är beredda att ta till elakheter mot andra människor för att skapa opinion i samhället har inte i vårt demokratiska samhälle att göra, detta oavsett läggning, politisk inriktning eller åsikt. Faktum är att vi inte borde bevärdiga dem en debatt eller utrymme att komma till tals över huvud taget. Någonstans tror ändå konspirationsteoretikern och kallakriget-barnet inom mig att det någonstans i Moskva sitter en "handler" och attesterar fakturor för OFOG's omkostnader. Det fullkomligt stinker "Nyttiga idioter" om dem. 8 Quote
MartinGustav Posted August 3, 2012 Report Posted August 3, 2012 Det är ungefär det jag menar, som en demokrati så skall vi bekämpa ickedemokratiska rörelser genom debatter och diskussioner. Utan det så kommer de att kunna skaffa sig större antal sympasitörer mot vad de skulle få när någon sakligt går emot och berättar att det där och det där i era argument är totalt felaktigt, det som stämmer är det här och det här. Det är även, åtminstone enligt min uppfattning, en av de stora anledningarna till att SD kom in i riksdagen vid förra valet (och dessutom ett kort tag var landets fjärde största parti) att det inte förs någon seriös diskussion samt dementering av felaktiga argument. När du nu även nämner det Erik_G, det vore intressant att se varifrån OFOG och Svenska freds får sina ekonomiska bidrag ifrån... Quote
Forumsledning Kimster Posted August 3, 2012 Forumsledning Report Posted August 3, 2012 ... När du nu även nämner det Erik_G, det vore intressant att se varifrån OFOG och Svenska freds får sina ekonomiska bidrag ifrån... http://www.svenskafreds.se/sites/default/files/svenska_freds_arsberattelse_2011_0.pdf Sidan 24 är överskådlig Quote
Gulo-Gulo Posted August 4, 2012 Report Posted August 4, 2012 Med tanke på bland annat denna artikel; http://www2.mil.se/s...aden-i-uniform/ så började jag fundera på vad man har för motiv att numera tillåta politiska demonstrationer i försvarsmaktens uniformer? Är det rätt eller fel att FM (indirekt) deltar i och tar ställning i politiska frågor? Enligt mig är det förkastligt, oavsett om det handlar om HBT, vit makt eller varför inte kommunism kontra kapitalism. FM ska väl för helvete (ursäkta uttrycket) ligga lågt och vara opartiskt?! Kalla mig vad ni vill men jag förstår inte vad Pride eller vilken annan politisk demonstration som helst har att göra med Försvarsmakten. /KOB Kan bara instämma! Har en känsla av att man ska vara Politiskt korrekt -eller... Quote
dxl Posted August 4, 2012 Report Posted August 4, 2012 Ja om man nu tycker svenska pride är en politisk demonstration? Och tycker man det så kanske man ska titta utanför Sveriges gränser? Det var visst ett land där en svensk ambassadör blev hemskickad för att han umgicks med folk som tyckte rättigheter var bra? Lite brevid det landet så finns ett stort stort land där du fängslas enbart för att du går med i pride... Eller ett land i mellanöstern där enda gången de olika religionen kommit samman var för att kasta sten på de i pridetåget. Jag tycker det känns ganska vettigt att svenska FM visar att man tycker pride är bra.. 2 Quote
Erik_G Posted August 4, 2012 Report Posted August 4, 2012 Förvisso är mänskliga rättigheter en politisk fråga. Men de flesta av våra politiska partier och en klar majoritet av svenska folket är för mänskliga rättigheter, så jag ser ju inte HBT-frågor som en politisk fråga i Sverige specifikt, och nu är det ju i Sverige som frågan gäller. Eller om vi ska snacka lite mindre fint, men mer direkt så kan man säga att det finns bögar som är sossar, moderater, miljöpartister, folkpartister och kanske till och med sverigedemokrater - precis som det faktiskt finns soldater och FM-anställda med olika politisk hemvist. Eller för att utrycka det så grovt att även neanderthalare och folk utan godkända gymnasiebetyg* förstår: Vem jag knullar har inget med vem jag röstar på att göra - jag kanske lagt min röst på Mona Sahlin, men min kuk får hon inte! Däremot försöker ju vissa krafter uppenbarligen politisera HBT-rörelsen och få det till att bara vänsterkanten (gärna den extrema delen) bara kan vara homosexuella och gilla mänskliga rättigheter, vilket är ett jävla nys om man ska tala klarspråk. Det är ungefär det jag menar, som en demokrati så skall vi bekämpa ickedemokratiska rörelser genom debatter och diskussioner. Utan det så kommer de att kunna skaffa sig större antal sympasitörer mot vad de skulle få när någon sakligt går emot och berättar att det där och det där i era argument är totalt felaktigt, det som stämmer är det här och det här. Ja, fast väljer man att debattera försvaret och utlandsinsatser, så finns det bättre motdebattörer att välja, som ändå representerar den ståndpunkt OFOG säger sig ha, utan att för den skull nedlåta sig till odemokratiska och kränkande metoder som OFOG använder. Dessutom så är det väl bättre att välja en motdebattör som har några intressanta och tankeväckande argument att komma med, än att bara upprepa samma totalt verklighetsfrämmande klyscha hela tiden. Vill man debattera mot försvar och mot afghanistaninsats kan man göra detta sakligt - även om herrar som Jan Guillou och Jan Myrdal tydligen har problem med detta. Man kan definitivt göra det utan att komma med personangrepp på soldaterna. Bara någon vars argument tryter tar till sådana metoder. *Anspelning på den debatt på annan plats i forumet Quote
FMV Posted August 5, 2012 Report Posted August 5, 2012 Flera av de som gick i Pride paraden i uniform hade svart armbindel. Vet någon varför? Quote
Heliotrope Posted August 5, 2012 Report Posted August 5, 2012 Flera av de som gick i Pride paraden i uniform hade svart armbindel. Vet någon varför? Sorgeband för den avlidne Lars Carlsson, som nämns tidigare i tråden. Quote
Erik_G Posted August 5, 2012 Report Posted August 5, 2012 Någon som hörde hur det gick, inga pubertala påhopp av "världsförbättrande" ungdomar? /E Quote
Heliotrope Posted August 5, 2012 Report Posted August 5, 2012 Någon som hörde hur det gick, inga pubertala påhopp av "världsförbättrande" ungdomar? /E Det gick lugnt till enligt försvarsmaktens informationsstab. http://www.forsvarsm...bbat-Forsvaret/ Men i år lyste aktivisterna med sin frånvaro Quote
FMV Posted August 6, 2012 Report Posted August 6, 2012 Flera av de som gick i Pride paraden i uniform hade svart armbindel. Vet någon varför? Sorgeband för den avlidne Lars Carlsson, som nämns tidigare i tråden. Ok, det borde jag ju ha förstått. Quote
martinator Posted November 22, 2016 Report Posted November 22, 2016 Jaha - det här är ett känsligt ämne som möjligtvis tangerar regelbrott... I så fall har jag inget problem med att blågul stryker det. Ämnet med Prideparad och försvarsmakten är åter på tapeten - denna gången i en ny form som är lite allvarligare än tidigare. En soldat vid Livgardet har anmälts till personalansvarsnämnden för ordervägran (tydligen heter det arbetsvägran idag....). Personen i fråga vägrade vara andreförare i en lastbil som skulle delta i Prideparaden med motivering att han inte tyckte att FM skulle delta i "sådana här jippon". Befälet tvingades då kalla in extrapersonal, dessutom på övertid. En i sig underlig formulering då han ju å andra sidan kunde skicka hem en kille som då inte behövde jobba övertid. Jag anser att en myndighet inte bör kunna tvinga sin personal att deltaga i politiska aktioner - mer eller mindre extrema. Det är i mina ögon ett rejält sluttande plan man givit sig ut på som kan ta sig mycket obehagliga uttryck. Vem avgör tex vilka politiska aktioner man ska stödja fram över - är det upp till enskilt befäl? Frågan är i sig inte politisk men jag är medveten om att det lätt kan spåra ur. http://www.dn.se/sthlm/soldat-vagrade-delta-i-pride-riskerar-straff/ Quote
Krook Posted November 23, 2016 Report Posted November 23, 2016 Det här är ett ärende som verkar ha hanterats dåligt i flera fall.Dels borde soldaten ha tagit facket till hjälp för att förhandla med LG om detta. Dels borde LG ha vinnlagt sig om att ha frivilliga till en dylik uppgift. Att tvinga någon att delta i en demonstration är inte i enlighet med de normer som FM är satta att försvara. Och det är inte heller en FM-uppgift. Enligt C LG har soldaten en historia av att motsätta sig order och om det går att styrka lär FPAN ålägga soldaten disciplinpåföljd.Den chef som har drivit detta så långt lär inte behöva söka skola för högre grad den närmaste tiden då vederbörande uppenbarligen har problem med ledarskapet. Slutligen lär det komma nya riktlinjer för FM:s deltagande i Pride. Pinsamt dåligt FM! Quote
Chassi Posted November 23, 2016 Report Posted November 23, 2016 Tänkte precis det att, det här låter som ett scenario där man inte pratat med varandra utan bara blivit sura som små barn och på något vis försöker straffa varandra.Pinsamt minst sagt att detta inte kunnat lösas mellan två personer. Quote
martinator Posted January 3, 2017 Report Posted January 3, 2017 Då kom utfallet från personalansvarsnämnden. Ett klart förnuftigt utslag. Den soldat vid Livgardet som vägrade delta som förare i Stockholm Pride får rätt av Försvarsmaktens personalansvarsnämnd. Mannen anmäldes för arbetsvägran – men nämnden slår fast att deltagande i paraden är frivilligt. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/soldat-vagrade-prideparad-far-ratt Quote
Unicorn Posted January 5, 2017 Report Posted January 5, 2017 Jag följer en gammal ful ovana och citerar mig själv... Enligt min gamla trötta åsikt deltar man inte i demonstration iförd uniform. inte för Barncancerfonden, frihet för Tibet eller något annat behjärtansvärt - ens avlägset politiskt - ändamål annat än att representera nationen - hela nationen. Således deltar man i parader vid nationaldagsfiranden samt statsbesök och liknande.RÄTT svar är möjligen att låta valfri musikkår eller uppvisningsgrupp delta (även i uniform) framförandes uppvisningsprogram. För polisens del är det rätt svar att låta homosexuella poliser arbeta med att upprätthålla ordningen på nämnt arrangemang.Då har man enligt mitt tycke sträckt sig så långt en myndighet kan vad gäller ställningstagande i sakfrågor.Man har i mitt tycke öppnat "Pandoras ask" i det att man tillät uniformerat demonstrerande i Pridefestivalen. Nu finns det ju en mängd andra behjärtansvärda demonstrationer och karnevaler att delta i, där "alla" håller med om den goda saken. Som jag ser det spelar det dock ingen roll. Det är varken Försvarets eller polisens uppgift att bedriva opinionsbildning eller ta ställning i behjärtansvärda frågor. Man skall bara göra sin uppgift och skydda allas säkerhet, alla som vistas, bor och lever i landet Sverige. Däri inbegrips även individer med mindre politiskt korrekta värderingar. Försvarets och polisens upgifter är att upprätthålla säkerhet - inte att uppfostra medborgare i "rätt" åsikter. Sverige är - vad man än tycker om det - alla medborgares land. Även homofobernas.Demokrati är att tillåta och skydda olika värderingar och uppfattningar - inte att fostra alla att dela samma.Om Försvaret och/eller polisen inte kan ställa upp på denna neutrala hållning är man i mitt tycke inte mer värd än vilken diktatur-myndighet som helst. Och även om det är en lång bit kvar är trenden inte lovande, i mitt tycke.Opinionsbildning är måhända viktigt - men att blanda in polisen och Försvaret i densamma föder sällan något gott. Det finns gott om andra medel att använda för detta ändamål. Annars kanske vi också snart har en Politisk Kommissarie på alla polis- och försvarsförband, som ser till att alla har rätt ideologisk grund för sitt handlande i tjänsten?Försiktighet anmodas - även om jag har all förståelse för de homosexuellas sak. Från och med detta beslut måste någon nu fatta beslut om vilka behjärtansvärda saker man framöver skall stötta och inte. Det gör att man blir en politisk aktör vare sig man vill det eller inte. Jag tycker det är synnerligen olyckligt - och framför allt helt onödigt. Quote
speculatores Posted January 6, 2017 Report Posted January 6, 2017 Jag följer en gammal ful ovana och citerar mig själv... Enligt min gamla trötta åsikt deltar man inte i demonstration iförd uniform. inte för Barncancerfonden, frihet för Tibet eller något annat behjärtansvärt - ens avlägset politiskt - ändamål annat än att representera nationen - hela nationen. Således deltar man i parader vid nationaldagsfiranden samt statsbesök och liknande. RÄTT svar är möjligen att låta valfri musikkår eller uppvisningsgrupp delta (även i uniform) framförandes uppvisningsprogram. För polisens del är det rätt svar att låta homosexuella poliser arbeta med att upprätthålla ordningen på nämnt arrangemang. Då har man enligt mitt tycke sträckt sig så långt en myndighet kan vad gäller ställningstagande i sakfrågor. Man har i mitt tycke öppnat "Pandoras ask" i det att man tillät uniformerat demonstrerande i Pridefestivalen. Nu finns det ju en mängd andra behjärtansvärda demonstrationer och karnevaler att delta i, där "alla" håller med om den goda saken. Som jag ser det spelar det dock ingen roll. Det är varken Försvarets eller polisens uppgift att bedriva opinionsbildning eller ta ställning i behjärtansvärda frågor. Man skall bara göra sin uppgift och skydda allas säkerhet, alla som vistas, bor och lever i landet Sverige. Däri inbegrips även individer med mindre politiskt korrekta värderingar. Försvarets och polisens upgifter är att upprätthålla säkerhet - inte att uppfostra medborgare i "rätt" åsikter. Sverige är - vad man än tycker om det - alla medborgares land. Även homofobernas. Demokrati är att tillåta och skydda olika värderingar och uppfattningar - inte att fostra alla att dela samma. Om Försvaret och/eller polisen inte kan ställa upp på denna neutrala hållning är man i mitt tycke inte mer värd än vilken diktatur-myndighet som helst. Och även om det är en lång bit kvar är trenden inte lovande, i mitt tycke. Opinionsbildning är måhända viktigt - men att blanda in polisen och Försvaret i densamma föder sällan något gott. Det finns gott om andra medel att använda för detta ändamål. Annars kanske vi också snart har en Politisk Kommissarie på alla polis- och försvarsförband, som ser till att alla har rätt ideologisk grund för sitt handlande i tjänsten? Försiktighet anmodas - även om jag har all förståelse för de homosexuellas sak. Från och med detta beslut måste någon nu fatta beslut om vilka behjärtansvärda saker man framöver skall stötta och inte. Det gör att man blir en politisk aktör vare sig man vill det eller inte. Jag tycker det är synnerligen olyckligt - och framför allt helt onödigt. gränsen är ju definitivt passerad när någon beordras att delta i en demonstration för något. Vilket försvarsmaktens personalansvarsnämnd tycks hålla med om. Quote
Unicorn Posted January 6, 2017 Report Posted January 6, 2017 Har inte ändrat mig en mikrometer sedan nedanstående: (---)Man bör se sig som utövande myndighet iklädd uniform.En bra tumregel är att fundera över hur det skulle kännas att beordra personal att utföra arbetsuppgiften i fråga. Om det känns rätt att beordra personal att gå i Pridefestivalen är det ett relevant sammanhang för uniformen - annars inte.Hur många tycker det känns rätt att beordra Försvarsmaktspersonal att gå i Pridefestivalen? Känns det verkligen - allvarligt - som en arbetsuppgift som omfattas av personalens anställningsavtal? (---) Quote
Malin Yamato Af Lääckö Posted August 16, 2017 Report Posted August 16, 2017 (edited) On 8/5/2008 at 0:18 PM, Krook said: Jag börjar med att tilldela den här tråden en varning à la fotbollsmanér pga onyanserade inlägg stick i stäv med forumets regler. En till så blir det rött kort. Det som blågul. Som medlem kan jag bara konstatera att Pride inte anses vara en politisk verksamhet och det är det som FM tagit fasta på. Själv har jag svårt för tillställningen men tror nog att FM gynnas av att vara med i Pride. Jag tror faktiskt att det slår högre än en musikkårs framträdande (med tanke på en annan debatt). FM lyckas genom sitt deltagande få ut att "Är du militär så är du militär och sedan militär. Vad/eller vem du älskar med utanför arbetstid hör inte hit." @Sgt Odh Lyckligtvis så är det inte alls som du skriver gällande vad man måste stå ut med. Diskriminering och mobbing är inte tillåtet oavsett anledning. /K Krok känner mig nog väl....jag är transsexuell och HBTQ aktivisten, trollet som lumpat i Boden. Jag gick med i PRIDE bakom ÖB den här gången som veteran med uniformsmössa modell 69 på. Vi saluterade varandra och jag rättade in mig och gick bakom honom med två höga pride flaggor . Jag kan hålla med flera inlägg här som pekar på att paraden blivit politisk och det har den tyvärr blivit i allra högsta grad. Den har blivit en pro islamistisk vänsterextrem manifestation ledd av vänsterextrema där allt fler vill krossa Sverige, dess demokrati och frihet. Där går bla black lives mattera, gren av Muslimska Brödraskapet, FI och AFA. Jag har därför rekommenderat ÖB och försvarsledningen att inte längre delta eftersom PRIDE nuvarande utformning är extremt politisk, som tom blivit en odemokratisk destruktiv mörk kraft mot folket, dess demokrati och frihet. Ett deltagande av FM och polis strider direkt mot Svensk lag på flera punkter. Jag gick i de förta PRIDE tågen... då var vi få 200 till 300 men då var kampen seriös för HBTQs rättigheter. Jag är jämngammal med Gardell som faktiskt inte deltog i våra PRIDE tåg då. Hans böcker beskriver inte hur det var. Han romantiserar. I hans böcker existerade inte lumpen alls under 80 talet trots att alla i den åldern lumpade och att lumpen var det som färgat oss HBTQ personer allra mest. Under muck från tjänst i Boden passerade jag alltid bögringen på lördagsmorgon. Gardell går i tåget nu när det är säkert och ger glamour. Men PRIDE idag har inget av det traditionella PRIDE: Det har kapats av vänsterextrema som är lojala med islamister. Nu har det även gått så långt att PRIDE verkar för ett samhälle där kvinnor förtycks och HBTQ förföljs. Flera i paraden hetsar för utrotning av oliktänkande, judar och minoriteter, av vita medelålders heterosexuella män osv. Att delta är inte längre acceptabelt. ale Edited August 16, 2017 by Malin Yamato Af Lääckö Quote
Malin Yamato Af Lääckö Posted August 16, 2017 Report Posted August 16, 2017 (edited) 25 minutes ago, Malin Yamato Af Lääckö said: Krok känner mig nog väl....jag är transsexuell och HBTQ aktivisten, trollet som lumpat i Boden. Jag gick med i PRIDE bakom ÖB den här gången som veteran med uniformsmössa modell 69 på. Vi saluterade varandra och jag rättade in mig och gick bakom honom med två höga pride flaggor . Jag kan hålla med flera inlägg här som pekar på att paraden blivit politisk och det har den tyvärr blivit i allra högsta grad. Den har blivit en pro islamistisk vänsterextrem manifestation ledd av vänsterextrema där allt fler vill krossa Sverige, dess demokrati och frihet. Där går bla black lives mattera, gren av Muslimska Brödraskapet, FI och AFA. Jag har därför rekommenderat ÖB och försvarsledningen att inte längre delta eftersom PRIDE nuvarande utformning är extremt politisk, som tom blivit en odemokratisk destruktiv mörk kraft mot folket, dess demokrati och frihet. Ett deltagande av FM och polis strider direkt mot Svensk lag på flera punkter. Jag gick i de förta PRIDE tågen... då var vi få 200 till 300 men då var kampen seriös för HBTQs rättigheter. Jag är jämngammal med Gardell som faktiskt inte deltog i våra PRIDE tåg då. Hans böcker beskriver inte hur det var. Han romantiserar. I hans böcker existerade inte lumpen alls under 80 talet trots att alla i den åldern lumpade och att lumpen var det som färgat oss HBTQ personer allra mest. Under muck från tjänst i Boden passerade jag alltid bögringen på lördagsmorgon. Gardell går i tåget nu när det är säkert och ger glamour. Men PRIDE idag har inget av det traditionella PRIDE: Det har kapats av vänsterextrema som är lojala med islamister. Nu har det även gått så långt att PRIDE verkar för ett samhälle där kvinnor förtycks och HBTQ förföljs. Flera i paraden hetsar för utrotning av oliktänkande, judar och minoriteter, av vita medelålders heterosexuella män osv. Att delta är inte längre acceptabelt. Försvarsmakten kan inte samtidigt bekämpa Talibaner i Afghanistan och samtidigt verka för att Islamska Staten och Talibanerna tar kontroll över delar av Sverige och förtrycker folket med deras sharia fascism. ale Edited August 16, 2017 by Malin Yamato Af Lääckö Quote
Recommended Posts