Jump to content

Recommended Posts

• Replies 437
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har oxå blivt uppringd, har svarat kanske, beroende på förarutbildning under HELT fel period på året, tydligen ska PATGB 203 utbildning gå under perioden v47-v51, och jag samt min arbetsgivare hade räknat att det skulle bli efter årsskiftet. Nu vet jag inte hur det går, men ett ja men kanske nej blev det, hmmm undrar om nån förstod det där svamlet...

Har oxå blivt uppringd, har svarat kanske, beroende på förarutbildning under HELT fel period på året, tydligen ska PATGB 203 utbildning gå under perioden v47-v51, och jag samt min arbetsgivare hade räknat att det skulle bli efter årsskiftet. Nu vet jag inte hur det går, men ett ja men kanske nej blev det, hmmm undrar om nån förstod det där svamlet...

Så är men bestättning på PATGB 203 börjar utbildning då i nov/dec? :-(

Har lite frågor angående Afganistan och FS15.

Hur ser plutonerna Ut ?

*En spanings- och förstärkningspluton,

*En vakt- och eskortpluton och en underhållspluton.

Hur många fordon i Eskort? 3 ptgb ?

Spanings plut har de också pansar terräng bil ?

Hur skiljer sig de 2 plutonernas vardag ut ?

Anledningen till alla frågor är att jag har blivit tillfrågad men har så lite info om hur det ser ut där nere.

En kompis har blivit uppringd angående transportgrupp. Men min telefon har varit tyst än så länge.

Vilken befattning?

Har själv blivit uppringd om jag var intresserad att åka som Gruppchef på transportgrupp. Hade egentligen sökt förrådsgrpc, men Kompanichef tyckte att tpgrp skulle passa bättre för mig. Bara att hålla tummarna...

Uppringd i Torsdags angående Vakt/Eskort, hade verkligen inte tid att snacka då. Kom överens om att han skulle återkomma på måndag, fortfarande inte hört ngt. Brukar dom återkomma eller bara ringa vidare till nästa man??

Hoppas verkligen att dom återkommer, för killen som ringde mig skulle återkomma senare under veckan sa han... Har världens beslutsångest, vill så gärna åka, men vet att jag kommer missa mycke här hemma under tiden jag är borta. Nåja, ska fundera klart under veckan å sen hoppas på att han ringer tillbaka...

Har lite frågor angående Afganistan och FS15.

Hur ser plutonerna Ut ?

*En spanings- och förstärkningspluton,

*En vakt- och eskortpluton och en underhållspluton.

Hur många fordon i Eskort? 3 ptgb ?

Spanings plut har de också pansar terräng bil ?

Hur skiljer sig de 2 plutonernas vardag ut ?

Anledningen till alla frågor är att jag har blivit tillfrågad men har så lite info om hur det ser ut där nere.

någon ?

Som jag fick det förklarat för mig, 2 kompanier ett stab och tross kompani och ett skytte kompani betsonde av 1 skytteplut och 2 v/e plutoner, ev nån mer funktion då.... som jag inte vet om just nu. FS15 ska kunna lösa uppgift i kompanis ram ute i fält så det är ju en förändring i målet

En kompis har blivit uppringd angående transportgrupp. Men min telefon har varit tyst än så länge.

Vilken befattning?

Har själv blivit uppringd om jag var intresserad att åka som Gruppchef på transportgrupp. Hade egentligen sökt förrådsgrpc, men Kompanichef tyckte att tpgrp skulle passa bättre för mig. Bara att hålla tummarna...

C Transportgrupp om jag uppfattade det rätt

Vilken befattning?

Ajdå, då konkurrerar han och jag om samma platser.

Bara att hålla tummarna för egen del... :unsure:

Vad de berättade för mig så börjar utbildningen vecka 805 men vet ej om det gäller alla delar av förbandet.

Jag bad om att få bli uppringd då jag var på väg in på ett möte och de ringde upp så ge inte upp.

Edited by GD1

helvete....

hade helt glömt bort att jag sökt FS15 och självklart har man bytt mobilnummer också..

inte för det hade hjälpt för jag har ingen täckning på jobbet ändå så enda chansen är om de ringer på min hemtelefon efter kl1800 :unsure:

Gu så jobbigt det blev nu efter att man tackat ja. Nu måste man vänta till vecka 41.

Vet inte om mina nerver klarar det. :unsure:

Då kan du ju ta på dig din 6a YX-ring du köpte i Liberia om du kommer med...

Lycka till alla!

Då behöver jag inte köpa en ny!

Det var ju min tanke redan från början! :banana

Jaha, då blev jag uppringd igen då och jag tackade nej 8-/

Hade kraftig beslutsångest kan jag meddela, men jag fick inte tjänsten jag sökt utan blev erbjuden en tjänst som vapenmek vilket jag inte tycker är så jätte lockande, fast å andra sidan.... Nä, nu har jag tackat nej. Punkt.

Får väl satsa på FS16 eller nå annat spännande ist.

Får se vad som dyker upp vid nästa rekrytering.

Hur många vagnar rullar därnere = hur mycket besättningar behövs det?

Har det någon betydelse egentligen?

Jo om jag vill veta hur många bestättningsmän det behövs. Ju mer destå större chans till vakans! Rimma ju! :rolleyes:

Edited by Ahlberg4122

Utbildning sker under jan/feb till maj, i mitten av maj ska FS15 rotera ner och hem kommer dom i november/dec. Så då var det besvarat....

men lite ångest är det att bara kanske ha tackat ja...

Hmm lite jobbigt kanske.

Tjejen hemma (läs frugan) har dock inga problem med att släppa iväg mig, hon nämnde dock nånting om att "du klarar dig förmodligen på en femhundring i månaden därnere, vad finns det att köpa i affeland"

Vilken befattning?

Ajdå, då konkurrerar han och jag om samma platser.

Bara att hålla tummarna för egen del... :banghead:

Yep. Snackade med honom igår. Och precis som de flesta andra så har han ingetn 100% säkert besked utan får vänta till ödesvecka 41. :clap:

Jaha, då blev jag uppringd igen då och jag tackade nej :banghead:

Hade kraftig beslutsångest kan jag meddela, men jag fick inte tjänsten jag sökt utan blev erbjuden en tjänst som vapenmek vilket jag inte tycker är så jätte lockande, fast å andra sidan.... Nä, nu har jag tackat nej. Punkt.

Får väl satsa på FS16 eller nå annat spännande ist.

Får se vad som dyker upp vid nästa rekrytering.

Samma här. Ligger tyvärr inte i tiden rätt just nu att åka iväg. Att ha rätt förutsättningar innan man tackar "ja" är ett måste, så att man ger sig själv och sina kamrater rätt förutsättningar att göra ett så bra jobb som möjligt i missionen, vilket jag anser att jag tyvärr inte har just nu.

Men, men....det man förlorar på gungorna tar man förhoppningsvis igen på karusellerna. Det kommer fler rekryteringa och fler missioner, så det är att lyfta blicken mot horisonten ochspänna fast sig vid kontorsstolen och tangentbordet ett år till.

Ha det alla och lycka till ni som har tackat ja.

Mvh

Christer

Edited by Holmlund K4 97/98