Jump to content

Recommended Posts

• Replies 437
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det någon här som sökt vakansen Skytt patgb 203 och fått några besked???

Jag har hade inte sökt den tjänsten men blev uppringd för två veckor sedan om jag var intresserad. Åka lite patgb säger man ju inte nej till :-(

Blev uppringd igår igen och det låter ju bra. Väntar med spänning på besked.

hmm kanske min nervösa mage som talar, men fantastin börjar ju spela spratt med en. Är det så om man inte får ett samtal denna vecka att man kan räkna med att vara bortplockad från rekryteringslistan eller är det bara kompletterande info dom är ute efter?? Kollar brevlådan varje dag nu ;)

Guest Gordon78
Det är bara kompletterande info dom är ute efter!

Lycka till nu alla!

Kan man få lite exempel på vad det kan vara för något dom är ute efter? :baskerFN:

Blanad annat vilka utbildningar du har. Vapen, förarbevis osv.

De sitter nog och försöker malla ihop alla befattningars utbildningsbehov just nu.

För även om du har skrivit i vad du har på din ansökning så stämmer det inte alltid.

Lycka till nu alla!

Kan man få lite exempel på vad det kan vara för något dom är ute efter? :uzi

De sitter nog och försöker malla ihop alla befattningars utbildningsbehov just nu.

För även om du har skrivit i vad du har på din ansökning så stämmer det inte alltid.

Brukar dom inte ta upp sånt när dom ringer första gången?

Det gjorde dom iaf med mig, och det ganska grundligt.

Guest Gordon78

Lycka till nu alla!

Kan man få lite exempel på vad det kan vara för något dom är ute efter? :uzi

Du får tänka på att det rings ett hundratal samtal och minnet samt anteckningar kan bli ganska rörigt tillslut. Så därför görs det lite extra kontroller. Ibland får man reda på att någon har ett förarbevis, men när togs det och hur länge är det giltigt. Sådant kan vara viktigt i planeringen för befattningsutbildningen.

Lycka till nu alla!

Kan man få lite exempel på vad det kan vara för något dom är ute efter? :rockon:

Du får tänka på att det rings ett hundratal samtal och minnet samt anteckningar kan bli ganska rörigt tillslut. Så därför görs det lite extra kontroller. Ibland får man reda på att någon har ett förarbevis, men när togs det och hur länge är det giltigt. Sådant kan vara viktigt i planeringen för befattningsutbildningen.

Okay, tack för svaret :uzi

Polare blev uppringd och erbjuden tjänst i MOT samt som vagnschef PATGB, men han läser till specoff nu, så de har börjat ringa iaf, de e säkert..!

Jo att dom börjat ringa vet vi redan. Har själv blivit uppringd två gånger. Nu väntar vi på besked.

Snabb fråga, har det varit skyddat nummer motsv eller synligt när dom ringt?

Det är alltid dolt nummer när man bli uppring av FM på ringvecka eller motsv.

Inte helt sant det där... jag har blivit uppringd minst en gång utan att det varit dolt nummer... den gången var det F17 för NBG men ändå... FM är inte alltid dolt nummer men man kan nog nästan utgå från det...

Snabb fråga, har det varit skyddat nummer motsv eller synligt när dom ringt?

Det är alltid dolt nummer när man bli uppring av FM på ringvecka eller motsv.

Inte helt sant det där... jag har blivit uppringd minst en gång utan att det varit dolt nummer... den gången var det F17 för NBG men ändå... FM är inte alltid dolt nummer men man kan nog nästan utgå från det...

Samma här.

chenna någon av er som ska vara skytt på min vagn? echo på andra v/e?

Fått brevet redan?

nej men jag ser mig som antagen redan (kan bita mig i röven men vafan) pratade med pluch förra veckan och jag va väl klar verkade det som om inte sheriffen tyckte att jag hade ett allt för mörkt förflutet. men de tror jag inte att jag ska ha. Dock ganska så kul va att när plutch ringde första gången och intervjuade mig som förare så ahde jag för tillfället inget körkort för polisen tyckte jag kört för fort. Men de kan väl inte vara några problem som rikspolisen tycker väl? ähh skit dom väl i om man kört för fort någongång...

Dem är alltid intresserad av en när dem ringer.

Och även då kan man aldrig vara 100 % säker.

Om man lärt sig nåt av att gå i gröna kläder så är det att inget är säkert... Men visst har man höga förhoppningar efter telefonsamtalet. :baskerHV:

jo givetvis men de sas ju att ja va med om inte farbror polisen sa nej och de ser jag som att ja sitter ganska så säkert men som sagt man vet ju adrig med gröna firman

Dem är alltid intresserad av en när dem ringer.

Och även då kan man aldrig vara 100 % säker.

Om man lärt sig nåt av att gå i gröna kläder så är det att inget är säkert... Men visst har man höga förhoppningar efter telefonsamtalet. :baskerPa:

jo givetvis men de sas ju att ja va med om inte farbror polisen sa nej och de ser jag som att ja sitter ganska så säkert men som sagt man vet ju adrig med gröna firman

Jo det sa dom åt mig också så jag har ju förberett mig på att jag får åka men jag vågar inte säga något innan jag fått brevet.

Om jag får åka så ska jag vara skytt men på första vakt/eskort.

Lycka till!

Mvh Ankan (som tycker att brevet borde komma snart)