Jump to content

Recommended Posts

• Replies 437
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det någon som har fått ett 'riktigt' nej-brev än?

Vad menar du med "riktigt" nej brev?? Finns det oriktiga??? :rolleyes:

Hehe... Tänkte mest på de brev som har diskuterats kort i tråden. Jag kan omformulera frågan dock:

"Har någon fått ett 'nej-brev' gällande FS15?"

Edited by paananen
Är det någon som har fått ett 'riktigt' nej-brev än?

Vad menar du med "riktigt" nej brev?? Finns det oriktiga??? :rolleyes:

Hehe... Tänkte mest på de brev som har diskuterats kort i tråden. Jag kan omformulera frågan dock:

"Har någon fått ett 'nej-brev' gällande FS15?"

Det brevet jag fick gällde även FS15 så svaret borde vara 'ja'. :lala:

chenna någon av er som ska vara skytt på min vagn? echo på andra v/e?

Fått brevet redan?

nej men jag ser mig som antagen redan (kan bita mig i röven men vafan) pratade med pluch förra veckan och jag va väl klar verkade det som om inte sheriffen tyckte att jag hade ett allt för mörkt förflutet. men de tror jag inte att jag ska ha. Dock ganska så kul va att när plutch ringde första gången och intervjuade mig som förare så ahde jag för tillfället inget körkort för polisen tyckte jag kört för fort. Men de kan väl inte vara några problem som rikspolisen tycker väl? ähh skit dom väl i om man kört för fort någongång...

Det finns de som åkt fast för fortkörning till inryck och "fått vända i grinden"... Så säker ska man inte vara.

Fick papper i fredags också Men jag tvekar fortfarande... Jobb hemma eller jobb borta?? Hade önskat fast jobb hemma innan ny mission, vill ju inte stå utan arbete när jag kommer hem! Men, men blir väl till att prata med chefen i veckan. Vill han ha kvar mig eller inte? :unsure:

jag fick trots allt ja brevet, men ja står i valet just nu, förlora pengar och flickvän och åka på mission? eller vara hemma och tjäna mycket pengar och få fortsätta ligga med min fina flicka? kanske fel forum och fråga om råd ang ja nej till mission :banghead::banghead::banghead::banghead:

jaha ja då har man tackat nej då :rockon: trodde inte det gick vi syns i någon annan mission framöver :rolleyes: <----civil ett tag till

Edited by med räven bakom örat

nädå, inte bara pinkysar, men nån gång måste det alltid vara första gången. Kanske bara bitterhet då... :lala:

Men kontakta P4 och mobba dom lite så kansek det blir en vakans!

Jag åker på min femte, med andra ord ingen pinky...

För oss som rycker in redan v46 kommer det ett brev i brevlådan alldeles strax, pratade med Pers E US idag om att det börjar bli lite knappt om tid, men det ska tydligen ha gått iväg igår samt idag.

Så nu kommer våra eftertraktade papper gällande utbildning, hur vi tar oss dit , blanketter och allt annat roligt...

ja e väl en pinky jag då... min första gång :P Någon som har några bra tips?

Läs på om landet, det är alltid något som är bra!

Fixa helst försäkringar - både för liv, olycksfall & för prylar (för hemma och i missionsområdet) eller vad du nu tycker dig behöva - (det är inte alla försäkringsbolag som tecknar försäkringar för t.ex. Afghanistan), vem som gör vad medan du är borta (betalar räkningar, kollar igenom posten, vattna blommor, om något skulle hända osv...) mm INNAN inryck - blir enklare så och då slipper du krångla med sådana saker under utbildningen, när det ändå brukar vara ont om tid.

Sen beror det lite på vad du ska ha för tjänst vad som är "bra tips", inte direkt så att skyttesoldaten och stabsråttan behöver samma tips alla gånger :unsure:

Väl mött, pinky och välkommen i gänget! :)

jag skulle vilja veta lite mer om FS15. Jag är med i en skyttegrupp som signalist och känner att det vore bra med lite

mer info innan jag påbörjar utbildningen. Är det någon som kan berätta lite mer om hur en dag kan se ut, hur det ser ut

där nere, vädret i april-december, faroläget och bara allmänna erfarenheter om Afghanistan?

Fixa helst försäkringar - både för liv, olycksfall & för prylar (för hemma och i missionsområdet) eller vad du nu tycker dig behöva - (det är inte alla försäkringsbolag som tecknar försäkringar för t.ex. Afghanistan), vem som gör vad medan du är borta (betalar räkningar, kollar igenom posten, vattna blommor, om något skulle hända osv...) mm INNAN inryck - blir enklare så och då slipper du krångla med sådana saker under utbildningen, när det ändå brukar vara ont om tid.

Sen beror det lite på vad du ska ha för tjänst vad som är "bra tips", inte direkt så att skyttesoldaten och stabsråttan behöver samma tips alla gånger :rockon:

Väl mött, pinky och välkommen i gänget! :happy:

Tack! :clap:... jag fick ju höra över telefon att jag skulle tänka på ett testamente också...kul att höra sån över telefon, inte. :P

Men hur som helst, jag ska in som psgskytt på Delta tror jag. så ett bra tips om den tjänsten vore skojj :).

Men asså vilka bra försäkringbolag kan man snacka med? försäkrar inte försvarsmakten?

Oh, tack! e det okej att kalla er lite mer erfarna som inte är boot-green, för stinkys? ;)

Sen beror det lite på vad du ska ha för tjänst vad som är "bra tips", inte direkt så att skyttesoldaten och stabsråttan behöver samma tips alla gånger :happy:

Väl mött, pinky och välkommen i gänget! :)

Tack! :)... jag fick ju höra över telefon att jag skulle tänka på ett testamente också...kul att höra sån över telefon, inte. :P

Men hur som helst, jag ska in som psgskytt på Delta tror jag. så ett bra tips om den tjänsten vore skojj :).

Jo, testamente är alltid bra att ha, kanske extra viktigt när man göra utlandstjänst. Det är något som KAN hända - även när man är hemma och det är en viktig sak att ta ställning till - för det KAN faktiskt vara så att något händer, även om det inte är direkt vanligt att svensk US-personal förolyckas på ett eller annat sätt.

Har inga bra tips för din tjänst, jag är stabsråtta! :rockon:

Men asså vilka bra försäkringbolag kan man snacka med? försäkrar inte försvarsmakten?

Ring runt till samtliga bolag och jämför dem osv. Försvarsmakten står bara för en grundförsäkring. Dessutom finns det ingen FM försäkring som täcker dina privata prylar om de skulle försvinna eller skadas, den försäkringen måste du själv teckna. Så kamera, mp3-spelare, solglasögon osv som du vill ha med privat kan du teckna egen försäkring för - om du tycker dig behöva det, givetvis inget som du måste göra.

Oh, tack! e det okej att kalla er lite mer erfarna som inte är boot-green, för stinkys? ;)

Näe, men yxa kan nog fungera... :clap:

varför har man gått ifrån 6 månaders missionerna, som roterade mellan oktober->april samt april->oktober.

april->december ?

För övrigt så kanske jag också kommer med, vi får se!

Edited by 3924
varför har man gått ifrån 6 månaders missionerna, som roterade mellan oktober->april samt april->oktober.

april->december ?

Allt för att få det att synca med det nya terminssystemet, och civila saker som studier.

april->december ?

Allt för att få det att synca med det nya terminssystemet, och civila saker som studier.

Mer månader = mer $$$