Jump to content

Militära filmklipp på Internet - samlad tråd.


Recommended Posts

I särklass det dummaste hitills...

Det påminner mig om de två FBU-ungdomarna i Linköping som i slutet av 80-talet som hade skaffat en US Flak jacket, splittervästen från Vietnamkriget.

Den ene tar på sig den och den andre går iväg 30-40 meter och skjuter en skarp 7,62 rätt i bröstet, bara för att se om den kunde ta projen...

 

/K :-P

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett klipp på ca. 12 min med blandade ryska stridskrafter. Till detta spelas det rockmusik, låter nästan lite Nightwish aktigt...

Jag undrar om det är någon som känner igen klippet och vet vilka det är som gjort musiken??

 

 

 

Såg troligtvis denna film nu i veckan på Kvarn, någon som vet något om den? jag tyckte att den var väldigt grym, skulle vilja se den igen.

Link to comment
Share on other sites

SAAB J-35 Draken doing "Cobra"

 

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=106633

 

satt på jobbet så länken blev lite fel då jobbdatorn satte stop för en del saker.

 

viste inte att draken kunde denna manöver

 

När jag var liten fick jag höra det där, men jag har inte funderat på det sedan dess eftersom rätt mycket av det man hör i lågstadiet inte är sanning.

Kul att se att det var sant ändå. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har kommit upp ett par såna tributefilmer på olika förband. Tycker att den Amerikanska är förbannat vacker, trots att den är väldigt... erm "Amerikansk".

 

 

Varning för känslosamma scener.

 

 

Edit: Jag var troligen inte först med den men för attvara på den säkra sidan.

 

Edit2:

 

 

Riktigt rolig parodi på en Peter Kay video. Riktigt lyckopiller till video.

Edited by Zippan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enligt Sveriges radio / Ekot (AFP) har nu USA:s försvarsmakt börjat sprida filmklipp på de egna truppernas strider i Irak på Youtube.

 

Jag har själv inte sett klippen men här är länken till nyheten på ekot.

länk: http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1354196

 

/Gomer

 

PS. Hur sjutton gör man nu för tiden när man skall länka, det finns ju hundra knappar å trycka på. Gomer är helt klart dataillitterat, frågan är om han är korkad eller bara gammal. DS

Edited by Gomer Pyle
Link to comment
Share on other sites

Enligt Sveriges radio / Ekot (AFP) har nu USA:s försvarsmakt börjat sprida filmklipp på de egna truppernas strider i Irak på Youtube.

 

Jag har själv inte sett klippen men här är länken till nyheten på ekot.

länk: http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1354196

 

/Gomer

 

Här är länken amerikanska försvarsmaktens You Tube: http://www.youtube.com/MNFIRAQ

Link to comment
Share on other sites

Har redan lagt upp denna i en tidigare tråd men lägger upp den ändå.:

 

US Tank in Bagdhad, kolla körningen!

 

OT:

 

Hur tycker ni att de kör i den första filmen? Nått för US att lära? :camo:

 

Inget att lära. Om det behövs så körs det på detta sätt. Detta om det finns anledning till det. Dock tycker jag föraren av fordonet verkar riktigt duktig då han puttar till folk så att de sedan flyttar på sig, utan att kvadda deras bilar. Det är svårt när man hanterar x antal ton pansar.

Link to comment
Share on other sites

Inget att lära. Om det behövs så körs det på detta sätt. Detta om det finns anledning till det. Dock tycker jag föraren av fordonet verkar riktigt duktig då han puttar till folk så att de sedan flyttar på sig, utan att kvadda deras bilar. Det är svårt när man hanterar x antal ton pansar.

 

Jag tror inte det är nåt pansar. Ser ut som en vanlig bil. Hmmvve(jeep) antar jag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...