Jump to content
Sign in to follow this  
Darkwand

Ball Viggen Video

Recommended Posts

Han har alltså tagit ett klipp från Älskar, älskar inte, smällt på lite trance och sen laddat upp det? Vet inte om jag tycker det är så jätteballt. Men absolut, flygscenerna i sig är riktigt snygga.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Vildmannen
      Expressen lägger ut en filmsnutt med ICA-lastbil och CV90 och efterfrågar dess ursprung
      http://expressen.se/index.jsp?a=786985

• By henke
      Påbörjar en ny tråd för länkning av militära filmklipp som kan vara av intresse på internet

Hittade denna på YouTube,
      Min favoritlåt från filmen Team America i ackompanjemang av Irakbilder.
      Gillar när de rabblar upp saker från America; SUSHI, Christmas,......BOOKS.

• By vikingman
      Han har skrivit en bok som heter En fältflygare från Mjölby. Finns på Svensk Flyghistorisk Förenings webshop. Verkar slutsåld på andra ställen.

• By Vlad
      Jag var inne på FM:s hemsida och såg att dom hyllade DC3:ans besättning.

Arkivlänk:
      http://archive.li/aIhn1

På höger sida så finns det tre stycken bilder. Den bild som är i mitten står
      står det följande text "Minnesstunden avslutades med en flygdefilering med de
      historiska flygplanen DC-3 och J28B samt deras moderna motsvarighet S102B
      och JAS 39 Gripen"

Om man nu tittar på den nedre bilden är det inte två viggen som följer den
      större fåglen?

Har jag fel eller?
    • By Yxgubbe
      Det har diskuterats en eventuell försäljning av Gripenplan till både Pakistan och Thailand, men jag har inte sett någonting i svenska tidningar om att Indien söker ersättare till sina gamla MiG 21, 23 och 27.
      Det står tydligen mellan Viggen, ryska MiG 29M, franska Mirage 2000-5 och amerikanska F-16 Block 50.
      IAF vill ha Mirage eftersom man redan har tre divisioner med Mirage, men indiska försvarsdepartementet vill av sårbarhetsskäl inte ha enbart en leverantör.
      Visst, Mirage kanske är favorit, men det finns ju faktiskt en liten, liten möjlighet att Viggen till slut kamma hem en exportorder. Affären med Indien 1978 gick ju i stöpet p g a att den amerikanska motorn inte fick exporttillstånd. Då valde Indien Jaguar före Viggen och Mirage F.1-E.
      http://www.deccanherald.com/deccanherald/sep252004/i9.asp
  • Create New...