Jump to content

Recommended Posts

• Replies 399
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
Skuggan, kolla vildmarksaffären i Skövde...

Finns inte där tyvärr iaf inte senast jag kollade innan jul, de sa också att de inte planerade att ta in, det finns dock på sytillbehörsaffären nedåt gatan men inte så tjock.

Om det är den som ligger bredvid biografen vi pratar om.

Edited by M00nStalker
Posted

man kan ju gå in på förådet med och be om att få remar dom är skit bra vi fick ut 4 var och behövde man fler så var det bara att hämta (och nej inte läder remarna)

Posted (edited)

tänker du på Billingedalen eller nån annan?

kan säga att jag vet ingen affär alls i skövde.

Edited by Skuggan
Posted

tänker du på Billingedalen eller nån annan?

kan säga att jag vet ingen affär alls i skövde.

Är antagligen någon av dessa två som menas: http://www.skovdenatur.nu/ eller http://www.jaktfritid.se / http://www.jaktnet.se

Om du inte hittar något kan jag tänka mig att skänka bort "helikoptersnöret" som jag behöll från lumpen, borde vara samma som du har haft.

Posted

någon som vet var man kan köpa en Ak4 mag ficka för stocken?

I lumpen hade jag altid duelfickan som det funkade skit bra men nu fuckar ju inte den till Ak4mag samt att jag inte har någon så :P

Posted
någon som vet var man kan köpa en Ak4 mag ficka för stocken?

I lumpen hade jag altid duelfickan som det funkade skit bra men nu fuckar ju inte den till Ak4mag samt att jag inte har någon så :P

Tror du denna kan tänkas funka?

Eller den kanske bara är för 5.56 magasin..

Posted
Vet någon här inne om det finns någon i svea rike som säljer sporks?

...lite sent men jag köpte min på naturkompaniet för 15spänn, hittade inte den på deras hemsida men de har iaf!

Posted

Vet någon här inne om det finns någon i svea rike som säljer sporks?

...lite sent men jag köpte min på naturkompaniet för 15spänn, hittade inte den på deras hemsida men de har iaf!

Bättre sent än aldrig, får väl ta mig en liten shoppingtripp till Naturkompaniet då..... :happy:

Posted

Under dryckenskap har två attiraljer försvunnit och som straff tänker jag försöka inhandla två nya

likadana som dom jag slarvat bort. (Det är dumt att sova på gräsmattor...)

Är det nu någon här som har sett eller känner till någon butik som har:

Zippo-tändare målad i det amerikanska 4-färgs M-65 Woodland-cammot.

Victorinox fällkniv målad i kamouflage. Jo, det är faktiskt en äkta Victorinox

och det fanns 4 olika storlekar på dessa små fällknivar (varav jag har kvar

dom andra tre).

Efterforskningar på tillverkares och importörers hemsidor har inte riktigt gett resultat...

:(

Posted (edited)

Behöver nya kängor för friluftsliv och marschträning, har spanat lite på Lundhags Fjell High, fint pris på naturkompaniet. Är tänkt att jag ska försöka få använda dem under min GJU på JBAT I19 sedemera.

Är det svarta lundhags som gäller eller finns det något mer "passande" så befälen inte blir griniga ifall jag inte kör med M90 marschkänga :banana

Prisklass: ~2k kr

Edited by Halvarsson
  • 3 weeks later...
Posted

Jag funderar på att köpa mig en maxpedition-väska att ha på min väst, på vänster bröst/mage. Just nu står det mellan M1:an och M5:an. Jag skulle vilja ha åsikter och synpunkter från någon som har erfarenhet från någon av dessa modeller, eller båda. Jag tänker använda den som diverse-ficka och ha mobilen, nycklar, multiverktyg, tejp, lite lina mm i den.

Posted

Har precis köpt ny kajak och kommer nu även behöva lite kläder lämpliga för ändamålet. Någon med tips på paddeljackor eller liknande?

Posted

Suck... Då jag är vådligt trött på FM sjukvårdsväska så har jag sökt med Lampa o närlys efter en vettig ryggsäck för ändamålet. Dock svårt att hitta en som gör det möjligt att medföra egen utr. Tex extra plagg, regnkläder mm.. önskar förslag synpunkter på detta dilemma.. :D

• 2 weeks later...
Posted

Slipade glas:

Någon som vet om det går att sätta in slipade glas i dessa? När jag skjuter liggande och är svettig glider mina vanliga glasögon ned så att jag inte ser genom dessa. Skulle behöva glasögonbågar som sitter bättre på plats. Har sett dessa solglasögon men har inte hunnit förbi och titta på dem om det verkar fungera att sätta in slipade glas.

ESS_AdvV12_wStealthSleve.jpg

Eller om någon har förslag på andra bågar som kan passa om man inte vill/kan ha kontaktlinser.

Posted

alla ESS går att få glas som är efter dina normala har jag för mig lättast blir nog att fråga Militaryshop tex...

Posted
alla ESS går att få glas som är efter dina normala har jag för mig lättast blir nog att fråga Militaryshop tex...

Min tanke var att ersätta "solglasen" med vanliga slipade eftersom dessa "inserts" ger begränsat siktfällt!? Får dra förbi Sveavägen och höra med dem om detta är möjligt eller höra om man kan få "öppet köp" och gå förbi någon optiker med dem.

• 3 months later...
Posted

Söker efter ett lämpligt skydd för ett kikarsikte samt ett Aimpoint-sikte. Då jag ganska ofta växlar mellan dessa sikten skulle det kännas bra att kunna förvara det ena sikte i t ex ryggsäcken.

Har tittat på bl a ScopeCoat. Finns det något liknande i Sverige?

/Johan ES

Posted

Ska köpa ryggsäck och funderar på saccis Jägare F 70 ryggsäck, någonting negativt med den säcken?

Ska även köpa ett regnöverdrag åt den, men har hört att regnöverdraget i m/90 mönster får en att se ut som en skölpadda :D Stämmer det? :)

Posted (edited)
Ska köpa ryggsäck och funderar på saccis Jägare F 70 ryggsäck, någonting negativt med den säcken?

Ska även köpa ett regnöverdrag åt den, men har hört att regnöverdraget i m/90 mönster får en att se ut som en skölpadda :D Stämmer det? :angry:

Det där med sköldpadda, menar du då att du "härmar" mönstret på skalet? I och med att du har en ryggsäck och t ex ligger ner så ser ju alla ut som en sköldpadda. Satsa på ett regnöverdrag du. Alternativet är att du fodrar ryggsäcken med en stor sopsäck (inuti) eller packar allt i separata plastpåsar och slutligen viker liggunderlaget och placerar detta under locket (om ryggsäcks konstruktionen tillåter detta) så fungerar detta som ett regnskydd för ryggsäcken. Plastpåsar och sopsäckar är bra om du ska ner i vattnet eller drattar omkull i vatten, faller ur en båt etc. Om du t ex måste fästa värmejackan utan på ryggsäcken så blir den blöt om du inte har regnskydd. Begrunda, begrunda. /Gusten :baskerFN:

Edit: Förtydligade.

Edited by Gusten
Posted

Ska även köpa ett regnöverdrag åt den, men har hört att regnöverdraget i m/90 mönster får en att se ut som en skölpadda :D Stämmer det? :)

Det där med sköldpadda, menar du då att du "härmar" mönstret på skalet? I och med att du har en ryggsäck och t ex ligger ner så ser ju alla ut som en sköldpadda. Satsa på ett regnöverdrag du. Alternativet är att du fodrar ryggsäcken med en stor sopsäck (inuti) eller packar allt i separata plastpåsar och slutligen viker liggunderlaget och placerar detta under locket (om ryggsäcks konstruktionen tillåter detta) så fungerar detta som ett regnskydd för ryggsäcken. Plastpåsar och sopsäckar är bra om du ska ner i vattnet eller drattar omkull i vatten, faller ur en båt etc. Om du t ex måste fästa värmejackan utan på ryggsäcken så blir den blöt om du inte har regnskydd. Begrunda, begrunda. /Gusten :blink:

Edit: Förtydligade.

Sådär, tack för dom visa orden, Blev ett regnöverdrag i Militärgrönt istället så att den kan brukas civilt utan att skrika MÖÖÖP! :D

Posted

Nagon av er NBC experter som kan ge rad om vilken skyddsmask jag bor kopa? Och varfor? + & -

SKyddsmask M/90 (dvs den civila varianten) eller Scott M95?

• 3 weeks later...
Posted

Någon som vet något ställe som har Bianchis utrustningsbälte (ytter/inner) till bra pris? Jag vet att MS saluför dem, men de är ju inte direkt kända för sina låga priser...

Tips mottages tacksamt!

/H

Posted
Nagon av er NBC experter som kan ge rad om vilken skyddsmask jag bor kopa? Och varfor? + & -

SKyddsmask M/90 (dvs den civila varianten) eller Scott M95?

Kopte tva M/90 i civil version sa fragan ar nu inte aktuell langre...