Tobias R Posted June 30, 2005 Report Posted June 30, 2005 För att matcha brillorna måste man ju nästan ha en stilig klocka också... Omega, Brietling och Rolex är för dyrt. Jag har sökt lite på ebay och tradera och fått fram några som jag gillar men är rädd för att de är lite för plottriga/för mycket guld. Någon som har åsikter om utseende och märke eller förlag på andra klockor? INVICTA AUTOMATIC PROFESSIONAL DIVER Claude Valentini kronograf i 18K Guld CHARLES HUBERT AUTO DIVER Oskar Emil - CAESIUM LIMITED EDITION Detta är ett axplock av de klockor jag hittade på tradera. De flesta finns med både ljus och mörk urtavla och med guld och/eller silverlänk/casing. Vad tycker ni? MVH Tobias Quote
2Sharp Posted June 30, 2005 Report Posted June 30, 2005 Vad tycker ni? Jag tycker att kopior på Rolex Sub etc. som har någon form av gulfärg ser skitfånigt ut... Billigt prål liksom. Skulle jag köpa något som inte var Rolex/Omega hade jag helt klart kikat på Seiko. Typ denna modellen: http://VI VILL INTE GE DESSA SIDOR GRATISREKLAM/auction/aid_13460655 i min åsikt rätt cleant utan det flådiga "guldet". Quote
Tobias R Posted July 10, 2005 Report Posted July 10, 2005 Tack för svaret 2Sharp. Jag annammade på sätt och vis det du sa. Det blev en Rolex Submariner helt utan guld-lulllull. Quote
2Sharp Posted July 11, 2005 Report Posted July 11, 2005 Tack för svaret 2Sharp. Jag annammade på sätt och vis det du sa. Det blev en Rolex Submariner helt utan guld-lulllull. <{POST_SNAPBACK}> FUUCK, jag är inte alls avis, nej.. nej, nej.... sweeet score inköpsplats frågas? Själv kan jag inte få en Seadweller ur tankarna..... Quote
Tobias R Posted July 11, 2005 Report Posted July 11, 2005 Ja, en seadweller är också fin. Men den har väll en tjockare boett på baksidan så den blir både större och otympligare. Då tycker jag nog at GMT är lite trevligare. Köpte submarinern privat. Quote
2Sharp Posted July 11, 2005 Report Posted July 11, 2005 Ja, en seadweller är också fin. Men den har väll en tjockare boett på baksidan så den blir både större och otympligare. Då tycker jag nog at GMT är lite trevligare. Köpte submarinern privat. <{POST_SNAPBACK}> Sant, sant.. dock gillar jag feta klockor Kväveventlien och trycktåligheten höjer ju dessutom prylvärdet skyhögt.. ;) Quote
Strv101 Posted July 12, 2005 Report Posted July 12, 2005 Ett litet inlägg i klock debatten. Military chronogaph UK Inte helt fel........... Quote
B.A Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 Några tips på ett bra enmanstält? Gärna med absid. Tack på förhand Quote
Bliss Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 (edited) Finns ju till och med en egen liten tråd om just detta. Tält(T)råd Edit: Lade till lite bokstäver som kommit bort i hanteringen. Edited July 15, 2005 by Bliss Quote
mönstersoldat Posted July 19, 2005 Report Posted July 19, 2005 Är det någon här inne som har provat 5.11 Tactical Iläggssulor. Isåfall är dom något att köpa Quote
coolhand Posted July 19, 2005 Report Posted July 19, 2005 Ar det nagon som vet var man kan kopa en M/90 Boonie Hatt? Mvh Sam Quote
Adam Wilhelm Posted July 19, 2005 Report Posted July 19, 2005 Ar det nagon som vet var man kan kopa en M/90 Boonie Hatt? Mvh Sam <{POST_SNAPBACK}> På Militaryshop: Länk Quote
Rickard N Posted July 19, 2005 Report Posted July 19, 2005 Är det bara mil-shop som säljer camelbaks thermobak? Quote
CfrHGB Posted July 21, 2005 Report Posted July 21, 2005 (edited) @ Alla Taiga Forest-ägare: Någon som vet ungefär hur lång tid det tar mellan det att man beställer en Taiga forest-jacka och det att den levereras? Hur lång tid har det tagit för er? Edited July 21, 2005 by CfrHGB Quote
Team Member Posted July 21, 2005 Report Posted July 21, 2005 Jackan fick jag på några dagar men byxorna var restade i flera månader. Quote
jed Posted July 26, 2005 Report Posted July 26, 2005 Jag är på jakt efter en strömbrytare till min surefire 6p (och g2) för att montera dom på ak:n, hittade den här: http://www.midwaysverige.com/sverige/eprod...leItemID=752153 Någon som har testat den, hur är kvaliteten? Är handlaren seriös? Det är nästan halva priset mot surefires egen variant som säljs på militaryshop... Quote
SISU Posted July 26, 2005 Report Posted July 26, 2005 En i min pluton har den brytaren och han har inget att klaga på ! Om handlaren är seriös det har jag ej frågat om men jag kan göra det ... Jag är på jakt efter en strömbrytare till min surefire 6p (och g2) för att montera dom på ak:n, hittade den här:http://www.midwaysverige.com/sverige/eprod...leItemID=752153 Någon som har testat den, hur är kvaliteten? Är handlaren seriös? Det är nästan halva priset mot surefires egen variant som säljs på militaryshop... <{POST_SNAPBACK}> Quote
Tomale Posted July 26, 2005 Report Posted July 26, 2005 har precis lagt in en beställning på vätskesystem 2000 så när västen kommer är dt bara att tuta o köra.. hehehehe Quote
404 Skenberg Posted July 26, 2005 Report Posted July 26, 2005 (edited) Som svar på Jed´s fråga Jag har en Surefire med den kontakten monterad. Kontakten och lampan funkar bra tillsammans. Det enda rådet som jag vill ge är att skaffa bättre kardborre till att fästa på handskyddet på vapnet. Den som medföljer sitter ej så bra på en ak4´s handsskydd. Den har lossnat för mig i stridens hetta pga dålig fäst tejp. Btw fick tag i kontakten för 300 hos en vapenhandlare här i HD området. Ring 035 60542 och prata med Sven på Vapensmedjan i Oskarström. Mvh 404 Skenberg Edited July 26, 2005 by 404 Skenberg Quote
coolhand Posted July 26, 2005 Report Posted July 26, 2005 Ar det nagon som vet var man kan kopa en M/90 Boonie Hatt? Mvh Sam <{POST_SNAPBACK}> På Militaryshop: Länk <{POST_SNAPBACK}> Ar det nagon som kan ge nagot rad vad galler M/90 Boonie hat om vilken som ar bast, den vanliga eller corduran. Spelar det nagon roll? Nagon med erfarenhet? Quote
Gator Posted August 1, 2005 Report Posted August 1, 2005 @jedski Hur ska du montera lampan på vapnet ? Quote
Rickard N Posted August 4, 2005 Report Posted August 4, 2005 har precis lagt in en beställning på vätskesystem 2000 så när västen kommer är dt bara att tuta o köra.. hehehehe <{POST_SNAPBACK}> Har du fått den där än? Jag är på väg att köpa en Thermobak 3l (camelbak) men efter att varit på MS i sthlm blev jag så less att jag inte vill ge dem mina pengar. Maken till dålig service får man fan leta efter. Om alla jävla stockholmare beter sig sådär när de är utanför byn förstår jag varför alla hatar stockholmare. MEN tillbaka till huvudfrågan, hur är source vätskesystem2000? Är isoleringen bra? Funkar slang/munstycke. *suck* (alt. var kan man köpa camelbaks förutom på MS? De man kan köpa i cykelaffärer är lite väl färgglada:)) Quote
nammatj Posted August 9, 2005 Report Posted August 9, 2005 Jag letar efter ett par Meindl Army Pro. Har sett att den säljs utomlands men finns den i Sverige? Quote
softfeel Posted August 9, 2005 Report Posted August 9, 2005 Jag letar efter ett par Meindl Army Pro. Har sett att den säljs utomlands men finns den i Sverige? <{POST_SNAPBACK}> Ja, här: http://robera.jetshop.se/ Quote
Mordred Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 Sorry lite off-OT Rickard N> Kan som infödd Sthlm:are bara påpeka att vi tycker att personalen på MS i Sthlm är rätt dryga också, därför vi köper gear från D-gear.se eller Recon.se Det är när man verkligen behöver något akut (eller för att klämma på nya saker som man sen beställer ifrån d-gear) som man besöker MS i sthlm. Var dock i GBG i mitten av Juli, and my lord vad trevlig personal det var på MS där! 700kr bara försvann i ett nafs! Slut OT Quote
Rickard N Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 Sorry lite off-OTRickard N> Kan som infödd Sthlm:are bara påpeka att vi tycker att personalen på MS i Sthlm är rätt dryga också, därför vi köper gear från D-gear.se eller Recon.se Det är när man verkligen behöver något akut (eller för att klämma på nya saker som man sen beställer ifrån d-gear) som man besöker MS i sthlm. Var dock i GBG i mitten av Juli, and my lord vad trevlig personal det var på MS där! 700kr bara försvann i ett nafs! Slut OT <{POST_SNAPBACK}> Er infödd stockholmare också Blev bara lite förvånad, har icke stött på det klientelet förut. suck. Åter till huvudfrågan, var köper man en camelrygg utan att blanda in ms, alt. hur är sourcesystemet? Quote
Fu Gson Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 (edited) <{POST_SNAPBACK}> Er infödd stockholmare också Blev bara lite förvånad, har icke stött på det klientelet förut. suck. Åter till huvudfrågan, var köper man en camelrygg utan att blanda in ms, alt. hur är sourcesystemet? <{POST_SNAPBACK}> Köpte ett Source system lagom till sommarens kurs. Efter 10 dagars användande tillsammans med västen så är jag mer än nöjd. Den lever upp till mina förväntningar mer än väl. Observera att jag endast testat den sommartid, återstå att se om jag är lika nöjd efter vintern. Edited August 11, 2005 by Fu Gson Quote
Rickard N Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 Hur är isoleringen? Håller sig vattnet svalt? Blev nämligen impad av thermobaken, men lessnade på ms, och de är tydligen huvudimportör... Quote
johanp Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 (edited) Hur är isoleringen? Håller sig vattnet svalt? Blev nämligen impad av thermobaken, men lessnade på ms, och de är tydligen huvudimportör... <{POST_SNAPBACK}> ja det gör det, hade den året runt under gu, den fungerade mkt bra hela tiden. edit: det enda negativa är väl egentligen remmarna för bärande utan sv2k som är aningens obekväma Edited August 11, 2005 by johanp Quote
Recommended Posts