fogel02 Posted December 7, 2008 Report Posted December 7, 2008 Någon som provat Recons almanacksfodral Länk ? Verkar väldigt smidig att skydda ordermallar, temporära anteckningar mm. Bara att dumpa ner i benfickan när man inte behöver den. Funderar även lite på kartfodral stort Länk men misstänker att det är smidigare med ringpärm än med fler fickor eller ? Quote
tinhead Posted December 7, 2008 Report Posted December 7, 2008 Jag har ett kartfodral och har mött många som har detsamma. Däremot almenacksfodralet har jag inte sett att någon har. Jag tror att många drar sig för att det är just ringpärmsfästet. Samt att dom då blir låsta till att använda papper för den typen av hål. Quote
Clint Posted December 7, 2008 Report Posted December 7, 2008 Jag har just inhandlat T.G.S anteckningsfodral från Tactical Gear Security och är mycket nöjd. Kolla under länken "Just nu" Quote
Fu Kjellberg Posted December 7, 2008 Report Posted December 7, 2008 Jag har det lilla kartfodralet. Det är samma mått som almanackfodralet. Helt nöjd. Har mitt i den ena bröstfickan på stridsvästen. Clint: Det fodralet såg trevligt ut. Bra pris. Quote
Sir Vival Posted December 7, 2008 Report Posted December 7, 2008 (edited) Någon som testat "Rite in the rain" kopieringspapper: - om det blir mörkt med "mycket" grafik, typ kartutskrift? - funkar det med färglaser, dvs färgåtergivning? - om det är känsligt för att vikas? - rivstyrka? EDIT: Hittade vita hos en svensk åf. Edited December 7, 2008 by Sir Vival Quote
Sleipnir Posted December 7, 2008 Report Posted December 7, 2008 Jag har almanacksfodralet (och även kartfodralet). Funkar alldeles utmärkt med filofaxpapper. Är i och för sig kvartermästare så jag skriver en hel del i tjänsten. Får plats i benfickan, men inte på ett smidigt sätt (fyller den helt). Quote
fogel02 Posted December 7, 2008 Report Posted December 7, 2008 Någon som kör med det stora kartfodralet? funkar bra ? och passar den bra i benfickorna ? @sleipnir fyller hela benfickan med bägge eller bara almanacksfodralet ? och är det den stora eller lilla kartfodralet du kör med ? @tinhead just fan, tänkte inte på att det är specialhål Tack för påminnelsen Quote
Sleipnir Posted December 8, 2008 Report Posted December 8, 2008 Almanacksfodralet passar precis. Quote
Krille Posted December 8, 2008 Report Posted December 8, 2008 (edited) Någon som testat "Rite in the rain" kopieringspapper: - om det blir mörkt med "mycket" grafik, typ kartutskrift? - funkar det med färglaser, dvs färgåtergivning? - om det är känsligt för att vikas? - rivstyrka? EDIT: Hittade vita hos en svensk åf. Har lagt en beställning, återkommer med resultat vid laser utskrift samt övriga egenskaper Edited December 8, 2008 by Krille- GB1 Quote
eskil Posted December 8, 2008 Report Posted December 8, 2008 Enligt personalen på en känd militärbutik i Stockholm så passar det stora kartfodralet bara i 90P-byxorna. Vet inte om det stämmer, men jag har det lilla och det är precis så att den går ner i ett par vanliga 90-brallor. Quote
Krille Posted December 15, 2008 Report Posted December 15, 2008 Någon som testat "Rite in the rain" kopieringspapper: - om det blir mörkt med "mycket" grafik, typ kartutskrift? - funkar det med färglaser, dvs färgåtergivning? - om det är känsligt för att vikas? - rivstyrka? EDIT: Hittade vita hos en svensk åf. Har lagt en beställning, återkommer med resultat vid laser utskrift samt övriga egenskaper Utskrift -funkar utmärkt - ingen skillnad mot vanligt papper i utseende. Vikkänslighet - Torrt=Skrynklas ihop lika lätt som vanligt papper, dock ganska tufft att veckla ut igen... Vått= vecklas upp lättare, vecken "blir kvar" och laser skriften nöts bort- ser nästan ut som om pappret delar upp sig i olika skikt... Rivstyrka - torrt=som vanligt papper vått=upplevs som starkare när det är vått Quote
Rickard N Posted December 15, 2008 Report Posted December 15, 2008 Enligt personalen på en känd militärbutik i Stockholm så passar det stora kartfodralet bara i 90P-byxorna. Vet inte om det stämmer, men jag har det lilla och det är precis så att den går ner i ett par vanliga 90-brallor. Har 90P och 90-fält olika storlek på benfickorna? Quote
Mattsson Posted December 20, 2008 Report Posted December 20, 2008 Någon som har erfarenhet av Blackhawks kartfodral? Hur stor är fickan på sidan, hur reagerar plasten på oleatpennor? Quote
M.Sirén Posted December 31, 2008 Report Posted December 31, 2008 (edited) Hej! Är i behov av en klocka, den ska va hållbar och kunna användas i mörker (ex lyse i den). Går i fbu så ska inte använda den varje dag, kanske runt några ggr i månaden. Priskravet jag har är runt 500kr. Så den ska va billig. Har även kollat runt lite på vinter vantar, och hittade dom här http://www.tacticalgearshop.net/Product.aspx?pid=112. Är dom att rekommendera? Tacksam för svar. Edited December 31, 2008 by M.Sirén Quote
pappa6116 Posted December 31, 2008 Report Posted December 31, 2008 Enligt personalen på en känd militärbutik i Stockholm så passar det stora kartfodralet bara i 90P-byxorna. Vet inte om det stämmer, men jag har det lilla och det är precis så att den går ner i ett par vanliga 90-brallor. Har 90P och 90-fält olika storlek på benfickorna? Beror på tillverknings år/land.... Någon som har erfarenhet av Blackhawks kartfodral? hur reagerar plasten på oleatpennor? Den fastnar ( iaf om den är samma "mjuka" plast som det är på recons kartfodral.) Pappa6116 som numera har en minskiss permanent på sitt kartfodral.... Quote
fullcave Posted December 31, 2008 Report Posted December 31, 2008 Hej!Är i behov av en klocka, den ska va hållbar och kunna användas i mörker (ex lyse i den). Går i fbu så ska inte använda den varje dag, kanske runt några ggr i månaden. Priskravet jag har är runt 500kr. Så den ska va billig. Har även kollat runt lite på vinter vantar, och hittade dom här http://www.tacticalgearshop.net/Product.aspx?pid=112. Är dom att rekommendera? Tacksam för svar. kör på en g shock funkar i alla väder Quote
Baldric Posted December 31, 2008 Report Posted December 31, 2008 Har även kollat runt lite på vinter vantar, och hittade dom här http://www.tacticalgearshop.net/Product.aspx?pid=112. Är dom att rekommendera?Tacksam för svar. Tegera vinterhandske, heter säkert något annat men det finns en recension i tråden för handsk-recensioner ;D Quote
trädet Posted December 31, 2008 Report Posted December 31, 2008 Läderhandskar är jävligt sköna tills dom blir blöta. Då suger allt, och man blir blå om händerna, Kör på tergare vinterhandske, eller typ "snowflake" från tegera. Finns på clas ohlsson i priserna 90-300 spänn. Quote
LtGarm Posted January 9, 2009 Report Posted January 9, 2009 Hoppas jag postar i rätt tråd. Har ett längre tag funderat på att skaffa mig ett enmanstält av den här modellen Är det någon som har använt den eller motsv. modell och kan ge en recension? Tips om bättre/billigare varianter mottages också gärna. Notera att jag inte är ute efter ett Enmanstält 2000. Quote
eskil Posted January 10, 2009 Report Posted January 10, 2009 Läderhandskar är jävligt sköna tills dom blir blöta. Då suger allt, och man blir blå om händerna, Kör på tergare vinterhandske, eller typ "snowflake" från tegera. Finns på clas ohlsson i priserna 90-300 spänn. Obehandlat läder suger åt sig vatten, ja. Som tur är så suger det åt sig impregneringsmedel precis lika bra. Quote
LtGarm Posted January 11, 2009 Report Posted January 11, 2009 Det var den sannerligen. Jag försöker igen eftersom jag inte kan ändra. http://www.terrang.se/ProductInfo?i=CAR-OBSERVER Blå-gul kanske kan hjälpa mig om det är fel på något sätt.... Quote
Hornet Posted January 28, 2009 Report Posted January 28, 2009 Den är bra men inte värd priset, tycker personligen FMs egen är bättre än den. Quote
Arnold Yxa Posted January 28, 2009 Report Posted January 28, 2009 Sitter och drömmer om fetare dagar och möjligheter att förverkliga mina drömmar om aktivare dagar ute i skog och mark så sitter jag och tittar på ryggsäckar modell större. Berghaus Vulcan och Sacci Jägare F70 är de mina ögon fastnar på. Ponera att man vill ha en säck som håller för 4-7 dagars vandringar i skog och mark, behöver man en så pass stor säck som Vulcanen eller räcker det med som F70:n? Medveten om att det är som att fråga hur lång en bäver är men sett till absolut livsviktig utrustning som behövs för att klara sig själv 4-7 dar på vandring. Respons, tankar funderingar uppskattas. Förslag på andra säckar som också är funkis. Införliva en väldigt oinvigd människa i den vackra gröna världen vi lever i Lundhags har riktigt sjyssta ryggsäckar för vandring i olika storlekar. Har en själv som jag är jättenöjd med. I år kommer dom dessutom med en 90 L säck. Hoppas jag postar i rätt tråd. Har ett längre tag funderat på att skaffa mig ett enmanstält av den här modellen Är det någon som har använt den eller motsv. modell och kan ge en recension? Tips om bättre/billigare varianter mottages också gärna. Notera att jag inte är ute efter ett Enmanstält 2000. Har du tittat på Hillebergs enmans tält? Om jag inte minns fel så heter modellen Akto. Hej!Är i behov av en klocka, den ska va hållbar och kunna användas i mörker (ex lyse i den). Går i fbu så ska inte använda den varje dag, kanske runt några ggr i månaden. Priskravet jag har är runt 500kr. Så den ska va billig. Har även kollat runt lite på vinter vantar, och hittade dom här http://www.tacticalgearshop.net/Product.aspx?pid=112. Är dom att rekommendera? Tacksam för svar. Tjo! Tycker den här modellen från Traser är riktigt snygg. http://www.d-gear.se/?page=/shop/flypage&a...mp;category=130 Quote
GC1 Posted January 28, 2009 Report Posted January 28, 2009 Det var den sannerligen.Jag försöker igen eftersom jag inte kan ändra. http://www.terrang.se/ProductInfo?i=CAR-OBSERVER Blå-gul kanske kan hjälpa mig om det är fel på något sätt.... Jag säger som Arnold Yxa! Titta på Hillebergs Akto lite billigare, lättare och mer av ett riktigt tält för svåra förhållanden om du inte behöver en riktigt liten lösning för verksamheten. Hilleberg är dessutom ett märke att lita på kvalitetsmässigt. Titta in i en butik som säljer tält innan du bestämmer dig! Quote
Sir Vival Posted January 28, 2009 Report Posted January 28, 2009 Hilleberg är dessutom ett märke att lita på kvalitetsmässigt. Och det menar du att Carinthia inte är, eller? I vilket fall föredrar jag också Akto. Quote
GC1 Posted January 28, 2009 Report Posted January 28, 2009 Hilleberg är dessutom ett märke att lita på kvalitetsmässigt. Och det menar du att Carinthia inte är, eller? I vilket fall föredrar jag också Akto. Syftningsfel... Hilleberg Akto är billigare och lättare men inte sämre var poängen! Quote
LtGarm Posted January 28, 2009 Report Posted January 28, 2009 Har du tittat på Hillebergs enmans tält? Om jag inte minns fel så heter modellen Akto. Jag säger som Arnold Yxa! Titta på Hillebergs Akto lite billigare, lättare och mer av ett riktigt tält för svåra förhållanden om du inte behöver en riktigt liten lösning för verksamheten. Hilleberg är dessutom ett märke att lita på kvalitetsmässigt. Titta in i en butik som säljer tält innan du bestämmer dig! Tack för tipsen! Jag har kollat på Akto, men det möter inte riktigt mina krav. Jag är mer ute efter ett "sovsäcksöverdrag", eller liknande. Det kanske bara är Carinthia (och FM) som har motsvarande? Quote
903Lew Posted January 28, 2009 Report Posted January 28, 2009 Enkel fråga, hur bra funkar recons magfickor till 304K respektive sv2k? Man kan läsa på sidan att den inte ska passa lika bra på sv2k som FM's fickor, men hur bra är det? Har ni några bra exempel på andra magfickor till AK4 som funkar bra på dessa bärsystem? Har för övrigt en Lundhags 90L själv, kunde absolut inte vara mer nöjd. Quote
Recommended Posts