Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted

Jag går HC1 till mötes och slänger upp en bild.. dock har denna bilden en extremt stor brasklapp nämligen:

Det är ni som är facit, eftersom jag själv tenderar att se går fartyg som något man skyddar i skärgården då och då och därför inte har någon direkt koll. Ergo, en quiz för och förhoppningsvis ett svar till mig som kan stilla min nyfikenhet... Bilder i andra vinklar finns..

Båten i fråga..

GMY

Posted (edited)
Jag går HC1 till mötes och slänger upp en bild.. dock har denna bilden en extremt stor brasklapp nämligen:

Det är ni som är facit, eftersom jag själv tenderar att se går fartyg som något man skyddar i skärgården då och då och därför inte har någon direkt koll. Ergo, en quiz för och förhoppningsvis ett svar till mig som kan stilla min nyfikenhet... Bilder i andra vinklar finns..

Båten i fråga..

GMY

Är inte det flytdockan (Torrdockan?) i Götborgs hamn, det är det enda som ser båtaktigt ut på bilden tycker jag.

EDIT: Fast vänta lite här nu, menar du det som sticker upp bakom dockan?, letade bara på älven.

Edited by Aquila
Posted

Båten i fråga..

GMY

Är inte det flytdockan (Torrdockan?) i Götborgs hamn, det är det enda som ser båtaktigt ut på bilden tycker jag.

EDIT: Fast vänta lite här nu, menar du det som sticker upp bakom dockan?, letade bara på älven.

Nu ser vi inte skogen för alla träden.. eller båten för alla vågorna.. eller.. ja ni fattar..

GMY

Posted (edited)

Jeg ser HDMS Vædderen (F359) i baggrunden!

http://www.skagenmedia.dk/galathea3/galathea-2006-06-21e.jpg

Skibet tilhører den danske Thetis klasse, som normalt varetager patruljeopgaver omkring Færøerne og Grønland. Dog har enhederne også været brugt til andre formål. Således har Thetis tidligere været udrustet som forskningsskib i forbindelse med geologiske undersøgelser i Grønland (for at finde olie). Siden 1998 har Thetis været permanent udrustet med kommandofaciliteter og er den danske marines flagskib.

Vædderen har netop gennemgået en midlertidig ombygning til forskningsskib, idet den fra august 2006 til april 2007 skal sejle jorden rundt på en videnskabelig ekspedition (Galathea 3). Denne ekspedition skal bygge videre på to foregående ekspiditioner; Galathea 1 (1845-1847) og Galethea 2 (1950-1952). Også disse ekspeditioner foregik med marinens skibe.

Se mere om Galathea 3 på:

http://www.galathea3.dk/dk

Edited by TGR
  • 4 weeks later...
Posted
HCO vem sa att det skulle var lätt :banghead:

Ragulin Nej bilden är inte från öresundsbron

Det är väl en sak att det är klurigt men jag kan iaf inte se nåt vettigt att gissa utifrån pga den dåliga upplösningen.

Posted

Okej

Båten tillhör ett litet europeiskt land som är mer eller mindre endast är kända för en sak

postar en större bild på söndag om det behövs

Posted (edited)
Okej

Båten tillhör ett litet europeiskt land som är mer eller mindre endast är kända för en sak

postar en större bild på söndag om det behövs

Belgien? Hmm... Men dom är väl kända både för choklad och eldhandvapen.. Lutar därför åt att det måste vara en schweizisk (bara kännda för gökur, förutom hemliga bankkonton) kanonbåt som patrullerar någon av sjöarna på gränsen till Tyskland.. Ska googla vidare...

Edited by GrodanBoll
Posted (edited)

Grodanboll Nix inte Schweitz icke Belgien

Zetruz kan komma på rätt många saker som Danmark är kända för, så nix det är också fel

Tar även med den utlovade bilden

12411-18843.jpg

Edited by fogel02
Posted

lilla sebbe nope

och tänk på att jag inte vill ha en framgissad nation utan faktiskt något typ av bevis på att ni hittat båten också

Sen sa jag att de var kända för EN sak och inte två