Psilander Posted June 14, 2006 Report Posted June 14, 2006 Rätt, Det var Beatty´s splendid cats jg tänke pa, Quote
Hotel Charlie One Posted June 14, 2006 Report Posted June 14, 2006 Jag vill ha bilder att sätta tänderna i!!! Jag vill ha bilder (på fartyg alltså) att sätta tänderna i!!! Quote
Rokare Posted June 27, 2006 Report Posted June 27, 2006 Jag går HC1 till mötes och slänger upp en bild.. dock har denna bilden en extremt stor brasklapp nämligen: Det är ni som är facit, eftersom jag själv tenderar att se går fartyg som något man skyddar i skärgården då och då och därför inte har någon direkt koll. Ergo, en quiz för och förhoppningsvis ett svar till mig som kan stilla min nyfikenhet... Bilder i andra vinklar finns.. Båten i fråga.. GMY Quote
Aquila Posted June 27, 2006 Report Posted June 27, 2006 (edited) Jag går HC1 till mötes och slänger upp en bild.. dock har denna bilden en extremt stor brasklapp nämligen: Det är ni som är facit, eftersom jag själv tenderar att se går fartyg som något man skyddar i skärgården då och då och därför inte har någon direkt koll. Ergo, en quiz för och förhoppningsvis ett svar till mig som kan stilla min nyfikenhet... Bilder i andra vinklar finns.. Båten i fråga.. GMY Är inte det flytdockan (Torrdockan?) i Götborgs hamn, det är det enda som ser båtaktigt ut på bilden tycker jag. EDIT: Fast vänta lite här nu, menar du det som sticker upp bakom dockan?, letade bara på älven. Edited June 27, 2006 by Aquila Quote
Rokare Posted June 27, 2006 Report Posted June 27, 2006 Jag går HC1 till mötes och slänger upp en bild.. dock har denna bilden en extremt stor brasklapp nämligen: Det är ni som är facit, eftersom jag själv tenderar att se går fartyg som något man skyddar i skärgården då och då och därför inte har någon direkt koll. Ergo, en quiz för och förhoppningsvis ett svar till mig som kan stilla min nyfikenhet... Bilder i andra vinklar finns.. Båten i fråga.. GMY Är inte det flytdockan (Torrdockan?) i Götborgs hamn, det är det enda som ser båtaktigt ut på bilden tycker jag. EDIT: Fast vänta lite här nu, menar du det som sticker upp bakom dockan?, letade bara på älven. Nu ser vi inte skogen för alla träden.. eller båten för alla vågorna.. eller.. ja ni fattar.. GMY Quote
TGR Posted June 27, 2006 Report Posted June 27, 2006 (edited) Jeg ser HDMS Vædderen (F359) i baggrunden! http://www.skagenmedia.dk/galathea3/galathea-2006-06-21e.jpg Skibet tilhører den danske Thetis klasse, som normalt varetager patruljeopgaver omkring Færøerne og Grønland. Dog har enhederne også været brugt til andre formål. Således har Thetis tidligere været udrustet som forskningsskib i forbindelse med geologiske undersøgelser i Grønland (for at finde olie). Siden 1998 har Thetis været permanent udrustet med kommandofaciliteter og er den danske marines flagskib. Vædderen har netop gennemgået en midlertidig ombygning til forskningsskib, idet den fra august 2006 til april 2007 skal sejle jorden rundt på en videnskabelig ekspedition (Galathea 3). Denne ekspedition skal bygge videre på to foregående ekspiditioner; Galathea 1 (1845-1847) og Galethea 2 (1950-1952). Også disse ekspeditioner foregik med marinens skibe. Se mere om Galathea 3 på: http://www.galathea3.dk/dk Edited June 27, 2006 by TGR Quote
lanrezac Posted July 24, 2006 Report Posted July 24, 2006 Här var det stilla, så jag lägger in följande Quote
Hotel Charlie One Posted July 25, 2006 Report Posted July 25, 2006 Dansk Arvak-kl. Intressant för övrigt att man med stanflex kan beväpna en lite bogserbåt med en 76mm OTO-Melara... Quote
lanrezac Posted July 25, 2006 Report Posted July 25, 2006 de va rätt Så der er ikke tale om nye kanonbåde, blot stationsfartøjet ALSIN der rutinemæssigt transporterer en 76 mm OtoMelare kanon på Flådestation Frederikshavn. http://www.navalhistory.dk/Danish/Orlogsli...inKanonbaad.htm Quote
Hotel Charlie One Posted July 25, 2006 Report Posted July 25, 2006 http://img147.imageshack.us/my.php?image=dgfbrzf4.png Vad är det här då? Quote
Psilander Posted July 25, 2006 Report Posted July 25, 2006 Ser ut som tornet på den där kroatiska miniubåten Quote
Hotel Charlie One Posted July 25, 2006 Report Posted July 25, 2006 (edited) Nipps. Ingen miniubåt. Hintar: Bulan framför tornet och hacket i akterkant på tornet. Hintar igen: (B)ula(n) Edited July 26, 2006 by Hotel Charlie One Quote
fogel02 Posted July 26, 2006 Report Posted July 26, 2006 HC0 får väl "gissa" på ULA-class ubåt Norsk jagade en under brmr06 Quote
fogel02 Posted August 2, 2006 Report Posted August 2, 2006 Nehep då får jag väl posta en ny ialla fall då Nation Individ kan bli lite klurig men inte omöjlig Quote
Ragulin Posted August 2, 2006 Report Posted August 2, 2006 Ser ut som om någon lagt ett lik i en pressening på Öresundsbron.... Quote
fogel02 Posted August 2, 2006 Report Posted August 2, 2006 HCO vem sa att det skulle var lätt Ragulin Nej bilden är inte från öresundsbron Quote
Hotel Charlie One Posted August 2, 2006 Report Posted August 2, 2006 HCO vem sa att det skulle var lätt Ragulin Nej bilden är inte från öresundsbron Det är väl en sak att det är klurigt men jag kan iaf inte se nåt vettigt att gissa utifrån pga den dåliga upplösningen. Quote
fogel02 Posted August 2, 2006 Report Posted August 2, 2006 okej lite större bild där här gången Quote
Hotel Charlie One Posted August 4, 2006 Report Posted August 4, 2006 Vill ni ha fler ledtrådar ? Vad tror du??? Quote
fogel02 Posted August 4, 2006 Report Posted August 4, 2006 Okej Båten tillhör ett litet europeiskt land som är mer eller mindre endast är kända för en sak postar en större bild på söndag om det behövs Quote
GrodanBoll Posted August 6, 2006 Report Posted August 6, 2006 (edited) Okej Båten tillhör ett litet europeiskt land som är mer eller mindre endast är kända för en sak postar en större bild på söndag om det behövs Belgien? Hmm... Men dom är väl kända både för choklad och eldhandvapen.. Lutar därför åt att det måste vara en schweizisk (bara kännda för gökur, förutom hemliga bankkonton) kanonbåt som patrullerar någon av sjöarna på gränsen till Tyskland.. Ska googla vidare... Edited August 6, 2006 by GrodanBoll Quote
fogel02 Posted August 6, 2006 Report Posted August 6, 2006 (edited) Grodanboll Nix inte Schweitz icke Belgien Zetruz kan komma på rätt många saker som Danmark är kända för, så nix det är också fel Tar även med den utlovade bilden Edited August 6, 2006 by fogel02 Quote
Berg Posted August 6, 2006 Report Posted August 6, 2006 Nederländerna, sina träskor och tulpaner Quote
fogel02 Posted August 6, 2006 Report Posted August 6, 2006 lilla sebbe nope och tänk på att jag inte vill ha en framgissad nation utan faktiskt något typ av bevis på att ni hittat båten också Sen sa jag att de var kända för EN sak och inte två Quote
Hotel Charlie One Posted August 7, 2006 Report Posted August 7, 2006 Malta. P23 Fast vad den där enda saken Malta är känt för vet jag inte. Maltesers kanske? Quote
Recommended Posts