Jump to content

Recommended Posts

Posted

Äsch... du är bara grinig :tveka:

Sitter med Linus (5 dagar gammal) i knät och en Combat fleets of the world framför mig.

Jag har all tid i världen :)

//Sgt Papa Bear B) (sedan 5 dagar om det undgick någon :wub: )

Posted

Självklart kan ni få det!

Ftg:et i fråga är det första i en helt ny klass av patrullbåtar som till slut ska omfatta 14 serielika enheter. Ägare är ett land beläget på andra sidan ekvatorn som har vissa erfarenheter av svensk skeppsbyggnadskonst m.m! :navy:

Posted

Stämmer bra, trodde inte att det skulle vara särskilt svårt att se (med tanke på den distinkta masten), men det är klart att man kan ju inte hålla koll på alla ftg - speciellt inte alla nya (tyvär :( )! Räcker över facklan till dig Hotel Charlie One.... :navy:

• 1 month later...
Posted

Nu går båda dina länkar (förra frågan och denna) till samma bild.

Det är bra om bilderna syns direkt i quizen (i alla fall som thumbnails) och att man kan se de bilder som varit aktuella tidigare.

Posted

Ser bestämt ut som en rysk Nanuchka-korvett (typ 1234). Vilken version (1234, 1234.1 eller 1234.1M) är svårt att avgöra, men den torde vara utrustad med 6st SSN-9 "Siren" i ett trippellavetage på varje sida om överbyggnaden.

Men jag kan ju ha fel också ...

Posted

Nämeh.... Vaffaaaaan! Det har ju funkat tidigare! Gå in på sajten www.kontraband.com klicka på Home Movies och en bit ner på listan finns en länk som heter Bohemian Rhapsody. Klicka där och då skall man få se besättningen på ett ftg i Royal Navy göra en kul grej.

Häng en IT-snigel!!

Posted

Spontant skulle jag vilja säga .... brittisk typ 22 batch 3 fregatt. I sekvensen när fartyget går mot kameran ser man pjäsen (en 4.5" L/45 mk 8) samt ett lvrb-ställ (6xSea Wolf).

Formen på överbyggnaden stämmer dessutom väl överens med en typ 22.

Fast ... jag kan ju ha fel också ... :baskerPa:

Posted

*Bläddrar i IK-pärmen*

Jag kan inte göra annat än att hålla med Vargas. Om man kör lite frame-by-frame-action så kan kan skymta ett bognummer. Med lite fantasi fick jag det till F86, vilket borde innebära att det är HMS Campbeltown. Bild.

/mdn