Jump to content

Recommended Posts

Posted

Men kom igen nu era pillemasare! :mellow:

Klarar ni inte det här är ni ovärdiga som örlogsmän.

Posted

Det ser ut att vara ett Yorktown-klass hangarfartyg. Eftersom HC1 börjat nosa i rätt (?) riktning kommer jag att hävda att bilden föreställer USS Hornet, från vilken Doolittleräden lyfte.

Posted

Nämendetvarsomfan...

Eftersom jag är en än mer ovärdig örlogsman än 106 (som ju ändå burit blå uniform) så kommer jag ödmjukast be om ett gäng timmars betänketid innan jag kastar upp en ny bild att bita i (och natten räknas inte...)

Pumpa läns!

Posted

Efter att ha bollat runt ett par quizförslag till vänner bland de blå och blivit sågad, tillintetgjord och förnedrad, har jag nu - ett par vänner fattigare - beslutat mig för att stå mitt kast som landkrabba och bolla vidare till nån glad jävel som kan skilja på kölsvin och grisrumpa. Jag tänker luta mig tillbaka och vila på mina lagrar till nästa gång jag får en lidnersk knäpp...

Fire away laddies!

Posted

Bild 1 är en typ tysk XXIII ubåt, bild 2 är Duke of Marlborough (vilket ger Duke class type 23 frigate) och slutligen bild 4 är en tysk Brandenburg class fregatt (typ 123). Lite haltande med tanke på den sista, men jag gissar att bilden på den första Sjöhunden skall bort.

Posted

bra, sjöhunden har inget med 23 att göra,

bild 1: typ XXIII seehund

Bild 2: duke of marlbourogh dvs duke type 23 frigate

bild 3: ubåten sjöhunden

bild 4: FGS Brandenburg, typ 123 fregatt

Posted (edited)

Allvarligt talat så var det där en lite väl svajande koppling på grund av den sista båten, så du får tamejtusan i uppgift att lägga upp en ny utmaning. ;)

Edited by Vargas
Posted (edited)

Nu jäklar, nu åker vi igen då, gillade du inte min 23 fråga, aningens luddig kanske men denna är mera klar,

eemc_890.jpg

Vem kan denna bastanta dam vara då?

Edited by Psilander
Posted

Ett litet tips bara...

Glöm inte att ändra namnet på bilden.

Det är inte direkt någon sport att högerklicka på bilden, välja egenskaper och direkt få upp namnet.

++

Posted (edited)

Vad kan det här vara ?

potemkinuf0.jpg

Edit: hmm inga gissningar ännu!

Mej veterligt är hon fortfarande aktiv och det är sällsynt att se henne till havs.

Edited by lanrezac
Posted
Mej veterligt är hon fortfarande aktiv och det är sällsynt att se henne till havs
+ Amerika :banghead:

1. fartyget är allså fortfarande i tjänst

2. världsdelen är Amerika (syd, mellan, nord och även Canada)

3. Det är inget man direkt ser ute på världshaven

4. Vet man namnet så vet man landet