Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bappbappbapp!!!!

Det är väl ändå VINNAREN som fortsätter quizen..

Har inte hittat nåt löjligt svårt ännu.. återkommer..

Det ser hur som helst ut som en Sabra på bilden, dvs en M60 med tilläggspansar och, om jag inte minns fel en 120mm kanon.

/E

Posted

Nu, precis då jar reste mig ur sängen, och första tanken på fält nådde hjärnan (soldaterna ligger ute i fält, en annan är ju Blå-gul :D ), så slog en tanke mig... är det inte bakdelen på kanonen till en Tysk Marder IFV?

Posted

Nein, es ist kein Marder...

Det ser du väl att dunkarna som syns på bilden inte är av wehrmacht-typ!! :P

Asså, ba.. mycke får man höra va...

/E

Guest strvkomp
Posted (edited)

Vild gissning.

Tycker det runda ser ut som baklycktan på en M1A1/A2. Dock är tornet för nära "lyktan" om det skulle vara kl12.

Så min vilda onsdags gissning är att det är M1valfrimodell med tornet kl 8 med massa lull lull på sidan av tornet. :huh:

Om nu detta är fel(duh) så fodras (för min del) ledtrådar och vad är roligare än Eriks på spåret ledtrådar. :/

Edited by strvkomp
Posted
Vild gissning.

Tycker det runda ser ut som baklycktan på en M1A1/A2. Dock är tornet för nära "lyktan" om det skulle vara kl12.

Så min vilda onsdags gissning är att det är M1valfrimodell med tornet kl 8 med massa lull lull på sidan av tornet. :baskerKav:

Om nu detta är fel(duh) så fodras (för min del) ledtrådar och vad är roligare än Eriks på spåret ledtrådar. :rockon:

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ho ho ho ho

Men du var iallafall på rätt halvklot...

/E

Posted
Någoting lätt kanske?

Som en BradlyIFV av någon modell?

Att det rör sig om ett relativt lätt fordon stämmer, men det är ingen Bradley.

/E

Posted (edited)

Nej, ingen Strajker..

Nä, ni tittar på fel ställe. Det är ingen gringo-vagn jag söker. Den har mer samba-nd med mina två tidigare quizar, men denna ledtråd borde ni nog nästan bortse ifrån eftersom den snarast komplicerar.

/E

Edited by Erik_G
Posted (edited)

[Loket-imitation]

De va helt rätt, dû har vunnet ett heeeelt ton kaffe från soooeeegas. De va'la roligt?

[/Loket-imitation]

Osorio-Sunset.jpg

Visst är det stridsvagnarnas samba-drottning, EE-T1 Osório, här i vacker solnedgång.

Braziiiil, la-la la-la la-la la-laaaaa.....

Ja just det.. ledtrådarna:

- Samma halvklot som M1, ja sydamerika ligger ju på samma planhalva som nord..

- Samba-nd, behöver deet förklaras?

- Släktskapet med mina tidigare quizbilder (Vickers Challenger 2 och Vickers Vijyayanta) - tornet är byggt av Vickers.

Din boll..

/E

Edited by Erik_G
Guest strvkomp
Posted

Håller på och fipplar fram en riktig godbit till er. Beräknas vara upp senast söndag.

- Out

Posted (edited)
Hej! Tänkte klämma mig emellan om det går bra. Har försökt komma in här ngn månad nu.  ,O  :/

Reglerna är tämligen enkla:

Gissa på aktuell quizbild, svarade du rätt, grattis, då får du lägga in en ny quiz.

Undantag är om någon avsäger sig "sin" quiz, då det är "först till kvarn" som gäller.

Det är förövrigt skyttplats på en T-72 (Axvalls?) på bilden

mvh

Erik G

Edited by Erik_G
Posted (edited)

Alright! Vet att jag tog en rövare. :lol: Har inte hunnit få ngt rätt sedan trådens början :wub:

Men såklart Erik, Helt rätt!

O svaret var 100% oxå såklart!

Edited by niklassthlm
Posted
Alright! Vet att jag tog en rövare. :lol: Har inte hunnit få ngt rätt sedan trådens början :wub:

Men såklart Erik, Helt rätt!

Det är ok.. men nu väntar vi på Strvkomps bild!

/E

Guest strvkomp
Posted

Dåså, nu har jag fixat fram en fin fin quizbild. Dock har jag ingen aning om vars jag ska lägga upp den. Så utan att bli hyvlad av ett enat soldf-forum som promt ska dumförklara mig så kanske ngn kan tipsa mig istället.

Ja, jag har sökt. Nu kastar jag mig i skydd!