The Swede Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Jag blev lite inspirerad av Lynx_39s tråd med okänt stridsfordon. Därför kommer jag att köra en liten quiz där det gäller att identifiera fordonet på bilden. Bilden är beskuren för att det inte ska vara för enkelt. Lynx_39 får INTE svara The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Infanterikanonvagn 102, IKV 102. Vad får jag? Fint väder två veckor framåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tikvah Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 tycker den var lik en ikv103:a.. men det kanske är samma vagn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 29, 2002 Author Report Share Posted July 29, 2002 Fan va du var duktig då Då tar vi väl en till. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Det är inte många vagnar jag krypit runt i, och de jag har krypit runt i har jag inte stannat och beundrat dess utrustnings rackar......walk over. mummel, missnöjd med mitt pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Är det nån som vet om det finns nån sån här skillstest fast med pansar? http://www.studenten.net/customasp/axl/ski...asp?command=new Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Kul quiz om flygplan, förstod dock inte riktigt svårighetsgraderingen då vissa på medium var med på very hard osv.....kul var det iaf, då det var varierat över många flygplansgenerationer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Fan va du var duktig då Då tar vi väl en till. The Swede Någon form utav öppen, bandkanons hej & hå! *s* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 29, 2002 Author Report Share Posted July 29, 2002 Någon form utav öppen, bandkanons hej & hå! *s* Nja, nästan. Tänk andra världskriget, Tyskland. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 att LRRP: Tror att det har med "svarsurvalen" att göra. I very hard är svarsalternativen väldigt lika. Inte för att skryta men även där är det "ganska lätt" för en flygentusiast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Antar att det är du LRRP som ligger på Todays Heroes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 tippar på att det är en Hetser (beteckningen kan jag inte). bilden tror jag bestämt är tagen på pansarmuseet i Axvall. det är iallafall en tysk stormkanon (Sturmhaubitze?) från Vk2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 29, 2002 Author Report Share Posted July 29, 2002 The_Shadow. Nope, det är inte en Hetzer. Den är inte öppen. Det är heller ingen sturmhaubize. Bilden är dock tagen på Axvall. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Tror jag vet vad det är det är en Marder II och fotot visar vad som finns till höger om kanonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Grrr. Borde haft bättre koll på att det är Marder som är öppen. *bankar Pannan i skrivbordet* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Är det nån som vet om det finns nån sån här skillstest fast med pansar? Har gjort ett enkelt och (hoppas) buggfritt både när det gäller kod och svar (det e varmt idag) på min hemsida... Klicka på knappen "hemsida" nedan för att komma dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 att Bri_span: H-E vad snyggt och H-E vad skicklig jag var då!!! Fortsätt!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 29, 2002 Author Report Share Posted July 29, 2002 Tror jag vet vad det är det är en Marder II och fotot visar vad som finns till höger om kanonen. Rätt. Bilden visar radioracket på en Marder2 The Swede *Som återkommer med nya bilder snart* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 å jag som precis kulle klistra in detta: - Pansarvärnskanonvagn - Panzerjäger II Ausf C fur 7.5 cm PAK 40/s (Sd.Kfz.131) - "Marder II" - Tyskland 1942 - 11 ton. - 4 man. - 7.5 cm kanon. - 140 hk. - 40 km/tim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 För HC1 och övriga tankers: http://www.funtrivia.com/playquiz.cfm?qid=48690&origin= Kul att köra en gång i alla fall, inga bilder, bara teori. * klickar sig tillbaka till flygquizen * Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 29, 2002 Author Report Share Posted July 29, 2002 Ni var ju duktiga. I salute you Här kommer nästa bild. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 att LRRP: Visst är den vanebildande för oss flygfreaks? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Panhard VBL. Svårare tack, Swede! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 HC1: Beroende, hrmpf, pyttsan, har ju inget viktigare för mig just nu...så det så. Skulle vara att laga mat till sista arbetsdagen, eller att packa inför semesterresan på onsda morron, eller gå ut med taxen......men det kan vänta. oooooh, Aurora....udda inslag på quizen, men men. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 *följer spännande alla blivande SPHF-medlemmar *experters* knep-o-knåpande för o finna rätt* Mina fingrar ska inte slinta på tangenterna till dessa inlägg... Roligt att se att fler kan... Lynx_39 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inf Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Jag fick också upp aurora-bilden. En sådan har jag inte sett förut. Finns flygplanet officiellt numer? Bilden såg ju inte så officiell ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 Tvärtvåa igen... http://www.geocities.com/Pentagon/7178/vbl.jpg Men visst är det en VBL... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 att Inf: Han (hon?) har även tagit med X-modeller som kommit så långt som till flygstadiet så det gäller att ha total koll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 29, 2002 Author Report Share Posted July 29, 2002 Jösses va duktiga ni är. Får nog döpa om tråden till timmens stridsfordon. Ok, här kommer en till The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted July 29, 2002 Report Share Posted July 29, 2002 PBV 301.....Den kröp jag i på P10..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts