Knekt Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 (edited) Jag har nyligen fått en ny kniv. Anledningen är att jag under min vistelse i Afganistan lärde känna några amerikaner på en FSB ( Forward Supply Base) i vårt område. vi hjälpte varandra med diverse logistik och tjänster och som tack för att vi tog med dem på en av våra patruller så fick jag en.... Benchmade 9050SBK Sweeeeeeet. Onekligen en av de colaste fällknivar jag vet. Står jäkla högt på önskelistan! Senaste egna köpet är H.R.T-kängan från 5.11. Har hunnit använda den på nån övning och är riktigt nöjd. Edited May 4, 2006 by Knekt Quote
tinhead Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 Ett par Graninge Njálla blev det idag. Hoppas dom har den kvalité som dom har sitt rykte om att ha. Njálla Och ett par Tegera Pro handskar..(inte helt hundra på att det är exakt rätt modell på bilden) Quote
PB-Syte Posted May 5, 2006 Report Posted May 5, 2006 Ett par LOWA Combat Boot GTX, mycket trevliga... Quote
Göta Lejon Posted May 5, 2006 Report Posted May 5, 2006 Ett par Graninge Njálla blev det idag.Hoppas dom har den kvalité som dom har sitt rykte om att ha. Njálla Vad var priset på Njálla-skorna? /G.L. Quote
Maul Posted May 5, 2006 Report Posted May 5, 2006 Släpspänne till värnpliktsmedaljen och en väska till AK4:an (Recon) Sitter fint det. Quote
tinhead Posted May 5, 2006 Report Posted May 5, 2006 Ett par Graninge Njálla blev det idag. Hoppas dom har den kvalité som dom har sitt rykte om att ha. Njálla Vad var priset på Njálla-skorna? /G.L. 796kr ex moms "kanpanjpris", hos IMA en som främst säljer till företag. Skyddskor, handskar kläder i starka färger osv.. Lite stela efter första dagens användande men foten anpassar väl sig Beror nog oxå på att dom är till stor del vattentäta? Quote
Hornet Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 (edited) lite små saker som köptes på Marinensdag samt en bok från SMB hade jag haft 200kr löst så hade det blivit en Zippo från U29 med :P Edited May 7, 2006 by Sandqvist Quote
coolhand Posted May 9, 2006 Report Posted May 9, 2006 Denna dok ned ifran crye precision haromdagen... Samt kopte en begad Garmin GPS12 ifran svarfar. Quote
Groaghach Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 Följande inhandlades på träffen som Utrustning.se arrangerade i helgen. "Fällkniven F1" i ATS 34 stål. "BlackHawk Tactical Omega Drop Leg Medical Pouch". Fylld med diverse sjvutr. Ingick i köpet av kniven ovan. "Leatherman Wave" med tillhörande bitssats. "Source" vätskesystem med extra munstycke. "SureFire G2 Nitrolon" 2st "Utrustning.se" namnband Helt klart nöjd med inköpen. Groaghach Quote
Flak Posted May 13, 2006 Report Posted May 13, 2006 köpte en spork på military shop. Nu var du väl ändå mer en lovligt otydlig? Va f-n är en spork? Det är nog bäst att jag behåller mina associationer för mig själv.... Vi vill se bilder ju... Quote
Sytare Posted May 13, 2006 Report Posted May 13, 2006 (edited) @Flak Spork är en sked med inbyggd gaffel, därav namnet (Spoon + Fork = Spork). Vet inte vilken variant ovan nämnda köpt, men det finns ju plastvarianter som inte är bra till något då dem har skeden i ena änden och gaffeln i andra och är på tok för kort, t.ex. den som även Recon Säljer Själv kör jag dennna variant, gjord i titan EDIT: En tredje variant är Snow Peaks TI Spork, som bl.a. säljs av TAD GEAR i USA. Denna har dock ett väldigt stort bekymmer, nämligen att den har två tänder som sticker ut utanför "skeden", och som orsakat en del läckage i matpåsar och i jackor.... Edited May 13, 2006 by Sg Toll Quote
Flak Posted May 13, 2006 Report Posted May 13, 2006 Utmärkt svarat Sg Toll! Jag saknar Utbildningsbevis Spork, men nu vet jag i alla fall vad det är! Quote
coolhand Posted May 13, 2006 Report Posted May 13, 2006 Utmärkt svarat Sg Toll! Jag saknar Utbildningsbevis Spork, men nu vet jag i alla fall vad det är! Det finns aven en lite billigare variant i plast som man kan hitta pa den fina restauranten "Taco Bell" Quote
Sir Vival Posted May 13, 2006 Report Posted May 13, 2006 (edited) Det finns aven en lite billigare variant i plast som man kan hitta pa den fina restauranten "Taco Bell" Jag vill ha en från Taco Bell... SKICKA!!! ;) Edited May 13, 2006 by Sir Vival Quote
coolhand Posted May 13, 2006 Report Posted May 13, 2006 (edited) Det finns aven en lite billigare variant i plast som man kan hitta pa den fina restauranten "Taco Bell" Jag vill ha en från Taco Bell... SKICKA!!! ;) Will do!!! Hur manga vill du ha? Far slinka in pa vag till Wal-Mart idag! ============= Edit: Mission accomplished... Tactical Hot Sause & Spork: Edited May 13, 2006 by coolhand Quote
martinator Posted May 15, 2006 Report Posted May 15, 2006 Då har man uppgraderat på kamerafronten. Fick en Eos 30d i torsdags, lagom till försvarsmaktsdagen i lördags. Har inte kunnat ta en bild på den ännu.... :P /martinator ps. bilder från malmö kommer i avsedd tråd under veckan. Quote
Broberg Posted May 16, 2006 Report Posted May 16, 2006 Bästa tråden jag kunde hitta för detta. Men kolla in denna. Någon som vill köpa? QuikClot @Groaghach: och du betalade? Ja, vad betalde du? Quote
Groaghach Posted May 16, 2006 Report Posted May 16, 2006 Följande inhandlades på träffen som Utrustning.se arrangerade i helgen. "Fällkniven F1" i ATS 34 stål. "BlackHawk Tactical Omega Drop Leg Medical Pouch". Fylld med diverse sjvutr. Ingick i köpet av kniven ovan. "Leatherman Wave" med tillhörande bitssats. "Source" vätskesystem med extra munstycke. "SureFire G2 Nitrolon" 2st "Utrustning.se" namnband Helt klart nöjd med inköpen. Groaghach Då folk har frågat så: "Fällkniven F1" och "BlackHawk Tactical Omega Drop Leg Medical Pouch" 750:- tillsammans. "Leatherman Wave" med tillhörande bitssats 500:- "Source" vätskesystem 250:- "SureFire G2 Nitrolon" 450:- 2st namnband á 25:- Groaghach Quote
Broberg Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 Då folk har frågat så: "Fällkniven F1" och "BlackHawk Tactical Omega Drop Leg Medical Pouch" 750:- tillsammans. "Leatherman Wave" med tillhörande bitssats 500:- "Source" vätskesystem 250:- "SureFire G2 Nitrolon" 450:- 2st namnband á 25:- Groaghach VILKA KAP! Kan bara gratulera. Vet du om det finns någon möjlighet att inhandla någon annan stans än på mötet? //Broberg Quote
M00nStalker Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 (edited) VILKA KAP! Kan bara gratulera. Vet du om det finns någon möjlighet att inhandla någon annan stans än på mötet? //Broberg Det gör det inte. Eftersom det mesta Groaghach köpte var från andra forumsmedlemmar så var det ett one-time-offer. En del kanske går att få tag i till liknande pris, men då får man leta. Edited May 17, 2006 by M00nStalker Quote
Groaghach Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 VILKA KAP! Kan bara gratulera. Vet du om det finns någon möjlighet att inhandla någon annan stans än på mötet? //Broberg Det gör det inte. Eftersom det mesta Groaghach köpte var från andra forumsmedlemmar så var det ett one-time-offer. En del kanske går att få tag i till liknande pris, men då får man leta. Instämmer med M00nStalker. Du får helt enkelt hänga med på nästa träff som arrangeras. Groaghach Quote
Broberg Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 Absolut. Synd att jag inte sätt det tidigare, då hade jag varit där. Quote
Sleipner Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 Då har man uppgraderat på kamerafronten. Fick en Eos 30d i torsdags, lagom till försvarsmaktsdagen i lördags. Har inte kunnat ta en bild på den ännu.... :P /martinator ps. bilder från malmö kommer i avsedd tråd under veckan. I vilken tråd? Själv var man på besöksdag på ing2 under helgen och missade hela kalaset. :( Quote
The Swede Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 Då har man uppgraderat på kamerafronten. Fick en Eos 30d i torsdags, lagom till försvarsmaktsdagen i lördags. Har inte kunnat ta en bild på den ännu.... :P /martinator ps. bilder från malmö kommer i avsedd tråd under veckan. I vilken tråd? Själv var man på besöksdag på ing2 under helgen och missade hela kalaset. :( Tja, testa att söka lite i lämpligt forum kanske du hittar en tråd om försvarsmaktsdagarna. Lite får ni väl ändå göra själva. Quote
RaVeN Posted May 26, 2006 Report Posted May 26, 2006 (edited) Då har man införskaffat en ny ryggsäck KARRIMOR Sabre 60-100. Info Edited May 26, 2006 by RaVeN Quote
paananen Posted May 26, 2006 Report Posted May 26, 2006 Tischan var störtskön (undrar oxå var men hittar en dyl.), men klistermärkena var liite tacky för min smak... Quote
Recommended Posts