709 Posted June 14, 2006 Report Posted June 14, 2006 Införskaffade igår Cobra MT725 - Value pack. Sladd till ComTac sen innan. Nu ska jag bara ha en övning också... Sommaren blir lång. jag har också gått och köpt mig ett par 725:or. Förtillfället är det mer nöje än nytta, men vem vet vad som kan hittas på med dem.. Var har du fått fatt i sladden? Sladd radio till ComTac finns bl a hos Swedol. Där kan man handla kontant över disk också om man inte har firma. Men den finns nog hos de flesta diversehandlare som har Peltors sortiment, typ Ahlsell. Fast de i sin tur beställer från sin leverantör, den stora katalogen "Skydda". De har t ex FL6 headsetet till ComTac. Quote
mönstersoldat Posted June 14, 2006 Report Posted June 14, 2006 @I22 Vargen Jag köpte den av en annan forumsmedlem. Jag har också letat efter någon butik som har dem kvar fast har misslyckat.... :( Men dem kan ju dyka upp på Ebay!! Quote
Trö Posted June 15, 2006 Report Posted June 15, 2006 (edited) Ahh... Äntligen kom dom. Mina efterlängtade Kängor. Ett par Chiruca Leather. Har haft Magnum stealth varvat med m/90 i över 3 års tid nu. Dags för nya försök. De verkar goa att gå i... Får se. Dessvärre kunde jag inte lista ut hur man skickar med en bild som alla andra kan... Edited June 15, 2006 by Trö Quote
Forumsledning henke Posted June 16, 2006 Forumsledning Report Posted June 16, 2006 @Trö Ladda upp bilden nån lämplig image host och lägg in kod som ofta ges där. Finns en hel tråd om det här http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=19716 Mina senaste inköp Ledningsbarnvagn 90 VL BLUE som jag talade om i förra posten. Ledningsplats stridspackning med vätskeskydd applicerat. Vagnchefsplats Sidofickor för 9 kr /par otroligt billigt var tvungen att köpa alla 5 paket som fanns... Quote
Trö Posted June 17, 2006 Report Posted June 17, 2006 Ok, Tack. Då gör jag ett tappert försök med att lägga upp bilden... Quote
fillefalle Posted June 17, 2006 Report Posted June 17, 2006 Ledningsplats stridspackning med vätskeskydd applicerat. Vad har du med för dricka egentligen Quote
Mech.Inf Posted June 17, 2006 Report Posted June 17, 2006 (edited) Nappflaska90(förbrukningsvara)...duh Edited June 17, 2006 by Svensk.M Quote
Johan ES Posted June 17, 2006 Report Posted June 17, 2006 Fick i veckan hem bl a följande: Silva Helios 3 st Blackhawk BDU belt Propper 100 % cotton ripstop BDU /Johan ES Quote
falken_ Posted June 17, 2006 Report Posted June 17, 2006 http://www.loberen.dk/_upload/600x60011283...rnova_gtx_m.jpg Nya trailrunningdojjor Adidas supernova GTX Quote
Forumsledning henke Posted June 18, 2006 Forumsledning Report Posted June 18, 2006 Glömde ju infoga inredningsbild på Ledningsvagnen. Nån som känner igen sig? Quote
BertilCesar Posted June 18, 2006 Report Posted June 18, 2006 Glömde ju infoga inredningsbild på Ledningsvagnen.Nån som känner igen sig? haha, så j*vla najs! snyggare inredning får man leta länge efter. guldstjärna till duktig farsa Quote
Broberg Posted June 18, 2006 Report Posted June 18, 2006 Glömde ju infoga inredningsbild på Ledningsvagnen.Nån som känner igen sig? Kom på att jag måste lägga till något i tråden: "Hur man känner igen en MÖP" :P Quote
rhdf Posted June 18, 2006 Report Posted June 18, 2006 <OT> i nästa utgåva av NE så kommer man under uppslagsordet "MÖP" endast se en bild på Henke :P </OT> Quote
siros Posted June 19, 2006 Report Posted June 19, 2006 Hittade en m90 smock på tradera som verkar intressant. Hyffsat billigt, har inte sett någon på tusen lappen ännu. va tror ni? M90 smock Quote
Fu Kjellberg Posted June 19, 2006 Report Posted June 19, 2006 Hittade en m90 smock på tradera som verkar intressant. Hyffsat billigt, har inte sett någon på tusen lappen ännu. va tror ni? M90 smock En bra jacka. Har haft en sådan själv. Nu har ju grabben missat att lägga upp vilken storlek. Tanken med denna tråd är att lägga upp vad ni köpt inte vad ni vill ha. Quote
fillefalle Posted June 20, 2006 Report Posted June 20, 2006 Hittade en m90 smock på tradera som verkar intressant. Hyffsat billigt, har inte sett någon på tusen lappen ännu. va tror ni?jag tror att om du fortsätter lägga ut alla fynd du hittat sådär så kommer någon annan rackare hinna köpa den före dig! Nya prylar: M90 byxor Ryggsäck Gerber suspension Quote
coolhand Posted June 20, 2006 Report Posted June 20, 2006 jag tror att om du fortsätter lägga ut alla fynd du hittat sådär så kommer någon annan rackare hinna köpa den före dig! Nya prylar: M90 byxor Ryggsäck Gerber suspension Hur ar Wildo byxorna jamfort med vanliga M90? Quote
Fu Kjellberg Posted June 20, 2006 Report Posted June 20, 2006 Fått hem lite Grimloc, visselpulls. glowpulls, diverse spännen som snart skall till nya ägare Quote
DavvE Posted June 23, 2006 Report Posted June 23, 2006 (edited) Fick detta fina multiverktyg som en liten student present: http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0554.jpg http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0565.jpg http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0566.jpg http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0567.jpg Apropå den sista bilden, varför är knivbladet "refflat" eller hur man ska säga? Vad är det för skillnad på den och den andra "normala" knivbaldet? Edited June 23, 2006 by DavvE Quote
The Swede Posted June 23, 2006 Report Posted June 23, 2006 Apropå den sista bilden, varför är knivbladet "refflat" eller hur man ska säga? Vad är det för skillnad på den och den andra "normala" knivbaldet? Ta en bit rep och testa först att skära av det med det vanliga knivbladet, testa sen med det andra bladet så märker du skillnaden. Quote
PIC Posted June 23, 2006 Report Posted June 23, 2006 (edited) Fick detta fina multiverktyg som en liten student present: http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0554.jpg http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0565.jpg http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0566.jpg http://lumpen-i19.se/pics/IMG_0567.jpg Apropå den sista bilden, varför är knivbladet "refflat" eller hur man ska säga? Vad är det för skillnad på den och den andra "normala" knivbaldet? En mycket bra och trevlig present du fick. Har en själv och den följer mig dagarna i ända. Funkade 15 mån i boden med Enligt mig en av de bättre multiverktygen som finns på marknaden. BTW Grattis till studenten. (Det svenska ordet är nog sågtandat, serreted på eng) //PIC Edited June 23, 2006 by PIC Quote
Gusten Posted June 23, 2006 Report Posted June 23, 2006 Fick detta fina multiverktyg som en liten student present:Apropå den sista bilden, varför är knivbladet "refflat" eller hur man ska säga? Vad är det för skillnad på den och den andra "normala" knivbaldet? Spetsen på knivbladet med "serrated edge" kommer inte, om man är försiktig, att fastna i kläderna då du sitter i en bil och behöver skära av dig bilbältet. /Gusten Quote
Syster Håkan Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 (edited) Lite nya saker som jag fått, 3 baskermärken Armén/HV En skyddsvaktsbindel ett skyddsvaktsmärke ett Livgardesmärke ett hjälmunderlag 90 ett eller två truppslagstecken infanteriet en "kunglig persons namnchiffer" m/74 guld CG XVI en omvandlare till skyddsmask sugröret till den lilla vatten flaskan ----- Att komma en 90 flaska. Edited June 24, 2006 by Syster Håkan Quote
martinator Posted June 28, 2006 Report Posted June 28, 2006 (edited) Då har man införskaffat en styck Trevlig liten sak det där, skäl två bländarsteg dock. /martinator Edited June 28, 2006 by martinator Quote
cf112 Posted June 28, 2006 Report Posted June 28, 2006 Är man skadad om man för två veckor sen startat igång sin M600i och nu fipplar med en sprillans K800i? VÄLDIGT bra telefon/kamera... 3G, 3.2M-pix, xenonblixt, 1GB minne... SonyEricsson K800i Bara väntar på min P990i nu... Quote
709 Posted June 29, 2006 Report Posted June 29, 2006 Införskaffade igår Cobra MT725 - Value pack. Sladd till ComTac sen innan. Nu ska jag bara ha en övning också... Sommaren blir lång. jag har också gått och köpt mig ett par 725:or. Förtillfället är det mer nöje än nytta, men vem vet vad som kan hittas på med dem.. Var har du fått fatt i sladden? Sladd radio till ComTac finns bl a hos Swedol. Där kan man handla kontant över disk också om man inte har firma. Men den finns nog hos de flesta diversehandlare som har Peltors sortiment, typ Ahlsell. Fast de i sin tur beställer från sin leverantör, den stora katalogen "Skydda". De har t ex FL6 headsetet till ComTac. Hittade ett ännu enklare sätt: Kabel radio till ComTac för endast 125 kr exkl frakt. Quote
DavvE Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 Hej Ni som kan "allt" om militärprylar, måste ju kunna svara på några frågor jag har ang. just om prylar. Jag kommer att rycka in snart, närmare bestämt den 7 aug. Som ni kanske sett lite tidigare i tråden skrev jag att jag fick ett mycket fint multiverktyg (tack pappa) - Det är en bra pryl att ha men vad behöver man mer? Behöver man detta? Anteckningsfodral - De rekomenderade det vid infohelgen. Täckt Klockarmband - De rekomenderade att man skulle ha en klocka som inte var av metall, inte bra att ha vintertid där uppe! Kanske kan skaffa en sådan istället och så får jag skydd? Om ja, vart ska jag köpa dessa? Jag har hittat på två ställen: Militaryshop AB samt Recon Vildmark AB. //David Quote
os frontale Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 Hej Ni som kan "allt" om militärprylar, måste ju kunna svara på några frågor jag har ang. just om prylar. Jag kommer att rycka in snart, närmare bestämt den 7 aug. Som ni kanske sett lite tidigare i tråden skrev jag att jag fick ett mycket fint multiverktyg (tack pappa) - Det är en bra pryl att ha men vad behöver man mer? Behöver man detta? Anteckningsfodral - De rekomenderade det vid infohelgen. Täckt Klockarmband - De rekomenderade att man skulle ha en klocka som inte var av metall, inte bra att ha vintertid där uppe! Kanske kan skaffa en sådan istället och så får jag skydd? Om ja, vart ska jag köpa dessa? Jag har hittat på två ställen: Militaryshop AB samt Recon Vildmark AB. //David Kan bara rekomendera en G-Shock, fy satan vad min stått ut med mycket "wear and tear" Kan bara säga att inte många klockor hade stått ut med det våldet, har inte bytt batteri på 6 år sen jag köpte den. Helt felfri. Quote
coolhand Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 Kom harom veckan... XL och i OD Inkopt ifran ett annat forum. Quote
Recommended Posts