conform Posted August 14, 2006 Report Posted August 14, 2006 Min första nya pryl! Tyvärr är det en födelsedagspresent till brorsan Någon som har några erfarenheter? Quote
Fu Kjellberg Posted August 14, 2006 Report Posted August 14, 2006 Sacci 2000 innersäck Skulle bli glad av en kort recension av den, är den vattentät, dvs, fyller man den med kläder och låter guppa i vattnet ett tag, kommer den hålla ute vatten någolunda? Hade tänkt att använda istället för sopsäck i min berghaus. Hej får väl prylarna på måndag/tisdag. Jag kommer då lägga ett gäng handukar i innersäcken och sänka ner allting i en balja vatten. Jag ger dig sedan ett PM om resultatet. Tack, visst krävs det inte en stor vattentäthetsförmåga av matrialet, men det vore ju också bra om man kunde sänka hela säcken i vatten vid simming osv och samtidigt använda ryggsäcken som flytkudde, en sopsäck duger INTE åt detta ändamål.. Tack igen! Det går med sopsäck men har man otur så går det hål. Ha 2 sopsäckar i ryggan. Funkade vid överskeppning på K3 1989-90 med lk70 som flythjälp. Men ser ändå fram emot ditt test. Quote
os frontale Posted August 14, 2006 Report Posted August 14, 2006 Sacci 2000 innersäck Skulle bli glad av en kort recension av den, är den vattentät, dvs, fyller man den med kläder och låter guppa i vattnet ett tag, kommer den hålla ute vatten någolunda? Hade tänkt att använda istället för sopsäck i min berghaus. Hej får väl prylarna på måndag/tisdag. Jag kommer då lägga ett gäng handukar i innersäcken och sänka ner allting i en balja vatten. Jag ger dig sedan ett PM om resultatet. Tack, visst krävs det inte en stor vattentäthetsförmåga av matrialet, men det vore ju också bra om man kunde sänka hela säcken i vatten vid simming osv och samtidigt använda ryggsäcken som flytkudde, en sopsäck duger INTE åt detta ändamål.. Tack igen! Det går med sopsäck men har man otur så går det hål. Ha 2 sopsäckar i ryggan. Funkade vid överskeppning på K3 1989-90 med lk70 som flythjälp. Men ser ändå fram emot ditt test. Blir tyvärr lite litet med sopsäck i berghaus att försöka få en tight knut eller dylikt där uppe, sen vill man oftast kunna återförsluta igen igen och igen.. Quote
TForce Posted August 16, 2006 Report Posted August 16, 2006 Sacci 2000 innersäck Skulle bli glad av en kort recension av den, är den vattentät, dvs, fyller man den med kläder och låter guppa i vattnet ett tag, kommer den hålla ute vatten någolunda? Hade tänkt att använda istället för sopsäck i min berghaus. Hej får väl prylarna på måndag/tisdag. Jag kommer då lägga ett gäng handukar i innersäcken och sänka ner allting i en balja vatten. Jag ger dig sedan ett PM om resultatet. Tack, visst krävs det inte en stor vattentäthetsförmåga av matrialet, men det vore ju också bra om man kunde sänka hela säcken i vatten vid simming osv och samtidigt använda ryggsäcken som flytkudde, en sopsäck duger INTE åt detta ändamål.. Tack igen! Det går med sopsäck men har man otur så går det hål. Ha 2 sopsäckar i ryggan. Funkade vid överskeppning på K3 1989-90 med lk70 som flythjälp. Men ser ändå fram emot ditt test. Blir tyvärr lite litet med sopsäck i berghaus att försöka få en tight knut eller dylikt där uppe, sen vill man oftast kunna återförsluta igen igen och igen.. Återkommer med en recension av säcken, Ess googles och spandoflage Säcken...Ja den funkar om man håller toppen ovanför vattnet...men innersäcken är inte dränkbar.. dock flyter den och håller tätt. Locket är dock inte 100% tätt. (Rekommenderar) Spandoflage...Nja...där tyget töjs ut i ansiktet blir det vita mönster. Om tyget hade haft mörkare färg (allt utom vitt) vid töjning så hade detta varit en klockren produkt. (Rekommenderar INTE) Ess goggles... Mycket nöjd...Ser ut som starships tropper med den mörka glaset på Kan bli gnäll från omgivning.... (Rekommenderar) Quote
Fu Kjellberg Posted August 16, 2006 Report Posted August 16, 2006 Fick hem lite olika plastspännen i olika färger. Bla från ITWs militära del. Svart, tan och foliage green Har lagt med en 5 krona som storleksjämförelse. Quote
Hans Engström Posted August 16, 2006 Report Posted August 16, 2006 Recons mobiltelefonficka medium samt ett Outdoor Meal Kit dök upp idag. Quote
Groaghach Posted August 16, 2006 Report Posted August 16, 2006 (edited) Här är sommarens inköp. Team Member skickade följande Free-bees: * IR Cyalume Lightshape * Snaplight Från Facit kom ett paket med: * 3st Torskegryta * 1st Tandorigryta Pelle skickade: * Tactikka Plus Beställde detta från Lighthound: * 10st CR123A batterier * P60 glödlampa * SC1 hållare * diodficklampa (free-bee) Med Coohands hjälp så har detta kommit från USA: Det som saknas på bild är en BUCK/STRIDER i OD då denna är ivägskickad för tillverkning av Kydex-slida. * 5.11 HRT kängor * 5.11 Tactical Polo * OD Cordura * Svarta Grimlock Carabiners * Pennfodral (free-bee) * LifeSavers (free-bee) Groaghach Edited August 17, 2006 by Groaghach Quote
coolhand Posted August 18, 2006 Report Posted August 18, 2006 Jag har ocksa varit dalig pa att uppdatera er om mina inkop, sa har kommer de sista sex manadernas inkop: Arktis Stowaway Shirt Under Armour Heat Gear Shirt Regnstall M90 Pennskrin/multipouch Orange 2x Platypus 1L "nodflaskor" Langkalsonger M/93 PASGT Kevlar Hjalm 12 MRE Type B Major League Infidel T-shirt Skyddsmask 90 Vaska Filter Skyddsmask 90 Flaska 90 + Recon fodral TT M4 Double Mag Pouch 4x M4/M16 Mags Arktis 1015 M/90 Smock SoldP 92 SjvM 99 M/90 Boonie Hat Quote
Serg. Backström Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Arktis 1015 M/90 Smock SoldP 92 SjvM 99 M/90 Boonie Hat Inköpsställe för smocken frågas Quote
FkN Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Typ Milisshopen? ARKTIS M/90 Smock Rip-stop Quote
coolhand Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Inköpsställe för smocken frågas Kopte av en kille pa ett annat forum, men military shop saljer dem ocksa, precis som Fk Nordin papekat! Quote
Serg. Backström Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Inköpsställe för smocken frågas Kopte av en kille pa ett annat forum, men military shop saljer dem ocksa, precis som Fk Nordin papekat! Jo men jag vill inte ha en i ripstop som milisshopen har. Quote
BertilCesar Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 (edited) köpte mig: och köpta på MS Edited August 19, 2006 by BertilCesar Quote
FkN Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Jo men jag vill inte ha en i ripstop som milisshopen har. Då är det väl den här du är ute efter: Taiga Forest Quote
Fu Kjellberg Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Jo men jag vill inte ha en i ripstop som milisshopen har. Då är det väl den här du är ute efter: Taiga Forest Den "gamla" smocken på MS var i varpsatin. Ms skickade tyget till Arktis. Sen tog Arktis fram ett eget ripstop tyg. Det var smidigare. Skall du ha tag på den gamla smocken så är det nog om du hittar någon som vill sälja sin. Coolhands smock har varit i min ägo en gång i tiden. Quote
coolhand Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 @Fu Kjellberg Tack for att du tog sa val hand om den... (liksom de andra agarna :P ) Quote
Sir Vival Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Coolhands smock har varit i min ägo en gång i tiden. Är det den från en viss "AÅ"? :P Quote
coolhand Posted August 19, 2006 Report Posted August 19, 2006 Coolhands smock har varit i min ägo en gång i tiden. Är det den från en viss "AÅ"? :P Det skulle vara kul att se hur manga som fingrat pa min Smock. Vet om atminstonde tre agare :P Den skulle dock kunna saljas som "i nyskick" vilken dag som helst, vilket sager inte sa litet om dess tidigare agare, men det kommer dock ALDRIG att handa! Sa, sorry att jag inte fortsatter med "kedjes-mocken" Quote
Strv S Posted August 21, 2006 Report Posted August 21, 2006 5 stycken kronmärkta blåvitrandiga påslakan Quote
Fu Kjellberg Posted August 22, 2006 Report Posted August 22, 2006 Coolhands smock har varit i min ägo en gång i tiden. Är det den från en viss "AÅ"? :P Köpte den av Anders på andra forumet. Är det samma? Quote
709 Posted August 22, 2006 Report Posted August 22, 2006 Nu ska det sys. Hänger man här så ska man väl visa det ? Quote
Fu Kjellberg Posted August 26, 2006 Report Posted August 26, 2006 Har fått hem ett par Oakley kängor och en Recon skyssmaskväska. Inköpt av en forumsmedlem. Quote
UAV Posted August 26, 2006 Report Posted August 26, 2006 Trycker folket i denna tråd egna sedlar, eller har man helt enkelt mer att leva för när man lämnat studiehelvetet? Quote
109 Eken Posted August 26, 2006 Report Posted August 26, 2006 Det gäller att prioritera...men visst var det lättare att handla gear när man hade två löner istället för studielån Quote
carl0s Posted August 26, 2006 Report Posted August 26, 2006 Hur mycket använder ni all grejer ni köper? Quote
Gusten Posted August 26, 2006 Report Posted August 26, 2006 Trycker folket i denna tråd egna sedlar, eller har man helt enkelt mer att leva för när man lämnat studiehelvetet? Vi samlar på oss både guldburkar & VA-mat som vi äter & köper prylar för lönen i stället. :P /Gusten Quote
109 Eken Posted August 26, 2006 Report Posted August 26, 2006 Hur mycket använder ni all grejer ni köper? Kan bara tala för mig själv men använder jag inte prylen säljer jag den vidare till nån som har bättre nytta av den. Sen är det kul att variera sig lite i EDCn Quote
Xit Posted August 26, 2006 Report Posted August 26, 2006 Trycker folket i denna tråd egna sedlar, eller har man helt enkelt mer att leva för när man lämnat studiehelvetet? Vi samlar på oss både guldburkar & VA-mat som vi äter & köper prylar för lönen i stället. :P /Gusten Så sant så! ;) http://img91.imageshack.us/img91/659/mremmrq3.jpg ------------------------------------------------ Ändrat till läng pga storlek. Inga bilder skall vara större än 600 pixlars bredd när ni publicerar dom. The Swede BLÅGUL Quote
Lättöl Posted August 27, 2006 Report Posted August 27, 2006 Köpte en sk. taktisk påse till Anna-Karin. Bilder kommer. 15 sekunder efter det att jag stängt dörren till hotellrummet knackade det på en tv-tekniker som sa att det tydligen var något fel på tvn. Han fipplade lite med kanalerna och drog i sladdarna, men han ändrade inget vad jag såg. Sedan gick han. Efterssom jag anade ugglor så ringde jag receptionen och frågade om han tillhörde personalen. Jag blev kopplad till hans chef som sa att de mycket riktigt hade en gubbe ute, men att han hade gått till fel rum av misstag (hur i h-e han kunnat få reda på det på 5 sekunder). Är det jag som är paranoid, eller är detta standardförfarande om man knatar upp på rummet med ett (tomt) vapenfodral (USA/NV/LAS)? Passade på att hyra en H&K MP5 och en H&K UPS . Mycket mycket trevliga. Inga bilder där tyvärr, bara måltavlorna. Quote
Recommended Posts