Vc_90 Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Nope Borde aldrig ha nämnt detta, den är faktiskt rätt vidrig... Quote
Livhusaren Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 En fråga till er Yxor & Gammelyxor Jag har hört rycktas om att det var ett par soldater som skrev texten till "Hemmåt de bär" under en FN misson strax innan hem resan ..stämmer detta?? Och då undrar jag under vilken misson var detta nyfiken...?? Mvh Livhusaren Quote
SkytteSoldat Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 japp, skicka till mig me Pansarsång för en gångs skull Quote
Vargas Posted June 8, 2003 Report Posted June 8, 2003 Tacka vet jag inspirerande alster som Gräva-sången ... Quote
Forumsledning henke Posted June 9, 2003 Forumsledning Report Posted June 9, 2003 Vi kanske skall ha en liten sida på SoldF.com med en del marschsånger. Quote
Livhusaren Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 Ingen dum ide Henke!! Hade varit roligt helt klart!! Mvh Livhusaren Quote
Fredin Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 Vi kanske skall ha en liten sida på SoldF.com med en del marschsånger. japp mer marsch fast kanske på mp3 så att man kan ladda ner och ha att springa med =) Quote
Bad Karma Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 Hemåt det bär för varje minutträldommens tid snart är förbi och djävligt härjad jag står på hemlandets kust åh vad jag längtar hem Å ljuva nord x2 Där jag vill bo x2 Uti ett land x2 Med yxfri strand x2 Och när jag dör x2 jag redan hör x2 hur de nya går framför och sjunger: Hemåt det bär för varje minut träldomens tid snart är förbi och djävligt härjad jag står på hemlandets kust å vad jag längtar hem Å vad jag längtar HEM HEM HEM Såhär fick jag lära mig den: Å ljuva nord x2 Där jag vill bo x2 Uti ett land x2 Med stridsfri strand x2 Och när jag dör x2 jag redan hör x2 hur andra går framför och sjunger: Hemåt det bär för varje minut träldommens tid snart är förbi och djävligt sargad jag står på främmande strand fan vad jag längtar hem, längtar hem. (taktsteg) Här kommer en annan lite kortare från en viss film. A model T ford and a tank full of gas. (repeteras av samtliga) a hand full of pussy and a mouth full of ass (repeteras av samtliga) sen har vi denna också: Jag vill dö med kängorna på För jag komma till valhall då där ska jag spruta freja full ge'na ett riktigt skytteknull 9 månader senare kommer nya krigare dom ska vi själva lära upp tills dom blir en skyttegrupp (en ledsagare o resten repeterar) Quote
Celander Posted June 16, 2003 Report Posted June 16, 2003 Det finns ju några stycken. "Jag vill vara skyttesoldat!" är en höjdare. "Har ni hört om ärorika Qvintus?" är om möjligt ännu bättre. Quote
krille83_gbg Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 hmmm...kan inte undgå att dela med mig av min egen lilla plutons skapelse! Sång: Pärleporten (frekevent använd av frälsningsarméen) Han har öppnat asaporten Så att Tor kan komma in -Komma in Genom mjödet har han frälst oss och bevarat Sverige svenskt -Sverige svenskt Ironiserande låt över de många gånger överpatriotiserade lumparna i detta avlånga land. Quote
D-G Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Blanka Gevär SL: Å vad skall vi göra med de blanka gevär? Alla: Ja med de blanka gevär, ja med de blanka gevär SL: Dom skall vi skjuta alla fåglarna med! Alla: Ja alla fåglarna med, ja alla fåglarna med SL: Å vad skall vi göra med alla fåglarna sen? Alla: Ja alla fåglarna sen, ja alla fåglarna sen SL De skall vi rycka alla fjädrarna av! Alla: ja alla fjädrarna av, ja alla fjädrarna av SL: Å vad skall vi göra med alla fjädrarna sen? Alla: Ja alla fjädrarna sen, ja alla fjädrarna sen SL: Dom skall vi fylla alla bollstrerna med! Alla: Ja alla bollstrerna med, ja alla bollstrerna med SL: Å vad skall vi göra med alla bollstrerna sen? Alla: Ja alla bollstrerna sen, ja alla bollstrerna sen SL: Dem skall vi lägga alla flickorna på! Alla: Ja alla flickorna på, ja alla flickorna på SL: Å vad skall vi göra med alla flickorna då? Alla: Ja alla flickorna då, ja alla flickorna då SL: Med dem skall vi göra alla pojkarna små Alla: Ja alla pojkarna små, ja alla pojkarna små SL: Å vad skall vi gör med alla pojkarna då? Alla: Ja alla pojkarna då, ja alla pojkarna då Alla: Ja de skall marschera, i snö o i lera, o lära sig skyldra de blanka gevär Quote
zaitoh Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Vi kanske skall ha en liten sida på SoldF.com med en del marschsånger. tycker nog inte det. då de flesta sånger kan 'anses stötande' vore det dumt att riskera smutskastning/nedläggning av sidan. Quote
Stridsmarsvin Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Kom igen nu!!! Kan ingen lägga upp pansarvisan (eller vad den heter) Jag skall bli en pansarskytt! Baskermärker har jag redan syt! ' Vart jag än min AK vänder förlorar ivan sina fränder osv osv Ingen bryr sig om sångerna är lite stötande (eller rent opassande), ingen menar ju något illa. Quote
nsky_517 Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 är det någon som kan den med: känner du bla bla ask hon har fittan full med mask, när hon gjorde fittan ren hittade hon en tegelsten.. mer kan jag inte. det var en pansarslusk från min förra skola som kunde hela. Quote
edgeman amfpb03/04 Posted August 27, 2003 Report Posted August 27, 2003 (edited) Blicken i nacken Klacken i backen 1 2 3 4 Kust JS Klacken i baken Blicken i naken Armen rak Sväng den bak 1234 Amf4! Så är den.. Edited August 27, 2003 by edgeman amfpb03/04 Quote
fairfax Posted August 27, 2003 Report Posted August 27, 2003 Melodin här skall vara den som kan höras i American History X, ".....And the white man marches on..." They took the flying fortress to a fourty tousand feet They took the flying fortress to a fourty tousand feet They took the flying fortress to a fourty tousand feet and he aint gonna jump no more and the loard says: refr. Glory glory what a hell of a way to die, with the rifle upp your ass an a bullet in your eye. Glory, glory what a hell of a way to die, with your balls hangin lower than your paratrooper boots. The corpral tied a slipknot in the sergant's parashute The corpral tied a slipknot in the sergant's parashute The corpral tied a slipknot in the sergant's parashute and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: The sergent was the last to jump and the first to hit the ground The sergent was the last to jump and the first to hit the ground The sergent was the last to jump and the first to hit the ground and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: The sergent hit the runway like a pile of mokashit The sergent hit the runway like a pile of mokashit The sergent hit the runway like a pile of mokashit and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: They scraped him of the runway with a rusty bayonett They scraped him of the runway with a rusty bayonett They scraped him of the runway with a rusty bayonett and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: They sent him to his mam in a empty ammobox They sent him to his mam in a empty ammobox They sent him to his mam in a empty ammobox and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: The mam didn't want him so she sent him back to us The mam didn't want him so she sent him back to us The mam didn't want him so she sent him back to us and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: We didn't want him so we sent him to the mess We didn't want him so we sent him to the mess We didn't want him so we sent him to the mess and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: The soup tasted better then it ever did before The soup tasted better then it ever did before The soup tasted better then it ever did before and he aint gonna jump no more and the loard says: refr: Slut. Quote
Bulldozer Posted August 27, 2003 Report Posted August 27, 2003 (edited) Minns delar av Bandvagnsvisan som den sjöngs 1986 (detta är alltså militärhistoria och inget som jag tycker är lämpligt att sjunga idag), bl a: "Vart jag än min bandvagn drar. Ryska barn blir utan far." "Min bandvang drar över stock och sten. Den spinner loss på ryska ben" "Min AK kolv är inte mjuk. Den skall krossa Ivans k*k" Apropå vidriga texter. Vietmansången NAPALM STICKS TO KIDS hör till de sjukaste jag hört. Antar att det var ett sätt att distansera sig från vad man gör. Edited August 27, 2003 by Bulldozer Quote
109 Eken Posted August 27, 2003 Report Posted August 27, 2003 @Fairfax, var inte den sången med i Band of Brothers? Quote
Mats Posted August 27, 2003 Report Posted August 27, 2003 Minns delar av Bandvagnsvisan som den sjöngs 1986 (detta är alltså militärhistoria och inget som jag tycker är lämpligt att sjunga idag), bl a: "Vart jag än min bandvagn drar. Ryska barn blir utan far." "Min bandvang drar över stock och sten. Den spinner loss på ryska ben" "Min AK kolv är inte mjuk. Den skall krossa Ivans k*k" Pansarskyttevisan heter den idag. Fast den är lite omgjord. Fast den har inte blivit mera barnvänlig för det. Jag skall bli en pansarskytt Märket på baskern har jag sytt Baskern sätter vi på sné Fiendens soldater börjar be Med Ak 5 och pansarskott Fiendens vagnar blir ett minne blott Vart vi än vår 90:a vänder Fiendens städer, städer står i bränder Vart vi än vår 90:a drar Fiendens soldater blir utan far Fienden trycker vi ner under banden Så långt ner i den blodiga sanden Med mod och vilja slaktar vi allt Det tycker pansarskytte är ballt Under GSUn sjöng vi den när vi fysade. Efter baskerprovet fick vi sjunga Jag, jag är en pansarskytt i första raden. Jag vet inte om sånger av denna typen är så lämpliga. Men allt går ju lite lättare i alla fall. Quote
Realkh Posted July 16, 2004 Report Posted July 16, 2004 Förvånad att jag inte hittat en gån förlänge sen i sveriges långa land på den här tråden? Nog ahr väl fler än jag sjungt den? En gång för länge sen i sveriges långa land. satte ryssen hella kusten i brand. på den tiden fans ännu KA1 inte till o när KA inte fins gör ryssen som han vill osv den forsätter in i tack kära fosterland för jag få va soldat. Jag tjänst gjorde visserligen vid Amf1 efter namn bytet men vi sjöng den i alla fall... Quote
ugly Posted July 16, 2004 Report Posted July 16, 2004 OK, nu har jag fått tag på den.Som följer: Walking tall and looking good (She's the lady in red) We’re walking tall we’re looking good (Repeat all verses twice) We ought to be in Hollywood Chorus Singing na, na, na, na Bop shoopy do wah (Alt. "Oh-oh-oh-ouo") Na, na na, na na She’s the lady in green She is the best you’ve ever seen Chorus She’s the lady in blue She is for me and not for you Chorus She’s the lady in black She likes to do it on her back Chorus She’s the lady in grey She’ll march forty K a day Chorus She’s the lady in cream Don’t you know she’s very mean Chorus She’s the lady in white You know her pants are very tight Chorus She’s the lady in red She’s very, very good in bed Chorus She’s the lady in yellow Don’t you know she’s very mellow (alt. "She likes it long, soft and mellow") Chorus She’s the lady in pink She’s not as sweet as you may think (alt. "She likes to do it in the sink") Chorus She’s the lady in green She is a walking sex machine Chorus She’s the lady in gold She only likes ‘em really old Chorus Ang sånger så finns det nog ett antal olika varianter på samma sång. När jag sjöng hemåt det bär i libanon fick jag lära mig en variant, när jag sedan skulle sjunga den i bosnien några år senare hade den förändrat sig i några rader. I min bok, Road Marching Song Book från Royal air force som jag bytte till mig då jag gick Nijmegen, går lady in red så här. Lady in Green See the lady i green she´s a walking sexmachine. See the lady i green she´s a walking sexmachine Corus is a chant of the tune (whoa whoa), (yay yay) or (da da dada) See teh lady in red she earns her living in a bed. See teh lady in red she earns her living in a bed. CHORUS See the lady in black Well she likes it from the back. See the lady in white she earns her living through the night See the lady in brown she likes it standing up pr lying down See the lady in blue she is making eyes at you See the lady in yellow she´s a very funny fellow See the lady from the north well she takes it like a horse See the lady from the east well i took her like a beast See the lady from the south well she likes it in the mouth See the lady from the west she is better than the rest Quote
Racoon Pioneer Posted July 17, 2004 Report Posted July 17, 2004 Ja sen finns det ju alla varianter på "When Johnny Comes Marching Home". På pansar hade vi en variant som jag inte kommer ihåg. Dock slutade refrängen: "...o allting dör där pansar marscherar fram." /RP Quote
Speedster Posted July 17, 2004 Report Posted July 17, 2004 Ja sen finns det ju alla varianter på "When Johnny Comes Marching Home". På pansar hade vi en variant som jag inte kommer ihåg. Dock slutade refrängen: "...o allting dör där pansar marscherar fram." Börjar den med: "Jag vill dö med baskern på hurra hurra, dom kommer jag till valhalla hurra hurra!" Den ska tydligen heta pansarmarsch och jag har sökt som tusan efter hela texten till den! Någon?? Quote
phantom Posted July 18, 2004 Report Posted July 18, 2004 (edited) Tar bort mitt inlägg efter som vissa tycker det var stötande.. Edited August 19, 2004 by phantom Quote
TheStroyer Posted July 19, 2004 Report Posted July 19, 2004 Någon som kan texten till: "Helikoptern den har landat bla bla bla...."? Quote
Romulus Posted July 19, 2004 Report Posted July 19, 2004 Någon som kan texten till: "Helikoptern den har landat bla bla bla...."? Kolla PM. Romulus. Quote
donSisu Posted July 31, 2004 Report Posted July 31, 2004 Ingen som nämt "Vad skall vi göra med vår vita pbv" än, som Tango Lima/BA02 skrev... B) //donSisu Quote
BA02 Posted July 31, 2004 Report Posted July 31, 2004 Posted den Jul 31 2004, 23:29 Ingen som nämt "Vad skall vi göra med vår vita pbv" än, som Tango Lima/BA02 skrev... //donSisu Jag hade tänkt det, donSisu, men jag vågade inte *erkänner* Quote
Gerle Posted July 31, 2004 Report Posted July 31, 2004 Phantom, osmakligt. Jag antar att du bara vidareförmedlar vad nån annan skapat, men jag föredrar att Soldf inte förknippas med sån skit. Quote
Recommended Posts