JTR Posted March 4, 2009 Report Posted March 4, 2009 11.0 Beep-testet 406 på Multitestet. I min grupp, 12st, var det en som bröt beep-testet innan 8.8. Resten klarade minst 8.8 och 125 på multitestet.¨ Säkert 8-10 st som var kallade men som inte infann sig på testdagen. Quote
JAS Posted March 4, 2009 Report Posted March 4, 2009 11.0 på beep, så jag antar du sökte till jägare? Quote
Waba Posted March 4, 2009 Report Posted March 4, 2009 På LedR sprang man tills man inte orkade mer, oavsett inriktning. Quote
JAS Posted March 4, 2009 Report Posted March 4, 2009 Var det jag misstänkte. På P7 blev vi stannade efter den nivån vi skulle uppnå. De sa att det var inte meriterande att klara mer. Så får ju hoppas att det stämmer... Quote
JTR Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Sökte inte jägare (12.5). Till oss sa de att för sökande till SOU var resultatet av beep- och multitestet meriterande. (LedR) Quote
vidde84 Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Sökte inte jägare (12.5). Till oss sa de att för sökande till SOU var resultatet av beep- och multitestet meriterande. (LedR) Känns skönt att dem har gått ut med klara order om vad som ska gälla SOU utb! Olika från testort till testort ( typiskt försvaret) Quote
Hornet Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Fick papper isag om att jag inte gick vidare för att jag inte klarat fys testerna... Vet dock att jag klarade dom. Lagom kul Quote
Waba Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Fick papper isag om att jag inte gick vidare för att jag inte klarat fys testerna...Vet dock att jag klarade dom. Lagom kul Utveckla gärna. De förde väl protokoll över fysresultaten på andra regementen än LedR? Quote
PlastAnka Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 11.4 på beep-testet, 435 på multi-testet, 4,8 på intelligens-testet. Sökte markstrid - jägargruppchef men det gick inte vägen, rekryteringsofficeren övertalade mig dock att söka amfibie - amfibie så får se hur det blir med det... Quote
Hornet Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Fick papper isag om att jag inte gick vidare för att jag inte klarat fys testerna...Vet dock att jag klarade dom. Lagom kul Utveckla gärna. De förde väl protokoll över fysresultaten på andra regementen än LedR? Dom sa till mig när jag frågade på testerna att jag hade klarat av det. Men pappren jag fick idag säger att jag inte klarat det. Quote
PB-Syte Posted March 5, 2009 Report Posted March 5, 2009 Fick papper isag om att jag inte gick vidare för att jag inte klarat fys testerna...Vet dock att jag klarade dom. Lagom kul Samma här, sprang mina 8:8 och fick mer än väl ihop dom poäng som behövdes på styrkan - men fick idag ett brev som sa tvärt om... Quote
vidde84 Posted March 6, 2009 Report Posted March 6, 2009 Fick papper isag om att jag inte gick vidare för att jag inte klarat fys testerna...Vet dock att jag klarade dom. Lagom kul Utveckla gärna. De förde väl protokoll över fysresultaten på andra regementen än LedR? Dom sa till mig när jag frågade på testerna att jag hade klarat av det. Men pappren jag fick idag säger att jag inte klarat det. Sjukt märkligt, då kommer väll mina papper idag med samma sak. Quote
vidde84 Posted March 6, 2009 Report Posted March 6, 2009 För alla som är oroliga och undrande gällande kraven för SOU. Så enligt HKV säger dem att "Det finns inga krav för SOU. (MHS) Resultaten används som underlag inför psykologintervjun" Men där emot gäller fyskraven som är väldigt viktiga. Quote
Krook Posted March 6, 2009 Report Posted March 6, 2009 För alla som är oroliga och undrande gällande kraven för SOU. Så enligt HKV säger dem att "Det finns inga krav för SOU. (MHS) Resultaten används som underlag inför psykologintervjun" Men där emot gäller fyskraven som är väldigt viktiga. Japp, jag har hört samma sak. Det räcker med att kunna andas för att vara formellt behörig för SOU. Sedan kan man åka på lämpligheten dock. /K Quote
vidde84 Posted March 6, 2009 Report Posted March 6, 2009 För alla som är oroliga och undrande gällande kraven för SOU. Så enligt HKV säger dem att "Det finns inga krav för SOU. (MHS) Resultaten används som underlag inför psykologintervjun" Men där emot gäller fyskraven som är väldigt viktiga. Japp, jag har hört samma sak. Det räcker med att kunna andas för att vara formellt behörig för SOU. Sedan kan man åka på lämpligheten dock. /K Ja och det avgörs väll då på psykologintervjuer? Quote
Krook Posted March 6, 2009 Report Posted March 6, 2009 Ja och det avgörs väll då på psykologintervjuer? Lämpligheten skattas under en kommission som genomförs av psykologer och professionsintervjuare efter det att intervjuerna är genomförda och är en sammanvägning av det som upplevts av psykologer och officerare under intervjuerna. /K Quote
Cykelskytt Posted March 7, 2009 Report Posted March 7, 2009 Skulle inte ni som gjort det här beep-testet kunna ge en uppskattning av vad det innebär för oss nyfikna soffpotatisar? Ni som klarat t.ex. 8:8, hur snabbt springer ni t.ex. 3 km, eller 5? Jag förstår att det inte är direkt jämförbart, men en fingervisning? Quote
Nestor Posted March 7, 2009 Report Posted March 7, 2009 Mil.se anger att 8.8 motsvarar 3km på 15 minuter. Quote
Stekspade Posted March 7, 2009 Report Posted March 7, 2009 I min mening är det lögn. Jag har sprungit 3km på 13 minuter, men jag var brutalt mycket tröttare efter beep-testet. Quote
Nestor Posted March 7, 2009 Report Posted March 7, 2009 Skillnaden är väl att beep-testet blir mer acceleration och intervaller än långa distanser. Quote
Guest Spiggen Posted March 7, 2009 Report Posted March 7, 2009 Motsvarar 8.8 på beep-testet tre kilometer i flack terräng eller kuperat? Tre kilometer uppförsbacke är lite jobbigare än tre kilometer i flackterräng (Om man inte springer åt andra hållet då.) Quote
PhilipG Posted March 8, 2009 Report Posted March 8, 2009 Gjorde testerna på LedR i veckan, gick bra. Fick 11.00 i beep test, 423 i styrke proven samt en 7a i MHS. Inga konstigheter under studievägledningen heller. Så det gäller bara att hålla tummarna nu. Quote
Stekspade Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 Är det någon som vet när kallelserna till psykolog- och proffesionsintervju börjar skickas ut? Quote
vidde84 Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 Är det någon som vet när kallelserna till psykolog- och proffesionsintervju börjar skickas ut? På mil.se står det att det ska dra igång vecka12, Men är det någon som fått kallelse? Quote
ivar3 Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 När kallelserna skickas ut är olika från förband till förband sa min studievägledare till mig. Han sa även till mig att det inte är säkert att man får en kallelse men att det beror på hur pass mycket konkurrans det är till tjänsten ex, Jägare Quote
033 Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 Enligt de som höll i testerna på P4 så var de fysiska testerna väldigt viktiga för urvalsprocessen till SOU och inte speciellt viktiga för OP. För OP var de bara ett grundkrav som man var tvungen att klara för att vara behörig att söka. Tvärtom så var MHS-provet inte speciellt viktigt för SOU, där skulle man bara göra det, men för OP skulle man klara minst 3. Jag fick i vilket fall som helst 277 poäng på multitestet, sprang till 9:7 på Beeptestet och fick en 5 på MHS-provet. Märkligt hur det skiljer mellan testplatser ändå, på P7 vägrade de lämna ut några resultat för MHS-provet, antingen så var vi retarderade eller inte resonerade de... Quote
valmet Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 Enligt de som höll i testerna på P4 så var de fysiska testerna väldigt viktiga för urvalsprocessen till SOU och inte speciellt viktiga för OP. För OP var de bara ett grundkrav som man var tvungen att klara för att vara behörig att söka. Tvärtom så var MHS-provet inte speciellt viktigt för SOU, där skulle man bara göra det, men för OP skulle man klara minst 3. Jag fick i vilket fall som helst 277 poäng på multitestet, sprang till 9:7 på Beeptestet och fick en 5 på MHS-provet. Märkligt hur det skiljer mellan testplatser ändå, på P7 vägrade de lämna ut några resultat för MHS-provet, antingen så var vi retarderade eller inte resonerade de... I Boden fick man då heller inte veta. Quote
Dizzy_keys Posted March 9, 2009 Report Posted March 9, 2009 Resultatet stod på skärmen när jag var klar Testledarn tryckte på lite knappar så fick jag se resultatet som var godkänt för OP. Sen fick jag se det på papper med. Quote
valmet Posted March 11, 2009 Report Posted March 11, 2009 Är det någon som vet när kallelserna till psykolog- och proffesionsintervju börjar skickas ut? På mil.se står det att det ska dra igång vecka12, Men är det någon som fått kallelse? Jag är kallad till testdag 2 på LedR vecka 13. Quote
PlastAnka Posted March 11, 2009 Report Posted March 11, 2009 Själv vart jag uppringd av en man här om dagen som sa att jag var kallad till testdag 2 på K3 tisdag nästa vecka, det lustiga är att jag inte ens klarade beep-testet fullt ut... Men så kan det vara! Quote
Recommended Posts