Jump to content

Recommended Posts

Posted

"Information för Dig som ska genomföra testdag 1, inför officersutbildning, vid Ledningsregementet i Enköping.

Ledningsregementet (LedR) genomför tester 2009-04-20, 2009-05-04 och 2009-05-18."

• Replies 380
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Tydligen var dagens tester i första hand till för dom från KS18 som kom hem i fredags, och även en skvätt sökande som inte gjort testerna i februari.

Själv är jag väldigt nöjd med tanke på att jag själv anser mig vara helt otränad.

Beep: 10.1

Multi: 291

MHS: 6 av 9

Posted

Var med om värsta skumma grejen idag. Har fått en kallelse via e-mail idag till LedR den 4.Maj, så det är bara att avboka allt annat och kasta sig iväg på måndag. Trodde att de var klara med alla tester vid dethär laget?

Posted
Trodde att de var klara med alla tester vid dethär laget?

Kolla tre inlägg upp.

Ja jag ser det nu, men känns lite förvirrade att det i så fall är felaktig information på fms hemsida.

"Test 1 görs regionalt på fyra platser;

9 - 13 februari på P7/Revingehed för sökande i södra Sverige

16 - 20 februari på I19 i Boden för sökande i norra Sverige

23 - 28 februari på P4 i Skövde för sökande i västra Sverige

2 - 6 mars på Ledningsregementet i Enköping för sökande i östra Sverige"

• 2 weeks later...
Posted

Här händer det inte mycket. :dribble:

Nu har man i alla fall varit på testdag två på P7.

Får väl säga att det kändes ganska bra, åtminstone samtalet med psykologen.

Posted
Här händer det inte mycket. :baskerPa:

Nu har man i alla fall varit på testdag två på P7.

Härligt=) Jag ska till ING2 på Måndag för testdag2, börjar bli lite nervös faktiskt.

Posted

Va tvärtom för mig. Jätte bra samtal med officeraren som man hade lite gemensamma intressen men sen när man kom till psykologen så blev det mest bara "punkt samtal" utan någon som helst bra flyt. Men det är väl så när man pratar med en psykolog :rockon:

Posted

Ja! Fick hem brev idag från HRC. De tackade för min ansökan men eftersom jag inte dykt upp på testdag 2 så har jag nu åkt ur från rekryteringsprocessen. Till historien hör ju att jag aldrig blivit kallad till testdag 2, varken på telefon, snigelpost eller e-post. Blev ju givetvis förbannad och ringde upp till Gunilla på HRC. Tydligen så har alla mina uppgifter blivit blandade med en kvinnlig sökande från Svedala. Mitt namn med hennes personuppgifter och tvärtom. Hon sa också att det kunde bli riktigt kärvt att nu få intervjutid då de tydligen var helt uppbokade men att hon skulle ringa projekledaren och fråga. Om han inte har ringt mig imorgon så ska jag kontakta honom.

Någon som vet vad jag har för rättigheter i detta fallet? Eller det är bara att acceptera att det finns en riktigt stor idiot som arbetar någonstans inom organisationen som tydligen tror att jag är en flicka?

Posted
Ja! Fick hem brev idag från HRC. De tackade för min ansökan men eftersom jag inte dykt upp på testdag 2 så har jag nu åkt ur från rekryteringsprocessen. Till historien hör ju att jag aldrig blivit kallad till testdag 2, varken på telefon, snigelpost eller e-post. Blev ju givetvis förbannad och ringde upp till Gunilla på HRC. Tydligen så har alla mina uppgifter blivit blandade med en kvinnlig sökande från Svedala. Mitt namn med hennes personuppgifter och tvärtom. Hon sa också att det kunde bli riktigt kärvt att nu få intervjutid då de tydligen var helt uppbokade men att hon skulle ringa projekledaren och fråga. Om han inte har ringt mig imorgon så ska jag kontakta honom.

Någon som vet vad jag har för rättigheter i detta fallet? Eller det är bara att acceptera att det finns en riktigt stor idiot som arbetar någonstans inom organisationen som tydligen tror att jag är en flicka?

Tror du får räkna med det sistnämnda, i såna här fall är man bara "en siffra bland tusen". Tråkigt att det ska bli såna "f*ck ups" som man har kunnat läsa i tråden tidigare då de tar en för nån annan och slarvar bort resultat. Detta ger en väldigt konstig bild av hela organisationen men förhoppningsvis spökar det bara hos de och :rodna: pliktverket. Hoppas det går vägen för dig iaf!

Posted

Ju mer man hör om antagningsprocessen, ju mer får den karaktären av ett lotteri. :rodna:

Posted (edited)

Finns det nån möjlighet att se hur många som är kvar i processen?

Hade varit intressant att se hur många som föll bort efter första testomgången och så vidare.

Edited by Stekspade
Posted

Kan väl meddela att jag också börjar fundera över om allting verkligen står rätt till borta på HCR. Fick imorse ett mail från HCR med en bifogad hälsodeklaration. En likadan hälsodeklaration som man fyllde i då man först skickade in ansökan, för att sedan kontrolleras av läkare under testdag 2. Känner de att de konstant måste ha koll på hur de sökande mår eller har de bara svårt att hålla koll på sina papper?

Posted
Finns det nån möjlighet att se hur många som är kvar i processen?

Hade varit intressant att se hur många som föll bort efter första testomgången och så vidare.

Igår genomförde jag de 2 sista intervjuerna på förbandet och där fick jag berättat för mig av den kapten som intervjuade mig vilken konkurans jag hade osv kan säga att det såg lovande ut ,O

Posted

Enligt mina erfarenheter så verkar det väldigt lätt att ens papper hamnar mellan borden uppe på HRC. Så det gäller att man ligger på och kontrollerar hela tiden hur det går för ens ansökan.

Posted
Enligt mina erfarenheter så verkar det väldigt lätt att ens papper hamnar mellan borden uppe på HRC. Så det gäller att man ligger på och kontrollerar hela tiden hur det går för ens ansökan.

Måste bara fråga hur du tänkte att man skulle kolla? Ringa och fråga någonstans, ifall de tappat bort ens papper igen?

Posted

Måste bara fråga hur du tänkte att man skulle kolla? Ringa och fråga någonstans, ifall de tappat bort ens papper igen?

Ja! Till er som söker nästa år: Begär kopior och intyg efter varje genomfört moment med hänvisning till strul tidigare år. Ring regelbundet (2-3 gånger under ansökningen) och säg att du inte hört något på länge och bara ville kolla att du låg kvar i "pipen".

Posted (edited)

Ja! Till er som söker nästa år: Begär kopior och intyg efter varje genomfört moment med hänvisning till strul tidigare år. Ring regelbundet (2-3 gånger under ansökningen) och säg att du inte hört något på länge och bara ville kolla att du låg kvar i "pipen".

Precis det var så jag menade att man får göra. Visst handläggarna på HRC kommer hata dig men du slipper kanske få hem ett negativ besked för att dom gjort fel.

Edited by hagsell
  • 2 weeks later...
Posted

Ingen som fått något besked än?

Jag var av uppfattningen att 26e juni var absolut sista dagen då alla skulle ha fått besked, inte att FM tänkte dröja ända fram till det datumet med att ge det. Själv gjorde jag ju testomgång 2 redan i början av april och tänkte att man kunde få veta lite tidigare än slutet på juni då...

Posted

Pratade med RekryC för två veckor sedan och fick då beskedet att dom var försenade och hade sina sista intervjuer denna vecka. Så enligt handläggaren så kunde det tyvärr bli så att vi får beskedet senare än den 26 men dom skulle göra allt vad dom kunde för att få ut beskeden innan den 26 :unsure:

Posted
Den jag blev intervjuad av sa att de skulle ha skickat svaren så vi fick dem runt midsommar.

Kan ju vara så att det bara gäller P7 specifikt.

Jag fick också det beskedet på intervjun och frågade då för två veckor sedan om det verkligen stämde vilket resulterade i att jag fick den informationen jag skriver här ovan. Så nä det gäller alla kurser/förband

Posted

Kommer man få någon sorts feedback i ett ev. negativt antagningsbesked, eller är det bara "tack för din ansökan, tyvärr har platserna tillsatts av andra sökande" ?

Posted
Kommer man få någon sorts feedback i ett ev. negativt antagningsbesked, eller är det bara "tack för din ansökan, tyvärr har platserna tillsatts av andra sökande" ?

Du får nog bara ett standard "Tack för din ansökan" som US sökande. Vill du få lite mer info får du kontakta RekryC.

Posted
Pratade med RekryC för två veckor sedan och fick då beskedet att dom var försenade och hade sina sista intervjuer denna vecka. Så enligt handläggaren så kunde det tyvärr bli så att vi får beskedet senare än den 26 men dom skulle göra allt vad dom kunde för att få ut beskeden innan den 26 :rockon:

Låter då som att man inte kommer få se något brev i brevlådan innan 26e i vart fall, med tanke på att det är FM vi snackar om.