Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hehe...

Snacka om snopet.

När jag kom hit till P4 idag så visade det sig efter några timmar att jag är

ENSAM på motorutbildningen.

En utbildning som är storleksmässigt anpassad för 30 personer.

Var resten tagit vägen är det ingen som vet, men troligen handlar det om ett

missförstånd någonstans om antalet elever. (MSS vs. P4?)

Det innebär såklart att man får en hyfsat exklusiv utbildning som ensam adept, men det

är jävligt ensamt på logementet.

I övrigt är här nog en 700 värnpliktiga som ryckte in i måndags.

Jaja, vi ses den 17:e på förbandsintroduktionen P4!

• Replies 380
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
ni som blev antagna till SYOFF försörjning mark, vad hade ni för resultat på piptest och styrkan. ?

På beep testet skulle jag springa 8,8 och gjorde så. På multitestet fick jag 412 poäng.

Posted
Hehe...

Snacka om snopet.

Det innebär såklart att man får en hyfsat exklusiv utbildning som ensam adept, men det

HAHA

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, tycker faktiskt lite synd om dig:) Men du kommer i allafall få en grym utbildning :D

Posted
Hehe...

Snacka om snopet.

HAHA

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, tycker faktiskt lite synd om dig:) Men du kommer i allafall få en grym utbildning :rockon:

Jag behöver inte bestäma mig för om jag ska skratta eller gråta. Jag har redan blivit alltför "yrkesskadad" under mitt år som vpl. Jag har slutat ha förväntningar och börjat tänka att allt hopp är ute istället så jag bara kan bli positivt överraskad! Och om hoppet väl är ute då är det iallafall upp till förväntningarna :rockon:

Posted
Hehe...

Snacka om snopet.

Se det så här istället. Eftersom du är ensam kan ju befälen lägga extra mycket tid på att utbilda just dig och "finputsa" så att säga :clap:

Posted

Rycker återigen in genom TrängR's grindar på måndag. Hela vägen in till LogS denna gång, med inriktning Försörjning/Mark.

Lyckades ju ut från TrängR i november efter 10 månaders plikt, men så sugs man frivilligt right back :ph34r:

Någon mer som också hamnat där?

Posted (edited)
När börjar nästa ansökningsperiod för SpecOff?

Jag hittade den förut på Mil.se men inte nu längre.

Jodå. Informationen finns kvar. Om än lite diskretare :ph34r:

http://mil.se/sv/Rekrytering/Bli-officer/Officersutbildning/

Preliminärt som förra året; start den 1 december -09 och avslutas den 15 januari -10 :)

Edited by Nestor
Posted
Rycker återigen in genom TrängR's grindar på måndag. Hela vägen in till LogS denna gång, med inriktning Försörjning/Mark.

Lyckades ju ut från TrängR i november efter 10 månaders plikt, men så sugs man frivilligt right back :ph34r:

Jag kommer till LogS på onsdagskvällen, efter 3 dagar på ING2.

Posted

Någon som hört något från Försäkringskassan? Jag hade i princip krig med dem igår men det löste sig som tur var. Snart Måndag :baskerPa:

Posted
Någon som hört något från Försäkringskassan? Jag hade i princip krig med dem igår men det löste sig som tur var. Snart Måndag :)

Jo jag fick svar på mitt senaste mail idag och de har påbörjat behandlingen av min ansökan.

Jag behövde visst komplettera (igen -otippat va?) med fler lönespecifikationer, sen var det i princip klart.

Även om det drar ut på tiden så misströsta inte.

Du får ditt bidrag retroaktivt utan tidskrav enligt det mail jag fått.

Hej!

I och med att du har skickat in ansökan om familjebidrag så gäller den från och med den dagen som du rycker in. Om det är så att du blir beviljad familjebidrag så får du det från första inryckningsdagen.

Posted
Någon som hört något från Försäkringskassan? Jag hade i princip krig med dem igår men det löste sig som tur var. Snart Måndag :rolleyes:

Jo jag fick svar på mitt senaste mail idag och de har påbörjat behandlingen av min ansökan.

Jag behövde visst komplettera (igen -otippat va?) med fler lönespecifikationer, sen var det i princip klart.

Även om det drar ut på tiden så misströsta inte.

Du får ditt bidrag retroaktivt utan tidskrav enligt det mail jag fått.

Hej!

I och med att du har skickat in ansökan om familjebidrag så gäller den från och med den dagen som du rycker in. Om det är så att du blir beviljad familjebidrag så får du det från första inryckningsdagen.

Jag skulle med komplettera min ansöka med min sambos f-skattsedel, sen var det klart=)

Posted

Lyckades ju ut från TrängR i november efter 10 månaders plikt, men så sugs man frivilligt right back :wacko:

Jajjemen hamnade där med !

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted
Kan man ringa/maila Pliktverket eller FM och få reda på bedömmning från testdag två?

(Blev ej antagen)

Ja det kan man.

Posted

Jag tror* inte att Pliktverket har koll på varför du inte blev antagen. Prova HR-centrum.

/K

*vet

Posted
Jag tror* inte att Pliktverket har koll på varför du inte blev antagen. Prova HR-centrum.

/K

*vet

HR-centrum har testresultaten. Jag fick ringa och frågade om dem kunde skicka testresultatet och dem gjorde det.

Posted
*Snip*

...och man får väl hoppas att folk som inte hunnit hitta "sin plats i landet" mer ser till förbandstypen och personliga önskemål än bara bostadsorten..

Mja, det är nog många som inte ser det så utan vill bo i Göteborg, Malmö eller Stockholm och inte i Eksjö, Arvidsjaur eller Skövde.

Grejen är att man söker en utbildning i första hand, förband i andra hand.

/K

Kan tillägga att man numera rankar sina val 1-3 vad som är viktigast. "Arena" / Befattning / Förband. Visserligen på aspiranten, men kanske även på SOC?

Är förstås självklart att förband hamnade längst ner.